Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DC:n äänet ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FrankNyberg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

FrankNyberg

New Member
Miten saan parhaiten äänet vahvariin DC:stä? Eihän siinä ole mitään erillistä äänilähtöä? Olen nyt duunissa, joten en voi tarkastella laitetta. Ja kun tänään käyn kuitenkin elektroniikka puodissa, niin otanko sieltä jotain DC:lle mukaan?

Tänks.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Mielestäni yksi hyvä ratkaisu on ostaa s-video-johto. Sitä kautta kuva tulee tarpeeksi hyvänä. Letkuttaa DC:n sitten suoraan vahvistimeen (otaksuen että vahvistimessa on s-video-sisäänmenoja!) ja vahvarin monitor outista sitten kuva ulos televisioon.

Tuo on iisi keino, jos vain on mahdollista toteuttaa.

Toinen tapa on sitten letkuttaa itse televisio vahvistimeen. Tietenkin taas otaksuen että televisiossa on RCA-ulostulo äänelle (tai sitten erikoiskaapelilla: SCART->RCA.) Tämä siis silloin jos DC on suoraan televisiossa kiinni.

Jos ei nuo kelpaa niin sitten hanki sellainen scart-liitin jossa on erilliset RCA-ulostulot äänelle. Niitäkin on liikkeellä. Itselläni oli moinen ja toimihan se. (myin tarpeettomana)

Noniin, nyt voit poistaa tuon nuoleskelun ekasta mailista ;)

Ongelma on, että PS2 tulee jo S-videona sisään telkkariin, ja DC:ssä on RGB. Eli s-video on ikäänkuin varattu.

Täytyy tarkastella sitä mun vahvaria vähän tarkemmin.
Se on joku vanha Sonyn Dolby Surround, joka jäi vanhaksi kun ostin THX:n olohuoneeseen.

Voit myös hankkia johdon, jossa toisessa päässä on normaali (3,5 mm ?) kuulokeplugi ja toisessa päässä RCA -liittimet. Kuulokepää kiinni vaikka telkkariin (vai saako suoraan DC:hen, en muista) ja toinen pää vedetään vahvistimeen.

Tuollaisella olen oman PC:ni laittanut vahvistimeen ja hyvin toimii.

--
MNi

Frank,
tilaa Hevnetistä RGB-kaapeli.

Itselläni on tuo Hevnetin RGB-kaapeli, ja siinä on erilliset RCA-ulostulot äänelle.

Kätevintä olisi tietysti, jos saisit äänet ulos suoraan televisiosta joko valmiiden RCA-liitäntöjen (melkein kaikissa uudemmissa televisioissa) tai scart-adapterin(malli, jossa on IN/OUT-kytkin) kautta. Tällöin saisit ulos sekä TV:n että DC:n äänet käyttämällä samaa vahvistimen äänisisääntuloa.

t. Olli
Minister in the Church of RGB

Mun ostamassa paketissa oli ainakin scarttipalikka sellainen irtonainen, eli siihen tuli dceestä kolme johtoa, keltainen, valkoinen ja punainen. Jätin keltaisen scarttiin ja punainen ja valkoinen sitten vahvistimeen kiinni. Äänet tulee stereoista ja kuva tveestä, toimii mainiosti!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Mun ostamassa paketissa oli ainakin scarttipalikka sellainen irtonainen, eli siihen tuli dceestä kolme johtoa, keltainen, valkoinen ja punainen. Jätin keltaisen scarttiin ja punainen ja valkoinen sitten vahvistimeen kiinni. Äänet tulee stereoista ja kuva tveestä, toimii mainiosti!

