Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensi-fiilikset X-Boxista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Code
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Code

New Member
Laitetaas nyt tännekin sama postaus minkä laitoin xboxfinin bbs:ssään, niin saadaan tännekin eka viesti. DHL:n lähettipoika muisti minua tänään siis X-Boxilla.

"On vähän kiire,syyn voit arvata,heh,mutta voin mä nyt tälläin pikasesti laittaa ensitunnelmat.

Mielestäni konsolin ulkonäkö on hyvä, tyylikkään näköinen isohko musta konsoli. Eject-nappulan takaa hohtaa hienosti vihreä valo, tosin konsolin päällä oleva vihreä muoviympyrä ei mun silmää miellyttänyt.

Ensimmäisen huomioni kiinnittyä kovalevyn ruksutukseen, aika jännä tunne kun sen kuulee konsolin sisältä. Toinen heti huomaamani seikka oli todella lyhyet latausajat. Pelit käynnistyvät erittäin nopeasti, ja demo-leffat käynnistyivät lähes kokonaan ilman viivettä. Hyvin on Microsoft tämän puolen hoitanut.

Rakastan X-Boxin pädiä. Itselläni ei ole kovin isot kädet joten en ymmärrä miksi ulkomailla nousi haloo pädin suuresti koosta. Ja ne liipasimet...Dreamcastin ohjaimista kaipasin analogiliipasia myös PS2:sella mutta eipä dualshokissa niitä ole. Analogi-liipasimet ovat loistavat autopeleissä jos ei ole rattia ja polkimia. Muutenkin X-Boxin pädi istuu hyvin käteen(i), nappulat tuntuu jämäkiltä ja laadukkailta, ainoastaan musta ja valkoinen-pikkunamiskat aluksi oudoksuttivat kun ne ovat ihan pädin oikeassa yläreunassa. Itselleni X-Boxin ( ja DC:n) pädin muoto sopii paremmin kuin Dualshock, saan jotenkin luonnollisemman otteen "pulleasta" pädistä. Yksi pieni mutta hyvä ominaisuus on pitkä pädin-johto sekä nerokas "inline release" ominaisuus, eli johto "katkeaa" ylimääräisistä liittimistä jos sitä vahingossa voimakkaasti nykäisee. Tämä on ainakin itselläni erittäin tarpeellinen ominaisuus,koska pari kertaa olen meinannut saada sydänkohtauksen kun kissa on juossut Dreamcastin johtoon sillä seurauksella että konsoli oli lattialla...

Itse pelit...mulla on siis Halo ja Gotham. Halon levyllä on pelattavat demot Oddworldista ja Fuzion Frenzystä, ja videot Azurikista, NFL Feveristä, Bloodwakesta, Ampedista, Gothamista,Oddworldista ja Nightcasterista. Gothamin levyllä taas on videot Oddworldistä,Feveristä ja Ampedista ja pelattava demo Fusion Frenzystä.

Aluksi demoista:

Fusion Frenzy: vaikuttaa mukavalta party-peliltä hienojen efektien kera,sitä oli hauska pari tasoa pelata, mutta itse en siihen 350mk:aa sijoittaisi...

Oddworld: God d**mn! Vaikutti loistavalta, en aluksi suunnitellut tämän hankkimista mut nyt tekisi mieli tilata...Pelissä on minua miellyttävää outoa Lorne Lanningnin pieruhuumoria,heh,ja etenkin Munch on todella vekkuli tyyppi . Ohjaustuntuma oli todella hyvä ja tarkka, oikein hämmästyin kun pystyin heti ensimmäisellä kerralla juoksemaan putoamatta Abella kapeaa tietä pitkin jonka reunoilla oli miinakenttä. Abe totteli ohjainta erinomaisesti. Grafiikka oli mukavaa,mutta ei nyt mitään tajunnan räjäyttävää.

Videoista voisi sen mainita että Nightcaster vaikuttaa lupaavalta, etenkin taikaefektit olivat näyttäviä.

Joo ja sitten ihan oikeisiin peleihin...

