Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2017 Classic Car Series

Senaattori

KonsoliFIN Alumni
Tehdääs tämäkin aihe, kun kerran tämä on ollut jo kesästä asti tiedossa. Tarkoituksena ajaa 11 kilpailun kausi niin, että kaikilla kaikille avoimilla klassikkoautoilla ajetaan yksi kilpailu. Koska toimin tämän sarjan diktaattorina ja haluan säästyä miltään turhilta äänestyksiltä, olen jo päättänyt ajettavat 11 klassikkorataa ja millä autolla mikäkin rata tullaan ajamaan. Rata+auto yhdistelmät olen rakentanut oikeiden formuloiden tulosten pohjalta. Käytännössä jokaisella autolla on voitettu osakilpailu sillä ajettavalla radalla. Olennaiset tiedot ovat tässä: Kisapituus on 50%, ennen kilpailuja ajamme Short Qualifying session ja sää on dynamicilla. Tarkemmat tiedot löydät "Host Settings" kohdasta. Kaikki ajoavut ovat sarjassa kiellettyjä. Mennään keskimmäisellä Default setupilla, mutta siipiä ja jarruja saa muuttaa.

Kisakalenteri ja autot:

1. Monaco – McLaren MP4/6
2. Barcelona – Williams FW14B
3. Kanada – Ferrari 412 T2
4. Australia – Williams FW18
5. Itävalta – McLaren MP4-13
6. Italia – Ferrari F2002
7. Japani – Ferrari F2004
8. Brasilia – Renault R26
9. Belgia - Ferrari F2007
10. Unkari – McLaren MP4-23
11. Malesia – Red Bull RB6


Mukaan mahtuu 20 osallistujaa. Ilmoita PS-tunnuksesi ilmoittautumisen yhteydessä. Kisapäivä tulee olemaan tiistai. Kilpailut alkavat alustavasti kello 19:00. Alustava aloitusajankohta on 17.10.

Osallistujat:

1. Senaattori46

Host Settings:

Host Settings:


Era: Classic (Mixed)
Maximum Participants: 22
Practice Lenght: None
Qualifying: Short Qualifying
Race Distance: 50%
Quick Weather: Dynamic
Session Start Time: Official
Session Privacy: Invite Only


RaceSettings:


AI Driver Level: 0
Car Performance: Equal
Parc Ferme Rules: Off
Collisions:On
Vehicle Damage: Reduced
Safety Car: On
Rules and Flags. On
Corner Cutting Stringency: Strict
Formation Lap: Off
Race Starts: Manual


Assist Restrictions:


Breaking Assist: Off
Anti-lock Brakes: Off
Traction Control: Off
Automatic Gearbox: Manual
Pit Assist: Off
Pit Release Assist: Off
Dynamic Racing Line: Off

Säännöt:

- Vapaa valinta setupiin

- Herrasmiessäännöt, ei tahallisia kolareita tai perseilyä. Ei oikomista.

- Jos vahingossa oikaiset ja hyödyt paljon, niin hyviin tapoihin kuuluu löysätä ettei oikomisesta saada hyötyä. Pääasiassa noudatetaan pelin omia oikasusääntöjä. Joillain radoilla saatetaan tehdä mutkakohtaisia tiukennuksia.

- Noudatetaan sinisiä lippuja ja aika-ajossa annetaan tietä nopealla kierroksella olevalle, jos itse vasta lämmittelet

- Tahallisista kolareista ja jatkuvista sääntörikkeistä voidaan sulkea sarjasta ulos.

- Jos haluaa jättää kisan kesken, se tapahtuu "Exit"-valinnan kautta. Ei siis "Retire"-napin käyttöä, koska se voi aiheuttaa turva-auton. Jos autosta lähtee rengas, niin odota niin kauan, että peli itsestään siirtyy välianimaatioon. Älä itse paina retireä.

-Ei mielellään paineta retireä myöskään aika-ajoissa radalla, koska tekoäly ottaa auton hallintaansa, eikä välttämättä mene haamuksi. (Jotkut säästävät renkaita tuolla kikkailulla. Samaten tahallaan auton romuttaminen aika-ajoissa on kielletty. Jos tapahtuu vahingossa ja olet top10:ssä, niin on otettava kuluneet renkaat starttiin. Jos ei kuluneita löydy, niin sitten pehmeimmät.)

