Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DCFINin tulevaisuus? RetroFIN tilalle? Täh?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hex

Active Member
Poltettujen pelien myyminen DCFIN:ssä?

Ihmetyttää, että DCFIN:n osto/myynti -alueella käytännössä saa myydä kopioituja pelejä. Kyllähän ne myytävien koneiden "mukaan pistettävät" poltetut pelit ovat ihan yhtä paljon piraatteja, kuin jos joku täällä pistäisi piraattikaupan pystyyn. Tällä hetkellä myyntipalstalla näkyy kaksi koneenmyynti-ilmoitusta, joissa mukana tulee poltettuja pelejä. Ylläpito ei tunnu tekevän asialle mitään, vaan toinen ilmoitus on jopa paisunut useamman sivun keskusteluksi poltettujen pelien buuttaamisesta yms.

Mikä mättää? Eiväthän nuo säännöt kenellekään ole epäselviä. Ko. ja vastaavat ilmoitukset pitäisi poistaa välittömästi ja pistää myyjät suoraan jäähypenkille.

Rehellisesti sanottuna DCfinissä kusee tällä hetkellä kaikki. Yleistä piraattikeskustelua tulee, mutta ei nyt kuitenkaan pahasti. Admintoolin toimimattomuus estää mua operoimasta juttuja ja silleen.

Saman tien vois sulkea koko sivuston - kukaan kun ei näytä tekevän mitään millekään. Ei ainakaan ne, jotka pystyisivät.

Kivaa oli niin kauan kun sitä kesti.

Ei kukaan muu näppäräsorminen heppu haluaisi vääntää suomenkielistä DC-sivustoa, jonne saataisiin noita artikkeleita jne?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Rehellisesti sanottuna DCfinissä kusee tällä hetkellä kaikki. Yleistä piraattikeskustelua tulee, mutta ei nyt kuitenkaan pahasti. Admintoolin toimimattomuus estää mua operoimasta juttuja ja silleen.

Saman tien vois sulkea koko sivuston.

Yep, eli Loke länttää Tonpalle kaikki oikeudet kondikseen, niin alkaa banni viuhua! Loistavaa. ;)

Sivuston ahkerin mies ei pääse tekemään mitään kun sivuston laiskin ei korjaa oikeuksia. (Itse ihmettelen DCFINin ylijumalan motivaatiota tehdä mitään, miehellähän ei enää ole edes Dreamcastiä!! Olisiko aika luopua kruunusta?)

Kennellä mahtaa olla oikeudet noihin asiallisiin artikkeleihin (toimivuuslistat, PAL-pelilista, Japsi-pelien pelattavuus jne.) ?

Ei viitsisi alkaa siirtelemään niitä yhtikäs mihinkään, jos oletuksena on, että oikeuksien kanssa tulee jatkossa kärhämää.

-P.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Kennellä mahtaa olla oikeudet noihin asiallisiin artikkeleihin (toimivuuslistat, PAL-pelilista, Japsi-pelien pelattavuus jne.) ?

Ei viitsisi alkaa siirtelemään niitä yhtikäs mihinkään, jos oletuksena on, että oikeuksien kanssa tulee jatkossa kärhämää.

-P.

Mä olen niistä joka ikisen rustanut, joka ikistä merkkiä myöten. Eiköhän mulla ole oikeus ottaa ne tuolta pois ja siirtää muualle.

Arvostelujen perään ei varmaan itketä, nehän on muiden vääntämiä. Mutta siis juuri nuo mainitsemasi ja jotkut muutkin jutut on puhtaasti mun vääntämiä.

Re: Poltettujen pelien myyminen DCFIN:ssä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ihmetyttää, että DCFIN:n osto/myynti -alueella käytännössä saa myydä kopioituja pelejä. Kyllähän ne myytävien koneiden "mukaan pistettävät" poltetut pelit ovat ihan yhtä paljon piraatteja, kuin jos joku täällä pistäisi piraattikaupan pystyyn. Tällä hetkellä myyntipalstalla näkyy kaksi koneenmyynti-ilmoitusta, joissa mukana tulee poltettuja pelejä. Ylläpito ei tunnu tekevän asialle mitään, vaan toinen ilmoitus on jopa paisunut useamman sivun keskusteluksi poltettujen pelien buuttaamisesta yms.

Mikä mättää? Eiväthän nuo säännöt kenellekään ole epäselviä. Ko. ja vastaavat ilmoitukset pitäisi poistaa välittömästi ja pistää myyjät suoraan jäähypenkille.
Mä oon yrittäny editoida noista myynti-ilmotuksista noita poltettuja pelejä kyllä veke. Jos näkyy lisää poltettuja pelejä myynnissä niin ne voi raportoida tolla p33l0 alert napilla.

Ei kukaan muu näppäräsorminen heppu haluaisi vääntää suomenkielistä DC-sivustoa, jonne saataisiin noita artikkeleita jne?

Minkälaista tarvitaan?

olisi muutama giga tilaa tossa omalla palvelimella missä noi mun nykyisetkin sivut on.