Gotham on jokaisen Metropolis Racer-fanin unelma. Peli käytännössä sama (jos nyt näin syvällisen päätelmän voi sanoa yhden tunnin pelaamisella) kuin Dreamcastin MSR. Paitsi että grafiikka on tällä kertaa pehmeät 60fps, autoissa on paljon enemmän polygoneja ja ohjain tärisee mukavasti kolhuissa (niin,mulla ei ole DC:n rumblea..). Musiikki-puolikin oli kunnossa, mikäs siinä kaahailleissa Gorillazin tahdissa.

Haloa en ehtinyt pelata kuin alun ensimmäisen vartin, tunnelma on todella mahtava, tuli mieleen fiilikset kun joskus v98 pelasi ensimmäistä kertaa Half-Lifeä PC:llä. Juoni tempaisee kunnolla mukaansa. Mutta täytyy pelata paljon enemmän niin voin kertoa lisää. Joten sori Gimble, kun tuli Halosta näin vähän juttua....

Miinuksena pakko sanoa että oli suuri pettymys kun tuli karu totuus esiin RCA-johdon kuvanlaadusta. Silmäni ovat tottuneet DC:llä ja PS2:sella RGB:n tarkkaan kuvaan, joten suttuinen kuva mukana tulleella RCA-johdolla tuntui "karmealta". Harmittaa vähän kun näkee kuinka hyvältä Gothamin ja Halon grafiikka näyttää mutta rca:n suttuisuus vie siitä parhaimman terän. Odottelenkin kädet ristissä S-Video kaapelia DVDO:sta...vai pitäisiköhän peruuttaa sen tilaus ja tilata suoraan jostain RGB, jos niitä jostain saa. Pitää tarkistaa tuo Slaisserin antama linkki, vaikka kaapelin hinta onkin törkeä."

Että sellasta...kirjahyllyssä on vähän ahdasta kun iso x-box kiilasi pienen ja ohuen PS2:sen rinnalle. :)

Noniin jos vaikka kertoisin välillä lisää kokemuksistani rakkaan X-Boxini kanssa. :)

Hyviä puolia löytyy useita, kuten jo mainitsemani nopeat latausajat ja myös itse konsoli
buuttaa nopeasti alkuvalikkoihin. X-Boxissa ei ole ollenkaan mitään valmiustilaa vaan
kone sammutetaan aina kokonaan. Kumma juttu, mutta toisaalta kone käynnistyy niin nopsaan
muutenkin. Voisi luulla että kylmä-käynnistys jotenkin kuluttaa konetta enemmän kuin valmius-
tilasta herääminen, mutta eipä kai sitten niin ole, luulisi että Microsoftin insinöörit
siinä tapauksessa sellaisen olisivat tehneet.

Kovalevy on upea kapistus konsolissa nimenomaan "rajattoman" save/replay/yms-kapasiteettinsa
takia. Voi niitä useita kertoja kun olen DC:n ja PS2:sen kanssa manaillut että "damn,nyt pitää
tuhota tuo save tai replay että saan tämän talteen" tai että "voi jumal*uta, urheilupelin season-save
vie koko muistikortin!" Kaikki tuo on X-Boxilla historiaa, on hieno fiilis kun voi täysin surutta
harrastaa savetusten-kulustusjuhlia ja tallentaa niin monta Gothamin replayta kuin sielu sietää.

Näin luettuna tuo voi kuullostaa pikkujutulta mun kun itse on käyttänyt sekä vain muistikortillisia
konsoleita ja nyt kovalevyn kanssa, osaa arvostaa tätä ominaisuutta suuresti,

Aikaisemmin valittamani RCA:sta johtuva suttuisuus parani vähän, kun tajusin että televisioni
asetusten peli-profiili oli säädetty DC:n ja PS2:sen RGB-kuvalle, eli kontrasti ja tarkkuus
oli säädetty ns.kaakkoon. Noita kun vähensin tuntuvasti, RCA:n antama kuvanlaatu parani hieman.
Mutta kyllä silti koko ajan mielessä kummittelee ajatus: "voi että kun tämä näyttäisi upealta
RGB:n kanssa..." Noh RGB hommataan ja sassiin vai mitä Jonjes? :)

Oon pelannut nyt tänään sunnuntaina pelkästään Gothamia, en sen takia että Halo olisi huonompi
vaan sen takia että Gothamia on helpompi pelata lyhyissä sessioissa, mulla kun ei ole ollut aikaa
pitkään useamman tunnin pelisessioon jonka Haloon keskittyminen vaatisi. :( Noh tämähän tietää
vain sitä että tästä pienestä kahden pelin valikoimasta riittää iloa vielä pitkäksi aikaa.

