Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DualShock2-ohjaimet jämälaatua.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remform
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

remform

New Member
Tänään se sitten tapahtui, elikkä jo toinen dualshock2:nen meni rikki GT:tä pelatessa. X-nappi ei mene oikein pohjaan enää. Toi sentään vielä on kohtalaisessa kunnossa, esim. valikkoja pystyy käyttämään. On se kumma kun ei yhtä peliä pysty läpi pelaamaan ohjainten hajoamatta.

Onko muilla kokemuksia tästä ohjainten surkeasta laadusta? Pitäisikö avata ohjain ja tarkastaa mikä siellä on vialla?
 
Ittellani vasemmankaden tatti on alkanut naksua omituisesti, mautta tuntuu ainakin viela toimivan.
Pitaisi vain jaksaa avata se ja katasoa maita nakyy.
 
Itse en ole saanut yhtäkään DualShockia tai DualShock2:sta rikki, mutta vanhoja "tatittomia" meni pari kappaletta, kun nuolinappulat joutuvat turhan kovalle rasitukselle RidgeRacerissa ja WipeOutissa.
Ainakaan nuo vanhat ohjaimet eivät olleet niin monimutkaisia, etteikö niitä olisi uskaltanut avata ja katsoa mikä on vialla.
 
Noin 1.5 vuoden jatkuvan pelaamisen seurauksena, molemmat ohjaimet ovat hajoamassa/hajonneet. Ps2:n alkuperäinen ohjain on erittäin kulunut. Takanäppäimet L2/R2 eivät toimi kunnolla ja L2 ei mene edes pohjaan hennolla painalluksella, vaan se pitää runnoa. Myös tatit ovat löystyneet. Ohjainten nuolinäppäimet ovat myös huonossa kunnossa. Nuoli oikealle ei toimi kunnolla ja muutenkin nappeja saa painaa helvetin kovaa että toimivat. Uskoisin tuon johtuvan Tekken:stä. Syövät nimittäin ohjaimia aika tehokkaasti. :)
 
Itellä on käytössä DS1 joka on ostettu melkeen heti kun ne tuli kauppojen hyllylle. Yhdesti käyttäny auki ja puhistanu, toimii aivan ookoo.
No tateissa hivenen väljää. muttei haittaa menoa.
PS2:sen alkuperäinen DS2 ollu puolitoista vuotta, eikä häpiä uudelle.
Johtuu varmaanki siitä että mulla on vasara erikseen remontti hommiin...
 
Dualshokit ovat kyllä laadukkaimpia ohjaimia mitä on. Vain eräässä mallissa ei minullakaan x toiminut, mutta sen pystyin korjaamaan itse ja samaisessa ohjaimessa toisen tärinämoottorin toinen piuha irti mutta sen kolvaisin onnistuneesti kiinni.
Kaikki viat on ollut kyllä helppoa korjata tähän asti. (myöskin tatin katkeaminen, sinitarraa ja mutteri ympärille niin johan toimii..)
 
No mun Dualshock2-ohjain on vielä ihan hyvässä kunnossa vaikka on GTA3:sta ja GT3:sta mätetty oikein urakalla. PSX:n ohjaimia (dualshock) olen saanut rikki jo kolme kappaletta. Kahdessa on menny x paskaksi ja yhdessä muistaakseni yksi nuolinäppäin vioittui... :(
 
Koneen mukana tullut DS2 (made in china) pelaa hienosti, tosin on ollut (kovassa) käytössä vasta muutaman kuukauden, mutta jälkeenpäin hommattu ohjain (made in korea) tuntuisi olevan todellakin B-laatua: vasen tatti nitisee pyöritettäessä ja X -nappia saa välillä oikein runnoa. Korealaisessa värinä tuntuu kiinanpojan tekeleeseen verrattaessa paljon vaisummalta ja johtokin on n. 15 cm lyhyempi.

Tatin nitinä on välillä todella raivostuttavaa, enkä ole vielä rasvanippaakaan ohjaimesta löytänyt eli kai sitä operoimaan joutuu.
 
Mulla on muuten DS2:set pysyny ehjinä, tosin kaikki näppäimet ovat löystyneet aika pahasti... Edellinen DS1 jumittui siten, että se käänsi kokoajan vasemmalle, mutta avaamalla senkin sai toimimaan...
 
Napit kyllä toimii..... kunhan vibrat on pois päältä

mulla ottaa painalluksia kun se rupee vibraamaan:confused: josta johtuen olen käytelly vanhaa dualshockia, ostin kyllä uuden ja käytän sitä vain silloin kun peli rupeaa herjaamaan ohjaimesta (Silent Hill 2)
 
Sonyn omat ohjaimet ovat toimineet moitteetta, mutta esim. Gamesterin Analogi ohjain meni ensimmäisen vuoden aikana niin pahaa kuntoon etten edes tiennyt että ohjaimen niin rikki saa. DS1 ohjaimen L2 ja R2 napit eivät mene enää pohjaan. Johtuu siitä kun R1 nappi oli rikki ja minä avasin ohjaimen ja sain kuin sainkin sen kuntoon, mutta L2 ja R2 näppäimet eivät enää toimineet avauksen jälkeen.
 
DS2 vetää välillä muuten pohjaan noita R- ja L-nappeja huvikseen.. Ilmeisesti ensimmäiset DSt olivat parempia.
 
Mulla alkoi eilen DualShock2:n O nappi reistailemaan ja meni kokoajan itsekseen päälle, esim. REZ:iä pelatessa overdrivet meni heti käyttöön kun sellaisen sai ja hi-score valikossa ei pystynyt kirjoittamaan omaa nimeään kun O-nappi positi kokoa ajan sen mitä ehti kirjoittamaan.

Homma korjautui kun avasin ohjaimen ja puhaltelin vähän paineilmaa pullosta napin kontaktipinnoille seka sellaista elekro spray haihtuvaa sähköpuhdistusainetta vähän ympäri ohjainta.

Nyt toimii taas kuin uusi.

Jos napit pätkii tai jumittelee niin ei siitä ainakaan enää mitään vahinkoa tule jos ohjaimen avaa ja vähän edes heiluttelee sisuskaluja. Ohjain on tosi helppo avata pienellä ristipäällä, eikä sieltä avattuna lentele helposti pois mitään vaikeasti paikoilleenlaitettavia pieniä osia kuten jousia tms.
 
Ylös Bottom