Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Doomsday (Neil Marshall ohjaa, melkein koko Dog Soldiers casti mukana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tuomas

Active Member
http://www.imdb.com/title/tt0483607/

Aijai mikä casti tuossa näyttää olevan, melkein koko sotilaspoppoo tuosta Dog Soldiers leffasta :D (Ainoastaan Kevin McKidd puuttuu, hänhän tosin oli Cooperin esittäjänä ainoa DS:N eloonjäänyt, siitäkö lie johtuu :D) Muutenkin vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta leffalta.Toivotaan että tästä tulee ainakin samanlainen mestariteos :)

Vastaus: Doomsday (Neil Marshall ohjaa, melkein koko Dog Soldiers casti mukana)

Hmmm...tämähän vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Huikeaa leffaa odotellaan. Dog Soldiers ja Descent olivat molemmat päteviä pätkiä, enkä suostu tältäkään muuta odottaa.

Dog Soldiers on kyllä tiukka leffa, mutta mitä tulee Doomsday elokuvan traileriin niin en voi sanoa että odotukset olisivat korkealla.

Edellisissä Marshallin rykäisyissä oltiin aika klaustrofobisissa tunnelmissa. Pienessä syrjäisessä metsätöllissä ja synkässä luolastossa. Nyt näyttäisi trailerin perustella oltavan paljon avarammissa tunnelmissa. Suuria joukkokohtauksia, isoja kylmänkalseita rakenteita; etenkin nuo valtavat avautuvat teräsovet näyttivät komeilta.
Odottelen tätä kyllä innostuneesti, mutta jotenkin tuntuu että tämä tulee olemaan notkahdus Marshallin uralla. Budjetin ollessa huomattavasti suurempi kuin edellisissä, niin kyllähän valtaosa massista poltetaan erikoistehosteisiin eikä käsikirjoituksen hiomiseen. Mutta vaikka persoonallinen ote olisikin poissa, niin luulisi tuon parissa silti viihtyvän.

Ennakkoonhan tämäkin piti mennä katsomaan. Pidin todella Dog Soldierista mutta sitäkin enemmän pidin Descentistä, siinä pätkässä oli kaikki kohdallaan. Elokuva ei sisältänyt mitään turhaa, oli sopivan pituinen, hyvin kirjoitettu ja ohjattu. Ensimmäistä kertaa kuullessani Doomsdaystä olin varma että tästä tulee upe elokuva. Mutta ensimmäisen trailerin nähtyäni odotukseni kuitenkin putosivat. Olin kuvitellut elokuvasta paljon erinlaisempaa mitä se trailerissa näytti.

Ja nyt nähtyäni elokuvan voin sanoa että olen hieman pettynyt.. En isolla mittapuulla nähtyäni trailerin, mutta lievästi pettynyt joka tapauksessa. Elokuvasta jäi hieman sellainen olo että sen olisi pitänyt olla ainakin puoli tuntia pitempi pysyäkseen mielenkiintoisen idean mukana. Elokuva poukkoili hieman liikaa sinne ja tänne minun makuuni. Ja joitakin juonen käänteitä oli lievästi vaikea sulattaa. Mutta elokuva onkin suuri kunnianosoitus vanhoille Post-Apokalyptisille elokuville, etenkin Mad Maxeille. Eikä elokuvaa kannata ottaa vakavasti. Fyysiset tehosteet ovat hienoja. Huumori erittäin kieroa. Puvustus toimii ja veri lentää.

Kolme tähteä/viidestä.

Ylös Bottom