Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CoD4-Online vinkkejä ym..n00b

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisor123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sisor123

New Member
Modet voi poistaa jos kokee turhaksi ketjuksi.

Eli tähän vois kokeneemmat laittaa jotain vinkkejä vähemmän kokeneille pelaajille.

Itse olen levelillä 12 ja todella amatööri vielä tässä. Peleissä tulee takkiin ja kunnolla, tyyliin 3 kill, 15 death. AK-47 pääasiassa käytössä + red dot sigth.

1. Game modeja muutamia vasta auki ja kiinnostaakin tietää että mitä modea kannattaa pelata? Mistä saa hyvin pisteitä? Headquarters on viimisin mikä mulla auki ja pian aukee search and destroy.

2. Mistä löytäisi edes hieman saman tasoista peliseuraa?

Onko jollain heittää yleensäkään vinkkejä aloittelijoille tähän peliin..

Tässä ketjussa siis muutkin saa rauhassa kysyä neuvoa..Ja toivottavasti joku jopa vastaakin..

Vastaus: CoD4 Online vinkkejä ym..n00b

ite pelannu ground warsia 18-pelaajan takia. eipä tossa osaa neuvoo muuta ku että kannattaa pelata paljon nii oppii ja vältellä muiden blokkimista ahtaissa paikoissa

Miten voi pyytää niitä pelaajia mitä näkee servereillä kaverilistaan? en tiiä moista :/

1 mikä on tietysti että ei mee muitten mukana laumassa vaan kiertelee yksinään selkään ym ym.
Itellä ainakin niin että jos jossain on koko meidän tiimi ni en yleensä mee ite sinne mukaan vaan lähen ihan muualle seikkaileen...ja kyl niit tappojakin tuppaa tuleen sillontällön:D

Itsekin hommasin ekan konsolin syksyllä ja COD:n ihka ensimmäiseksi FPS:ksi koskaan. Aluksi tuli pataan oikein urakalla koko ajan, mutta kehitystä on tapahtunut. Yksi mitä itse käytin oli se, että katsoin aina killcamista (jos oli vähänkin epäselvää) että mikä oma tekoni johti siihen että henki lähti ja yritin sitä kautta olla tekemättä samoja virheitä uudestaan.

Tätä en muuta, kun yksinpelin testannut, mutta eiköhän moninpelissä pärjää samoilla jutuilla, kun muissakin saman tyyppisissä peleissä. Eli ainakin ite kyykin jossain pusikossa ja kattelen ympärille, vihollista odotellen. Toivon sen kävelevän mahdollisimman hyvään paikkaan ja ammun. Kokemuksellä ja kylmäpäisyydellä mennään varmaan pitkälle.

Ja tuskin modet tätä turhaks kokee, kun siitäkään ei sanottu, kun tääl kyseltiin, onko näkynyt ufoja. ;)

sisor123 sanoi:
Modet voi poistaa jos kokee turhaksi ketjuksi.

Eli tähän vois kokeneemmat laittaa jotain vinkkejä vähemmän kokeneille pelaajille.

Itse olen levelillä 12 ja todella amatööri vielä tässä. Peleissä tulee takkiin ja kunnolla, tyyliin 3 kill, 15 death. AK-47 pääasiassa käytössä + red dot sigth.

1. Game modeja muutamia vasta auki ja kiinnostaakin tietää että mitä modea kannattaa pelata? Mistä saa hyvin pisteitä? Headquarters on viimisin mikä mulla auki ja pian aukee search and destroy.

2. Mistä löytäisi edes hieman saman tasoista peliseuraa?

Onko jollain heittää yleensäkään vinkkejä aloittelijoille tähän peliin..

Tässä ketjussa siis muutkin saa rauhassa kysyä neuvoa..Ja toivottavasti joku jopa vastaakin..
No jotain yksinkertaista neuvoa...

