Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eri merkit, Sony, Pioneer...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

remaster

New Member
Olisin hankkimassa itselleni kotiteatteria ja mieluiten ostaisin kaikki erikseen paremman laadun toivossa. Niin semmonen juttu, et mitkäköhän on laadukkaimmat merkit näissä laitteissa, niinku vahvistimissa ja dvd-soittimissa? Onko esim. Pioneer hyvä, tai Sony? Tekis vähän mieli ostaa Pioneerin laitteet, ku on jo ennestään sen stereosysteemit. Ja minkä merkkisiä kajareita kannattais hankkia? Voisko nyt joku hifisti tai muu asiantuntija vastata?

Ja sit vielä semmonen, et osaako Finlux tehdä televisioita?

Mitään yhtä parasta äänentoistolaitteissa harvemmin on. Laatueroja on tietysti, mutta henk. kohtaiset mieltymykset merkitsevät paljon ja valinnassa on tärkeää minkälaiseen tilaan laitteet tulevat. Ilmoita myös budjettisi, sen jälkeen porukka voi varmaan antaa suosituksia.

Finlux ei ole parhaita tv-merkkejä. Paras kuvaputki-tv taitaa edelleen olla Panasonicin PD30-sarja.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että hanki Yamahan kotiteatterivahvistin ja Pioneerin DVD-soitin. Noilla et voi mennä metsään.

Ei sen puoleen, löytyy muiltakin hyviä laitteita, mutta jos on pakko sanoa jotain nopeasti niin nuo olisivat vastaukseni.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ilmoita myös budjettisi, sen jälkeen porukka voi varmaan antaa suosituksia.
No dvd-soitin saa maksaa 500-600 , jos se on tallentava, viritinvahvistin noin 300-400 ja kajarit sitä 300 luokkaa + subbari 200 .

Pitäs vielä saada uusi telkkari ja 28" ajattelin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remaster
No dvd-soitin saa maksaa 500-600 , jos se on tallentava, viritinvahvistin noin 300-400 ja kajarit sitä 300 luokkaa + subbari 200 .

En osaa suositella mitään tarkkaa, mutta muutama kommentti kuitenkin. Tallentava DVD on hiukan väliinputoajatuote, koska digi-tv on sekoittamassa tilannetta. Hanki siis huomattavasti halvempi tavallinen soitin.

Kannattaa harkita 32 tuuman televisiota. 28 on yllättävän pieni erityisesti kotiteatterikäytössä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Tallentava DVD on hiukan väliinputoajatuote, koska digi-tv on sekoittamassa tilannetta.
Niinku millä tavalla? Jos ohjelmat haluaa poltaa dvd-levylle, niin eikö silloin tallentava ole ihan hyvä valinta?

Ja digiboxi sit erikseen.

Ja 32" on liian suuri, ei mahdu huoneeseen. Ainakin ne Sonyn 32":set, ku ne on niin leveitä ja syviä.

Niinku millä tavalla? Jos ohjelmat haluaa poltaa dvd-levylle, niin eikö silloin tallentava ole ihan hyvä valinta?

Ja digiboxi sit erikseen.
Omaa kokemusta minulla ei ole, mitä nyt jäi Hifi-lehden pääkirjoitus takaraivoon, mutta ei kai suuremmalla osalla vehkeistä vielä onnistu digi-tv:ltä samaan aikaan nauhoitus ja toisen kanavan katsominen? Entä voiko kirjoittavalla DVD:llä ajastaa digi-tv:n nauhoituksen?

Jos tarkoitat vahvistinta siis kotiteatteriin (dts+dolbyt yms) eikä 2-kanava ääneen niin vahvistimista mitä itse olen seurannut hifi-friikkien keskusteluja niin Sony Str-Db 790 vaikuttaa todella asialliselta hintaluokassaan ja on todella suosittu, Kaverilla on tuommoinen ja omastsa mielestäni vaikuttaa hyvältä. Suomessa taitaa maksaa semmoset 500, mutta tuo kannattaakin tilata saksasta, esim Kitupiikki.net myi sitä ainakin ennen 349 joka on yleinen hinta saksassa (postikulut mukana).

Kajareita 2kpl voi saada ihan ok varmaan 300-400, hyväksi havaittuja olisi esm. B&W DM 601 s3, 2kpl 370. Chorus Compact 662, taitaa olla 2kpl hinta siinä 300-400. Bassoa ei lähde noista mitenkään varmaan erityisesti mutta kun olet kerran bassoakin ostamassa niin no hätä.

