Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dawn of the Dead (2004)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninagal
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ninagal

New Member
Oliskohan tietoa, milloin tämä loistava elokuva on tulossa Euroopassa myyntiin? Kotisivulla oli, että (Jenkeissä) tulis lokakuun 26 pv.

Bonusmatsku vaikuttaa erittäinkin mielenkiintoiselta, kuten viisitoistaminuuttinen "kadonnut nauha", kotivideosta otettuja kuvia (liekö tämä siitä lopusta..?), Andyn elämästä asekaupan katolla jne jne! Khyyl!

http://www.dawnofthedeadmovie.net

Vastaus: Dawn of the Dead (2004)

Euroopan julkaisupäivästä en vielä tiedä, mutta toivottavasti tänne tulee se unrated-versio...

6. Syyskuuta julkaistaa R2UK-kiekko ja kovin kaukana tuosta päivämäärästä ei varmasti ole suomenkaan DVD-julkaisu. Kyseessä ei ole Director's Cut versio vaan ihan teatteriversio.

Ahaa, hyvä homma. Onko tuosta dir's cutista mitään sen suurempaa tietoa, eli miten eroaa teatteriversiosta? Entä tietoa, onko tuleva lisälevy unrated, kuten yllä jo mainittiin?

ninagal sanoi:
Ahaa, hyvä homma. Onko tuosta dir's cutista mitään sen suurempaa tietoa, eli miten eroaa teatteriversiosta? Entä tietoa, onko tuleva lisälevy unrated, kuten yllä jo mainittiin?

Unrated-versio on useamman minuutin pitempi (7-8min?) ja pitäisi sisältää mm. enemmän raakuuksia.

Tuskinpa tuota DVD:tä julkaistaan Suomessa vielä 4-6 kuukauteen koska se oli vasta ensi-illassa viikko pari takaperin.

-Lasse-

No jaa, otetaanpa sen verran takaisin että tuo tuli kyllä niin myöhään Suomessa elokuviin että tuskin DVD-julkaisua pantataan montaakaan kuukautta.

-Lasse-

Voi tsiisus kun oli loistava pätkä! Kertakaikkisen viihdyttävää mättöä ja loistavia splatteri-efektejä. Annetaanpas arvosanaksi 8/10.

Enemmän kuin vesi kielellä odottelen tuota unrated-julkaisua. :rolleyes:

Lapatossu sanoi:
Voi tsiisus kun oli loistava pätkä! Kertakaikkisen viihdyttävää mättöä ja loistavia splatteri-efektejä. Annetaanpas arvosanaksi 8/10.

Enemmän kuin vesi kielellä odottelen tuota unrated-julkaisua. :rolleyes:
Jep. Erinomaisen viihdyttävä pätkä kyseessä, vaikka ei olekaan yhtä älykäs kuin alkuperäinen elokuva. Varsinkin huumori oli erinomaista ja läpille tuli naurettua paljon. Alussa juoksevat zombiet hämäsivät hieman, mutta vain hetken. Toisaalta ne toivat aivan uuden elementin elokuvaan, eli kiireen ja ahdistuksen/jännityksen tunteen, kun zombiet olivatkin hitaiden aivottomien sijasta nopeita ja ketteriä.

Leo Stenbuck sanoi:
Jep. Erinomaisen viihdyttävä pätkä kyseessä, vaikka ei olekaan yhtä älykäs kuin alkuperäinen elokuva. Varsinkin huumori oli erinomaista ja läpille tuli naurettua paljon. Alussa juoksevat zombiet hämäsivät hieman, mutta vain hetken. Toisaalta ne toivat aivan uuden elementin elokuvaan, eli kiireen ja ahdistuksen/jännityksen tunteen, kun zombiet olivatkin hitaiden aivottomien sijasta nopeita ja ketteriä.

Minä puolestani olen ihan toista mieltä. Nopeat zombit olivat kuin USA:n olympiatoivot pikajuoksumatkoille, eikä niissä ollut sitä samaa "inhimillistä" elementtiä, joka oli hitaissa ja laahustavissa zombeissa.
Oliko elokuvassa huumoria? Taisin olla liian tylsistynyt huomatakseni sen.
Kaiken lisäksi toimintakohtaukset oli kuvattu niin sekavasti, ettei niistä saanut juurikaan selvää - varsinkin siinä vaiheessa, kun kuvaus vaihtui digikameran käyttöön.
Epäloogisuuksienkin luettelemiseen kuluisi ikuisuus.
Loppua en viitsi edes lähteä kommentoimaan.
Ja mikä ihme siinä nykyään on, että kauhuelokuviin pitää lykätä näennäistä asennemetallia möykkäämään, mikä tuhoaa elokuvista sen viimeisenkin tunnelman. Onko se jotenkin rankkaa? Vai onko sen tarkoitus herättää kauhuntunnetta sillä, että katsojan aivot alkavat sulaa?
Kauhu on vaikea lajityyppi, mutta näinä päivinä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) koko genre makaa todellisessa aallonpohjassa (yhtenä esimerkkinä mainittakoon Cabin Fever).
Että sellaista.

Olen täysin sama mieltä Zanis Dustin kanssa. Nopeat akrobaatti zombiet eivät kyllä säväytä ollenkaan. Niistä puuttuu täysin se zombie fiilis joka näissä laahustavissa kalvakkaissa zombeissa on.
Kauheita zombie leffoja on viime vuosina taas tupannut markkinoille muutama. Esim. Cabin Fever ja House of the Dead. Niin ja tietysti Dawn of the Dead remake.

Minä en käsitä tuota Cabin Feverin kehumista. Kovaluisimpia haukkujakriitikoitakin myöden tuo on saanut suhteellisen hyvän vastaanoton. Näyttelijät olivat täyttä tusinatavaraa huonon käsikirjoituksen ja ohjaamisen lisäksi. Yöks, sanon minä! :p

Lapatossu sanoi:
Minä en käsitä tuota Cabin Feverin kehumista. Kovaluisimpia haukkujakriitikoitakin myöden tuo on saanut suhteellisen hyvän vastaanoton. Näyttelijät olivat täyttä tusinatavaraa huonon käsikirjoituksen ja ohjaamisen lisäksi. Yöks, sanon minä! :p

Niin siis kun sanoin kauheita zombie leffoja en tosiaankaan tarkoittanut, että ne olis jotenkin pelottavia tai edes hyviä. Elikkä en siis kehunut Cabin Feveriä, päin vastoin. Se oli kyllä harvinaisen huono leffa. Ihan vaan tällänen tarkennus jos luulit että olin kehumassa sitä :)

joku muistaakseni sanoi että ensivuoden Tammikuussa olisi ilmestymis päivä.

vauva kohtaus oli kohtalaisen sairas...

oli muuten yllättävän hyvä splättis leffa. ja hyvä että leffasta oli karsittu perinteisiä kliseitä...

3½/5

xlt sanoi:
joku muistaakseni sanoi että ensivuoden Tammikuussa olisi ilmestymis päivä.

Ei ainakaan R2-Suomi versiolla. Näillä näkymin tulisi Suomessa julki 13.10.2004 ja oikein Director's Cut nimikkeellä.

No nyt on nähty sitten molemmat versiot ja kyllähän noi unrated-version lisäykset ihan hyviä olivat. Raakuuksia jonkin verran enemmän ja henkilöhahmojakin rakentavat kohtaukset olivat ihan jees.

Hienoa, että tämä versio tulee Suomeen DVD:lle!

*** / Hyvä

Ylös Bottom