Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Tenebrae Aeternae

Well-Known Member
Tulipas ostettua.
Kohtuullisen simppeliä, kolmella hahmoluokalla toteutettua räiskintää. Nuo pari tiimipohjaista pelimuotoa toiminevat parhaiten. Ei mitenkään erikoinen, mutta toimiva ja siedettävän näköinen perusräisky joka ei yritä olla mitään muuta. Veikkaan että varsin hauskaa tulee olemaan lipunryöstön ja tuon hykkäys/puolustus tiimipelien kanssa. Hahmoluokat saisi olla ehkä vieläkin erilaisempia, mutta kyllä noilla nytkin jonkin verran erilaisella tyylillä kannattaa pelata, ja onhan noissa erikoiskyvyissä eroa. Kontrollit toimii hyvin kanssa, eikä ole mitään liiallista "autoaimia", pääosumiakin tuntuu tulevan. Kartat tuntuivat varsin toimivilta ja selkeästi toisistaan eroavilta. Omasta mielestäni hintaansa nähden varsin kiva peli, jos tällaisesta tykkää. Tuon tarkempaa selostusta on turha laittaa mistään erikoiskyvyistä sun muista, kokeilkaa itse koska kovin on pieni imautus. (300tms. megaa)
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Olikin jäänyt tämä omalla tutkalla näkymättä. Ei voi tuolla hintaa kamalia odottaa, mutta toimiva räiskintä kyllä kelpaa aina. Videon Videoiden perusteelta tulee mieleen joku Halo-Quake-Shadowrun Hybridi viritys. Ehdottomasti kaikki edellä mainitut sen verta lähellä sydäntä, että pakko katsastaa demo että miltä tuntuu...
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Onneksi tuosta tuli myös demo, pääsi testaamaan ilman ostamista.
Aikamoista roskaahan tuo on, varsinki fyysiikat ovat aivan kamalaa, hahmoluokat tylsiä ja aseet tuhnuja.

PSN pelihän tässä on kuitenkin kyseessä, mutta oisin odottanut vähän hulluttelua enkä tällästä tylsää UT/Quake kloonia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Eilen tuli aika myöhään tuota pelattua. Khyllä mulle toimii, muutaman pelaajan tiimeissä eilen lipunryöstöä ja attack/defenceä. Hauskaa on. Ei peli yritä ollakkaan mitään enempää mitä se on, siksi se toimiikin niin hyvin. Toistaiseksi vaikuttaisi hahmoluokatkin olevan ihan ok balanssilla, ei mitään selkeästi parasta vaihtoehtoa tullut vastaan, ja kivasti porukka kaikkia käyttikin. Tosiaan ihan hyvä lisäys tarjonnaltaan aika ohkaiseen ps storeen, mutta eihän kaikki voi siitä tykätä. (aika vaikeeta on yhtä hyvää ostosta 10 tuolta löytää.. ainakin mulle)
:)

(aseet muuten on yllättävänkin tehokkaita tällaiseen peliin, ja ampuu suoraan päähän niin kuolee laakista vaikka olisi mikä pikkuprötö aseena)
:p
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Eilen tuli aika myöhään tuota pelattua. Khyllä mulle toimii, muutaman pelaajan tiimeissä eilen lipunryöstöä ja attack/defenceä. Hauskaa on. Ei peli yritä ollakkaan mitään enempää mitä se on, siksi se toimiikin niin hyvin. Toistaiseksi vaikuttaisi hahmoluokatkin olevan ihan ok balanssilla, ei mitään selkeästi parasta vaihtoehtoa tullut vastaan, ja kivasti porukka kaikkia käyttikin. Tosiaan ihan hyvä lisäys tarjonnaltaan aika ohkaiseen ps storeen, mutta eihän kaikki voi siitä tykätä. (aika vaikeeta on yhtä hyvää ostosta 10 tuolta löytää.. ainakin mulle)
:)

(aseet muuten on yllättävänkin tehokkaita tällaiseen peliin, ja ampuu suoraan päähän niin kuolee laakista vaikka olisi mikä pikkuprötö aseena)
:p

Tottahan turiset, mutta esimerkiksi pc:llä tuollaisia pelejä löytyy interneetistä vaikka kuin paljon ilmaiseksi. Odotan enemmän Crash Commandon kaltaisia kokeiluja PSN:ään.
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Tosiaan pc:llä itsekkin pelaan paljon.. siinä on vaan se vika ettei voi rentoutua sohvalla padi kourassa.
:)

Nyt kun mainitsit tuon Crash Commandon.. itse nimenomaan koitin tuota ja Cellfactoria ja se kumman valitsin ostettavaksi lienee selvää.. No, sehän se elämän rikkaus on että ihmiset on erilaisia ja tykkäävät eri asioista.
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Itse peli jätti puolipositiivisen fiiliksen, mutta demon toteutus jätti vähän huonon maun suuhun. Jos tämä kerta on 99.9% multiplayer peli, niin miksi ihmeessä demolla ei pääse näkeen MITÄÄN siitä. Eli ostopäätös pitäs tehä näkemättä tavaraa?

