Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvien säilytys

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 6395
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 6395

Guest
Missä pidätte elokuva kokoelmaanne?

Minulla on hyllyissä mutta tila meinaa loppua ja miettinyt erinlaisia säilytys tapoja.
 
Täältä leffat löytyy useammalta eri hyllyltä, vielä Work In Progress... Joitakin leffoja oli Ikean valkoisissa laatikoissakin. VHS-nauhoja löytyy vielä työhuoneen seiniltä, ne eivät kuvissa.

hylly.jpg
IMG_20200404_102736.jpg
IMG_20200404_102748.jpg
 
Hyllyissähän ne pidetään ja selkäpuoli ulospäin tietenkin, että omaa kokoelmaa voi ihastella niin halutessaan. Oma BR/DVD-kokoelma ei ole mitenkään kovin suuri, vaan sisältää vain noin 50 elokuvanimikettä ja siihen lisäksi noin 15 erilaista boksia suosikkisarjojeni tuotantokausia, joita olen alennuksista ostellut.

Klassikkoleffojen bokseja on välillä todella mukava hypistellä.
 
Hyllyssä täälläkin, että on nätisti esillä ja sitä kautta saatavilla. Hyllynä String kokonaisuus, joka ei ole halvin mahdollinen, mutta todella nätisti laajennettavissa ja kustomoitavissa. Lisäksi hyllyvälin saa prikulleen sopivaksi. Blu-ray leffoja löytyy parisen sataa ja sen päälle 8 kappaletta 4K Blu-ray leffaa.

Siinä mielessä kärsin myös samoista tilaongelmista, kun hyllyssä on paljon muutakin tavaraa ja nyt leffoille pyhitetyt hyllyvälit ovat täynnä.
 
Kahdessa jykevässä kirjahyllyssä ja oviin vedetty sumennusta sekä ovet lukittu pitääkseen kahden uteliaan lapsen kiinnostukset muualla.
 

Liitetiedostot

  • 20200404_115642.jpg
    20200404_115642.jpg
    1,1 MB · Lukukerrat: 28
Täältä leffat löytyy useammalta eri hyllyltä, vielä Work In Progress... Joitakin leffoja oli Ikean valkoisissa laatikoissakin. VHS-nauhoja löytyy vielä työhuoneen seiniltä, ne eivät kuvissa.

Mulla on just samanlaiset neljä ikean hyllyä mitkä sun ekassa kuvassa. Nyt vaan kaikki ylhäällä kasoissa kun yksi vuotias ei jätä niitä rauhaan :) enää pelkästään bluray ja 4k. Dvd divariin vaihdettu...
 
Tarkoitus on tehdä lopulta itse sopivan kokoinen hylly esim. liimapuulevystä. Tällä hetkellä leffojen säilytys ei oikein omaa silmää miellytä, mutta ei ole ollut aikaa suunnitella ja toteuttaa haluamaansa hyllyä...ehkä sitten kesälomalla tai mahdollisessa karanteenissa.
 
Viime viikonloppuna oli useampi päivä vapaata, joten sain tehtyä nyt tuon diy-leffahyllyn. Hintaa tarvikkeille, eli liimapuulevyille sekä ruuveille tuli yhteensä noin 120e. Levyt olivat suoraan sopivan kokoisia, eli tehtäväksi jäi lähinnä niiden kiinnittäminen toisiinsa sopivin välein.

Laskujeni mukaan kahteen samanlaiseen hyllyyn uppoaa hieman kotelosta riippuen reilut 1050 dvd-elokuvaa. Osan leffoistani siirsinkin jo hyllyihin. En ole mikään kummoinen rakentelija, mutta tyytyväinen lopputulokseen. Kun pitää suunnitelman riittävän yksinkertaisena, voi onnistua peukalo keskellä kämmentäkin. Pintakäsittelyä hyllyille mahdollisesti tulossa myöhemmin todennäköisesti kiiltävän valkoisen maalin muodossa....tai sitten jätän tuollaiseksi. :)

IMG_20200418_130033.jpg
 
Ylös Bottom