Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon ball pois myynnistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arcane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Arcane

Active Member
Jonkin aikaa sitten Suomeen tullut Dragon Ball oli hyvä idea tuoda Suomeen mangaa. Monet pitivät sarjasta, jonka julkaisijana oli Kolibri.

Lähiaikoina vatun kukkahattutädit huomasivat DB:n. Tästä ei hyvää seurannut: http://koti.mbnet.fi/jaatu/jepjep.jpg

Nyt tapahtui vielä pahempaa.Kun kerrankin Suomeen saatiin kunnon mangaa, se vedettiin lähes heti pois myynnistä.

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/juttu.asp?id=20030521OL42

Antakaa mulle ase, minun tekisi mieli tappaa parisen henkilöä...

^Tarkoitan tietysti Shabania ja Unreal-Hawkia. :D

Veikkasin että puutarhasakset olisivat nipsaisseet sen pois, mutta taidan olla väärässä..?

Aika epäilyttävää toimintaa kyllä lehdessä vaikutti olevan, toivottavasti tämä ei kuitenkaan vaikuta muiden manga-lehtien maahantuontiin...

Se ketä aikaisemman ketjun poisti paljastakoon itsensä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Se ketä aikaisemman ketjun poisti paljastakoon itsensä.

Minä itse. Halusin hieman spekulatiivista keskustelua, johon kukaan ei oikein pystynyt. Se meni Shabanin huumeiden opetteluksi loppujen lopuksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Minä itse. Halusin hieman spekulatiivista keskustelua, johon kukaan ei oikein pystynyt. Se meni Shabanin huumeiden opetteluksi loppujen lopuksi.

Huhumylly jauhaa: erimielisyyksiä Konsolifinin ylläpidossa. Shaban ja Unreal-Hawk ilmiriidassa omalla foorumillaan. Lue Seiskasta koko juttu!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Huhumylly jauhaa: erimielisyyksiä Konsolifinin ylläpidossa. Shaban ja Unreal-Hawk ilmiriidassa omalla foorumillaan. Lue Seiskasta koko juttu!

"Me olemme ihan hyvissä väleissä"-kommentoi Unreal-Hawk.
"Vihaan sitä niuhottajaa"-lataa Shaban

Seiskassa myös kuumat bailukuvat konsolifinmiitistä

Ihan hyvä, että vetivät pois tuollaiset pervot kirjaset, mutta toivottavasti tämä ei saa mitään ennakkoluuloja, kaikkea japanilaista animea/magnaa vastaan.

Hyvä kun vetivät Dragon Ballin pois myynnistä!
Kiitoksia Helsingin Sanomille, koska he suorastaan tekivät palveluksen Suomen kansalle!!!

Tuon jutun kirjoittaja kyllä taas juhlii typeryydellään. On se tietty faktaa että valitetaan dragon ballin pedofilisistä viittauksista ja samalla joka toisella parikymppisellä jätkällä suomessa on reippaasti alaikäinen tyttöystävä. Sitäpaitsi Japanilaisten "asennevääristymien" arvosteleminen on jo naurettavaa. Joillekkin ihmisille sitten ei mitenkään uppoa kaaliin se, että suomen tapa vain vaieta kaikesta mahdollisesta ei välttämättä ole aina se oikea ja täydellinen moraalinen huippu.

Dragon Ball on mielestäni juuri pikkupojille tarkoitettua sontaa, enkä tuota juurikaan ole vaivautunut lukemaan. Mutta ottaa se vaan päähän kun jokin kustantaja uskaltaa ottaa mangaa myyntiin vieläpä kääntämällä se suoraan japanista niin joku kukkahattutäti pystyy sen pilaamaan äärimmilleen kärjistetyillä kommenteillaan.

