Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

En pääse nettiin. Onko Wiillä pppoe säätöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Philosopher
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Philosopher

New Member
Oulun DNA (eli mun palveluntarjoaja) käyttää pppoe:a , joka meinaa, että mun pitää kirjautua nettiin sisään aina tunnus ja salasanan kanssa. Mutta kun eihän tolla wiillä ole nettiasetuksissa mitään kohtaa mihin laittaa pppoe!? PS2 nettiasetuksissakin pysty jo ton laittaan prkl. Eihän tää oo todellista.

Olenko vain tyhmä vai onko Nintendo?

Vastaus: En pääse nettiin. Onko Wiillä pppoe säätöä?

Yksi keino (ja mitä googlesta ymmärsin, tämän ratkaisu) on laittaa pppoe-asetukset modeemille (tai reitittimelle mikäli modeemi on sillattuna). Näin niitä ei tarvitse jokaiselle laitteelle erikseen.

Ei ole Wiillä semmoista. Itse laitoin Linux-koneen jakamaan netin wlanin läpi. Se on helppoa, jos vain on sopiva wlan-kortti koneessa.

Modeemiin (Telewellin 4-paikkainen ei wlan) yritettiin joskus saada noita pppoe tunnuksia sisään ihan tietokoneita varten, mutta se ei toiminut niin helposti kuin väittävät. (Tai siis ei onnistunut ollenkaan ja lopulta koneet kadotti yhteyden koko modeemiin.)

Eli Nintendo on tyhmä. Ei voi käsittää miten noin yksinkertasen jutun on voinu jättää pois.

Ja ei ole tietokonetta millä jakaa yhteyttä.

Onhan wiissä se? Ite käytin ennen tuota pppoe liittymää ja hyvin toimi netti. Siellä asetuksissa oli yksi kohta minne pysty ne salasanat laittaa jne. Joku proxy niminen muistaakseni. Niin ja käytätkö langallista vai langatonta? Jos langallisena yrität niin sillon varmaa pitää hommata tällänen.

Onhan wiissä se? Ite käytin ennen tuota pppoe liittymää ja hyvin toimi netti. Siellä asetuksissa oli yksi kohta minne pysty ne salasanat laittaa jne. Joku proxy niminen muistaakseni. Niin ja käytätkö langallista vai langatonta? Jos langallisena yrität niin sillon varmaa pitää hommata tällänen.
Sinne proxy asetuksiinko se laitetaan?? Hyvin outoa. No pitänee kokeilla.

Oulun DNA (eli mun palveluntarjoaja) käyttää pppoe:a , joka meinaa, että mun pitää kirjautua nettiin sisään aina tunnus ja salasanan kanssa. Mutta kun eihän tolla wiillä ole nettiasetuksissa mitään kohtaa mihin laittaa pppoe!? PS2 nettiasetuksissakin pysty jo ton laittaan prkl. Eihän tää oo todellista.

Olenko vain tyhmä vai onko Nintendo?

Oulun DNA poisti pppoe:n käytöstä jo viime kuussa. Kirjautumista ei enää tarvita. Palvelu toimii suoraan DHCP:nä.

Onhan wiissä se? Ite käytin ennen tuota pppoe liittymää ja hyvin toimi netti. Siellä asetuksissa oli yksi kohta minne pysty ne salasanat laittaa jne. Joku proxy niminen muistaakseni.
Itse en saa tuota proxyä toimimaan. Wlan on modeemissa määritetty langallisen lähiverkon kanssa tasavertaiseksi ja tietokoneella netti toimii kuten langallisenakin, eli kirjaudutaan tunnuksilla. Samaa liittymää käyttää 2-3 konetta, joten kirjautumista ei ole kannattavaa laittaa modeemin hoidettavaksi.

Wii valittaa, ettei saa yhteyttä proxyyn, vaikka osoite ja tunnukset pitäisi olla oikein. Palveluntarjoaja on PPO, liittymä oli ainakin alkujaan Baana, mutta nykyisestä nimestä en ole varma. Proxyksi vanhat ohjeet väittävät proxy.kotinet.com:8080.

Itse en saa tuota proxyä toimimaan. Wlan on modeemissa määritetty langallisen lähiverkon kanssa tasavertaiseksi ja tietokoneella netti toimii kuten langallisenakin, eli kirjaudutaan tunnuksilla. Samaa liittymää käyttää 2-3 konetta, joten kirjautumista ei ole kannattavaa laittaa modeemin hoidettavaksi.

Eikö nimenomaan tuossa tilanteessa kannattaisi modeemi laittaa kirjautumaan nettiin, jolloin se on "aina auki"? Silloin kaikki koneet voisi configuroida suoraan dhcp:lle ja homma on siinä.

Eikö nimenomaan tuossa tilanteessa kannattaisi modeemi laittaa kirjautumaan nettiin, jolloin se on "aina auki"? Silloin kaikki koneet voisi configuroida suoraan dhcp:lle ja homma on siinä.
Silloin kaikilla koneilla olisi sama ulkoinen ip. Kahdella koneella pelataan ajoittain samoja nettipelejä, jolloin samasta ip:stä tulee ongelmia.

Toisaalta jos saisi kirjautumisen pelkästään tuolle wlanille, koska se olisi vain wiin ja yhden läppärin käytössä.

*Kokeilin nyt kirjautumista modeemilla, mutta se ei suostu yhdistämään. Modeemi on A-link rr24ap.

**18.12.2008: Pohjanmaan Puhelimen Baana-liittymässä VCI arvo onkin 33, eikä ohjeissa Baanalle kerrottu 100. Kirjautuminen toimii, mutta kaikkilla tosiaan sama ip.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Oulun DNA poisti pppoe:n käytöstä jo viime kuussa. Kirjautumista ei enää tarvita. Palvelu toimii suoraan DHCP:nä.
Joo nyt onkin tosiaan toiminut kun laitoin kaikki asetukset automaattiselle. Kiitti vaan tiedosta.

Ylös Bottom