Joo mutta kun en haluaisi luopua RGB.stä, ja se S-video on varattu PS2:lle. eikä haluttais koko ajan vaihdella johtoja.

http://geocities.com/matteusdegerman/salaa.html

Videot on rgbllä kiinni, ja mulla taitaa olla jossain rgb-johto, mistä saa RC:llä äänet ulos.....
Onnaiskohan se?
No ei auta muu kuin kokeilla.
Kiitos kaikille neuvoista.

minulla on rgb piuha missä siellä välissä on komposiitti ja audio ulostulot, siitä oon suoraan vetänyt vahvariin piuhat. piuhan tilasin muistaakseni hevnetistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Tässä tapauksessa kuvasignaali on komposiittivideo, mikä ei tosiaankaan ole paras mahdollinen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jmunkki

Tässä tapauksessa kuvasignaali on komposiittivideo, mikä ei tosiaankaan ole paras mahdollinen.
Valaisetko hieman, sillä kyllä toi mielestäni terävältä ja hyvältä näyttää...?

hrrr, komposiitti... kokeile joskus rgb piuhalla, et kyllä varmasti halua takaisin komposiittiin enää mennä :)

petteri varmaan varmaan tarkoittaa että hänellä on tuolla RGB-scartilla kuva kiinni telkussa ja äänet otetaan niistä RCA-ulostuloista.

Omassa kaapelissani oli kanssa johdon puolessa välissä RCA-ulostulot kuvalle ja äänelle. Kun testasin sitä kuvapuolta, ei se antanut siitä mitään! Siihen ei mennyt mitään johtoa kun tarkemmin tarkastelin... Äänet tulivat kyllä.

RGB-piuhasta (tv:stä videoihin) saan äänet ulos RC.
Nyt tulee DC:n äänet ulos isommista kaiuttimista.
Ja samalla tavalla tulee äänet ulos myös PS2, NES ja SNES. Niin ja tietty TV ja VHS.
Kaikki kunnossa, kiitos.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
RGB-piuhasta (tv:stä videoihin) saan äänet ulos RC.
Nyt tulee DC:n äänet ulos isommista kaiuttimista.
Ja samalla tavalla tulee äänet ulos myös PS2, NES ja SNES. Niin ja tietty TV ja VHS.
Kaikki kunnossa, kiitos.

Eikö PS2 kannattaisi liittää vahvistimeen optista kaapelia käyttäen? Eikös sinulla ollut Dolby Digital-vahvistin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa

Eikö PS2 kannattaisi liittää vahvistimeen optista kaapelia käyttäen? Eikös sinulla ollut Dolby Digital-vahvistin?

Siis olohuoneessa on, mutta pelihuoneessa jota ajoittain kutsutaan myös vieraille työhuoneeksi, on vanha sonyn surround vahvari, jossa on vain kaksi kaiutinta, eli siis pelkkä stereo päällä.

Enkä edes yritä siirtää PS2:sta olohuoneeseen, vaikka siellä onkin Wega 32". Muistat kai miten kävi sen DC:n kanssa?
Meillä ei konsoleista tykätä......

Katso toi linkki tosta lopusta. Se on ainoa mahdollisuus meillä sijoittaa pelit ja vehkeet, piiloon.
:D

http://geocities.com/matteusdegerman/konsolit.html

Klikkaa sitä kaappia, niin se aukeaa.

Hommasin rgb-piuhan ja siinä ei ollut mitään erikoisempia liittimiä niin tinailin siihen ite nuo rca:t äänille. Eräs ratkaisu tämäkin :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

Miten saan parhaiten äänet vahvariin DC:stä? Eihän siinä ole mitään erillistä äänilähtöä? Olen nyt duunissa, joten en voi tarkastella laitetta. Ja kun tänään käyn kuitenkin elektroniikka puodissa, niin otanko sieltä jotain DC:lle mukaan?

Tänks.

Jos sattuu löytymään kolvikättä niin pinoutti löytyis tuohon dc:n "emolevyyn" ... Itse raapaisin tuolta komposiittiulostulon, kun tuli kiire saada dc vanhaan videotykkiin kiinni, jotta saatiin firmassa samba-skabat pystyyn =)

--Zygi

Ylös Bottom