AAARRRGH!! prkle ne veti parhaimman sarjakuvan pois markkinoilta. Ostin ite kaikki 4 ekaa osaa ja se oli todella humoristinen hauska ja mielestäni noi "pedofiilijututkin" olivat melko huumorilla höystettyjä. En väitä että tämä ihan lapsille sopisikaa, mutta kyllähän noi väkivaltapelit otetaan nyt vaikka GTA Vice City vaikuttaa varmasti enemmän lapsiin. ***** että taas ottaa aivoon. Odotin innolla seuraavaa osaa, koska sarja jäi kesken, mutta kusipäiden ansiosta sitä ei tulekkaan. :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
mielestäni noi "pedofiilijututkin" olivat melko huumorilla höystettyjä.
Oliko siinä tosiaan sellaista? Minä luulin että kyseessä oli pelkkä vitsi.. Mitä niissä kohtauksissa sitten tapahtui, että moraalinvartijat niistä hiiltyivät :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Oliko siinä tosiaan sellaista? Minä luulin että kyseessä oli pelkkä vitsi.. Mitä niissä kohtauksissa sitten tapahtui, että moraalinvartijat niistä hiiltyivät :confused:
No siis siinähän oli tämä mestari mutensrooshi joka kuolasi näiden nuorten alaikästen tyttöjen perään ja pyysi kosketella näiden rintoja ja halusi heidän alushousjaan. Mutta noi jutut oli niin suu poskessa tehtyjä että kyllä noista pitäsi ymmärtää ettei niillä tosissaan mitään pedofiliä tarkoiteta. Pelkkää sarjakuvaa hieman vanhemman makuun kylläkin varmaan. Olisi riitänyt laittaa vaan joku leima että ei lasten makuun tai jotain. ei kokonaan vetää pois markkinoilta. Katotaa nyt jos ne seuraavat osat sieltä vaikka ilmestyis. :rolleyes:

Tuota joo sainkin just selville että ei nämä tytöt edes olleet alaikäsiä eli tällä bulmallakin oli ikää jo 16 jota vanha pappa kuolasi ja toinen esiintynyt tyttökin oli jo varmasti ton verran vähintään. Eli sarjakuvan vetäminen pois markkinoilta on täysin aiheetonta. :o

16 on alaikäinen, niin täällä kuin Japanissa.

Sanotaan nyt vaikka niin, että ihan yksi hailea minulle onko kaupoissa Dragon Ballia vai ei, mutta olisi se nyt ollut Kolibrilta kohtis temppu lukaista käännettävä matsku ensin läpi ja arpoa sen jälkeen uusiksi tuota touhua. Tosin tuo huumori kyllä on juuri sitä tasoa, että naurattaa ja pirusti, mutta piennemmiltä se nyt _voi_ mennä ohi (kuten taivaalta _voi_ tippua meteoriitti suoraan niskaan) ja siinähän se jekku on. Jälkiviisaus numero 1: Selkeämmin sinne nuoret aikuiset kategoriaan tuo materiaali, mikä tosin ei välttämättä olisi pelastanut.

Toinen on se, että voi kiitos nyt kauheasti taas Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat ja loppuviimeksi Kolibri. Tosi jees yrittää selittää harrastavansa animea ja mangaa kun tällä menolla (ensin Subin hentaisekoilut ja nyt tämä) kaikki katsoo kohta kieroon. Ei se paljoa lohduta jos Pokémon ja Akira on olleet täällä jo vuodesta Hanki-parempaa-luettavaa, kun muutenkin harvinaiset julkaisut lipsahtelevat tuolle tyylille. Massoilla on tiukka pipo kulttuurirajojen suhteen ja se tekee etelänmatkoista niin viehättäviä ja he toki ovat kantaansa oikeutettuja. Jekkuhan vain olisi siinä, että pitäisi tuoda noita ns. kypsiä tai edes "hyvällä maulla" tehtyjä teoksia, oli nyt sitten manga tai anime, tänne vähän laajemmassa määrin, jotta ensimmäinen kuva massoilla olisi neutraalimpi eikä "JAPANILAISET O PEDOFIILEJ GAIGGI!". Jälkiviisaus numero 2: Ei näin.

Pedofilia on silti pedofiliaa, mikä on oikeasti paha. Se nyt vaan voisi olla, että oikeasti hoidettuna tuollainen "pedofiliaan viittaava" saattaisi saada ns. lievemmän kohtelun, minusta oikeammankin, koska täytyisi muistaa katsella teoksia enemmän sen tekijäkulttuurin kuin oman kulttuurin kautta.

Luojalle tai muulle copyrightin haltijalle sentään kiitos Henkien Kätkemästä, joka käänsi edes hieman huomiota positiivisessa mielessä itään. Täytyy nyt vain toivoa, että tämä Dragon Ball -sekoilu ei ihan täysin nollannut tilannetta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan designed
And the man in the rain picked up his bag of secrets, and journeyed up the mountainside, far above the clouds, and nothing was ever heard from him again, except for the...
...sound of Tubular Bells.
Mike Oldfield on nero! ;)

dessu-edit: ;)

Ylös Bottom