Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eurooppalaisesta GameCubesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outlaw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Outlaw

New Member
Noniin.. sain tilaisuuden tutustua hieman GameCuben PAL-versioon jo ennakkoon, ja piti tietysti tulla tänne boustailemaan hieman :cool:

Kieltämättä hyvin tutun näköiseltä laite näytti näin japsi- ja jenkkiversiota pelanneelle, ensisilmäyksellä en mitään muita kummempia eroja huomannut kuin kielen valinta ensimmäisessä käynnistyksessä (Englanti/Saksa/Ranska/Espanja/Italia/Hollanti). Tätä ei muistaakseni muissa versioissa ollut. Laitteen pohjassa lukee DOL-001(EUR).

No, enpä tuosta sen kummempaa osaa kertoa, käytännössä samanlainen konehan tuo on kaikin puolin kuin jenkki- ja japsiversiotkin. Ajattelin vain, että jos jollain on jotain kysyttävää euro-Cubesta näin ennen julkaisua, niin voin ainakin yrittää vastailla niihin näin laitetta hetken äimisteltyäni :)

Semmosta kysyisin että voiko esim Wave Race: Blue Stormin PAL-versiossa saavuttaa samanlaisia aikoja kuin NTSC-versiossa? Olen ymmärtänyt että voi.

Miksi ei voisi saada, mutta jos tahdot vertailua niin käyppä tuolla "Gamecube peliapua" alueella, ja ihan vaan muistutukseksi jos et siellä jaksa lukea tarkkaan, niin ne ovat kaukana parhaista ajoistani =)

Tarkoitin juuri tuota 60 Hrz tilaa. N64:lla PAL-versioiden parhaat ajat ovat nimittäin kaukana NTSC-version parhaista. Ja tämä ei johdu siitä että eurooppalaiset ja australialaiset olisivat muita huonompia pelaajia.

Tuosta Wave Racesta en sen tarkemmin osaa sanoa, kun en ole pelannut jenkkiversiota tarpeeksi vertaillakseni aikoja. Mielenkiintoista, en ole ennen kuullutkaan noista eroista ajoissa eri versioiden välillä.. loogisesti ajateltuna, eikös 60 Hz:n moodissa pitäisi kuitenkin pystyä samoihin aikoihin kuin jenkkiversiossa?

Petteri, europeleistä olen toistaiseksi testannut vain Wave Racea ja Luigia, valitettavasti niitäkin sen verran vanhalla televisiolla että 60Hz-tila on jäänyt vain haaveeksi. Ohjekirjassa lukee näin:

"Lisäksi, jos televisiossasi on 60Hz:n tuki ja pelaat sellaista peliä, joka pystyy näyttämään 60 frumea (kuvaa) sekunnissa, voit nauttia sellaisesta peliruudusta, joka värisee tavallista vähemmän. Tämä on mahdollista vain käyttämällä NINTENDO GAMECUBE RGB (PVS) -kaapelia. Vaikutus riippuu televisiosta."

Tuskin mitään uutta, mutta muuta mainintaa asiasta en löytänyt. Tuskin kuitenkaan kaikki pelit tuota 60Hz:iä tukevat...

Selvennykseksi WR:BS ei ainakaan tue 60Hz tilaa (pidin toki B nappia pohjassa kun käynnistin ekaa kertaa, mutta tuskin ilman muistikorttia siitä jäi minkään laista merkintää talteen ;).

Mutta en todellakaan usko että 60Hz -> 50Hz on yhtään mitään haittaa, olen sen verran perfektionisti kyseisen suosikkipelini kanssa, että olisin valittanut jo pienemmästäkin virheestä =)

KYSYMYS!! *nostaa kätensä ylös*

Toivottavasti te janpat osaatte vastata näihin kyssäreihin. Elikkä tiedättekö tulee RGB-scarttijohto Digital- vai Analog-Outtiin? Ja jos jommallakummalla on juuri tämä kyseinen RGB-johto hallussa, niin onko se tavallinen johto, vai onko siinä jonkinlainen möhkylä itse johdossa? (esim. niinkuin tavallisen virtajohdon muuntaja, muttei ehkei ihan niin iso)

EDIT: Suomen kieli, hankala kieli.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ainakin tuo Konsolinetissä myytävä piuha on ihan tavallista scart-piuhaa, joka kytketään analog-outiin..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
KYSYMYS!! *nostaa kätensä ylös*

Ja jos jommallakummalla on juuri tämä kyseinen RGB-johto hallussa, niin onko se tavallinen johto, vai onko siinä jonkinlainen möhkylä itse johdossa? (esim. niinkuin tavallisen virtajohdon muuntaja, muttei ehkei ihan niin iso)

Ärgeepee piuhassa ei ole muuta mökkylää kun johdon päissä scart-liitäntä ja toisessa päässä koneen tavalliseen video outtiin menevä liitäntä, eli ymmärtääkseni se Digital out on jenkkien HDTV:n takia siellä takana, saa toki korjatakkin jos olen väärässä!

GC pyörittää levyjä samaan tyyliin ku psx ja kannettavat cd-soittimet eli siinä on se renkula johon se tungetaan, eikös? ("Miten niin 'tyhmä kysymys'?":rolleyes: )

No asiaan: millanen se keskiöympyrärenkula on? Onko levyt tiukassa jne? Ei muuten, mutta kun iän myötä sellaset tuppaa joskus hajoamaan. Ei kyllä omakohtaisi kokemuksia ole, mutta parilla kaverilla meni psx sen hajoamisen takia.

Kyllä levyt on siinä tiukasti kiinni, sillä niitä ei irroteta perinteisesti kiskomalla vaan painamalla nappia sen jutskan päällä jolloin levy nousee ylös ja sen voi ottaa pois.

Ylös Bottom