Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 2 Resurrected

Tämäkin tuli aloiteltua Druidilla ja Werewolfi buildilla, maistuu paremmin kuin hyvin ja tätä yritetään pelata läpi ennekuin Diablo 4 paukahtaa myyntiin.. Act 1 ois läpi ja kakkosta aloiteltu vähäsen.
 
Montaa eri ARPG peliä kokeilin jotta löytyi se joka laskee tätä D4 nälkää. Kuitenkin se peli joka vei tosissaan mennessään oli ihan saman perheen oma D2.

Taisin tossa viime viikonloppuna peliä vähän aloitella mutta nyt on menossa jo 5 actin loppu. Peli on imaissut mukaansa ihan täysillä ja en ole tätä vuosiin pelannut joten oikeen muistakkaan mitään. Paljon pelkäämäni loot systeemi ei ole juuri häirinnyt, iinventariossahan ei ole kauhean paljon tilaa lootille kun sulla on niitä charmeja mukana iso läjä. Ainakin näin normaali tasolla lootti joka on keräämisen arvoista on aika vähäistä.

Holy Fire Paladinilla olen pelannut ja on kyllä ollut hauskaa katsoa kun vihut vaan sulaa sun ympärillä. Varsinkin act 5 on ollut pelkkää läpijuoksua suurimmaksi osaksi kun ukot kaatuu kun vaan kattoo niitä.

Tarina on ollut yllättävän hyvä ja todella tunnelmallinen ja hyvin näyteltyjä videoita. Diablo 3 kyllä häviää tässä asiassa 100-0.

Olen myös katsonut paljon D1 videoita kun sen pelaaminen ei nykypäiviänä ole kauhean helppoa varsinkin kun ei jaksa PCllä pelata. Paljon jengi marisi D3 tullessa miten se on menettänyt kaiken tunnelman D2 verrattuna ja näyttää joltain värikkäältä lasten sarjakuvalta. Tämä on totta mutta kovin moni ei puhu siitä miten D2 menetti myös tunnelmaansa D1 verrattuna joka oli ihan hävyttömän synkkä peli. D2 on tunnelmalliset hetkensä myös mutta verratuna D1 synkkään luolastoon se on aika kesy.

Jokatapauksessa olen pelistä nauttinut todella paljon, graafinen päivitys ja muutama QoL parannus on tehnyt ihmeitä tällä vanhalle sotaratsulle. Ainut marinan aihe on se kun konsoleilla ei voi liikuttaa karttaa, jos haluat nähdä oletko tutkinut jokapaikan. Oikea analogitatti kun ei pelissä tee mitään niin se olisi ihan hyvin käynyt kartan liikutteluun siinä kokoruutu modissa.

Haluaisin kyllä nähdä remaken myös D1, toki lihaa saisi lisätä siihen kun peli on kovin lyhyt. D2 on edelleen ajaton klassikko ja 5/5 ARPG.
 
Ylös Bottom