En löytänyt tälle keskustelua - joten loin tämän (toivottavasti uuden) ketjun nyt.
Dead Rising 3
Julkaisu: 22.11.2013
Lajityyppi: Survival Horror / Selviytymiskauhu
Kehittäjä: Capcom Vancouver (Microsoft Studios)
Kotisivut: http://www.xbox.com/en-GB/xbox-one/games/dead-rising-3
Traileri:
[video=youtube;0ZPllxY5b_0]https://www.youtube.com/watch?v=0ZPllxY5b_0[/video]
Ensimmäisen osan jälkeen Capcom antoi sarjan ohjakset ja luovan työn tahtipuikot Capcom Vancouver:lle (ent. Blue Castle Game) ja luovuttaa nyt myös julkaisu urakan Microsoft:ille, joka tietenkin tarkoittaa yksinoikeutta Xbox:lle.
Aaiempi osa saatiin myös Sony:n laitteelle (paitsi ei ladattavia lisäosia) - joten pelisarja on ehtinyt kerännyt oman fanaattisen kannattajakuntansa kummallakin alustalla.
Peliin kohdistettiinkin valtavasti odotuksia - sen tuli miellyttää uusia pelaajia sekä sarjan vanhoja vannoutuneita faneja, samalla hyödyntäen uuden alustan tehoja ja ominaisuuksia. Henkilökohtaisesti on sääli että peli survottiin kuntoon Xbox One:n julkaisuun sillä se tarkoitti Kineck-toimintoja joista jokainen voi luoda oman mielipiteensä pitääkö vaiko ei. Nyttemminhän pelien ei enää tarvitse väkisin pakottaa Kinect-toimintoja jos niistä ei saada mitään järkevää ja toimivaa irti.
Peli alkaa vuosikymmen edellisen osan jälkeen Los Perdidosin kaupingissa jossa uusi virus epidemia on muuttanut kaiken eläväkuolleeksi. Pelimaailmaa on puolikkaan kaupungin verran ja kivaksi yllätykseksi iso osa rakennuksista on suunniteltu myös sisältä. Maailma on sen verran avoin ja yksityiskohtainen että tutkittavaa riittää vaikkakin eläväkuolleita pusketaan varsinkin loppuvaiheilla ruudulle aivan valtavia määriä.
Perinteiseen Dead Rising tapaan tavaraa yhdistellään mitä hauskimmilla tavoilla luoden mielikuvituksellisia mutta tappavia aseita. Tällä kertaa aseet yhdistellään lennosta mutta yhdistelyyn vaaditaan ns. pohjapiirrustuksia joita on ripoteltu ympäri kaupunkia, joten tutkiminen yleensä kannattaa.
Päähahmo kehittyy kevyesti roolipeleille ominaisesti tehtäviä suorittaen ja eläväkuolleita (poliittisesti korrekti ilmaisu) tappaen. Hahmon kertynyt kehitys tallennetaan pelimuodosta huolimatta ja peli näyttää pelaajan tason ohella myös tapettujen määrän koko ajan ruudulla. Onneksi asetuksista löytyy vaihtoehto päähahmon tietojen resetoimiseen - joten aloittaminen taas täysin nollasta on mahdollista.
Pelissä on Normal moodi joka on se perinteinen tarina sekä Nightmare moodi joka poistaa automaatti tallennuksen ja lyö vaikeamman vaikeustason ohella tarinaan hyvinkin tiukan aikarajan - jolloin aika kulkee armotta eteenpäin, teki pelaaja mitä tahansa. Kun aika loppuu: kaupunkiin pudotettavat pommit pyyhkivät kaiken elollisen (ja kuolleen).
Henkilökohtaisesti pidän haasteista joten aloitinkin suorilta Nightmare moodissa pelistä mitään tietämättä. Pelissä on paniikin omainen tunnelmansa kun tiesi että maailma pyörii pelaajasta huolimatta ja loppu häämöttää. Pääsin aina kuudennen jakson loppuun jossa olin suorittamassa viimeistä tehtävää kunnes pommit putosivat - Game Over, peli on aloitettava alusta uudelleen. Tappolaskuri näytti hieman alle kolmea tuhatta. Onkin selkeää on että aikaa tehdä sivutehtäviä, pelastaa sivullisia tai muuten vain tutkia ympäristöä on äärimmäisen rajoitettua kun aika on kortilla.
Peli sisältää myös kaksinpelin jolloin monissa välianimaatioissakin näkyvä kolleega onkin kaveri ohjastettavissa.
Dead Rising 3:selle on myös julkaistu episodi pohjaisesti neljä ladattavaa lisäjaksoa jotka näyttävät osan ennen/jälkeen tapahtumista toisen hahmon näkökulmasta.