Gothamista pidän koko ajan enemmän mitä enemmän sitä pelaan. Kudos tuntuu taas vaihteeksi mukavalta
rankaisumenetelmältä GT3:sen päättömän törmäilyn ja reunoista kimpoilun jälkeen.
Gothamissa on julkaisupeliksi todella hyvät grafiikat, autot heijastavat aidosti ja upeasti
ympäristöään,ilman mitään tekaistuja valmiita heijastuskuvioita,ja muutenkin autot on tehty polygoneja
säästelemättä. Alumiinivanteet, lamput ja jopa lamppujen polttimot ovat mallinnettu hartaudella.
Onhan noita aluvanteita aikasemminkin peleissä nähty mutta ei kyllä tällä tarkkuudella.
Vauriomallinnus on mukava pikkulisä, eihän se pelattavuuteen mitään lisää tuo koska se ei vaikuta
ajettavuuteen,vaan vain ulkonäköön, mutta onhan se kivaa kun saa töötätä edessä ajavan SL-Mersun
persuksen lyttyyn. :P

GT3:seen (joka on myös upea peli ja omistan sen, eli en mitenkään sitä väheksy) verrattuna
etenkin Gothamin intensiivisit kaupunkiradat korkeiden pilvenpiirtäjien välissä ovat mannaa
GT3:sen suhteellisen tylsien ja graafisesti "köyhien" kaupunkiratojen jälkeen. Mutta GT3:sen
vahvuutena onkin sitten oikeat ei-kaupunki kilparadat ja niiden hieno ratasuunnittelu.

Viimeisenä plussana Gothamista on sanottava todella MUNAKKAAT Ferrari F50:sen moottorisoundit.
Juu en ole vielä autoa itselleni unlockannut (se on viimeinen auto..) mutta pelilevyllä on usea
esittelyvideo näistä superautoista kuten F50,Viper ja GT2. Tämä F50 videohan on pyörinyt
myös netissä mutta ei tietenkään ole sama asia tietokoneen ruudulla suttusena pienenä avi-pätkänä...

Jos julkaisuautopeli on näin hieno ja mulla on sellainen näppituntuma että Gotham ei käytä
lähellekään kaikkia X-Boxin tehoja, voin vain kuola valuen odottaa tulevia X-Boxin autopelejä
kuten Pro Race Driver, Sega GT2, Ralli Sport, Colin3(?), RallyE Master, Rally Trophy yms.

Kaiken kaikkiaan piinallinen tasan kuukauden kestänyt odotus on ollut sen arvoista. :)

Olen ollut skeptinen x-boxin suhteen, mutta coden kommenttien perusteella kyseessä on asiallinen masiina. Ehkäpä ostan sen sitten kun hinta laskee, vuoden tai puolentoista kuluttua. Ellei PS3:n julkaisua siirretä todella paljon lähemmäs...

Jatkoa X-Box-päiväkirjastani :)

Ehdin eilen Halon kimppuun (viimeinkin..) ja meni sitten pelatessa samantien puoli kahteen yöllä. Pääsin Warthogin ohjaimiin, kyllä oli hianoo! Masiina on pirun kiikkerä nelipyöräohjauksensa ansiosta, mutta kyllä sillä sitten mennäänkin melkein vaikka läpi harmaan kiven, ja vaikka kahdella pyörällä 90 asteen kulmassa. Tykkimieskin on cool-tyyppi, heittää kivoja tappofraaseja lahdatessaan covenantteja meikäläisen kaahatessa talla pohjassa.

Ja herranjestas kun oli hauskaa sniper riflen kanssa...ah niitä yksityiskohtia 10xzoomilla.

End of diary.

Täytyy nyt vieläkin hehkuttaa kun oon vauhtiin päässyt, vaikka osa varmaan jo alkaa kyllästymään.