En usko että Finlux pärjää Panasonic/Philips/Sony triolle jotka taitavat olla parhaat. Alle 1000 töllöissä taitaa panasonic viedä yleensä voiton kuvanlaadussa. Muijalle ostettiin tommoinen Panasonic tx28-ps1 (549 on/off), jossa on suorakuvaputki, tosin vain 50hertsiä, mutta todella hyvä kuva, omasta mielestä oli paras muihin verrattuna tossa hintaluokassa kun vertailin. Miinuksena jotenkin hieman ruma, johtuen 80-luku lookista.. :)

edit: olen myös samaa mieltä että mikäli vaan millään saat 32" mahtumaan jonnekkin niin kannattaisi siihen investoida, nykyään kuin suuri osa dvd:elokuvista on anamorfisessa muodossa ei edes laajakuvasta saa kaikkea irti vaan kummiskin jää mustat palkit ylös ja alas, niin 28" jotenkin tuntuu liian pieneltä, näin ainakin omasta mielestäni tuntuu aina kun katson meidän tv:tä.

Myös mikäli et halua että kaikki ihmiset näyttävät laajakuva tv:ssä jokinorsuilta pitämällä venytettyä kuvaa kun katsot normaalia tv-lähetystä täytyy kuva muokata 4:3 muotoon niin 28" kuva on todella pieni, suurin osa tv-lähetyksistä on kummiskin vielä 4:3 kuvamuodossa.

Tallentavasta dvd-soittimesta/subbarista en osaa sanoa, kun itse hankkisin mielummin vaikka tallentavan digi-boksin, ellei ole pakko saada dvd:lle poltettua.

Viimeksi muokannut moderaattori:
"En usko että Finlux pärjää Panasonic/Philips/Sony triolle jotka taitavat olla parhaat."

Finlux/Salora ynnämuut turun tv tehtaan televisiot käyttävät LG.PHILIPS firman kuvaputkia. Eli philips möi kuvaputki tuotantonsa suurimman osan LG:lle muttei kokonaan josta johtuu nimi LG.PHILIPS.... Väännetään vielä rautalankaa sen verran että LG valmistaa ne putket. Ja samoten philipsin videot valmistaa nykyään aasialainen Funai.

-Sony valmistaa omat putket
-panasonic tekee omat putket + halpismerkeille kuten Bekolle.
-Jvc käyttää lg.philipsin putkia
-Thompson tekee putkensa myös itse ja myy niitä myös eri merkeille centrum,mark,daewoo + muita halpismerkkejä

Suurin osa markkinoilla olevista halpisvehkeistä siis käyttää lg.philipsin ja thompsonin kuvaputkia.

Myös hitachi valmistaa Jonkun verran kuvaputkia aasiassa myytäviin televisioihin ja samoten myös Samsung mutta siis kummatkin vähenevässä määrin koska lcd/plasma on kaikilla suurilla valmistajilla ykkös juttuna aasian ja amerikan markkinoilla. Eurooppaan saadaan sitten ne muualla vanhentuneet plasmat/lcd mallit jotta kate valmistajilla paranee aasian ja amerikan halpojen myyntihintojen takia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan xclone
"En usko että Finlux pärjää Panasonic/Philips/Sony triolle jotka taitavat olla parhaat."

Finlux/Salora ynnämuut turun tv tehtaan televisiot käyttävät LG.PHILIPS firman kuvaputkia. Eli philips möi kuvaputki tuotantonsa suurimman osan LG:lle muttei kokonaan josta johtuu nimi LG.PHILIPS.... Väännetään vielä rautalankaa sen verran että LG valmistaa ne putket. Ja samoten philipsin videot valmistaa nykyään aasialainen Funai.

-Sony valmistaa omat putket
-panasonic tekee omat putket + halpismerkeille kuten Bekolle.
-Jvc käyttää lg.philipsin putkia
-Thompson tekee putkensa myös itse ja myy niitä myös eri merkeille centrum,mark,daewoo + muita halpismerkkejä

Suurin osa markkinoilla olevista halpisvehkeistä siis käyttää lg.philipsin ja thompsonin kuvaputkia.

Myös hitachi valmistaa Jonkun verran kuvaputkia aasiassa myytäviin televisioihin ja samoten myös Samsung mutta siis kummatkin vähenevässä määrin koska lcd/plasma on kaikilla suurilla valmistajilla ykkös juttuna aasian ja amerikan markkinoilla. Eurooppaan saadaan sitten ne muualla vanhentuneet plasmat/lcd mallit jotta kate valmistajilla paranee aasian ja amerikan halpojen myyntihintojen takia.

