Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead by Daylight - Piinaavaa 1 vs 4 PvP selviytymistä

Gimble

Well-Known Member
c8ecb4d7-0b17-4d8c-994c-83b3ae5e8156.jpeg

Nimi: Dead by Daylight
Alustat: Xbox One, PlayStation 4, PC, Switch, Stadia
Genre: Moninpeli kauhu
Kehittäjä: Behaviour Interactive
Julkaisija: Starbreeze Studios
Julkaisupäivä: 14.6.2016 (PC) 23.6.2017 (Xbox One & PS4)
Moninpeli PvP: Kyllä (4 vs 1)
Kotisivu: http://www.deadbydaylight.com//
Steam sivu:

Miten on mahdollista että tälle helmelle ei ollut vielä ketjua? Noh korjataan virhe, pelihän on vähän tavallaan jäänyt F13 Gamen varjoon jonka ympärillä oli varsin kova ja hyvä pöhinä aiemmin. Ainakin omat Jason seikkailut jäi kuitenkin konsolilla verrattain vähälle pelin ollessa julkkarissa anteeksiantamattoman raakile laadultaan, sääli.

Tosiaan hieman samantyylinen idea mutta kuitenkin täysin erilainen. Ihan uniikkeja molemmat. Itsekin jostain syystä vähän ylenkatsonut tätä joskin koko ajan ollut sellainen "semisti kiinnostaisi" viitteellä mielessä F13 pettymyksen jälkimainigeissa. No nyt sitten_onneksi laittoivat ilmaisviikonlopun tulille ja avautui mahdollisuus ottaa veloituksetta selvää mistä on kyse. No nyt on tiedossa ja näin molempia pelanneena oma arvio että tämä on selvästi kokonaisuutena hauskempi ja toimivampi paketti kuin F13 Game. Kamalan vaikeahan peliä on kuvailla, melkein pakko vaan ohjata joko kokeilemaan itse tai katsella Youtubesta. Nyt kuitenkin kun ilmaiseksi vielä vähän aikaa voi, suosittelen ehdottomasti sitä tapaa.

Kaupat tuli omalla kohdalla nyt alkuun PC-versiosta jonka perusversio maksaa vielä vähän aikaa vain kympin. Hieman yllättäen toimii täydellisesti jopa omalla "teksinkäsittely tietokoneella" Xbox One ohjaimellahan tätä silti pelataan vaikka tietsikkaversio onkin alla, kokemus on siis tutun turvallinen koneen ollessa samaan telkkariin kytkettynä kuin XOne. PS4 versio on myös todella hyvässä 50% rabatissa, mutta harmillisesti Xbox One versio ei vielä päässyt tähän alennuskerhoon. Ajatus olisi ehkä laittaa myös Xbox One versio myöhemin jos ja kun tulee alennukseen. Tekisi todella hyvää populaatiollekin joka lienee aika matala. XOnella joutuu vähän aikaan matseja odottelemaan kun PC versiossa populaatio lasketaan kymmenissä tuhansissa, matsi alkaa yleensä siis melkolailla välittömästi.

[video=youtube;ZhXXU0efIEQ]
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Dead by Daylight [PC, Xbox One, PS4]

Jos täältä löytyy muistakin DBD tulokkaita suosittelen vilasemaan tämän videon. Ei ollut todellakaan aivan ilmiseltää tämä vaihtoehtoinen tapa paeta mikäli muut on tapettu ja jää kahdestaan mappiin killerin kanssa.

[video=youtube;eTlNrIS5mk0]https://www.youtube.com/watch?v=eTlNrIS5mk0&t=623s[/video]
 
Vastaus: Dead by Daylight [PC, Xbox One, PS4]

Leatherface gameplaytä hauskalla selostuksella, paskanen nauru downeissa LOL. Ei voi ainakaan syyttää ettei olisi messissä!