Meinas tulla nyrkkitappelu emännän kanssa kun kuulemma Salatut Eläimet on ihan pakko nähdä mutta mulla taas oli erittäin pahasti todella kiihkeä sota kesken Halossa. :)

Halo imaisee koko ajan enemmän mukaansa. Äsken minut ja joukko sotilaita heitettiin planeetan toiselle puolelle, tehtävänä puhdistaa alue Covenanteista. Minulle lyötiin sniper rifle käteen ja käskynä kulkea hiipien joukon edessä ja eliminoida vihollisen tykkimiehet jotta muut sotilaat pääsisivät suhteellisen turvallisesti etenemään. Tunnelma on loistava kun varpaillaan edeten ja kiikarilla zoomaillen kiven takaa toisen taakse hiipien pudottelin vihulaisia ja miehet seurasivat mukana, kannustaen kommenteilla "nice shot" jne. Mutta sitten tulikin Covenanttien avaruusaluksia jotka toivat mukanaan kymmeniä alieneita ja alukset antoivat järisyttävää suojatulta tehokkailla tykeillään...

Taistelu, minä ja kuusi sotilastani, vastaan kymmenet viholliset ja heidän ilkeä ilmatuli, oli varmasti yksi intensiivimmistä taistelukohtauksista mitä olen koskaan videopelissä kokenut.

Halo todellakin rokkaa!!

Vielä kun pääsisi kokemaan co-operatiivisen kaksinpelin Halossa, voin vain kuvitella kuinka hauskaa se on esim Warthogin kanssa eli toinen peluri ohjaa maasturia ja toinen suolaa tykillä vihollisia maasturin lavalla....nam. Kakkos-ohjain on ilmeisesti pakko tilata jo nyt.

-Code

ps. Niin, Salattuja Eläimiä ei sitten katsottu, mutta taistelu sodittiin loppuun.

:D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Meinas tulla nyrkkitappelu emännän kanssa kun kuulemma Salatut Eläimet on ihan pakko nähdä mutta mulla taas oli erittäin pahasti todella kiihkeä sota kesken Halossa. :)

Meillä tulee kans välillä pikku battleja tosta samasta aiheesta...

Mutta kyllä se on niin, että asiat täytyy laittaa tärkeys järjestykseen ja Salkkarit nauhalle kun on jotain elämää suurempaa kuten Virtua Tennis tms. kesken! :D

Jokos olet testaillut biisien kopsaamista CD:ltä ja käyttämällä niitä esim. PGR:n taustalla? Olisi aika rautaa ajella pitkin Lontoon katuja vaikkapa Rammsteinia kuunnellen. :D

Coden kirjoittama artikkeli löytyy XboxFinistä täältä

Originally posted by Brutal Monkey
Jokos olet testaillut biisien kopsaamista CD:ltä ja käyttämällä niitä esim. PGR:n taustalla? Olisi aika rautaa ajella pitkin Lontoon katuja vaikkapa Rammsteinia kuunnellen. :D

Mitä artikkelissa luki niin Turos Hevi Geen joulubiisejä oli kuunnellut rallannut...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Coden kirjoittama artikkeli löytyy XboxFinistä täältä

Mitä artikkelissa luki niin Turos Hevi Geen joulubiisejä oli kuunnellut rallannut...

Juu, mutta älkää nyt sitten saako sitä käsitystä että olisin jotenkin suuresti tuosta musiikista kisan aikana nauttinut. Ensi kerralla pitää valita vähän menevämpää musiikkia. :)

Täytyy muuten vähän vetää sanojani artikkelissa takaisin, nimittäin kyllä ne vihulaiset Halossa reagoi jos kaveri tipahtaa vierestä kiikarikiväärin laukauksesta. Näiden kahden Covenantin vaan pitää olla tarpeeksi lähellä. Aluksi sain toisen käsityksen kun ammuin tyypin josta ehkä noin 50 metrin päässä oli toinen alieni ja tämä ei reagoinut mitenkään. Tietysti oikeassa elämässä todennäköisesti huomaisi jos kaveri tipahtaa 50 metrin päässä.

