Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DC:n RGB-scart ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dragonfly_

New Member
Ostin hiljattain DC:n (eläköön!! ;)). Hankin siihen sitten RGB-scartin. Piuha ei rupea pelittämään eli kuvaa ei näy telkusta. Televisio on uusi ja tukee RGB-signaalia. Antaako DC RGB-signaalin automaattisesti? Vai pitäiskö sitä jotenkin modifoida?

Pitäisi toimia ihan vaan piuhat kytkemällä. Jos televisiossa on useampi SCART-liitin, ne eivät välttämättä kaikki tue RGB:tä. Muistaakseni omassa televisiossani vain yksi liitin toimii RGB:n kanssa.

Originally posted by Dragonfly_
Ostin hiljattain DC:n (eläköön!! ;)). Hankin siihen sitten RGB-scartin. Piuha ei rupea pelittämään eli kuvaa ei näy telkusta. Televisio on uusi ja tukee RGB-signaalia. Antaako DC RGB-signaalin automaattisesti? Vai pitäiskö sitä jotenkin modifoida?

Sillä ei ole merkitystä ootko vahingossa laittanut RGBn scarttiin joka ei tue RGB:tä koska silloin kuva kyllä näkyisi mutta vain huonolaatusempana komposiittikuvana.

Siis kuvaa ei näy ollenkaan? Millä pelillä/peleillä olet kokeillut? Jos oikein muistan, Dreamcastille oli muutama peli jotka eivät tue RGB:tä ilman kikkailua. Muistaakseni ainakin Gauntlet oli sellanen, eli piti peli käynnistää ilman rgb:tä kiinni telkussa, mutta sitten kun VMU:ssa näky pelin logo, silloin kun kytki rgb:n telkkuun, avot, jo toimi. Mutta jos mikään peli ei näy, vika on todennäkösesti johdossa. Kuuluuko äänet?

EDIT: ja jos oikein muistan, ongelma koski vain muutamaa USA-DC-pelejä. Mutta tästä en ole 100% varma

Viimeksi muokannut moderaattori:
En saa myöskään komposiitti kuvaa näkyviin. Eivätkä äänetkään toimi. Vika täytyy olla johdossa. Pitää pistää piuha vaihtoon. Kiitoksia vastauksista. :)

Väittivät Hevnetin pojat, että vika ois mun Salora telkussa. Kuulemma ei toimi RGB-piuhan kanssa. Onko kellään kokemuksia? Televisioni on mallia 32MCW100 Forum 2.

Väittivät Hevnetin pojat, että vika ois mun Salora telkussa. Kuulemma ei toimi RGB-piuhan kanssa. Onko kellään kokemuksia? Televisioni on mallia 32MCW100 Forum 2.

No huh. Siis sun telkku tukee 100% varmasti RGB:tä, niin pal kuin ntsc. Eriasia on sitten jos sun telkussa on joku valmistusvika, mutta tuskimpa(?). Pystytkö testaan tai oletko jo testannut mitään muuta laitetta RGB:n kanssa? DVD? Toinen pelikone?

Mun telkku on sun television melko läheinen "sukulainen", Finlux 82X100MC ja hyvin toimii RGB.

Kummaa muuten että Hevnet jaksaa tollasen muutaman kympin kaapelin takia alkaa "mussuttaan", reilu kauppa vaihtais kaapelin ilman mitään mutinoita muka asiakkaan viallisesta telkusta. :rolleyes:

Elikkä yritä päästä joko testaan televisiotasi jonkun muun RGB-laitteen kanssa, tai johtoa jokun kaverin DC:n ja/tai telkun kanssa.

Ittiäki vähän epäilyttää moinen mussutus. DVD-soittimeni toimii mainiosti RGB:llä Saloran kanssa. Kyllä se hevnetin porukka on valmis sen vaihtamaan, ja vaihtoon menee.

Minun RGB-johdolla ensin ei näkynyt mitään, sitten työnsin DC:iin menevän pään syvemmälle ja kuva näkyi vihreänä, sitten vielä syvemmälle ja kuva on keltainen. Mitä kummaa?
PS2:n kanssa RGB toimii moitteettomasti.

Syy selvitetty, hyvä minä. Työnnät piuhan oikein kunnolla kiinni, kaikilla voimillasi. Jos ei vieläkään näy tai jos näkyy oudon värisenä, työnnä vielä lujempaa ja vedät hieman ylöspäin. Jos nytkään ei näy mitään, johto on ihan risa tai sinä olet liian heikko.
Näin siis minun Hevnet-johtoni kanssa, epäilen että Dragonflylla on sama homma.

Tänään tuli piuha. Kytkin piuhan ja heti alko pelittään, eikä tarvinu edes voimaa käyttää.;) Entinen oli siis sökö. Ihmettelen vaan sitä , että kesti niin kauan tuon piuhan saaminen. Postitin viallisen melkein kaks viikoa sitten.

Tänään tuli piuha. Kytkin piuhan ja heti alko pelittään, eikä tarvinu edes voimaa käyttää.;) Entinen oli siis sökö. Ihmettelen vaan sitä , että kesti niin kauan tuon piuhan saaminen. Postitin viallisen melkein kaks viikoa sitten.

Mukava kuulla että pelittää! :) Kyllä siinäkin tapauksessa johdossa ja/tai sen liittimissä on vikaa jos johtoa joutuu voimalla työntään tai väänteleen että sais kunnon kuvan.

Ylös Bottom