Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Devil May Cry (FIN) - välillä outoa väpätystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnttiP
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
A

AnttiP

Guest
Pelasin tänään muutaman tason uutta peliäni. Huomasin ekassa lopparissa ("laavaskorpioni"), että ruutu väpisee todella pahasti... häiritsevän pahasti (ja kyseessä -ei- ole mikään alialisointi-ongelma)... Musiikkikin tuntuu pätkivän ko. kohdassa. Onko tämä normaalia käytöstä PAL Devil May Cry:lle, vai onko jossain vikaa? Samaisessa kohdassa ruudun alareunassa välkkyy myös outoja valkoisia sekavia viivoja.

Itselläni on vasta 2 PS2-peliä, "Jak and Daxter" ja "Devil May Cry", joista ensimmäinen on toiminut moitteetta koko pelin läpi (tosin 2 kertaa on pitänyt resetoida, koska peli ei ole lähtenyt käyntiin vaan jäänyt jumittamaan mustaan ruutuun jo latausvaiheessa -> yhtä nysväystä tämä konsolipelaaminenkin kuin PC:lläkin?).

Varmaankin takuu (12 kk) vielä voimassa, jos ainoat pelitkin ovat sieltä tuoreemmasta päästä. Devil May Cry pelittää kyllä ilman häiritseviä virheitä läpi, joten vika löytynee koneesta. Naarmuinen levykään tuskin aiheuttaa tuollaista ongelmaa.

Devil May Crysta en tiedä, mutta ei minulla ole Jak&Daxter jääny jumittamaan ikinä vaikka olen pelannut sitä ties kuinka paljon. Uskoisin että vika on koneessasi.

Pitänee varmaan vielä yrittää kokeilla peliä jossain toisessa koneessa. Sitten jos ei vieläkään toimi niin laite vaihtoon.

Kuinka hyvin PS2 soittaa itse poltetut CD-R-levyt? 4X-nopeudella polttamani TDK:n CD-R (data-levy audio-muodossa) jumittaa joissain biiseissä (levy toimii ongelmitta Sonyn pari vuotta vanhassa CD-soittimessa). Muita levyjä en ole edes kokeillut sen enempää.

Originally posted by AnttiP
Pitänee varmaan vielä yrittää kokeilla peliä jossain toisessa koneessa. Sitten jos ei vieläkään toimi niin laite vaihtoon.

Um, jos peli ei toimi jossain toisessa koneessa, viet omasi vaihtoon? En ole itse kokenut väpinää tai edes välkkymistä virheellisiä pelilevyjä pyörittäessäni, vaan lähinnä ne lakkaavat toimimasta. Siten uskon että on kannattavinta viedä pelikone myyjäosapuolelle tarkastettavaksi, mitään menetettäväähän ei ole ja tuo viittaisi pitkälti vikaan itse konsolissa.

Ei kun mun pointti oli siinä, että yleensä ihmiset näkevät mitä näkevät (sen enempää ketään syyllistämättä). Suurin osa ei edes erota PS2:sen puuttuvaa anti-alialisointia saati sitten monitorien 75Hz:n uskomatonta välkkymistä. Itse satun vaan olemaan vähän pikkutarkempaa porukkaa, mutta en koe kuitenkaan liioitelleeni ongelmaa ko. pelissä :)

Menetettävänä on se, että joudun olemaan muutaman viikon ilman pelikonetta, ja se vaiva että lähden raahaamaan konetta Helsingistä "raskaan" työpäivän jälkeen Vantaalle... ei kivaa. Tietenkin jos vika on todellinen, nämä vaivat on kärsittävä.

Toi Jak and Daxterin "lataamisjumitus" on kyllä todellakin hardware-vikaan viittaavaa :(

Ilmoittelen lisää, kun tilanne selviää itselleni. Kiitos vastauksista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AnttiP

Toi Jak and Daxterin "lataamisjumitus" on kyllä todellakin hardware-vikaan viittaavaa :(

No mulla on toi sama ongelma THPS3:ssa, jää noin joka 5. kerta jumiin mustaan ruutuun alkudemojen jälkeen. Sama peli toimii ongelmitta toisessa koneessa. Muut pelit kyllä toimivat täydellisesti omassa koneessa (koittanu 7:ää eri peliä). Joten hassu valikoiva vika kun jumittaa vaan thps:ssä =)

Ylös Bottom