[video=youtube;Uygc3ytRM_M]https://www.youtube.com/watch?v=Uygc3ytRM_M[/video]
 
Uusi killeri taas sekä uusi mappi. Ilmeisesti tällä kertaa tuli konsoleillekin samaan aikaan kuin PC, eli sikanaama ollut saatavilla boksille ja Plesellekin jo parisen viikkoa. Pitää nyt miettiä haluaako pelata tätä sikana. Tuli sitten ostettua tämä toiseen kertaan eli siis boksille PC lisäksi. Sai fyysisen halvalla!

Kiva nähdä että peliä kehitetään näin pitkäjänteisesti, mutta mikäs siinä jos kerta pelikansa tykkää ja janoaa lisää!

 
Tuli sitten ostettua tämä toiseen kertaan eli siis boksille PC lisäksi. Sai fyysisen halvalla!

Ja peukkua Gigantille nopeasta toimituksesta. Eli viimeksi koskenut boksilla tähän kun oli se ilmainen vkl. Se oli viime syyskuussa ja alla oli tuolloin Xbox One S. Vaikka tykkäsin pelistä jo yhden illan kuolemise talkoiden perusteella todella paljon niin ostopäätöstä si silloin syntynyt kahdesta syystä:

1) Frame Rate ongelmat, eritoten Halloween mapissa.
2) Hieman rouheahko hinta siihen nähden että pelissä oli vähän vikaa (kohta 1) Samaan aikaan muistaakseni PC-versio oli tarjouksessa paljon halvemmalla. Ostin sitten sen PC-version alkuun, se ihme kyllä pyöri jopa omalla "tektinkäsittelytietokoneella" selvästi paremmin kuin Xbox Onella.

Mutta silloin oli silloin ja nyt on nyt: Xbox One X alla ja peli toimii ihanan sulavasti. Tässä vaikuttaa X lisämuskelien ohella varmaankin myös kehitystiimin optimoinnit, onhan peliin tullut monta päivitystä sitten viime näkemän ja versio on saavuttanut PC-veljensä molempien ollessa nyt v1.9.1. Kokeilen yhden pelin myös yläkerran koneella (Xbox One S) Ei tullut Halloween mappia = pahinta mahdollista stressitestiä, mutta "maissipelto mappi" kyllä pyörähti ihan sulavasti myös Xbox One S tällä kertaa. Ei valittamista!

Hieman mietitytti onko Xboxilla pelaajapopulaatio ongelmaa? Kun omallakin 350 hlö frendilistalla pelaa ikävä kyllä tätä yleensä nolla ihmistä. No vaikuttaa että ei ole, heti tuossa neljän jälkeen kun koitin pari peliä moelmmat matsit alkoi aikalailla heti. Ehkä joku max minuutti meni. Kyllä tätä nyt tässä kunnossa ja tällä hinnalla uskaltaa tosiaankin suositella jos kauhu ja selvitymisteema vain kiinnostaa. Ja jos pelailet tätä boksilla ja haluat selvitytyä joskus porukalla laitahan vaikka Xboxin kautta viestiä tulemaan. Karkailu on kyllä hauskempaa kun porukalla tekee yhteistyötä sen eteen että kaikki selviytyy yhdessä.
 
Aiai tämä on kyllä namia X kanss pelattuna. Tässä yksi ensimmäisestä matseista Xbox comebackin jälkeen.

 
Eilen alkoi uusi Season ja kaikki rankit nollattiin, ei paljon itselle vaikutusta kiitos nobouden.

Nyt vasta muuten tällä viikolla sen käsitin kaverin avustuksella, jutun jota en itsekään tullut ajatelleetksi mutta näin jälkikäteen ajatellenhan ihan selvä homma. Siis miksi tämä kolisee ja mikä oli se edellinen peli jossa oli tämä vastaava kuumotus ja kissahiiri leikki läsnä. Näitä ei ikävä kyllä kovin alvariinsa tule. Tarvii mennä yli 10 vuotta taaksepäin ihan mustan boksin aikoihin, peli(t) jossa oli "samaa DNA" kuin tässä vaikka olivatkin kaikinpuolin ihan erilaisia on Splinter Cell: Pandora Tomorrow/Chaos Theory Versus mode.