Sanokaas nyt sitten jotain niistä multiplayer moodeista, kiinnostaa erityisesti mm.

- Hostin optiot: onko privapelit yms. customointi mahdollisuudet?
- Sellanenkin ihme on PS3 pelissä nähty, että kaveria ei voi kutsua peliin (FEAR 2) jotenka pakko kysyä, että voiko kaverin kutsua samaan peliin?
- Kun etsii peliä, niin onko se automaattinen vai saako serverilistasta itse valita mihin on menossa?
- Onko lägiongelmia?

Edit: Lisätään listaan vielä pari tärkeetä juttua:

- Miten toimii voice chat?
- Mappien lukumäärä?

Noi kun nyt aluksi tietäisi edes, niin voisi alkaa harkitseen parin tuopin hinnan tuhlaamista :)

Joku syväluotaus olis kyllä ihan tervetullutta, tuo aloitusviestin "kokeilkaa itse" ei ollut kovin hyvä vinkki, koska demolla ei tosiaan pysty kokeileen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

- Hostin optiot: onko privapelit yms. customointi mahdollisuudet?
Privapelit on, aikarajan, pisterajan, Friendly Firen ja pelaajien lukumäärän saa muutettua, pelimuodot on Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the flag ja Assault.
- Sellanenkin ihme on PS3 pelissä nähty, että kaveria ei voi kutsua peliin (FEAR 2) jotenka pakko kysyä, että voiko kaverin kutsua samaan peliin?
En tiedä kun ei ole kavereita eikä aavistustakaan miten toimii ps3:lla. :D
Luulisi kun privapelit yms. onnistuu.
- Kun etsii peliä, niin onko se automaattinen vai saako serverilistasta itse valita mihin on menossa?
Saa valita listasta serverin tai sitten ihan vaan automaagisesti.
- Onko lägiongelmia?
Ei ole näkynyt minkäänmoisia lagauksia edes hetkellisiä.

Pelaajia saisi olla enempi, vaikka eilen illalla kyllä oli hyvää matsia ja jonkin verran porukkaakin. Ei tästä miksikään elämän mullistajaksi tai sellaiseksi "tahkoanpa vain tätä puoli vuotta" peliksi ole,
hauska yksinkertainen moninpeliräiskintä. Karttoja on 7 mutta ne ovat selkeästi omanlaisiaan ja jokaista pelimuotoa pääsee pelaamaan jokaisella kartalla. Kannattaa pelata noi challenget läpi kun sieltä saa avattua lisäkykyjä mitä ukkelin kustomoinnissa voi sitten valita.
Muut pelimuodot ovat varmaan aika itse selitteisiä mutta tuossa Assaultissa on sellainen pieni koukku että ensin pitää hommata hakkerointiväline mukaan kartan keskivaiheilta ennen kuin voi mennä hengailemaan sinne vallattavalle pisteelle. Jos tuota hakkerointihärpäkettä kantava pelaaja kuolee niin se hakkerointipalikka putoaa niille sijoilleen mutta tarpeeksi aikaa kun kuluu ja jos hyökkääjät ei poimi sitä niin se palautuu takaisin. Ainiin on myös jaetun ruudun peli kaverin ja bottien kanssa, mutta varmaan moiseen moninpelaamiseen löytyy runsaasti parempiakin vaihtoehtoja.

Jos demon ja näiden tietojen perusteella vielä empii niin kannattanee jättää suosiolla ostamatta.
:)
Joku syväluotaus olis kyllä ihan tervetullutta, tuo aloitusviestin "kokeilkaa itse" ei ollut kovin hyvä vinkki, koska demolla ei tosiaan pysty kokeileen.

Kyllä noita challengeja pelaamalla saa varsin tarkan kuvan millaista tuo itse pelaaminen on, eipä se moninpelissä juuri erilaista ole, muuta kuin vastustajat bottien sijaan ihmisiä.
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Kyllä noita challengeja pelaamalla saa varsin tarkan kuvan millaista tuo itse pelaaminen on, eipä se moninpelissä juuri erilaista ole, muuta kuin vastustajat bottien sijaan ihmisiä.

