Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dungeon Siege III [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kirai

KonsoliFIN Alumni
Teenpä tälle ketjun kun ei sellaista vielä näkyny ja searchillakaan en löytäny.

Nimi: Dungeon Siege III
Tekijä: Obsidian
Julkaisija: Square Enix
Ilmestyy: 17.6.2011 Euroopassa (muualla vähän myöhemmin ilmeisesti)
Genre: Action RPG
Alustat: PS3, Xbox 360 & PC

Torn asunder, the delicate balance of power between the kingdom of Ehb's powerful factions has fallen apart. As one of the few remaining members of the disgraced protectors of the land, the 10th Legion, it is up to you to rebuild the once great Legion and stop Ehb from falling into darkness. Joined by a group of unique companions, you will travel through the striking land of Ehb defeating all manner of villains and beasts through a combination of heroic abilities, screen shaking magic and fearsome weapons.

DUNGEON SIEGE 3 seamlessly blends intuitive action gameplay, a robust RPG system featuring a large selection of abilities, an extensive multiplayer component and the depth of story Square Enix and Obsidian Entertainment are known for creating.


Pelissä on valittavana 4 eri hahmoa, jotka kaikki on tyyliltään erilaisia. On miekkamiesta, tulinaista, taikuritaistelijaa ja pyssynaista.

----------------------------------

Itelläni peli saapui jo tänään Nordic Editionina ja parisen tuntia ehin jo testaillakin. Ensivaikutelma on iloisen yllättynyt, sillä tämä tuntuu olevan juuri sellaista krääsäntäyteistä vihujen lahtaamista mistä mää tykkään. Pikkaisen tiesti tämmösiin peleihin toivois että saisi sen oman hahmon tehdä, mutta kyllä nuo valittavat ukot vaikutti kaikki oikeinkin mielenkiintoisilta. Aloitin matkan sillä perus miekkaukolla, jolla voipi keskittyä joko miekka & kilpi taisteluun tai kahenkäen miekkailuun.

Aika hukassa on vielä tuo taisteleminen kun en oikein hallitse tuota blockkausta ja muutenkin on vähän vaikeaa hahmottaa mitä taistelussa tapahtuu kun pahimmillaan ruudulla on lukuisia vihuja samaan aikaan. Sitä vain huitoo ja toivoo osuvansa oikein. Onneksi pelissä on jonkinlainen automaattinen tähtäys että iskut ohjautuu suoraan toiseen vihuun kun edellinen kaatuu. Vaikeustasosta en vielä osaa sanoa kun itse aloitin normalilla ja vielä ei ainakaan kuolo ole ollut kovinkaan lähellä.

Mutta lisää rutinaa jahka peliä enemmän ehtii kokeilla. Lvl 2 vasta mennään että ei sen suuremmin oo vielä kaikkea nähty.
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Itse olen myös peliä tässä jonkun verran odotellut. Tosiaan olisi kiva kuulla lisää kommentteja / nähdä arvosteluja jotta tietäisi, että kannattaako ostaa vai floppaako tämä täysin.

Tuo ilmestymispäivä on myös hieman kysymysmerkki? Ilmeisesti sitten tulee huomenna kauppoihin, mutta jenkeissä vasta myöhemmin?

Ozm4
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

itselläni on peli tilauksessa ja laitan sitten tunnelmia tänne kun pääsen möyhyyttämään. Elikkäs kylmiltäni tilasin :D Ja xbox-versio tulossa.
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Mulle peli tosiaan tuli aika yllättäen jo keskiviikkona, en ees tienny että se tällä viikolla ilmestyy kun tuo ilmestymispäivä oli vähä sekava. Välillä näytti tuota 17.6. mut sitte vaihtu johonki kahen kuukauden päähän ja oletin että se myöhästyy. Mut sitte se pamahtiki postissa pari päivää ennakkoon, en toki valita.

Noh mitä tästä nyt voisi sanoa? Pelikello näyttää vajaata 6 tuntia ja meno maistuu ainaki minulle. Vähän tulee sellainen Sacred 2 - fiilis tästä, tosin laajaa vapaata maailmaa ei kannata odottaa, eikä ihan samaa määrää sivutehtäviä tai krääsää.

Isoimpina miinuksina tähän asti on navigointi, joka haittaa varsinki sivutehtävien tekoa kun ei oikein hahmota minne suuntaan pitäs mennä. Minimappi löytyy vaan se ei paljoa kerro. Ja vaikka quest listasta laittais jonku sivurainan "tracking" niin ei sinne minimappiin silti ilmesty mitään suuntaa edes tehtävälle. Vika voi toki olla pelaajassaki :D Vielä en tiiä miten "vapaasti" saa pelissä liikkua, tähän asti on aika rännissä vielä menty. Tosin jonkinlaine teleport mahis saattaa olla kun juonta etenee, en tiiä. Muita isoja miinuksia ei vielä ole löytyny. Ehkä hahmonkehitys on vähän heikompaa kuin odotin.

Graafisesti en oo nii tiukka peleissä mut tää on iha näyttävän näköne peli, ei moitittavaa. Äänet on hyvät ja tunnelmaa löytyy. Krääsää tosiaan tippuu ja ukkoa saapi equipeilla muokata haluamakseen sankariksi. Esim. itse suosin miekkamiehellä kahenkäen stancessa aseessa Vampire-ominaisuutta, joka imee vihuista hp:tä itelle. Myös jonkinlaista critical buildia yritän luoda mut katsotaan miten se onnistuu.

Pikkasen pelottaa pelinkesto, sillä itell tosiaan kellossa vajaa 6 tuntia ja ukon leveli taitaa olla 10. Tuntuu että levut kyllä nousee aika nopsaan että en sit tiiä mikä lie pelin levukatto. Toivottavasti korkea.

Kyselkää jos jotain tiettyjä juttuja haluatte tietää kun en välttämättä osaa kaikkia asioita ilmaista tarpeeksi hyvin. Ei tämä peli varmasti kaikille maistu mut ainaki minä tykkään ja roolipelejähän ei koskaan voi olla liikaa.
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Ainut este tän pelin hommaamiseen on epätietosuus co-opista...Toimiiko co-op jaetulla ruudulla offline tilas? Ja jos toimii niin, jos pelin pausettaa ja alkaa räpeltämään itelle uutta varustusta, niin voiko kaks pelaajaa selailla valikoita samaan aikaan? Sacred 2:ses fiilikset meni siihen että vain yks pelaaja pysty kerralla oleen valikois ja toinen sitte odotti siinä vieres: "Joo, on se sun varustus jo hyvä. Joo laita ny se ase sille ukolle niin pääsen mäki vaihtaan ukon varustuksen." Ostin pelin aikoinaan co-op peliksi ja ylläripylläri, jäi pelaamatta...=(!
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Parisen tuntia peliä takana ja kyllä uppoaa hyvin.
Tavaraa tippuu todella paljon ja leveleistäkin pääsee nauttimaan kohtuullista tahtia. Itemeitä on helppo vertailla, vihollislaumojen paketoiminen erittäin sujuvaa ja pelattavaa ukkelia voi kehittää monella eri tapaa (plussana myös AI kaverin kehitys).
Äkkiseltään ainut pettymys tuo nettipeli. Helppoahan se on hypätä toisen peliin mutta suuri miinus siitä että tavarat/exp säilyvät vain ja ainoastaan pelin hostaajalla.. Omasta mielestä todella huono päätös pelintekijöiltä.
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Aiemmin valitin navigoinnin heikkoutta vaan kuten arvata saattaa niin seki oli pelaajasta kiinni, eli en älynny tarpeeksi lukea Help topiceja pelissä. Eli kun jonkin tehtävän laittaa kohteeksi ja painaa nuolinäppäintä ylös niin ukosta lähtee kultainen pallovana Fablen tapaan sinne suuntaan missä kohde sijaitsee. Vana tosin loppuu aika nopsaan, joten samanlaista kädestä pitäen perille vientiä ei ole kuin Fablessa. Isona plussana voisi sanoa tuon Companoiden tekoälyn. AI ukot osaa huolehtia itestään ja parantavat itseään juuri kun on tarvetta. Ja näköjään toisen pelaajan voi herättää kuolemasta menemällä tämän ruumiin lähelle ja pitämällä yhtä nappia pohjassa hetken.. Eli suht anteeksantava peli tämä. Ainakaan normal vaikeustasolla ei ole tuottanu mitään ongelmia vielä.

Leveli taitaa mulla olla joku 14-15 ja pelikellossa vajaa 7 tuntia. Eli aika haipakkaan kyllä mennään vaikka kaikki sivutehtävät oon tehnyki. Ukkoja on ihan kiva tuunata noilla varusteilla ja jokaselle hahmolle oon tehny tietyn "buildin" .. Esim. oma miekkamies on Attack, Armor ja Stamina tankki .. Toisesta hahmosta teen Will painoitteista ja toisesta Agility- Critical .. Toimii ihan hyvin. Jotain "juonellisia" valintoja on tullu jo eteen ja tiiä sitten miten vaikuttaa peliin eri valinnat. Nyt oon menny pelkästään järjen avulla ja "hyvis" pohjalla ..
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Eilettäin tuli testattua samalla konsolilla myös co-oppia.

Eri mukavahan se kaverin kanssa on vihollislaumoja paketoida, pienoista sähläämistä välillä kameran kanssa kun toinen on ranged ja toinen melee. Kaverin hyppääminen peliin on tehty todella helpoksi, starttia painamalla pääsee valitsemaan hahmon ja hahmon leveli nousee automaattisesti päähahmon tasolle (skillit sun muut pitää tietysti laitella).

Bossi tappeluita täytyy ylistää! Muutama bossi takana ja yksikään ei ole ollut niin yksinkertainen että pelkällä X napin hakkaamisella sen olisi voittanut. Bosseilta löytyy erilaisia "phaseja" niin kuin MMO peleissä konsanaan, todella mukavia!

Loottia tippuu edelleenkin todella paljon. Yksi asia on kyllä ihmettänyt:
warrior hemmolla ei jostain syystä ole kypärää (jännä valinta joka kyllä pistää silmään
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Orotukset on nyt kovat, tai no paremminkin kuume. Lauantaina kolme kauppaa kiersin läpitte Seinäjoella, eikä mihinkään ollut saapunut vielä, tänä aamuna sitten puhelinrumba ko. suuriin liikkeisiin, eikä vieläkään. Discshopista ilmeisesti loppu, cdon:i lupailisi vielä, mutta viitti uutta tilausta laittaa putkeen kun viime viikolla tuli laitettua useamman satasen tilaus taas vaihteeksi.
Jenkki storesta on onneksi ollut saatavissa demo, niin on vähän esimakuun päässyt.
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Bossi tappeluita täytyy ylistää! Muutama bossi takana ja yksikään ei ole ollut niin yksinkertainen että pelkällä X napin hakkaamisella sen olisi voittanut. Bosseilta löytyy erilaisia "phaseja" niin kuin MMO peleissä konsanaan, todella mukavia!

Kyllä oon täysin samaa mieltä. Vaikka muuten taistelut tuntuuki suht pelkältä huitomiselta niin bosseissa joutuu kyllä ihan tosissaan katsomaan pomon liikkeitä ja ennakoimaan iskuja ja taikoja. Ja jo on tuota itse kaipaamaani haastetta myös löytyny, esim. yhteen bossiin tuli kuoltua jo useammat kerrat. Eli kyseessä oli (spoilaa pelin keskivaiheen/lopun erästä bossia)
The Dapper Old Gent ja sen summonoimat robotit nuiji meikäläisen hengiltä paritki kerrat, tosin ite viivyttelin kun halusin siitä sen trophyn varmasti. Sai väistellä tosissaan kyllä.

Huomasin että on kyllä kova yhistelmä soturilla kun kahenkäen miekassa on Doom arvo yhteensä yli 110 ja sitte kova Agi että tuleepi criticaleja. Doom siis nostaa crit iskujen tehoa vissiinki. Eli normi tekee jtn 40-50 damagea ja critical sitte 250-500 .. aika älytöntä.
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Huomasin että on kyllä kova yhistelmä soturilla kun kahenkäen miekassa on Doom arvo yhteensä yli 110 ja sitte kova Agi että tuleepi criticaleja. Doom siis nostaa crit iskujen tehoa vissiinki. Eli normi tekee jtn 40-50 damagea ja critical sitte 250-500 .. aika älytöntä.

Joopasen on hyvältä maistunut peli, ilmeisesti pikku hiljaa alkaa loppu häämöttämään (juoni on kyllä melko paksua normi rpg touhua).

Itekkin pelaillu tuolla warrior tyypillä ja panostanu just tuohon kahenkäen touhuun. Melko mojovia critteja tosiaan doom statsilla tulee, isoimmat taitaaa jo hipoa 900 dmg pintaan! Tuo 1h+shield stance on myös todella kova yksittäistä vihua vastaan, Y skilli on kyllä todella kova.

Varmasti lähtee uusi pelikierros vaikeammalla tasolla heti kun tämä on saatu päätökseen!
 
Vastaus: Dungeon Siege III [PS3/X360]

Ylläpidon testi viesti!

En vielä ole tätä uskaltanut ostaa, kun tuntuu että en kerkeisi pelaamaan. Kiinnostaisi kyllä.
 
Boxille Nordic Editionin DLC-koodi: VPDRJ-T93T6-GWGGQ-KPXFV-TQ6CZ
Niin ja nythän siellä olisi kai jotain lisäsisältöä saatavilla.
 
Ylös Bottom