Dead Rising 3
Julkaisu: 22.11.2013
Lajityyppi: Survival Horror / Selviytymiskauhu
Kehittäjä: Capcom Vancouver (Microsoft Studios)
Kotisivut: http://www.xbox.com/en-GB/xbox-one/games/dead-rising-3
Traileri:
[video=youtube;0ZPllxY5b_0]https://www.youtube.com/watch?v=0ZPllxY5b_0[/video]
Ensimmäisen osan jälkeen Capcom antoi sarjan ohjakset ja luovan työn tahtipuikot Capcom Vancouver:lle (ent. Blue Castle Game) ja luovuttaa nyt myös julkaisu urakan Microsoft:ille, joka tietenkin tarkoittaa yksinoikeutta Xbox:lle.
Aaiempi osa saatiin myös Sony:n laitteelle (paitsi ei ladattavia lisäosia) - joten pelisarja on ehtinyt kerännyt oman fanaattisen kannattajakuntansa kummallakin alustalla.
Peliin kohdistettiinkin valtavasti odotuksia - sen tuli miellyttää uusia pelaajia sekä sarjan vanhoja vannoutuneita faneja, samalla hyödyntäen uuden alustan tehoja ja ominaisuuksia. Henkilökohtaisesti on sääli että peli survottiin kuntoon Xbox One:n julkaisuun sillä se tarkoitti Kineck-toimintoja joista jokainen voi luoda oman mielipiteensä pitääkö vaiko ei. Nyttemminhän pelien ei enää tarvitse väkisin pakottaa Kinect-toimintoja jos niistä ei saada mitään järkevää ja toimivaa irti.
Peli alkaa vuosikymmen edellisen osan jälkeen Los Perdidosin kaupingissa jossa uusi virus epidemia on muuttanut kaiken eläväkuolleeksi. Pelimaailmaa on puolikkaan kaupungin verran ja kivaksi yllätykseksi iso osa rakennuksista on suunniteltu myös sisältä. Maailma on sen verran avoin ja yksityiskohtainen että tutkittavaa riittää vaikkakin eläväkuolleita pusketaan varsinkin loppuvaiheilla ruudulle aivan valtavia määriä.
Perinteiseen Dead Rising tapaan tavaraa yhdistellään mitä hauskimmilla tavoilla luoden mielikuvituksellisia mutta tappavia aseita. Tällä kertaa aseet yhdistellään lennosta mutta yhdistelyyn vaaditaan ns. pohjapiirrustuksia joita on ripoteltu ympäri kaupunkia, joten tutkiminen yleensä kannattaa.
Päähahmo kehittyy kevyesti roolipeleille ominaisesti tehtäviä suorittaen ja eläväkuolleita (poliittisesti korrekti ilmaisu) tappaen. Hahmon kertynyt kehitys tallennetaan pelimuodosta huolimatta ja peli näyttää pelaajan tason ohella myös tapettujen määrän koko ajan ruudulla. Onneksi asetuksista löytyy vaihtoehto päähahmon tietojen resetoimiseen - joten aloittaminen taas täysin nollasta on mahdollista.
Pelissä on Normal moodi joka on se perinteinen tarina sekä Nightmare moodi joka poistaa automaatti tallennuksen ja lyö vaikeamman vaikeustason ohella tarinaan hyvinkin tiukan aikarajan - jolloin aika kulkee armotta eteenpäin, teki pelaaja mitä tahansa. Kun aika loppuu: kaupunkiin pudotettavat pommit pyyhkivät kaiken elollisen (ja kuolleen).
Henkilökohtaisesti pidän haasteista joten aloitinkin suorilta Nightmare moodissa pelistä mitään tietämättä. Pelissä on paniikin omainen tunnelmansa kun tiesi että maailma pyörii pelaajasta huolimatta ja loppu häämöttää. Pääsin aina kuudennen jakson loppuun jossa olin suorittamassa viimeistä tehtävää kunnes pommit putosivat - Game Over, peli on aloitettava alusta uudelleen. Tappolaskuri näytti hieman alle kolmea tuhatta. Onkin selkeää on että aikaa tehdä sivutehtäviä, pelastaa sivullisia tai muuten vain tutkia ympäristöä on äärimmäisen rajoitettua kun aika on kortilla.
Peli sisältää myös kaksinpelin jolloin monissa välianimaatioissakin näkyvä kolleega onkin kaveri ohjastettavissa.
Dead Rising 3:selle on myös julkaistu episodi pohjaisesti neljä ladattavaa lisäjaksoa jotka näyttävät osan ennen/jälkeen tapahtumista toisen hahmon näkökulmasta.
Viimeksi muokannut moderaattori: