Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ea:n F1 2002

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lince

Well-Known Member
Hyvältä näyttää tuleva kausi ainakin pelien suhteen, mutta oikea kausi menee todella surkeasti, sekin riippuu siitä minkä tallin kannalla on. Ps2.ign on julkaissut juttua tulevasta pelistä jonka markkinoille tiputtamispäivä olisi joskus keväällä. Minulla oli sellainen käsitys tästä pelistä, että se olisi yksinoikeudella julkaistu vain X:llä, mutta ei onneksi. Toivottavasti paranisi ajotuntuma 2001 versiosta, siinä se oli aivan liian herkkä.

Joo koskaan ei ole F1 pelejä liikaa, EA:n Formuloista en ole oikein pitänyt, lähinnä huonon fps:n ja muutoinkin pienen arcademaisuuden takia..

Sonyn Formula one 2001 olikin minun mielestä paras F1 peli PS2:lle viime vuonna, ja tuosta tulee myös jatkoa kesällä kun Liverpool studios vääntää Formula one 2002:sta, itse odotan tätä peliä ja toivottavasti pojat on ottaneet virheistä opiksi, saa nähdä mihin tuo EA:n uutukainen pystyy, eihän sitä koskaan tiedä.. IGN on ikäväksemme pistänyt myös kuvat maksulliseksi joten kuvia voi katsella vaikka täällä

Onks kellään tietoa mitkä ratit tälle kelpaa?(Itselläni on MOMO)
Sonyn F1 2001:ssähän oli se huono puoli että siinä ei kisan aikana tiennyt muiden kuljettajien sijoituksia ja väliaikoja.
En ainakaan kuvien perusteella ole nähnyt että tässäkään pelissä niitä olisi.

Minä kun aina luulin, että se on Kimi Räikkönen eikä Kimi Raikonnen. IGN vetää taas pisteet kotiin. Viimeksihän Tommi Mäkistä väitettiin Ruotstalaiseksi Tomi Makkine -nimiseksi ajajaksi.

No niin.. Nyt siis pelin pitäis olla ilmestynyt! :D Joten jos jollain tämä tekele on, niin voisi vähän kertoa tästä..( Arvostelu on varmasti tulossa..?;) ) Mitä mieltä grafiikasta ja erityisesti ajotuntumasta ja tekoälystä?

Grafiikka on ihan hienoa, pientä fps tippumista on jossain vaiheessa huomattavissa, mutta se ei haittaa pelattavuutta. Ohjaus on parantunut ainakin ratilla ei ole enää niin herkkä sillä simulaatio säädöllä, kuin viime vuotinen versio. Dualshockilla en ole kokeillut vielä edes koko peliä. Siis voisi sanoa, että tuntuma on paljonkin parempi verrattuna 2001 versioon.
Pelin tekoäly on naurettava ainakin silverstonessa jossa olen ajanut sen ainoan kisan. Koneen ohjastamat autot kulkevat tasaista vauhtia ensimmäiset kaksi sektoria ja kolmas niiltä meneekin jo kolme sekunttia nopeammin kuin minulla. Voi olla että se korjaantuisi kun säätäisi vain autoa enemmän, mutta tämä on vain tällainen nopea johtopäätös pitää kirjoitella sitten lisää, kun tietää asiasta enemmän.

72p tuntuu ehkä vieläkin liian paljolta, mutta kai siinä pitemmän päälle jotain hyvääkin on, varmaan kaksinpeli jossa saa ajaa kauden kaksistaan, mutta kun pelistä ei yksinkertaisesti voi nauttia niin minkäs teet

Joo o,ostin konsolin aikoinaan kun kyllästysin alitehoisen pc:n
nykimiseen varsinkin kaikissa ajopeleissä.
Mutta ongelmat ei oo näköjään kadonnut mihinkään.
Merkillistä touhua varsinkin tän kaltaisen pelin tekijältä että
edellisessä versiossa oli ohjattavuus ihan p:stä ja uudemmassa
versiossa ohjattavuus hyvä(mielestäni)mutta pätkii niin p:leesti
varsinkin kisassa ja kaiken lisäksi grafiikka on mielestäni vain huonontunut.

Juu tänään testasin pelin Xbox versiota mikä oli ainakin jossain määrin toimivampi kuin PS2:sen vastaava paremman fps:n takia, mutta kyllä sen nykimäänkin sai ja ihan kivasti, mutta miten peli voi olla yhtäaikaa ruma ja vielä huono fps, sitten jotenkuten vois ymmärtää jos peli näyttäisi upealta, mutta kun ei niin ei.
Tietyissä kohdissa missä Xbox versio ei nykinyt oli ajettavuus ihan ok, mitä nyt pieni arcademaisuus paistoi mutta kuitenkin jos pelissä olisi parempi fps, olisi se huomattavasti parempi! mutta tuskin on yhtään rataa missä ei nykimistä ilmenisi..

Mikäs formula peli se on joka tulee aina formula kisoissa rataesittelynä??? Se on ainakin siistin näköinen.

Ja sitten kysymys, joka saattaa ratkaista saako EA rahani: kisataanko Hockenheimissa uudella lyhyellä radalla?

Hankin Xboxille F1 2002 heti kuin oli vain saatavilla. Pelattuani kuusi tuntia laitoin pelin myyntiin Huuto.nettiin. Sen verran paska tapaus. Erittäin huono FPS, huono ajotuntuma (parani kun valitsi arcade tilan). Yksinkertaisesti formula kääntyili aivan liian herkästi. Ohjaimessa ei voinut olla vikaa, sillä Project Gotham Racing toimi todella hyvin samaisella ohjaimella. Kaiken lisäksi peli on käsittämättömän ruma.

Suuresti ihmetyttää mitenkä noin ruma peli voi pyöriä noinkin huonosti. Joka radalla pätkii ja yksii. Eikä siihen vaikuta Pal50 tai 60 astukset suuntaan tai toiseen.

Suuresti ihmetyttää mitenkä Pelit-lehdessä arvostelija on voinut pitää koko pelistä. Varmaakin huonoin Xboxin peli, mutta Pelit-lehden heepo piti tästä. :confused:

F1 2002 ei ole edes arcade formula peliksi hyvä. Arcademaisuuden olisi voinut antaa anteeksi jos edes tällä saralla olisi ollut hyvä, mutta ei niin ei.

Tämä oli kyllä viimeinen EA Sportsin peli minkä ostin, ehkä jopa viimeinen EA:n peli. :mad:

Kannattaa testata ennen kuin ostaa. Ehdottomasti!

Se mitä olen pelaillut tuota peliä, niin siinä näyttää puuttuvan kokonaan ne rata päivitykset. Siis radat ovat viime vuotiset, eipä ole muutoksia tehty, kuten montrealin varikolta lähtö oli samassa vanhassa paikassa kuin viime vuoden versiossa, vaikka oikeasti se on muutettu sinne eka mutkaan.

Batou: olen täysin samaa mieltä, yksinkertaisesti ruma ja huono fps, siinä on ylitsepääsemätön yhdistelmä, sokerina pohjalle huono ajotuntuma, äänet jotain aivan ½½"" PS2 versio on vielä huonompi, huhhuh...

MOH:FL:ssäkin näyttää olevan fps ongelmia samoin EA:n NHL peleissä, missä vika...? niinpä!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WoPe
Batou: olen täysin samaa mieltä, yksinkertaisesti ruma ja huono fps, siinä on ylitsepääsemätön yhdistelmä, sokerina pohjalle huono ajotuntuma, äänet jotain aivan ½½"" PS2 versio on vielä huonompi, huhhuh...

MOH:FL:ssäkin näyttää olevan fps ongelmia samoin EA:n NHL peleissä, missä vika...? niinpä!

Jep. Haluaisinpa tietää miten ihmeessä Pelit-lehden arvostelija on saanut Xboxin versiosta edes jotain positiivista? :confused: Niille jotka eivät kestä enään EA:n lätkäpelejä kannattaa odotella Segan NHL2K3:sta. NHL2K2 pyöri Dreamcastilla hyvin ja sekä oli kaiken lisäksi hyvä peli. Varmaankin ainoa jääkiekkopeli, joka edes pystyy tavoittamaan esikuvansa siis oikean jääkiekon. :)

Juu samaa odottelen, kuulemma tuo NHL2003 menee vielä enemmän arcademaisempaan suuntaan eikä eroa kovin paljoa NHL2002:sta, joten jätän sen hyllylle kuten 2002:senkin..
time will tell

Ylös Bottom