Oi niitä aikoja, mutta mahtavaa että meillä on tässä saatavilla edes etäisesti vähän vastaavaa settiä. Parempaa jopa_odotetusti kyllähän tässä ajassa pelit kehittyy. Mutta edelleen välillä sitä joskus haaveilee: kuinka mahtava peli voisikaan olla nykyteknologialla tehty Spline Versus?
 
Päivitys kaikilla alustoilla tänään.

Patch notes 1.9.2 | Howling Grounds
HOWLING GROUNDS - EVENT OBJECTIVE
  • Acquire a Red Envelope Offering in the Bloodweb and play it in a trial
  • Each Red Envelope Offering played will generate 1 Lunar Hook and 1 Lunar Generator
  • As a Killer, hook a Survivor on a Lunar Hook for the first time to gain 1 Burnt Coin
  • As a Survivor, complete repairs on a Lunar Generator to grant all Survivors 1 Golden Coin
  • If you played a Red Envelope, you will also score bonus Bloodpoints when the above conditions are met
  • Once you have enough Burnt Coins, you will unlock a customization item for The Huntress
  • Once you have enough Golden Coins, you will unlock a customization item for David King
  • Keep collecting coins - even if you have unlocked the customizations - they all contribute to the community challenge!
  • The Red Envelope Offering is only playable during the Lunar event

FEATURES & CONTENT
  • Content - Added new menu and lobby aesthetics for the Lunar New Year event
  • Content - Added support for the Howling Grounds event (see the details in the event objective section)
  • Feature - Added a Difficulty Rating for all Survivors and Killers and updated the character descriptions to better help our newer players
  • Feature - Added a tutorial pop-up when entering a new menu for the first time. For expert players, these can be easily dismissed using the 'Hide All Tutorials' checkbox.
  • Feature - Added additional help text, tool tips, and improvements to various menus such as the Bloodweb, Daily Rituals, Character Info, Currencies, Shrine of Secrets, etc.
  • Feature - Players now receive a notification the first time they are affected by another player's perks. This currently applies to the perks Leader, Streetwise, Dying Light, Thanatophobia and Unnerving Presence.

BALANCE

Killer Changes
  • Adjusted the sound of the static when shocked by The Doctor
  • Fixed an issue that allowed Survivor to use the Map item while in Madness Tier III. This was a design change made back in Doctor Cube (1.6.2), and was only applied to the healing/repairing interactions. Now all items cannot be used (auras reading, firecrackers, flashlights, healing, repairing/sabotaging) when needing to Snap Out Of It.
  • Fixed an issue that made it impossible to rescue a dying survivor with a pallet/flashlight save while being picked up or dropped mid animation. Now, the pick up/drop animation will play fully, followed by the flashlight/pallet stun.
  • Fixed an issue that prevented The Nurse from getting stunned by a pallet during her blink. If a pallet is pulled on her, she will get stunned after her blink is complete.
  • Reworked the Pig's Rite of the Ungrateful Daily Ritual: It now requires to land 4 successful
  • Dash attacks with the Pig for 30 000 Bloodpoints.
  • Reworked the values of three Score Events for the Pig:
    • A Successful Hit after an Ambush Dash gives 250 Bloodpoints (instead of 200).
    • Starting an Ambush Dash gives 50 Bloodpoints (instead of 100)

Perk Changes
  • Borrowed Time modification: Only the survivor being unhooked will be protected by Borrowed Time and Borrowed Time is no longer a single use perk. We will monitor the usage of this perk and its function before doing further changes to Borrowed Time. Text change is currently only updated in English.