Älä rämppää juoksua kuin silloin kun oikeasti tarvitset sitä. Muuten vihu tulee aina vastaan juuri kun sinulla on juoksut kesken etkä voi ampua.
Kokkaa kranaatteja, muuten vihut väistää ne joka kerta.
Parhaat aseet melkeinpä M16+Red dot ja M4+Red dot tai Silencer. Ak47 on myös ihan hyvä, mutta sillä ei ole niin selkeää tiettyä tarkoitusta kuin M4:llä ja M16:lla.

S&D:stä saa parhaat pisteet ja domination on omasta mielestä hauskin ja taktisin. Saman tasoista peliseuraa löytää hyvällä pullalla find gamella, tai etsimällä samanlaista porukkaa frendilistalle.

Parhaat aseet melkeinpä M16+Red dot ja M4+Red dot tai Silencer. Ak47 on myös ihan hyvä, mutta sillä ei ole niin selkeää tiettyä tarkoitusta kuin M4:llä ja M16:lla.

Voitko vääntää mulle rautalangasta mitä noi tarkoittaa.?.tosiaan oon vielä aika rookie tässä:rolleyes:

Täällähän on paljon tullut hyviä neuvoja..

sisor123 sanoi:

Voitko vääntää mulle rautalangasta mitä noi tarkoittaa.?.tosiaan oon vielä aika rookie tässä:rolleyes:

Täällähän on paljon tullut hyviä neuvoja..

Kranaattia heittäessä pidä heittonappia pohjassa jonkun aikaa. Tavallisen Frag-kranaatin (heittää R2:sta, jos on vakiot ohjainasetukset) räjähdysaika on viisi sekuntia, eli periaatteessa voit pitää sitä neljä sekuntia kädessä ennen kuin tulee kiire :) Paras tapa saada kranaattitappoja on oikea ajoitus. Tiedä mihin heität, ja arvioi tämä kranaatin "kokkaus" sen mukaan, että heti kun kranaatti laskeutuu maahan, se räjähtää, eikä jää enää pomppimaan. Näin vihollisella on vähemmän aikaa väistää.

Aseista suosittelen M4 Red dot -tähtäimellä. Red Dotin saa Ämneloseen kun on suorittanut M4 Marksman I challengen, olikos se että 25 tappoa tuolla pyssyllä. AK on myös hyvä pyssy, vähän tehokkaampi mutta potkii enemmän, joka vaikeuttaa kauaksiampumista.

Sitten kun tähtääminen luonnistuu hyvin, kannattaa ehdottomasti tutustua M16 kivääriin. Ampuu kyllä pelkästään kolmen panoksen ryppäitä, mutta yleensä yksi, tai kaksi hyvinkohdistettua sarjaa tällä riittää.

Koitin kirjotella selkokielellä, toivottavasti auttoi :D

Muutamia vinkkejä

1. Kokemus karttuu pelatessa, padiä ei kukaan hallitse hyvin ilman sillä paljon pelaamista ja monet FPS pelit omaavat lähes identtisen tähtäämisen tai samankaltaisen joten jos osaat pelata yhtä osaat luultavasti pelata lähes kaikkia.

2. Aseenä suosittelen vasta alkajille jotain kohtalaisen kevytä konekivääriä kuten sub machine gun tai normaalit rynkyt.

Miksi?
I) nopea lataaminen II) tarkka myös kauas III) hahmo juoksee kauemmin.

3. red dot tähtäin aseeseen heti kun mahdollista, sillä se on tarkka ja siitä näkee helposti mihin todellakin ampuu. Se ei myöskään sulje pois ympärillä olevaa näköpiiriä kuten scope.

4. Ehkä hivenen Noobimaista mutta jos epätoivoisesti haluaa tappoja ja ei pelaa hardcore matseja niin MartyDrop on paras kyky ehdottomasti tähän, tosin näillä tapoilla en kamalasti kehuskelisi.

5. Älä epäröi heittää kranaatteja, savupommit ja flasbangit ovat todellä hyödyllisiä mikäli niilla saa sokaistua vihollisen. Savupommit pelastanut minut monesta tilanteesta jossa olen ollut kyykyssä maassa suojan takana vihollisen lähestyessä tai muuten vain halunnut päästä jostain hyvin näkyvästä paikasta juosten läpi.