Heyyyyy venatkaas nyt vähän. Olisiko kannattanut ottaa yhteyttä ensin minuun eikä alkaa whinettämään täällä boardilla. Nyt vasta huomasin koko ketjun sattumalta.

Siis haluaisiko joku alkaa uuden, loistavan DCFINin vetovastuuseen? Voin keskustella asiasta Loken kanssa.

Vai pitäisikö tehdä RetroFIN näille väistyville konsoleille? Konsolit, joille ei myydä enää pelejä, voisivat saada vähän eri säännöt sitten BBS:ään. Siis niin, että kukaan ei tee bisnestä kopioiduilla peleillä. Vaan voi tehdä kopion hyvälle kaverilleen, käyttäjä XXX:lle DCFINissä, omakustannehintaan. Näinähän pyörivät esim. maailmanlaajuiset bootleg-systeemit.

Mukaan esim. Retrolandin porukka? Mitä? Mielipiteitä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Heyyyyy venatkaas nyt vähän.

Tässä on venailtu jo viikkotolkulla.

Olisiko kannattanut ottaa yhteyttä ensin minuun eikä alkaa whinettämään täällä boardilla. Nyt vasta huomasin koko ketjun sattumalta.

Ei mitään aavistusta, että sinulla olisi jotain tekemistä DCFinin kanssa.

Siis haluaisiko joku alkaa uuden, loistavan DCFINin vetovastuuseen? Voin keskustella asiasta Loken kanssa.

Minulle riittäisi se, että saisin olla Admin. Niinkuin aiemmin. Eli minulla oli oikeudet (no ne nyt on kai vieläkin) ja TOIMIVA admintool, jolla voin noita artikkeleita vääntää ja fiksailla. Ei mun tarvitse mikään DCFin-jumala olla.

Venailusta: No pointtina on, että turha huutaa BBS:ssä. Jos on niin tahvo, että ei ota BBS:n admineihin yhteyttä oikeuksien toivossa, niin oma vika. :)

Lukekaas toi mun viesti uudelleen, lisäilin siihen pari ideaa. Erityisesti Kennedy ja Tonppa.

Vai pitäisikö tehdä RetroFIN näille väistyville konsoleille? Konsolit, joille ei myydä enää pelejä, voisivat saada vähän eri säännöt sitten BBS:ään. Siis niin, että kukaan ei tee bisnestä kopioiduilla peleillä. Vaan voi tehdä kopion hyvälle kaverilleen, käyttäjä XXX:lle DCFINissä, omakustannehintaan. Näinähän pyörivät esim. maailmanlaajuiset bootleg-systeemit.

Heyyy, lisäsit sitten tekstiä samalla kun vastasin jo alkuperäiseen viestiisi.

Eli itse en näe Dreamcastia vielä retropuolelle heitettävänä. Eiköhän täällä ole aktiivisia DC-käyttäjiä vielä melkoisesti enemmän kuin muita aitoja retrokoneita tyyliin NES?

Vai elänkö vain jossain harhamaailmassa?

Ehkä mä vaan pakitan himaan DC:ni ääreen enkä pulisoi täällä enää jonninjoutavia.

No pointtina on, että turha huutaa BBS:ssä. Jos on niin tahvo, että ei ota BBS:n admineihin yhteyttä oikeuksien toivossa, niin oma vika.

No on kyllä Lokeen otettu yhteyttä n kertaa ja sähköposteja on lennellyt puolin ja toisin. Hän on kuulemma avuton korjaamaan tilannetta ja se, joka pystyisi, ei tee mitään.

Ei tullut todellakaan mieleen alkaa valittaa jollekin PS2/Xbox/GC-adminille; ongelmahan ei ole heidän.

Kaikki on aina mahdollista.. Pitäisi itseäkin vähän potkia oman sivun suhteen..
Mutta Retroa DC ei oikein vielä ole. pelejä ja koneita saa liian helposti..

Mikko_PKP eli supermies Pelikolikonepeijooneista
Pacdam voisi olla kanssa kovaa samaa rintamalla..

No on kyllä Lokeen otettu yhteyttä n kertaa ja sähköposteja on lennellyt puolin ja toisin. Hän on kuulemma avuton korjaamaan tilannetta ja se, joka pystyisi, ei tee mitään.

Eikös Loke joskus puhunut herro designed tms. pystyisi korjaamaan ton? tms..

Vaikka pahalta tuntuukin, olisi varmaan järkevämpi väsätä RetroFIN, kun ruveta dcFINniä herättelemään eloon (vaikka onhan tolle Dreamcastille vielä the peli tulossa :D ). Sinne voisi lykätä kaikki kuolevat konsolit, eli ei tarttis heittää vaivalla tehtyä materiaalia pois.

Kopiot peleistä on yhä laittomia ja vaikka tossa Joren kommettissa on järjenhiven, niin ei ole mielekästä muuttaa nykyistä linjaa mitenkään.

Ylös Bottom