BUG FIXES
  • Fixed an issue that allowed The Nightmare to put Survivor to sleep when they were hiding in a locker
  • Fixed an issue that allowed players to track the hatch with the Rainbow Map or Black Silk Cord add-on prior to meeting the requirements to spawn the hatch
  • Fixed an issue that caused Survivors not to receive Map Scout points for anything tracked by the Detective's Hunch perk
  • Fixed an issue that caused Survivors to be unable to perform certain actions / interactions when the same movement button was bound to Q
  • Fixed an issue that caused audio cues and Survivor groans to be heard map wide from both Killer and Survivor perspectives
  • Fixed an issue that caused improper camera placement when spectating the Killer in a Kill Your Friends lobby
  • Fixed an issue that caused missing audio when The Doctor landed a successful hit
  • Fixed an issue that caused stretched polygons when sacrificing a Survivor on a hook with a RBT on their head
  • Fixed an issue that caused the Map item reading audio to loop indefinitely when spectating a Survivor who depletes the Map charges
  • Fixed an issue that caused the bear trap not to animate when The Trapper stepped in a bear trap while carrying a Survivor
  • Fixed an issue that caused the framerate to drop below 30 FPS in a specific area of The Game map
  • Fixed an issue that caused the incorrect Offering bonus to display when another player uses a bonus Bloodpoint Offering
  • Fixed an issue that caused the item charges to continue to deplete upon failing a skill check
  • Fixed an issue that caused the loud noise indicator not to appear for the Killer when too far away from an unhook
  • Fixed an issue that caused the report icon not to appear immediately after a successful report
  • Fixed an issue that caused the reverse bear trap to continue beeping for other players when a Survivor died at the exit
  • Fixed an issue that caused unknown characters to appear when the host of a Kill Your Friends returned to lobby in Thai, Simplified and Tradition Chinese
  • Fixed an issue that made it impossible to cleanse a totem in the Ironworks of Misery map
  • Fixed an issue that made it nearly impossible to see Survivor auras when using the Wraith's "All Seeing" - Mud add-on
  • Fixed multiple prestige issues that were either generating a level 50 web at level 1, abusing the UI to Prestige low level characters, or characters randomly Prestiging unwantedly
    Minor localization improvements. English only.

Samalla alkoi myös "Howling Grounds" event. Kestää maaliskuun alkuun asti. Steamissä peli puoleen hintaan kympin, saapi nähdä tuleeko rabattia myös konsoleiden digiversiolle?
 
Onko muilla ollut kuinka paljon yhteysongelmia tämän pelin kanssa onella? Tuntuu, että itellä on vähintään joka toinen peli loppunut yhteysongelmiin. Netissä ei pitäis olla mitään ongelmaa, kun on 100/100 kuitu.
 
Onko muilla ollut kuinka paljon yhteysongelmia tämän pelin kanssa onella? Tuntuu, että itellä on vähintään joka toinen peli loppunut yhteysongelmiin. Netissä ei pitäis olla mitään ongelmaa, kun on 100/100 kuitu.

Ikävä kyllä parhaillaan vikaa on paljon, viimeinen päivitys hajoitti asoioita. Mm. täällä juttua.

Ei nyt suoranaisesti yhteysongelmaa ole, mutta mulla peli kaatuillut aivan liian usein nyt. Samoin kun suoritin Daily Ritualin piti tulla 30K, tuli nolla. Vähän kaikenlaista vikaa on, tuo special event taisi sekoittaa pakkaa nyt aika pahasti. Kai viimeistään sitten palataan normaaliin kun se loppuu eli tässä voi olla parin viikon kärsimys edessä mutta toivottavasti olen väärässä.
 
Ikävä kyllä parhaillaan vikaa on paljon, viimeinen päivitys hajoitti asoioita. Mm. täällä juttua.

Ei nyt suoranaisesti yhteysongelmaa ole, mutta mulla peli kaatuillut aivan liian usein nyt. Samoin kun suoritin Daily Ritualin piti tulla 30K, tuli nolla. Vähän kaikenlaista vikaa on, tuo special event taisi sekoittaa pakkaa nyt aika pahasti. Kai viimeistään sitten palataan normaaliin kun se loppuu eli tässä voi olla parin viikon kärsimys edessä mutta toivottavasti olen väärässä.