6. Älä tuhlaa aikaa tähtäämiseen jos vihollinen on lähellä erityisesti jos käytössäsi on aseiden tarkkuutta lonkalta parantava skilli.

7. Juokse vain paikkojen läpi joista veikkaat että vihollinen näkee sinut, tällöin muista myös katsoa taaksesi ja kenties piiloutua jos olet tulituksen kohteeksi juostessa joutunut, monet pelaajat seuraavat sinua ja välillä jopa unohtavat ladata lippaansa.

8. Hahmon kestävyyttä parantava kyky on monille aloittelevammille pelaajille ehdoton, se antaa mahdollisuuden hieman totuttua agressiivisempaan lähestymiseen ja ero normaalin kestävyyden välillä on kohtuu suuri.

9. Käytä puukkoa vain kun saat siihen hyvän tilaisuuden, älä kuitenkaan tähtää pelleily tappoihin eli jos näet vihollisen kurkkivan ikkunasta talossa jossa olet, turvallisempi vaihtoehto on yleensä ampua häntä päähän. Talot ovat myös usein miinoitettuja joten katso nurkat tarkkaan punaiselta valolta tai harmailta metalli mötisköiltä.

9. Perus armeijassa jopa suomessa opetettu taktiikka, mikäli kuulet tulen avautuvan jostain läheltä tai kaukaa eikä sinulla ole aavistustakaan missä vihollinen on tai vihollinen on edessäsi mutta kohtuu kaukana, tällöin heiitäydy maahan mahdollisimman nopeasti ja jos suoja on lähellä suojaudu.
I) Olet pienempi kohde II) vastustaja voi kadottaa sinut näkyvistä

10. Katso mini karttaa usein, tieto lähistöllä olevasta vihollisesta on ehdottomasti pelin yksi avain sanoista voittoon.

tuossa muutama

Viper7 sanoi:
7. Juokse vain paikkojen läpi joista veikkaat että vihollinen näkee sinut, tällöin muista myös katsoa taaksesi ja kenties piiloutua jos olet tulituksen kohteeksi juostessa joutunut, monet pelaajat seuraavat sinua ja välillä jopa unohtavat ladata lippaansa.
Hyvät neuvot mutta tuossa taisi käydä ajatus/sanajärjestys/krijotusvirhe? :D

Venom aka Devil:Käytä koodeja

Mikä tää koodihomma on?
Ite oon tottunut pelaamaan pelejä ilman koodeja, mutta mielenkiinnosta kysyn et a) mihin koodit auttaa? b) mistä koodit saa?

sisor123 sanoi:
Mikä tää koodihomma on?
Ite oon tottunut pelaamaan pelejä ilman koodeja, mutta mielenkiinnosta kysyn et a) mihin koodit auttaa? b) mistä koodit saa?
Toivottavasti pelkkä vitsi. Huijaaminen nettipeleissä on niin totaalisen typerää puuhaa, että siihen yllyttäminenkin pitäisi muuttaa rangaistavaksi. Jopa tällaisissa tapauksissa, kun COD4:n nettipeliin ei ymmärtääkseni edes ole mitään huijauskoodeja olemassa.

PS. Jos yhtään lohduttaa, olen myös COD4:n nettipelissä vielä paljon huonompi ja enemmän pihalla termien kanssa kuin sie. ;)

Peli kuin peli, parhaitan oppii kun kattoo miten ns. "prot" pelaa. Ottaa niistä mallia ( perusteet: liikkuminen jne ) ja kehittää niistä vielä eteenpäin. Ainakin itselläni toiminu :)

