Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Crown

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gabi1980
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

gabi1980

New Member
Dragon's Crown
Julkaisu: 11.10.2013 (myös PS Vita)
Lajityyppi: Hack & Slash & Roolipeli
Kehittäjä: Vanillaware (Atlus)
Kotisivut: http://www.atlus.com/dragonscrown

Traileri:
[video=youtube;MVmq2dNzOG4]http://www.youtube.com/watch?v=MVmq2dNzOG4[/video]

Sittemmin viime vuosikymmenen loppupuolella ryhdistäytynyt Vanillaware on julkaissut graafisia 'omalaatuisia' 2D side-scroll hack & slash pelejä kuten mm. Vitalle myös julkaistu Muramasa Rebirth.

Nyt julkaistu Dragon's Crown jatkaa pelityyliltään samaa linjaa muistuttaen esimerkiksi vanhaa klassikkoa Golden Axea ja sen perillisiä.

Peli on julkaistu PS3 ja PS Vitalle - pelaaminen onnistuu yhdessä internetin tai ad hoc kautta viimeisimmän päivityksen myötä.
 
Vastaus: Dragon's Crown

Julkaisussa tuli hankittua ja pitää todeta, että pitkästä aikaa löytyi peli, mitä ei tee mieli millään lopettaa.
Ja olisi varmaan mennyt kokonaan ohi ellei olisi alkuvuodesta tullut luettua Penny Arcaden strippiä pelistä :p.

Sorceress ja elf tuli alussa tehtyä vaikka eipä ole juuri muilla kuin Sorceressillä tullut pelattua, kun osui niin yksiin oman pelityylin kanssa.

Yksinpelin NPC-hahmoihin olisivat kyllä saaneet panostaa reippaasti enemmän. Ajavat asiansa normal- ja hard-tasoilla, mutta infernal-tasolla pitää jo viimeistään aloittaa tasojen ketjutus isommissa pätkissä, mikäli haluaa tuon hahmolevelin 99 saavuttaa tämän eliniän puolella. Ei oikein auta siinä kohtia se ettei kellään NPC-hahmolla ole kuin yksi bagi tavaroita varten. Sen 3-4 kenttää sillä yhden bagin kamamäärällä saa vedettyä ennen kuin alkavat hajota. Sinäänsä myös kummastuttaa ettei NPC-hahmojen kamoja pysty korjaamaan. Kokonaan oma lukunsa olisikin sitten näiden hahmojen tekoäly. Ei se vielä mitään, että yleensä tuhlaavat kaikki erikoiskykynsä ensimmäiseen gobliiniin mikä vastaan tulee, mutta sen verran kuvittelisin älyä olevan ettei juuri aktivoituneeseen ansaan kannata juosta suoraan päin. Kyllähän noilla pärjää kuten todettua, mutta useasti on silti saanut päätään pyöritellä. Näistä syistä käännyin itsekin online-puolelle infernal-tason auetessa.

Jos jotain varsinaisesti jäin kaipaamaan niin kykypisteiden resetointimahdollisuus olisi ollut hyvä lisä. Nyt pitäisi tehdä kokonaan uusi hahmo jos kaipaa variaatiota. Tästäkin huolimatta on kyllä tämän vuoden parhaita pelejä omalla kohdalla.

Labyrinth of Chaosta en ole paria kerrosta enempää vielä pelannut, niin onko kellään tietoa skaalautuvatko siitä saatavat tavarat levelin/vaikeusasteen mukaan vai saako samat kamat aina samalla levelillä tietystä kerroksesta?
 
Ylös Bottom