Joo, kaatumisia taisi tänään itellä tulla joku viis noin 4h aikana. Sääli näiden kanssa, kun peli muuten vaikuttaa tosi hauskalta ja erilaiselta.
 
Uusi pelle hahmo Killeri heittelee yllätyspulloja. Vissiin vain PC puolella nyt ja sielläkin kai jossain testiryhmässä. Mutta ihan mielenkiintoista ja tosi kiva juttu että tämän pelin tukeminen ei näytä loppuvan ikinä. Hattua ylös Ruottalaisille tästä, hyvää duunia!

 
Viimeksi muokattu:
It's been a while! Sananmukaisesti veri vetää ottamaan tätä takaisin työstöön.

Iso päivitys ja lisäsisältöä tullut. Unreal Enginet ja pelit sekä vehkeet on päivitetty ja hieno nähdä kuinka pitkäjänteisesti tätä helmeä kehitetään ja pidetään yllä. Mutta ei siinä pelihän on maailmalla tosi suosittu jos vaikka Twitch tsekkaa nyt pistokoeluonteoisesti 14. katsotuin peli atm. Siellä on mm. Black Ops 4 takana joka oli tuossa taannoin jopa katsotuin peli.

ATTENTION

The 2.4.0 update is now live on XBOX.
The Darkness Among Us chapter is available on Microsoft Store.
The Characters are available in the Dead by Daylight store.

Dev Notes
Unreal Engine update

The updated engine has added support for many new features (especially in Audio & Rendering), but also caused some incompatibility with existing features the game relied on. As such, we have re-balanced a few very important components of the game (lighting, fog, sound & occlusion)


  • Added support for more realistic volumetric fog in all exterior maps.
  • Adjusted audio balance and occlusion levels across all maps.
  • Adjusted lighting across all themes and maps, quality settings, as well as Killer specific lighting conditions (The Nightmare's dream world, etc).
  • Reduced the distance at which a Killer's red stain is visible to Survivors.
New Matchmaking System

We tested the new matchmaking system during the 2.4.0 PTB. For more info about the nature of this new matchmaking system and when it will roll out on the live environment, please consult this post.

Deep Wound status

With our latest chapter, Darkness Among Us, we are introducing a new status effect to the world of Dead by Daylight: Deep Wound. You may already be familiar with the effect if you have ever been on the receiving end of a Borrowed Time save. The perk, Borrowed Time, has now been updated to reflect this new status effect.


Deep Wound indicates that a Survivor has been afflicted with a devastating internal injury and has a limited amount of time in which to be mended before being put into the dying state.


Survivors now have the ability to mend themselves, or others, without requiring a med-kit. Just find a safe place to stop running and spend a bit of time repairing those internal injuries. The Deep Wound timer now pauses while the Survivor is in a chase and The Killer is shown a location indicator if the Survivor goes down because of Deep Wound.


For these reasons, Borrowed Time’s bleed-out timer has been reduced to 10/15/20 seconds (previously 15/20/25 seconds) before putting the afflicted Survivor into dying state.


The portrait icon in the bottom-left of the screen indicates the amount of time the Survivor has before they go down. The screen effects while in Deep Wound have also been modified from the desaturated look of the original Borrowed Time to now incorporate more blood to make it very clear that you are still in peril.

FEATURES & CONTENT

  • Content - Made the "Best New Trapper Mask" customization item (CVA Award) available to all players.
  • Feature - Added a new status effect for Survivors: Deep Wound. Survivors afflicted with the Deep Wound status effect need to mend before being able to heal themselves, or be healed by others. Survivors can mend each other.
  • Feature - Added the theme, map and tile information in the Pause menu. This feature is to better help our players and the Dev team when reporting map specific issues. Please be sure to include that information when reporting any map issues.
  • Feature - Integrated an updated version of the Unreal Engine (4.20, from 4.13).
  • Feature - Map Scheduler: Added a server configuration to allow control of map frequency during Online Ranked matches. This will allow us to add or remove emphasis on certain maps or themes during specific periods. Map selection offerings will still normally take precedence over these.
  • Feature - Opening the Store from the offline lobbies will redirect the user to the currently selected character's catalog page.
BALANCE
UI Updates