Kadaj sanoi:
Peli kuin peli, parhaitan oppii kun kattoo miten ns. "prot" pelaa. Ottaa niistä mallia ( perusteet: liikkuminen jne ) ja kehittää niistä vielä eteenpäin. Ainakin itselläni toiminu :)
Sekin on aika vaikeaa, kun itse kuolee koko ajan. Ja tosielämän kavereita meikulla ei sen vertaa ole, että niiden pelaamista pääsisi näkemään livenä. 8)

TT-2k sanoi:
Sekin on aika vaikeaa, kun itse kuolee koko ajan. Ja tosielämän kavereita meikulla ei sen vertaa ole, että niiden pelaamista pääsisi näkemään livenä. 8)

Jooh, toisinaan on kyllä. Mutta eiköhän cod 4:eenki jotain videoita löydy esim youtubesta tjsp.

Jep..nyt täytyy paukuttaa ton m4:sen kanssa noi 25 tappoa (10 jäljellä), että saa red dotin siihen. Tähän ajattelin sit laittaa perkeiksi steady aim..hmm..mitä muuta kannattais laittaa..

Ps. jos joku haluaa lisätä kaverilistoilleen ni antakaa palaa..pelaan samalla nimimerkillä.

Aseet kannattaa valita yleensä kenttien mukaan, kuten M16 tai G3 selaisiin kenttiin joissa on paljon avointa maastoa.
Submachinegunia käytän vain vacantissa tai shipmentissä. Punapistetähtäin ja steady aim jotta ei tarvitse tähdätä ammuttaessa.
M4 ja G36C ovat käytännöllisiä hyvin monessa kentässä, kuten wet work, district ja showdown.

Tähtääminen tähtäintä pitkin kannattaa tehdä näin:
Aloita tähtääminen viemällä ensin ristikko vihollisen päälle ja vasta sitten kannattaa tähdätä tarkemmin.
Vasemmalla tatilla kannattaa säätää sivuttaistähtäys jos kohde on kaukana jos lähellä niin oikealla tatilla.
Kun tulet rakennuksen kulmalle ota tähtäin käyttöön ja hivuta itsesi reunalle vasemmalla tatilla ja tarkista ympäristösi ennen etenemistä.

Itse pelaan aina näillä perkeillä: Bandolier eli enemmän ammuksia, Stopping Power eli luodit tuottavat enemmän vahinkoa ja Steady Aim eli parempi tarkkuus lonkalta ammuttuna.

Sniperit kannattaa jättää taka-alalle, koska ne vaativat vähän enemmän taitoa kuin mut aseet.
Eli kannattaa harjoitella pelaamista ennenkuin kosket Xnipoihin.
Jos kuitenkin haluat näillä pelata niin kannattaa yleensä ottaa Claymore x2, jotta saat miinoitettua ympäristösi. Stopping Power, että yksi laukaus tappaa ja viimeiseksi Iron Lungs että voit tähdätä pitempään (pidättää hengitystäsi).

Sniperiä käytettäessä on muistettava 4 asiaa.

1. Vaihda paikkaa usein, ettei vihollinen tiedä sijaintiasi.
2. Ammu huoneen perältä, koska sieltä sinut on vaikeampi havaita.
3. Tarkista paikat joissa vihollisen tarkka-ampujat yleensä lymyävät.
4. Tähtää mahdollisimman pienistä raoista, jotta vihollisten on vielä vaikeampi havaita sinua.

Vielä yksi neuvo miten käyttää Claymorea.
Valitse sijaintisi siten että yksi Claymore suojaaa sinua, että voit ensimmäisen tuhouduttua laittaa toisen samaan paikkaan.

Menestyvän pelaajan avain on kuitenkin harjoittelu. Nämä ohjeet saattavat avittaa jonkun verran, mutta loistopelaajaa ne eivät tee.

Joten ei muuta kuin padi kouraan ja menestyksen kivikkoiselle tielle.

Viimeksi muokannut moderaattori:

MR_giggless... Sori offtopic, mutta onkohan kyseessä sama giggless joka tuli vastaan monasti timesplitters future perfectissä?
Hyvät neuvot muuten... Auttaa aloittelijaa varmasti.

Ylös Bottom