Ongelmatilanteissa:

-Jos joku putoaa ennen starttia, otetaan lähtö uusiksi.

-Jos jostain syystä multiplayer championship ei onnistu tallentamaan aika-ajoa, ajetaan short Q. Tässä aika-ajossa kaikille kuljettajille määrätään tavoiteaika, jotta pystytään luomaan sama lähtöjärjestys kuin alkuperäisessä aika-ajossa. Tästä syystä on käytettävä myös samaa rengaskovuutta kuin alkuperäisessä aika-ajossa.

-Jos joku putoaa startin jälkeen, lähtöä ei oteta uusiksi. Pudonneiden on mahdollista liittyä takaisin kilpailuun PSN-kaverilistan kautta niin halutessaan.

-TÄRKEÄÄ!! Jos ennen starttia yksikin kuski saa DSQ:n niin kaikki painavat quit to main menu ja hosti kutsuu porukan uudelleen
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2017 Classic Car Series

Tulen jos ajetaan keskimmäisellä default-setillä, ehkä maksimissaan etusiipeä vois muuttaa. Muuten ei riitä aika. Näillä tulee ajeltua niin harvoin.

PS. Jotta nyt saadaan kisat käyntiin, niin ainakin itse ajan defaulteilla etusiipimuutoksella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2017 Classic Car Series

Tulen jos ajetaan keskimmäisellä default-setillä, ehkä maksimissaan etusiipeä vois muuttaa. Muuten ei riitä aika. Näillä tulee ajeltua niin harvoin.

PS. Jotta nyt saadaan kisat käyntiin, niin ainakin itse ajan defaulteilla etusiipimuutoksella.

Sen verran voidaan rajoittaa, että jotain viidestä defusta saa käyttää ja siitä muutella etusiipeä ja jarruja. Tuskin kukaan muutenkaan mitään setuppeja lähtee tätä varten hakemaan saati harjoittelee.
 
Vastaus: F1 2017 Classic Car Series

Sen verran voidaan rajoittaa, että jotain viidestä defusta saa käyttää ja siitä muutella etusiipeä ja jarruja. Tuskin kukaan muutenkaan mitään setuppeja lähtee tätä varten hakemaan saati harjoittelee.
Omasta mielestä menee vähän sekavaks niiden presetejen kanssa. Hyvä kompromissi ja selkeä vois olla semmonen, että keskimmäinen default + vain siipiä ja jarruja saa muuttaa. Sillon jokainen varmasti saa haluamansa kokonaisdownforce-tason ja balanssin, yliohjaako vai aliohjaako. Ne kun kuitenkin vaan ihmisiä kiinnostaa.

Kyllä määkin varmaan Monacoon ja Monzaan pistän downforce-tason radanmukaiseksi. Muualla takasiipi 6 on varmaan ihan riittävä.
 
Vastaus: F1 2017 Classic Car Series

Omasta mielestä menee vähän sekavaks niiden presetejen kanssa. Hyvä kompromissi ja selkeä vois olla semmonen, että keskimmäinen default + vain siipiä ja jarruja saa muuttaa. Sillon jokainen varmasti saa haluamansa kokonaisdownforce-tason ja balanssin, yliohjaako vai aliohjaako. Ne kun kuitenkin vaan ihmisiä kiinnostaa.

Kyllä määkin varmaan Monacoon ja Monzaan pistän downforce-tason radanmukaiseksi. Muualla takasiipi 6 on varmaan ihan riittävä.

No joo, mennään keskimmäisellä ja takasiipeäkin saa muuttaa.
 
Päivitellään sen verran, että avauskisa ajettiin viime viikolla ja voittajaksi selviytyi Simo911 ennen Salmingia ja Senaattoria. Tällä viikolla poikkeuksellisesti torstaina klo 19 kisa -92 Williamsilla Barcelonassa, koska pääsarja lienee tauolla tämän viikon.
 
Ylös Bottom