Jep, olen noista jonkun verran tietoinen, en ole niin expertti mutteikai kuva putki kummiskaan ainoa ole joka kuvasta tekee hyvän, erinlaiset piirit tms varmaan myös vaikuttavat siihen.. Mutta yleensä nuo halismerkit eivät maksa 32" tuumaisinakaan enemmän kuin 599 joten vaikea verrata panasonicin malleihin kun kaikki 32" ovat lähemmäs 1000.. joten ei varmaan sisukset kummiskaan ihan samoja ole.. tai merkki maksaa aina mutten usko että kummiskaan lisää hintaa tuplasti. :)

+ vaikka kyse nytten varmaan on kyseenlaadustas niin noi bekot ja thompsonit & co on niin sairaan ruman näköisiä etten omaan huoneeseen niitä haluaisi hehe. Kyse voi myös tosin olla brandin luomasta illuusiosta jolloin tunnetuimmat merkit vain mukamas näyttävät hienommalta kuin halpis merkit kun tuntuvat arvokkaammalta.

Jep, olen noista jonkun verran tietoinen, en ole niin expertti mutteikai kuva putki kummiskaan ainoa ole joka kuvasta tekee hyvän, erinlaiset piirit tms varmaan myös vaikuttavat siihen.. Mutta yleensä nuo halismerkit eivät maksa 32" tuumaisinakaan enemmän kuin 599 joten vaikea verrata panasonicin malleihin kun kaikki 32" ovat lähemmäs 1000.. joten ei varmaan sisukset kummiskaan ihan samoja ole.. tai merkki maksaa aina mutten usko että kummiskaan lisää hintaa tuplasti.

+ vaikka kyse nytten varmaan on kyseenlaadustas niin noi bekot ja thompsonit & co on niin sairaan ruman näköisiä etten omaan huoneeseen niitä haluaisi hehe. Kyse voi myös tosin olla brandin luomasta illuusiosta jolloin tunnetuimmat merkit vain mukamas näyttävät hienommalta kuin halpis merkit kun tuntuvat arvokkaammalta.

Joo no piirit ja muut sydeemit tulee aasiasta eri oem valmistajilta, Olin kodinkoneliikkeessä töissä joitakin aikoja sitten ja ne ovh hinnat sielä television kyljessä on niitä varten jotka eivät tingi juuri yhtään, ja kassapäätteessä on sitten OIKEA hinta jos tulee asiasta tietävä asiakas vastaan,mutta siis harvoin tulee. Katteet on paikotellen aika suuret uusissa malleissa varsinkin panasonic ja philips wide televisioissa. aika halvat sisäänostohinnat noilla merkeillä riippuen tietysti mallista. Tosin itse en panasonicin/philipsin töllöjä osta koska kaikki mallit mitä myytiin niin joutuivat huoltoon melko pian joten jotain se kertoo mulle noista ylläolevien merkkien laadusta. toki muitakin merkkejä meni huoltoon mutta suhteessa myyntiin eniten juuri panasonic/philips televisioita. Ja ilkeimmät asiakkaat olivat juuri entisiä kodinkoneliikkeen myyjiä koska heillä hintatietous oli tottakai vielä suhteellisen tuoretta.

Tosin itse en panasonicin/philipsin töllöjä osta koska kaikki mallit mitä myytiin niin joutuivat huoltoon melko pian joten jotain se kertoo mulle noista ylläolevien merkkien laadusta.

TV-huollossa työskentelevä ystäväni taas valaisi muinoin, että ainakin heillä on Sony ja Beko sellaisia merkkejä, joita huolletaan huomattavasti muita merkkejä useammin. Vähiten heille päin taas tuodaan valtamerkeistä korjattavaksi Panasonicceja.

Ihan kiva tietää telkkareista, mut osaisiko joku sanoa jotain myös siitä, miten eri merkit osaavat valmistaa vahvistimia, dvd-soittimia jne.?

Joo no piirit ja muut sydeemit tulee aasiasta eri oem valmistajilta, Olin kodinkoneliikkeessä töissä joitakin aikoja sitten ja ne ovh hinnat sielä television kyljessä on niitä varten jotka eivät tingi juuri yhtään, ja kassapäätteessä on sitten OIKEA hinta jos tulee asiasta tietävä asiakas vastaan,mutta siis harvoin tulee. Katteet on paikotellen aika suuret uusissa malleissa varsinkin panasonic ja philips wide televisioissa. aika halvat sisäänostohinnat noilla merkeillä riippuen tietysti mallista. Tosin itse en panasonicin/philipsin töllöjä osta koska kaikki mallit mitä myytiin niin joutuivat huoltoon melko pian joten jotain se kertoo mulle noista ylläolevien merkkien laadusta. toki muitakin merkkejä meni huoltoon mutta suhteessa myyntiin eniten juuri panasonic/philips televisioita. Ja ilkeimmät asiakkaat olivat juuri entisiä kodinkoneliikkeen myyjiä koska heillä hintatietous oli tottakai vielä suhteellisen tuoretta.

