En rupea tänne mitään sen tarkempia EK-säätöjä ruksaamaan, mutta pari vinkkiä/sääntöä on ehkä paikallaan.
- Autojen paino myös vaikuttavaa joihinkin tieosuuksiin aika merkittävästi, eli painoltaan raskaimmat autot tuntuisivat yleensä soveltuvan paremmin pinnaltaan koviin/tasaisiin asfaltti- ja hiekkateille.
- Kevyemmät autot taas soveltuvat yleensä paremmin EK:lle joissa tienpinnat ovat epätasaisia tai karkeita.
- Ehkä merkittävin säätö-asetus koskee renkaita, itse ainakin pidän renkaiden kunnollista pitoa tärkeänä pointtina oli sitten melkein mikä tahansa EK kyseessä. Myös jousitusta kannattaa heittää vakiosta pykälän korkeamalle jos EK:n tie sisältää mm. paljon hyppyjä. Auton korkeutta kannattaa myös pykälällä lisätä esim. joihinkin UK:n pätkille joissa on mutatie osuuksia.
HUOM! Nämä vinkit perustuivat sitten vain minun kokemuksiini/mielipiteeseen, eli kannattaa lähinnä itse testailla omalla näppituntumalla, että millä asetuksilla ja autoilla ajo tuntuu eri EK:lla parhaimmalta. CMR4:n suoranaisiin säätö/testi-ajoissa ilmeneviin arvoihin en kuitenkaan täysin luottaisi.