  • Updated layout for the character information screen. Killer information screens now show basic stats (Max Base Speed, Base Terror Radius, and Height).
Survivor perks

  • Borrowed Time: Unhooked Survivors are now affected by the Deep Wound Status effect. Changed the Bleedout timer from 15/20/25 seconds to 10/15/20 seconds. VFX have been updated. Please see the dev message: "Deep Wound" for more details.
  • Diversion: Scratch marks will now appear at the location of the loud noise from the pebble.
Other balance changes

  • Hiding inside of lockers now blocks the auras of Survivors while they are inside.
  • Increased the brightness of auras.
  • Made it possible for Survivors to cancel being healed by walking away. Prior to this change, survivors needed to run in order to cancel being healed.
  • Snap Out Of It is no longer affected by the A Nurse's Calling perk. Actions such as Snap Out Of It and Mending are not healing actions, thus perks should not affect them.
  • Survivors who activate a map or key item while crouched now stay crouched.
  • When in a locker once the Bleedout timer has ended, Survivors will automatically exit the locker.
BUG FIXES
Audio & Localization

  • Major localization and translation improvements.
Killer

  • Fixed an issue that caused Survivors hooked by the Hag to be a bit offset from the hook.
  • Fixed an issue that caused Survivors to flip into the dead position when mori'd by the Shape with either Judith's Tombstone or Tombstone Piece add-ons.
  • Fixed an issue that caused an audio discrepancy between two game client who are facing in opposite directions (towards and away) from the Hillbilly's chainsaw.
  • Fixed an issue that caused blood VFX from the environment to appear brighter when the Spirit uses her power.
  • Fixed an issue that caused the Clown's knife to become misaligned when interrupting a Survivor vaulting towards them.
  • Fixed an issue that caused the Killers red stain to be visible on their own character's model.
  • Fixed an issue that caused the Nurse to clip into Survivors during her mori kill.
  • Fixed an issue that caused the Nurse to go into the fatigued state when blink interrupting a Survivor.
  • Fixed an issue that caused the Spirit's Husk to start a fresh idle animation instead of using the players current animation during her Phase Walk.
  • Fixed an issue that caused the Spirit's head to disappear towards the end of the camera pan intro sequence at the start of a match.
  • Fixed an issue that caused the Survivor stepped in trap loud noise bubble to appear when the Trapper was holding a bear trap near any other notification bubble.
  • Fixed an issue that caused the Survivor to move in front of the camera when the Spirit attacks while carrying a Survivor on her shoulder.
  • Fixed an issue that caused the blood from Survivors to be visible while the Spirit charged her power.
  • Fixed an issue that caused the camera to be incorrectly placed from Survivor perspective when being mori'd by the Shape with either Judith's Tombstone or Tombstone Piece add-ons.
  • Fixed an issue that caused the held items to briefly appear out of the Killers' hand when interrupting a Survivor vaulting towards them.
  • Fixed an issue that caused the wrong LOD to sometimes load on The Spirit's customization.
  • Fixed an issue that made it impossible for the Trapper to pick up Survivors from a bear trap when it was placed too close to a totem.
  • Fixed an issue that made it impossible to blind a Killer with a flashlight if there was a downed Survivor in front of them.
Map specific

  • Fixed an issue that allowed players to walk on a large rock in the Autohaven Wrecker's maps.
  • Fixed an issue that allowed the Killer to interrupt a chest search across from a fence in Lampkin Lane.
  • Fixed an issue that caused a small pile of logs to spawn in between two hedges in Lampkin Lane.
  • Fixed an issue that caused an impassable gap between a fence wall and a rock in The Pale Rose map.
  • Fixed an issue that caused an impassable gap for Killers when two trees spawned too close together in the Mother's Dwelling map.
  • Fixed an issue that caused an inaccessible chest in the Grim Pantry map.
  • Fixed an issue that could cause a stuck spot in the Grim Pantry map between a log and a hill.
  • Fixed an issue that made it impossible to open or escape through the hatch when spawned on a specific hill in the Mother's Dwelling map.
  • Fixed an issue that made it impossible to repair a generator from one of the shorts sides next to the van in the street in Lampkin Lane.
Perks