Ok, turha tässä enempää väitellä kun selväsit tiedät enemmän noista katteista jos kerran olet ollut töissä alan liikkeissä. :D
Mutta hyvä tietää että noista katteista on omat hinnat koneella, sanonkin seuraavan kerran että kattoo mulle koneelta suoraan hinnan hehe. Mustastapörssistä vantaalta jäi huono maku mulle suuhun kun puhelimessa annettiin 32" hinnaksi 28" töllö ja ajoin 100km turhaan sinne eikä ne halunnut hinnasta yhtään neuvotella vaikka sanoinkin että jo tarjous puhelimitsekkin on sitova, en vain muistanut myyjän nimeä niin siitä ei tullut mitään, sitten sanoin että tossa 30metrii vieresessä gigantissä saa tämän töllön noin 200 halvemmalla etteikö kannattais myydä halvemmalla kun kummiskin ostan muuten sieltä kun olen hintatietoinen, ei suostunut tinkimään.. mua ihmetytti tuossa juuri se että jos joku asiakas tietää selvästi hinnoista niin miksei anna alennusta kun en nyt niin hullu/rikas ole että ilman mitään erityistä syytä maksasisin 200 enemmän jotten joutuisi kävelemään 30m. :p

"Mutta hyvä tietää että noista katteista on omat hinnat koneella, sanonkin seuraavan kerran että kattoo mulle koneelta suoraan hinnan hehe."

Näin kun teet niin myyjä sanoo että sama hinta koneella vaikka ei olisikaan, Eli hinnat ovat kassapäätteellä erit siinä tapauksessa jos sisäänostohinta on liikkeelle suopea... Toki on tuotteita jossa on myös sama hinta kuin sielä ovh lapussa.

"ei suostunut tinkimään.. mua ihmetytti tuossa juuri se että jos joku asiakas tietää selvästi hinnoista niin miksei anna alennusta kun en nyt niin hullu/rikas ole että ilman mitään erityistä syytä maksasisin 200 enemmän jotten joutuisi kävelemään 30m."

Jotkut myyjät ovat pohjapalkka + provisio meiningillä töissä joten mitä parempi kate tulee niin sitä parempi provisio tiettyyn rajaan asti. Joten en yhtään ihmettele jos esimerkiksi isojen kodinkone ketjujen myyjät eivät paljoa anna alennusta, on nääs omasta tilipussista pois sekin. Mutta näinhän se on monella muullakin alalla.

"ei suostunut tinkimään.. mua ihmetytti tuossa juuri se että jos joku asiakas tietää selvästi hinnoista niin miksei anna alennusta kun en nyt niin hullu/rikas ole että ilman mitään erityistä syytä maksasisin 200 enemmän jotten joutuisi kävelemään 30m."

Jotkut myyjät ovat pohjapalkka + provisio meiningillä töissä joten mitä parempi kate tulee niin sitä parempi provisio tiettyyn rajaan asti. Joten en yhtään ihmettele jos esimerkiksi isojen kodinkone ketjujen myyjät eivät paljoa anna alennusta, on nääs omasta tilipussista pois sekin. Mutta näinhän se on monella muullakin alalla.

Jep, kyllä siis tajuan myös ettei mielellään alennusta anneta, mutta tarkoitin juuri sitä mitä ite kirjoitit että hintatietoiset yleensä saa alennusta tjsp. Ja omasta mielestäni olen suht koht hintatietoinen televisioissa, varsinkin siinä mallissa mitä olin etsimässä, ja sanoinkin myyjälle että en mä tästä osta jos saan viereisestä kaupasta 200 halvemmalla, niin tuossa tilanteessa tuntui silloin oudolta kun luulisi että pienempi provisio on parempi kuin ei mitään. :) "normaaleille" ihmisille jotka yrittää tinkaa on tietenkin eri asia kun he tuskin tietävät että ovat juuri ostamassa ylihinnoiteltua töllöä joka on kaikissa muissa kaupoissa halvempi, eli tietenkin joku linja pitää olla ettei kaikille voi alkaa antaa periksi, mutta tämmöisissä tapauksissa tuntuisi loogiselta antaa.. Tosin Gigantti välillä varmaan myy ihan sisään ostohinnalla jotain kampanja tuotetta vain saadakseen porukkaa tulemaan sinne.

Ylös Bottom