Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Essential Facts About the Computer and Video Game Industry.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

keiu

New Member
Noniin ja kaikki lukemaan tämä http://www.idsa.com/IDSABooklet.pdf

Pari otetta (www.nintendojo.com):

- When it comes to how long gamers have been gaming, the vast majority (44%) have only been playing games for up to 5 years, while the next largest slice of the pie (26%) have been playing for 6 to 10 years.

- Males play consoles more frequently than females, who make up only 28% of the most frequent players.

Tuo ensimmäinen pointti muuten tukee käsitystäni siitä että Playstation-pelaajista suurin osa ei oikeasti ole edes pelannut Super Nintendoa ;) Oliko muuten tuo 28% naisia joillekkin yllättävän vähän vai yllättävän paljon? Tuossa muuten kanssa mainittiin 2001 myydyimmäksi peliksi kaikilla koneilla Pokemon Crystal eikä Sims eikä GTA3 vaikka jossain on muuta väitetty. Onpa kaikki nippelitieto kivaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

Tuo ensimmäinen pointti muuten tukee käsitystäni siitä että Playstation-pelaajista suurin osa ei oikeasti ole edes pelannut Super Nintendoa ;) ]

Minä olen PlayStation pelaaja ja olen omistanut Super Nintendon ja vanhempiakin koneita. Tai no... Sinähän sanoitkin suurin osa. Sanotaan nyt näin, että PlayStation on sellainen joka pojan kone, toisin kuin GC tai DC. X-Box kyllä yrittää viedä PS:n tittelin....

Siis psx teki sen mitä esim. neskin aikoinaan. Molemmat laajensivat markkinoita. Siis nesin myötä tuli paljon uusia pelaajia kuten myös psx:n. Tätä tässä varmaan haettiin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Siis psx teki sen mitä esim. neskin aikoinaan. Molemmat laajensivat markkinoita. Siis nesin myötä tuli paljon uusia pelaajia kuten myös psx:n. Tätä tässä varmaan haettiin?

Kunhan viisastelin. PSX toi todella konsolipelaamisen kaikkien huviksi, jatkaen NESsin jalanjälkiä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
- When it comes to how long gamers have been gaming, the vast majority (44%) have only been playing games for up to 5 years, while the next largest slice of the pie (26%) have been playing for 6 to 10 years.

Tuo ensimmäinen pointti muuten tukee käsitystäni siitä että Playstation-pelaajista suurin osa ei oikeasti ole edes pelannut Super Nintendoa.

Mutta, kuitenkin suurin osa kaikista pelaajista on pelannut pitempään kuin kuusi vuotta. Eli pelaavan yleisön ei voida nähdä koostuvan suurimmaksi osaksi vain tuoreista PSX-aikakauden pelaajista, vaikka siltä voisi yleisen uutisoinnin perusteella tuntuakin.

Re: Re: Essential Facts About the Computer and Video Game Industry.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton

Mutta, kuitenkin suurin osa kaikista pelaajista on pelannut pitempään kuin kuusi vuotta. Eli pelaavan yleisön ei voida nähdä koostuvan suurimmaksi osaksi vain tuoreista PSX-aikakauden pelaajista, vaikka siltä voisi yleisen uutisoinnin perusteella tuntuakin.

Ei, vaan toiseksi suurin osa. 44 % oli niitä enintään viisi vuotta pelanneita, 6-10 pelanneet muodostivat 26 % otoksesta.

Itse en mahdu enää kumpaankaan ryhmään, kun NES ja GB viekoittelivat mukaansa 1990. Ei välivuosia ;)

En olisi itse olettanut, että noin suuri osa on naispuolisia pelaajia, mutta en ole niin yllättynytkään. Miespuolisia pelaajia on kuitenkin kolme kertaa niin paljon kuin naisia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zanis Dust
Tässähän tuntee itsensä vanhaksi. Konsolipelaamista takana jo yli 15 vuotta..
Yli 20 vuotta takana (ja 50v edessä). TV peli ja Atari 2600 määräs ;)

Harmi ettei tullut säästetyä Ataria.

Re: Re: Re: Essential Facts About the Computer and Video Game Industry.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mahewcoro

Ei, vaan toiseksi suurin osa. 44 % oli niitä enintään viisi vuotta pelanneita, 6-10 pelanneet muodostivat 26 % otoksesta.

Itse en mahdu enää kumpaankaan ryhmään, kun NES ja GB viekoittelivat mukaansa 1990. Ei välivuosia ;)

En olisi itse olettanut, että noin suuri osa on naispuolisia pelaajia, mutta en ole niin yllättynytkään. Miespuolisia pelaajia on kuitenkin kolme kertaa niin paljon kuin naisia.

Ei tässä nyt viitsisi alkaa ,:a viilaamaan, mutta kyllä se kuitenkin on suurin osa, joka on pelannut yli viisi vuotta: 0-5 vuotta 44% 5-ääretön vuotta 56%.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Yli 20 vuotta takana (ja 50v edessä). TV peli ja Atari 2600 määräs ;)

Harmi ettei tullut säästetyä Ataria.

Itsellani se 'ensimmainen' oli kylla Pong-klooni. Tosin oman laitteen sain hankituksi vasta joskus 84 eli vahan sen jalkeen, kun MB:n ensimmainen numero oli ilmestynyt. Siihen asti piti pelailla kavereiden laitteilla. Vanhemmat, kun eivat ole koskaan harrastaneet pelipuolen 'sponsorointia' lainkaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Itsellani se 'ensimmainen' oli kylla Pong-klooni. Tosin oman laitteen sain hankituksi vasta joskus 84 eli vahan sen jalkeen, kun MB:n ensimmainen numero oli ilmestynyt. Siihen asti piti pelailla kavereiden laitteilla. Vanhemmat, kun eivat ole koskaan harrastaneet pelipuolen 'sponsorointia' lainkaan.

Minulleppa sponsoroitiin tuollainen pong-klooni :) onnellinen lapsuus sano.

Nämä psx:llä peliuran aloittaneet varmaan pitävät itseään yhtä etuoikeutettuina kuin esim. SNES:n kokeneetkin, koska he eivät joutuneet pelaamaan NES/SNES/MEGADRIVE yms. pelejä. Aika kultaa roskankin ;);).

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Nämä psx:llä peliuran aloittaneet varmaan pitävät itseään yhtä etuoikeutettuina kuin esim. SNES:n kokeneetkin, koska he eivät joutuneet pelaamaan NES/SNES/MEGADRIVE yms. pelejä. Aika kultaa roskankin ;);).

Niin se aika joutuu, muistan vielä kun sain NESin ja siihen Mario Brossin ja duckhuntin. Enpä muista monta kertaa olleeni yhtä innostunut kuin silloin. Kyllä se "roska" maistui makealta :)

no todellakin onpa nuorta porukkaa peli maailmassa 5 vuotta pelanneet..huh huh..itse täytän tänä vuonna 19..eli mallia 1983

ja itse aloitin pelaamisen vuonna 1987 game watch peleillä ja siirryin vuotta myöhemmin nintendo entertaiment systemiin=)
ja sillä tiellä olen ollut ikäni nääs keräilijä kun olen.
eli olen pelannut jo 15 vuotta=)
itseni mielestä nes pelit ei vieläkään näytä huonoilta mutta ehkä se on se juttu kun on aloittanut nintendolla=).(snes pelit näyttävät todella upeilta (donkey kong country 3,tales of phantasia,star ocean,seiken densetsu 3,mario rpg,ninja warriors again jne ovat todella maukkaan näköisiä)

Ylös Bottom