Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Data Read Error

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kinsky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kinsky

New Member
Pelin nimi Shenmue 2. 1 discillä pahoja käynnistymisvaikeuksia. Sain pelin kuitenkin pyörimään. No, eräässä vaiheessa kun peli alkoi ladata ja alareunaan tuli Now loading... niin kuva alkoi vilkkua, ääni kuului normaalisti ja yläreunaan lävähti teksti :

Data Read Error 30 NPC_TBL.MOT

Siihen latausvaiheeseen peli otti ja jumittui.

Latausongelmia on ollut jo viikon verran. Virtua Tennistä olen pelaillut.

Viittaisiko oireet lukupäähän?

Minulla oli pari kuukautta sitten sama ongelma Shenmue II:ssa ja vähän muissakin peleissä. Luulen että tuosta pääsee eroon jos puhdistaa lukupään jollain erikoisaineella. Omassa tapauksessani ongelmaan ei edes ehditty miettiä ratkaisua kun Dreamcastin ohjainportti jo hajosi totaalisesti - en usko kuitenkaan että nämä ongelmat liittyvät toisiinsa.

Lähinnä ihmetystä herätti tuo virheilmoitus. En aiemmin oo törmännyt vastaavaan.
Kävin ostamassa lens cleaner cd:n ja pyöritin sitä parikymmentä minuuttia. Nyt ainakin starttasi Shenmue 2:n disc 1 heti ekalla kerralla. Toivottavasti starttaa vielä huomennakin.

Minulla oli kohta DC ostettuani (käytetty) ongelma, että peli vaan jumiutui paikalleen. Aikani pähkäiltyäni ja lukupäätä/levyjä monta kertaa puhdistettuani, kokeilin vanhaa PSX-kikkaa, eli käänsin DC ylösalaisin, jolloin alkoi toimimaan vaikka kesken jumituksen. Ostoliikkeessä säätivät päätä, eikä ole sen jälkeen temppuillut. Tuollaista virheilmoitusta ei tullut. Ei minulla kyllä vielä silloin ollut Shenmue 2:aan, joten en tiedä onko sama vika.

Ylös Bottom