Kiitos lisäinfosta, autto paljon. Eli lähinnä ajoin takaa tässä sitä, että ei ole yhtä rajottunut optioiltaan kuin esim. FEAR 2 (joka on myöskin powered by Gamespy peli) Demossa ei ole kun pari Challengea auki, että niistä ei voi tehdä vielä minkäänlaisia johtopäätöksiä moninpelin suhteen kun ei edes pelimuotoja näe.

Pakko varmistaa nämä asiat, koska en tee sellasella pelillä mitään (edes kympin maksavalla) johon ei voisi esim. kutsua frendilistasta kavereita. Tai jossa ei vosii puhua.

Mutta laitetaan nyt samalla vaivalla muutama sana demon perusteelta. Jonkinlaisen kuvan saa itse pelistä siinä ja pelimekaaniikasta. Itseiasiassa toi kyllä sopii mulle. Yksinkertainen on joskus tosi kaunista. Kontrolli on ihan parasta A-luokkaa ja tempo sopiva omaan makuun ja pyörii loistavasti. Kyvyt ja aseet tuntu äkkiseltään ihan hauskoilta. Liimatähtäin on olemassa, mutta en mä usko että tuossa silti pelkällä tuurilla pärjätää.

Semmosta, pitää varmistaa nyt vielä se invimishomma ellei joku osaa kertoa. Sen jälkeen ostopäätös lienee aika selvä.
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Testasinpa ja näyttipä taukovalikossa olevan "invite friend" vaihtoehto.
Tosta voicesta en tosiaan osaa sanoa kun ei ole mikkiä itellä vielä, valikoissa ei ainakaan näy mitään siihen liittyvää.
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Noniin, hyvä. Saalistajalle kiitos vaivannäöstä. Enää kiinnostas se voice chatti, jos oikein osaan tulkita tätä sivua niin boksi versiosta ainakin ilmeisesti löytyy? En ole ihan varma mitä tollanen erivärinen pallukka yrittää tuossa sanoa. Anyway, pikagoogletus ihmisten ensivaikutelmista kuitenkin osoitti että eiköhän tämä ole kympi väärti jokatapauksessa. Itse lisään edellisten demon kokemusten listaan vielä sen, että pelissä on kunnollinen FOV joka on valitettavasti nykyään saavutus nykypeleissä.
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Noniin, hyvä. Saalistajalle kiitos vaivannäöstä. Enää kiinnostas se voice chatti, jos oikein osaan tulkita tätä sivua niin boksi versiosta ainakin ilmeisesti löytyy? En ole ihan varma mitä tollanen erivärinen pallukka yrittää tuossa sanoa. Anyway, pikagoogletus ihmisten ensivaikutelmista kuitenkin osoitti että eiköhän tämä ole kympi väärti jokatapauksessa. Itse lisään edellisten demon kokemusten listaan vielä sen, että pelissä on kunnollinen FOV joka on valitettavasti nykyään saavutus nykypeleissä.

Ihan hauskaltahan tuo vaikutti. Ja kympillä kun saa, täytyyhän tuo joku päivä kokonaisena hankkia. Pikaisesti tuli mieleen Quake, sekä myös Red Faction 2:n multiplayer. Kyllä tätä voisi silloin tällöin online hakata, vaikka hahmoluokkia saisikin olla enemmän.
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Tuli sitten kymppi tähän ryssitty, eikä ainakaan vielä kaduta. Tosiaan tuo aiemmin mainitsemani Quake-Halo-Shadowrun hybrid taitaa aika hyvin kuvata tätä meininkiä ja ehkä tosiaan jossain määrin myös Red Faction. Tosi pelattavalta kyllä vaikuttaa, eli ei mitään ylimäärästä kikkailua vaan peliä isolla P:llä!

Tosin vasta onlinessä selviää sitten totuus kun sinne joskus uskaltautuu. Yksi positiivinen yksityiskohta oli muuten se, että serverilistassa näky Ping hostille ihan millisekuntteina, eli ei mitään epämääräsiä pallukoita josta ei aina ota Erkkikään selvää.