  • Fixed an issue that allowed Survivors to spam the Diversion perk while repairing a generator.
  • Fixed an issue that caused Adrenaline to trigger during the pick-up and interrupt animations.
  • Fixed an issue that caused the attack cooldown to be applied on Hex: No One Escapes Death, after it was removed in patch 2.3.0.
  • Fixed an issue that caused the bleedout timer from Borrowed Time perk to cancel completely when stepping in a bear trap.
  • Fixed an issue that caused the hooks destroyed by a sacrifice not to respawn with the Hangman's Trick perk.
Fixes

  • Fixed an issue that caused Survivors to overlap on one another in the match result screen.
  • Fixed an issue that caused Survivors to snap back underneath the hook when unhooking themselves.
  • Fixed an issue that caused an inconsistency in the way that perks, powers and add-ons dynamically modify the Terror Radius.
  • Fixed an issue that caused healing progress not to reset when being interrupted and hooked.
  • Fixed an issue that caused players to be invisible to others until moving if spawned in the Shack.
  • Fixed an issue that caused the Clown's stomach to jiggle too much in the tally screen.
  • Fixed an issue that caused the Killer Prestige items to be awarded in the wrong order.
  • Fixed an issue that caused the Mangled status effect to stack when applied from different sources (add-ons, perks).
  • Fixed an issue that caused the Object of Obsession perk not to work when the character body was not facing a non-host Killer in a Kill Your Friends match.
  • Fixed an issue that caused the Rite of the Spirit Daily Ritual to unlock without meeting the requirements.
  • Fixed an issue that caused the Spectator camera to remain in spectate when the last player would leave the match.
  • Fixed an issue that could cause items to disappear when swapping items in a chest.
  • Fixed an issue that could cause the damage protection from getting unhooked to either not trigger, or be applied long after the player has regained control of their character.
  • Fixed an issue that made it possible for a Survivor to obtain an Iridescent Unbroken Emblem in a game where they were pulled out of a bear trap and hooked.
  • Misc cosmetic clipping & camera adjustments and improvements.
UI & HUD

  • Changed the "Survivors" tab in the pause menu to "Match Details".
  • Fixed an issue that caused the Killer add-ons not to appear in the tally screen in a Kill Your Friends match with a non-host Killer.
  • Fixed an issue that caused the prices to be missing from customization tooltips that were only purchasable with Auric Cells.
  • Fixed an issue that caused the tooltips from Page 1 to carry over to Page 2 of the Map Select in Match Management in Kill Your Friends.
  • Fixed an issue that made it impossible to open profiles or read perk, add-ons, items or offering descriptions on the match result screen after spectating.
  • Fixed an issue that made it impossible to scroll through the DLC confirmation texts with the controller sticks.
  • Misc UI improvements.
PLATFORM SPECIFIC - XBOX

  • Fixed an issue that caused multiple "Controller Disconnected" messages when repeatedly disconnecting and reconnecting the controller.
  • Fixed an issue that caused the Options menu not to work on the match result screen if the host has disconnected
  • Fixed an issue that caused the host of a public lobby to appear on the Xbox One overlay. The lobby should not be joinable, and a Game Version Mismatch error message would be received after attempting the connection.
  • Fixed an issue that made it impossible to unlock the "Where Did They Go!?" achievement as a Survivor and caused the Killer to unlock it instead.
  • Fixed an issue that made it possible to unlock the "Risk It All" achievement with event items.

https://forum.deadbydaylight.com/en...s-2-4-0-xbox-2-4-0-0-darkness-among-us#latest

Pelihän on parhaillaan varsin rouheassa rabatissa atm. vain 12 € Xbox Onelle ja 17.47 € Pleselle, siinä saa hyvin vastinetta ja piinaa parin tuopin hinnalla nyt! :eek:

https://www.microsoft.com/fi-fi/p/d...tion/c0n22p73qz60?activetab=pivot:overviewtab

https://store.playstation.com/en-fi/product/EP3367-CUSA08032_00-DEADBYDAYLIGHT00
 
Viimeksi muokattu:
Niinjoo tämä osuus jäi viime viestin kelkasta. Uusi killeri on tämänlainen vesseli, aika paha sano!