Eilen Haloa pelatessani törmäsin "The Hunterseihin", kolme ja puolimetrisiin Covenant-sotilaisiin. Todellisia mean mother fuc*ersejä!!!! Noh onneksi oli taskussa muutama Covenanteilla pöllimäni plasma-kranu, jotka osuessaan tarttuvat kiinni kohteeseensa, joten tiukan taistelun jälkeen mörökölli kellistyi kun kranaatti räjähti hänen olkapäällään. :D

Ja lisäksi voisin lisätä että Fuzion Frenzyn demossa on pari oikein hauskaa leveliä, mm. Gladiaattorista tuttu human-ball, jossa ollaan rauta-pallon sisällä ja yritetään tyrkkiä toisia pois areenalta. Eli ei se nyt ihan avuton peli olekkaan vaikka aika moni leveleistä onkin turhan simppeleitä. Todennäköisesti peli on hyvä valinta lapsille ja lapsenmielisille, etenkin jos löytyy 4 pädiä nelinpeliä varten. Pelissä voisi olla myös hyvää potentiaalia partypeliksi alkoholin vaikutuksen alaisena.
:p

Lopuksi vielä kuva uudesta ystävästäni, tykkimiehestäni. Hän valitettavasti juuri kuvan ottohetkellä tipahti kyydistä. Kumma kyllä.

screenshot.php

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Mitä artikkelissa luki niin Turos Hevi Geen joulubiisejä oli kuunnellut rallannut... [/B]

No nyt löyty eilen mukava levy minkä tahdissa kelpaa Gothamia pelailla. Rippasin Prodigyn Fat of the Landin kovolle ja kyllä ajaminen maistuu Smack my bitch upin tahdissa :cool:

Jatketaan nyt vielä Halon hehkutusta kun alkuun on päästy...

huhhuh...pelasin tänään ensimmäiseen osaan jossa taistellaan talvimaisemissa. Grafiikka on todella upeaa, lunta sataa hiljalleen,jää heijastaa ympäristöään...mikäs siinä on sotiessa. :)

Heti "levelin" alussa valtasin vihollisen tykkitornin, tiputin pari vihollisen Ghost-leijunta-alusta ja valtasin yhden Ghostin itselleni ampumalla kiikarikiväärillä Ghostin alkuperäistä kuskia silmien väliin. :) Ja koko ajan vihollisen jalkaväki hyökkäsi,onneksi pari omaa hengissä vielä olevaa sotilasta auttoi minua. Vihollisen tankit ampuvat näyttäviä sinisiä plasma-ammuksia,joiden sinisenä hohtava kaari on kuin suoraan StarShip Troopersista. Niitä saakin väistellä tosissaan koska kun tuollainen tankin ampuma ammus osuu lähelle, koko tanner tärisee osuman voimasta (samoin ohjain kädessä).

Ghostilla on mukava kiitää, sillä on helppo tiputella jalkaväkeä, mutta raskaampaa kalustoa, kuten tankkeja,vastaan se on vähän hepponen peli. Noh ei muuta kuin hyppäsin Ghostin selästä ja jalkauduin kiven taakse tankkia väijymään...pari-kolme plasma-kranua tankin kyljessä teki tehtävänsä! Ja taas takaisin
Ghostin selkään...

Ja ihan kun tämä ei olisi vielä riittänyt, melkein saman tien löysin omieni hylkäämään massiivisen Scorpion-tankin. Sen päätykki on aivan uskomaton kapistus!! Rekyylin paukkuessa pädissä käsille on upea fiilis ampua kaukaa vihollisen jalkaväkeä ja katsella kuinka raukat lentelevä valtavan räjähdyksen voimasta.
Päätykin latauksen aikana, joka kestää pari-kolme sekuntia, on mukava suolata vihollisia Scorpionin konekiväärillä.

Tunnelma on jatkuu upeana kun hyökkäsin Scorpionilla vihollisen tukikohtaan, ensin tiputin pari vihollisen tankkia,joukon jalkaväkeä, pari tykkitornia, mutta sitten joudun kokemaan ensikohtaamisen Bansheen kanssa...Covenanttien ilmahävittäjä joka yllätti minut täysin! Ensimmäisen sain Scorpionin päätykillä ammuttua alas, mutta toinen...päätti päiväni...argh!

