Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2009 Wiille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aero
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2009 Wiille

Kiitos palautteesta, saatanpa itsekkin testata. Onko tässä minkälaiset mahdollisuudet ottaa ajoavuja pois päältä? Kuinka kontrollit toimivat ja onko moninpeli minkälainen?

Driving aids:

racing-line
steering assist
predictive braking
anti-skid
anti wheel spin
gearbox -auto/manual

Racing linea siis näyttää radalla optimaalise ajouran. steering assist ja tuo braking on itsellä poissa päältä, ja ajo on on sopivan haastavaa. anti skid ja anti wheel spin ovat päällä, mutta en edes tiedä miten käytännössä vaikuttavat.

omia ajosäätöjä voi muokata vapaissa harjoituksissa todella monipuolisesti, mutta oma tietämykseni ei kyllä riitä noihin. lähinnä palkkia grid---top speed olen säätänyt, samoin kuin ohjautuvuutta (ali-yliohjautuva).

Olen pelannut Motella ja nunchakulla:

B-kaasu
Z-jarru
C-kers
A-katsoo taakse

Reagoivat hyvin ja tarkasti, pelkäsin alkuun herkkää tattia, mutta en ole huomannut ongelmia.

Jos haluaa manuaalivaihteet, niin d-padista ylös/alas.

Moninpeliä en ole testaillut, mutta arvostelujen perusteella toimii mainiosti, mitä nyt grafiikka skaalautuu alaspäin. Moninpelissä race, challenges ja championship. vain kahdelle pelaajalle.

lyhyissä kisoissa varikkokäynnit ovat tylsiä, riittää että ajaa varikkosuoralle, jolloin kone ottaa auton hallintaan. pysähdykset ovat todella pitkiä ainakin lyhyissä n. 12-14 kierroksen kilpailuissa. toisaalta on ihan hyvä että mukaan ei ole lykätty mitään ohjaimen heiluttelua, mutta varikkotiimin keskelle olisi ollut jännä parkkeerata.

Okei. Hyvälle siis vaikuttaa. Moninpeliä siis voi vetää koko kauden? Ja siten siis että ai kuskit on mukana? Nuokun melkein kaikista muista wii-racereista puuttuu :rolleyes:

Anti skid ja anti wheel spin ovat luistonesto sekä ajovakaudenhallintajärjestelmät. Jos ne ottaa pois, niin joutuu kaasunkäyttöä varmaan tarkkailemaan entistä enemmän sekä liian kova vauhti mutkaan todennäköisesti tuottaa ulosajon. Onko minkälainen vauriomallinnus pelissä?

Nuo varikkokäynnit on ikävä asia. Jos voisi itse ajaa parkkiin, niin ne toisi paljon autenttisuutta lisää. Mutta näköjään menty siitä mistä aita on matalin. Ajotuntuma on siis muuten varsin hyvä?

Okei. Hyvälle siis vaikuttaa. Moninpeliä siis voi vetää koko kauden? Ja siten siis että ai kuskit on mukana? Nuokun melkein kaikista muista wii-racereista puuttuu :rolleyes:

Anti skid ja anti wheel spin ovat luistonesto sekä ajovakaudenhallintajärjestelmät. Jos ne ottaa pois, niin joutuu kaasunkäyttöä varmaan tarkkailemaan entistä enemmän sekä liian kova vauhti mutkaan todennäköisesti tuottaa ulosajon. Onko minkälainen vauriomallinnus pelissä?

Nuo varikkokäynnit on ikävä asia. Jos voisi itse ajaa parkkiin, niin ne toisi paljon autenttisuutta lisää. Mutta näköjään menty siitä mistä aita on matalin. Ajotuntuma on siis muuten varsin hyvä?

En siis ole moninpeliä kokeillut, mutta uskoisin että AI-kuskit ovat mukana. Muutenhan tuossa kaudessa ei olisi mitään järkeä.

Vauriomallinnus on aika simppeli. Ruudun vasemmassa reunassa on autokaavio, josta näkee vauriot. Etusiiven olen saanut irti ja vasemman pyörän ripustimet jotenkin paskaksi. Vaikuttaa myös ajettavuuteen.

Varikkokäynnit on joo miinus, mutta varikolle johtavalle tielle saa sentään itse kurvailla :).

Ajotuntuma on mielestäni erinomainen, mutta en todellakaan ole simulaatioautoilun asiantuntija. Auto tottelee ohjausta hyvin, ja omaa ajoaan on helppo parantaa sitä mukaa kun tuntuma paranee kierros kierrokselta. Siihen mielestäni pelin addiktiivisuuskin perustuu. Maalilinjalta kun alkaa aina uusi kierros, joka voi olla edellistä nopeampi:D.

Ajotuntuma on mielestäni erinomainen, mutta en todellakaan ole simulaatioautoilun asiantuntija. Auto tottelee ohjausta hyvin, ja omaa ajoaan on helppo parantaa sitä mukaa kun tuntuma paranee kierros kierrokselta. Siihen mielestäni pelin addiktiivisuuskin perustuu. Maalilinjalta kun alkaa aina uusi kierros, joka voi olla edellistä nopeampi:D.