 
Hyvää joulua DbD väelle! Muistakaa olla kiltisti Genujen ympärillä. Pukki ei tykkää tuhmista survivoreista.


pukki.jpeg
 
Ohhoh, kylläpä on aikaa viime viestistä. Hämmentävää kuinka pitkän linjan ja suosittu peli tämä on maailmalla, mutta samaan aikaan näinkin isolla foorumilla muutama hassu pelaaja keskustelee aiheesta...

En tie onko se Halloweenin lähestyminen vai mikä, mutta jostain syystä taaskin veri sananmukiasesti on vähän alkanut vetään DbD kuumotuksen äärelle.

Paljon on tapahtunut viime viestien jälkeen, on tullut crossplay kaikkien alustojen välillä mukaanlukien cross-friends, eli voit tiimiytyä kavereiden kanssa vaikka olisitte eri konsolilla tai jos jokun pelaa PC. Peli on julkaistu myös Switchille joten tagi lisätty aloitusviestiin.

Viime pelikerrasta, tai oikeastaan pelaamisen yrityksestä on jo aikaa. Silloin peli ei vaan yksinkertaisesti toiminut porukalla, ei millään päästy nelisteen pelaamaan. Kysymys mahdollisille foorumin DbD aktiiveille: Onko tullut pelailtua viime aikoina? Toimiiko? Saisiko Halloweenina asianmukaiset pelisessiot tulille?
 
Ohhoh, kylläpä on aikaa viime viestistä. Hämmentävää kuinka pitkän linjan ja suosittu peli tämä on maailmalla, mutta samaan aikaan näinkin isolla foorumilla muutama hassu pelaaja keskustelee aiheesta...

TÄH! Siis tämähän on näköjään Game Passissakin nykyään (myös PC) Nyt vasta olen äimänä, että on näin vähän vastauksia ketjussa...

Niin ja tämähän on viime viikollä näköjään julkaistu myös Stadialle joten lisätäämpä sekin tagi aloitusviestiin. Tässä alkaa olemaan ihan kohtalainen setuppi nyt kasassa crossplay mielessä! Jo pelkästään Steamissä samanaikaisten pelaajien määrässä kirjoitushetkellä 18. sijalla noin 33500 pelaajalla. Ei huono! Muut alustat päälle vielä, niin eipä ole enää sitä ongelmaa kuten back in the dayz että piti ylenpalttisen kauan odotella matsia varsinkin Xboxilla. Hieno homma, peli on nyt parempi kuin koskaan ja iso populaatio tarkoittaa myös sitä, että helpommin löytyy oman tasoista vastusta jolloin matsit pysyy tasaisen jännittävinä...ainakin oletan näin, käytäntö täytyy käydä testaamassa.

Niin ja sitten sieltä on näköjään videon mukaista settiä tulossa Series X ja PS5 konsoleille...UIUI o_O Jos tunnelma ja "siellä olemisen tunne" on jo nyt sieluun sattuvasti ihanan piinaavaaa, niin uudistetut puitteet tulee vielä korostamaan efektiä. Se voi olla, että Series X konsolilla pamahtaa vielä auto-HDR tässä päälle joka antaa vielä oma lisämausteensa tunnelmaan.

Mutta joo, DbD elää ja voi paremmin kuin koskaan. Jos jostain syystä on skipannut pelin, niin suosittelen varsinkin Game Passi haltijoita laittamaan lataukseen ja ottamaan savut!

 
Ylös Bottom