Vaikka olenkin hehkuttanut Haloa jo kyllästymiseen asti, en voi muuta kuin koko ajan pelatessa ihailla kuinka hieno,pelattava ja intensiivinen peli on. Kuvitelkaa fiilis kun hyökkäsin tankilla tukikohtaan, pari Bansheeta lentelee ympärillä, vihollisen tankit ampuvat epäsuoraa tulta, niitä sinisiä hohtavia plasma-ammuksia joiden kaari täyttää taivaan siniseksi ja vielä ne pikkuiset jalkaväen vihulaiset kivien ja puiden takaa tulittamassa! Kaikki tämä graafisesti loistavassa talvimaisemassa, lumisateen,jää-heijastusten keskellä, valtavien räjähdysten ja upeiden ääniefektien ympäröimänä...

Tässä linkki kuvaan Halon talvimaisemista, niin tulee edes jonkinmoinen käsitys mistä puhun. Tosin staattinen kuva ei oikein kuvaa hyvin taistelun intensiivisyyttä...Kuvassa vasemmalla Ghost-ajoneuvo ja minä puikoissa,heh,ja oikealla kaatunut Warthog-jeeppi, edessä Banshee hyökkää ja kaukaa on tulossa tappava Covenanttien tankin ampuna sininen plasma-ammus...

Rauhallista talvimaisemaa Halossa

no jo on...
en tiedä mikä muhunkin meni kun en heti tilannu haloota (kai kyllästyminen wolfensteindoomquake räiskimisiin) mutta moisen hehkutuksen jälkeen täytynee panna tilaten :)
nimim. mainoksen uhri ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes
no jo on...
en tiedä mikä muhunkin meni kun en heti tilannu haloota (kai kyllästyminen wolfensteindoomquake räiskimisiin) mutta moisen hehkutuksen jälkeen täytynee panna tilaten
nimim. mainoksen uhri ;)

Hei jonjes, oon vaan huijannut, Halo on oikeasti todella kökkö :p

Ei vaan. Mun rajottuneeseen pelimakuun Halo on just passeli, en myöskään jaksa näitä juonettomia perusräiskintöjä a'la Quake 3 enkä myöskään 3rd person-kuvakulman ammuskeluja kuten Max Payne ja MGS2...joissa tuntuu kaiken lisäksi olevan paljon enemmän vain katseltavaa kuin pelattavaa. Jos soditaan, soditaan sitten samantien kunnolla FPS-kuvakulmasta. :cool:

Olin tosi lähellä ostaa ps2 just äsken, mut onnistuin vastustamaan kiusausta kun kuulin et äxbox ei ookkaan niin kallis...huhuhuh...

Niin se vielä että koska xbox saapuu tänne pohjolaan, sillä sormet jo syhyävät ???

Mimmonen muuten on boxin käyttöjärjestelmä ???
pikkulinnut laulo et se ois windowsin tapanen

Originally posted by anakonda0010
Mimmonen muuten on boxin käyttöjärjestelmä ???
pikkulinnut laulo et se ois windowsin tapanen

Käyttiksenä toimii riisuttu Win2K kernel, joka onkin tosi riisuttu, sillä kokoa sillä on vaan 500KB.

XBoxissa ei tietenkään (ainakaan vielä ;)) ole mitään Windowsin tyylistä graafista käyttistä, vaan kun käynnistät boxin ilman peliä, pääset saman tyyppiseen asetusvalikkoon kun esim. PS2:ssa.

edit: aina mä joudun editoimaan näitä, pitäskö tarkastaa mitä tuli näpyteltyä ennen kun painaa sendiä =)

Originally posted by Code

No nyt löyty eilen mukava levy minkä tahdissa kelpaa Gothamia pelailla. Rippasin Prodigyn Fat of the Landin kovolle ja kyllä ajaminen maistuu Smack my bitch upin tahdissa :cool:

Meikäläinen saa mutkiin sopivaa tiukkuutta Sepulturan ja RATM:n avulla, hehee. Myös Radiopuhelimien Nahkajeesus biisi on päässyt kovolle. Pistää kummasti vibaa punttiin.

:confused: Just just...ja onks tietoo mitä siinä valikossa on valittavana ???

Entä mitäs se tarkottaa ku code kertos et siinä on joku muunneltu usb liitin, eli millanen se sit on, onks samanlainen ku ps2 eli voi liittää pc ratin tai jotain...

Onks siinä muuten optinen liitäntä ??

onks siinä valmiina joku verkkokortti millä sais lanitettuu ja jos on niin tarvitaaks siihen joku kaapeli ???

Ylös Bottom