Voisko joku kertoo tyhmälle, että miten "stun" onnistuu siinä alkupään Bishop challengessa? Kun siinä pitää laittaa 10 bottia kumoon ja stunnata yks, mutku en vaan osaa :confused:

Kai se on pakko noi challenget ainakin yhellä hahmolla vetästä lävite, tai on muutoin sananmukaisesti heittopussina siellä :)
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Tuli sitten kymppi tähän ryssitty, eikä ainakaan vielä kaduta. Tosiaan tuo aiemmin mainitsemani Quake-Halo-Shadowrun hybrid taitaa aika hyvin kuvata tätä meininkiä ja ehkä tosiaan jossain määrin myös Red Faction. Tosi pelattavalta kyllä vaikuttaa, eli ei mitään ylimäärästä kikkailua vaan peliä isolla P:llä!

Tosin vasta onlinessä selviää sitten totuus kun sinne joskus uskaltautuu. Yksi positiivinen yksityiskohta oli muuten se, että serverilistassa näky Ping hostille ihan millisekuntteina, eli ei mitään epämääräsiä pallukoita josta ei aina ota Erkkikään selvää.

Voisko joku kertoo tyhmälle, että miten "stun" onnistuu siinä alkupään Bishop challengessa? Kun siinä pitää laittaa 10 bottia kumoon ja stunnata yks, mutku en vaan osaa :confused:

Kai se on pakko noi challenget ainakin yhellä hahmolla vetästä lävite, tai on muutoin sananmukaisesti heittopussina siellä :)

Kolmiosta tulee se stun, pitää poimia sellanen purppura rattaannäkönen powerup niin saa pari stunnia. (Black-spec-secret-whateaopsilla siitä tulee miina.)
Toivottavasti kohta löytyypi peliseuraa, tuli kaikki challenget vetastua läpi ja kohta vois siirtyä räiskimään tästä. Hostaan ranked serveriä jos ei satu pelaajia siellä olemaan eli mukaan vaan, voi olla että saa taas hyvät matsit tänään, voi olla ettei ketään o pelaamassa myös.
:)

Noi perkit tulee muuten pisteitten mukaan, iteltä uupuu kaksi vielä vaikka kaikki challenget jo läpäisin. Eli se millä ukolla pelaat challengeja ei vaikuta palkintoihin, ainoastaan se kokonaispistemäärä mikä vissiin kasvaa kokoajan pelasi mitä tahansa. (näin luulisin)
Viimeiset challenget oli osittain ärsyttäviä.. Bishopin vikassa pitää saada viis tappoa putkeen eikä missään vaiheessa saa energia pudota alle 50, ja tuo kun ottaa osumaa niin se sattuu sitten kanssa.. pitää hiukan jopa miettiä taktiikkaa parissa haasteessa että pääseepi läpi.

EDIT:Niin kai huomasit että Bishopin "asekouran" toiminta muuttu myös kun poimii noita aseita maastosta, aika hölmöä jättää mutka pois kädestä kun periaatteessa sama asia on.. helpottaapahan hahmoluokan tunnistamista kun vastaan tulee.
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Kiitos taas Predalle! Joo huomasin sen käsihomman, ihan hauska juttu noin että likka vetää taikakädellä. Ei kaikki tarvi olla aina niin vakavaa varsinkaan Psukokineettisessä maailmassa :) Mutta ilmeisesti ne ei aivan 1/1 mene ne aseet, koska Bishopilla ei taida mitään sniperin vastiketta olla?

No kai nämä siitä selviää, on se kyllä vaan hyvän tuntunen vetää. Noista kontrolleista ja field of visionista vois monet täyshintaisetkin FPS:t ottaa oppia.

Menin nyt noi Bishopin challenget läpi, aika ärtsykkä mimmi! Nyt nössöily saa riittää ja hyppään varmaankin kohtapuoleen katsastaan sen online osuuden, Sitten selviää, että oliko parhaiten sijotettu kyssäri ikinä, tällä tietoa näyttää aika lupaavalta että oli?
 
Vastaus: CellFactor: Psychokinetic Wars [PSN]

Kyllä tää vaan kaikinpuolin toimiva peli on, kyllä mulle kolahtaa. :)

Itsekkin kohta taas online.. porukka tuntuu tahkoavan tuota deathmatchia aika huolella joten pitää aina itse hostata jotain vähän kiinnostavampaa pelimuotoa. (assault on aika kiva, lipunryöstökin toimii aina)

EDIT:Luovutettava on tältä illalta, ei vaan tunnu olevan nyt peliseuraa. Eilen illalla oli suurinpiirtein täys pelaajamäärä matseissa, eipä näy tänään. :(
 
Ylös Bottom