Kyselytunti jatkuu :o

Tuleeko ajamisesta sellainen fiilis että nyt oikeasti ajetaan kilpaa? Ja onko kuminauhaefektiä havaittavissa? Varmaan hankala vastata jos on ollut molemmilla kerroilla viimesenä, mutta kysyin kuitenkin :D

Pitäisi kaivella jostain lisätietoa tuosta moninpelistä. Harmi vaan kun niin vähän tietoa on liikkeellä noin niinkuin ylipäätään.

Codemastersin foorumeilta löytyy ainakin paljon kokemuksia pelistä ja varmasti myös paljon tietoa.. Aika ristiriitaisen vastaanoton on tuolla peli saanut.. Ei ainakaan realismia kaipaaville ilmeisesti paljon tarjoa ja ohjaus kai aika erikoinen, kuten videoista näkee..

Kyselytunti jatkuu :o

Tuleeko ajamisesta sellainen fiilis että nyt oikeasti ajetaan kilpaa? Ja onko kuminauhaefektiä havaittavissa? Varmaan hankala vastata jos on ollut molemmilla kerroilla viimesenä, mutta kysyin kuitenkin

Pitäisi kaivella jostain lisätietoa tuosta moninpelistä. Harmi vaan kun niin vähän tietoa on liikkeellä noin niinkuin ylipäätään.

Tuo kilpaa-ajamisen fiilis on mielestäni hyvin toteutettu. Tekoäly ajaa aika suoraviivaisesti, ja ohittaa yleisimmin omasta ajovirheestä. Kuminauhaefektiä en ole huomannut. Edessä oleva karkaa helposti (hardilla siis), jos ei pysty kellottamaan erinomaisia kierrosaikoja. Ensimmäinen GPni, Australia, olin aika-ajossa toinen, ja tipuin lähdössä kolmanneksi. Olin kahden pysähdyksen taktiikalla, ja tipuin pelin loppuvaiheessa 14. Sain jostain syystä viimeisellä kierroksella varikon läpiajorangaistuksen, jota en noudattanut :D, ja sijoitukseni tippuin aikasakon myötä 19. Kubica keskeytti.

Toinen GP oli Malesia, joka oli ratana haastava, koska akia-ajo oli sateessa. Olin about 14-16?. Nousin lähdössä 12. Olin ydhen pysähdyksen taktiikalla, mutta en kyennyt nousemaan. Viimeisellä kierroksella renkaaseeni tuli joku vika (ilmeisesti kului liikaa ta olin kolhaissut tms?) enkä kyennyt ajamaan vauhdikkaasti, jolloin jäin 19. Piquet taisi oli jotain 5 kierrosta jälessä viimeisenä tai keskeyttänyt :D.

Suurin ongelma tuossa hardilla on juuri se että pitäisi kellottaa koko ajan huippukierrosaikoja, muuten kärki karkaa. Varikkostopit ilmeisesti suhteutetaan jotenkin kierrosmäärään, muuten en ymmärrä miksi Toro Rossolla kestää 20sek. pit stop :D.

Eurogamer kirjoitti mielestäni hyvän arvostelun, arvosana 8. Ajotuntumaa ja vauhdin tunnetta mielestäni noissa lähinnä kehuttu. Mutta ei tod. mikään supersimulaatio, pikemminkin viihdyttävä.

Perskuta että houkuttaisi yhä enempi hommata, muttei liikene rahaa.:mad: Digiexpossa kokeilin aikanaan, ja varsin mukavalle vaikutti. Forzaakin ajelin, ja väittivät että oli säädetty siten notta kyseistä rataa R8:lla ajellut ammattikuski pääsisi puolen sekunnin sisään omaa irl-aikaansa, mutta suoraan sanoen vain hymyilytti kun auto liki hakeutui päin seiniä vaikka itsekin olen kyseistä kaaraa joskus Ahvenistolla ohjastanut.

Wiin F1:ssä tuntuma on juurikin kohdallaan, ja ohjauksen oppi nopeasti. Deadzone vain olisi saanut olla Mario Karttiin tottuneelle hieman maltillisempi, nyt rattia sai vääntää oikein urakalla jotta ajokki kääntyisi. Ajoavut pois en kokeillut, ja voin kuvitella millaista olisi yrittää pysyä tiellä on-off-kaasulla ja -jarrulla ilman skid controllia sun muita.:p Tahtoo kuitenkin, niin viihdyttävältä vaikutti ja Nitrokin alkaa olla jo läpi.

ETTÄ OSAA OTTAA AIVOON! Omistan PS3:n ja olen odottanut F1 nollaysiä kuin kuuta nousemaan ja nyt ne ilmottaa että se tulee vaan wiille ja peeäspeelle.RAAH:mad: tosi huonoa toimintaa!

ETTÄ OSAA OTTAA AIVOON! Omistan PS3:n ja olen odottanut F1 nollaysiä kuin kuuta nousemaan ja nyt ne ilmottaa että se tulee vaan wiille ja peeäspeelle.RAAH:mad: tosi huonoa toimintaa!

Hanki Wii, se parempi konsoli! :D

Tai sitten odota ensi vuoteen, jolloin F1:stä tulee versiot myös Plösölle ja boksille.

Ei ollut ollenkaan pettymys tämä peli. Toivottavasti Wii:lle julkaistaan muitakin ajopelejä (ralli jne..) ja tietenkin tulevat F1 sarjan pelit.

Ylös Bottom