Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cities: Skylines

Ensiviikolla olisi ilmainen Nextgen päivitys saatavilla konsoleille. Tämä on ollut kyllä mukavaa näpertelyä ja tulee palattua pelin pariin aina aika-ajoin uudestaan. Menee nytkin varmasti heti testiin, laajempaa aluetta itse en varmasti tarvitse, mutta performance ja grafiikka boosti on enemmän kuin tervetullut.

Gameinformerin lyhyt pätkä aiheesta
 
Ensiviikolla olisi ilmainen Nextgen päivitys saatavilla konsoleille. Tämä on ollut kyllä mukavaa näpertelyä ja tulee palattua pelin pariin aina aika-ajoin uudestaan. Menee nytkin varmasti heti testiin, laajempaa aluetta itse en varmasti tarvitse, mutta performance ja grafiikka boosti on enemmän kuin tervetullut.

Gameinformerin lyhyt pätkä aiheesta
Cool, ehkä voisi sitten kokeilla taas. PS4:lle väkersin jotain joskus.
 
Vois melkein itekki koittaa. Mulla on tää sekä pc:llä, että ps4:lla. Mutta mulla jäi pelin pelaaminen täysin kun pc:lle tuon hankin lähinnä muksua varten.
Itse kun en voi näppiksellä/hiirellä pelata kun säryt sormissa estää, mutta koitin sen verran että näin mitä liikenteen ohjaukseen ja teiden jne rakentamisen tarkkuuteen on tarjolla modeina. Etenkin liikenteen ohjaus on mulle 99,99% koko pelin suolasta ja ilman kunnon kaistaohjauksia jne sääntöjä se ei vain ole mahdollista. Konsoleille ei moisia modeja saada, mutta siellä oli sitten ohjaintuki joka on loistava tässä pelissä.

Yritin ps4 versiota pelailla myöhemmin sitten, mutta fps on niin hirveä etten jaksanut sitäkään.

Voisi siis ps5:lla ainakin jonkun kaupungin rykäistä vielä.
 
No siis tää pelihän on ollut pitkään mun peli, jota pelaan, kun en jaksa somettaa, enkä toisaalta halua mitään hektistä ja virkistävää peliä.

Skylines tulille, ja ruuhkakohtien risteysten kaistat kuntoon. Isoin ongelma konsoliversiossa on se, ettei teitä pysty pätkimään järkevästi, vaan peli itse päättää missä tien "node" vaihtuu. Osan pätkää teistä olisi kiva pätkäistä vaikkapa korttelin keskeltä, jolloin saisi helpommin kääntyvien kaistat tehtyä, kun ne todellisuudessa vaikuttavat hyvinkin paljon liikennevirtojen sulavuuteen.

Konsolilla olisi myös hienoa, jos saisi pelkän "STOP" -merkin lisäksi kärkikolmion, jolloin liikenneympyrät toimisivat hieman jouhevammin.

edit:
Hauska, että @Omenanraato kommentoi samaan aikaan, samaa asiaa :D
 
Vois melkein itekki koittaa. Mulla on tää sekä pc:llä, että ps4:lla. Mutta mulla jäi pelin pelaaminen täysin kun pc:lle tuon hankin lähinnä muksua varten.
Itse kun en voi näppiksellä/hiirellä pelata kun säryt sormissa estää, mutta koitin sen verran että näin mitä liikenteen ohjaukseen ja teiden jne rakentamisen tarkkuuteen on tarjolla modeina. Etenkin liikenteen ohjaus on mulle 99,99% koko pelin suolasta ja ilman kunnon kaistaohjauksia jne sääntöjä se ei vain ole mahdollista. Konsoleille ei moisia modeja saada, mutta siellä oli sitten ohjaintuki joka on loistava tässä pelissä.
Joo, tämä on niitä harvoja pelejä joissa todella kaipaisi konsolillekin modeja (niissä on muutama ihan oleellinen), kun en oikein osaa näppishiirikombollakaan tuota pelata, vaikka sisältöä mac-versiolle on paljon enemmän tullut hankittua (humblebundlen kautta yms). Kontrollerilla tuo oli ihan sujuvaa kun muinoin tuota pelaili.
 
Siis sekö ei riitä tuohon tänään julkastuun "ilmaseen" upgradeen että on tämä peli ps+ ja/tai gamepassista? Karu pettymys :D

Edit: gamepassista saikin näköjään, PS5 jäi vielä mysteeriks, molemmissa löytyy omat savet mitä aina sillon tällön jatkanut
 
Plus-pelinä ollut versio ei tosiaan kelpaa.


Joo, eipä ole eka kerta kun plussapelinä ollut ei kelpaa. Game Passissakin remastered on ihan eri title tuohon xbox one versioon verrattuna.
Ja mitä luki tuon tweetin kommentteja niin vaikka olisi fyysinen levyversio, niin jos on mennyt lataamaan psn+ version niin eipä onnistu... Tämäkin kuulostaa tutulta.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tässä oikein auta muu kuin kaivaa kuvetta ja maksaa pelistä jos PS+ versio on pohjalla kuten itsellä.

Sen verran laadukas tekele oli ihan perus PS4 versiokin että sinänsä ei niin haittaa tukea kehittäjää, mutta kun ensin tikkaria heilutellaan nenän edessä ”free upgrade” julkistuksella ja julkaisupäivänä vasta kerrotaan että plus peli ei sitten olekaan ”omistamasi peli” niin hieman karvas maku jää suuhun pyörimään.

Epäilen että taustalla on semmoinen kulku että kehittäjä on kertonut tekevänsä next gen version ja tarjonnut sitä kauppapaikkojen (Sony/MS) latauspalveluihin koska aikaisemmin heille tämä oli hyvä diili. Syystä tai toisesta Sony varmaan tutki pelin lataus / pelitunti / tms. statistiikkaa ja tarjosi tätä dataa vastaan pienempää setelitukkoa vastineeksi uudesta versiosta. Julkaisija laskeskeli sitten helmitaulullaan että perkule, paremmin tällä tienaa kun myydään vähemmän kappaleina uusia versioita erikseen ja DLC:t vielä toisen kerran himopelaajalle…

Lopputulos tulee olemaan se että pelaajakansa toteaa pientä ydinryhmää lukuunottamatta että pitäkää tunkkinne, liian kallista. Julkaisija toteaa että rahaa ei tule kuten oletettiin ja palaa Sonyn pakeille hattu kourassa ja pelin remaster versio löytyy PS+ palvelusta muutaman kuukauden kuluttua. Lisäksi se ydinporukka joka maksoi tästä päivityksestä 40€ itkee internetissä miten tässä nyt näin kävi ☺️

Tästä syystä vaikka lisäritkin kiinnostaisi en millään saa järkeiltyä kuluttajana miten toimia jos haluan pelata myös uuden version DLC matskua. Ostanko pelin PS4 ”Major” version satasella ja saan jatkossa kaikki lisärit? Viisainta tässä olisi odottaa nyt hetki eikä hötkyillä mihinkään suuntaan.
 
Ylös Bottom