Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fantasy Moguls

Markus Laitinen

New Member
Löysin IMDB:n kautta tällaisen pelin.

Siis Fantasy Moguls. Toimii samalla tavalla kuin esim. Fantasy Football ja monet muut samanlaiset liigapelit, mutta tässä pelataan elokuvilla. Eli luot oman studion joko valmiissa tai itse luodussa liigassa (yhteen liigaan mahtuu käsittääkseni kahdeksan studiota). Sitten studiot (eli kilpailijat) valitsevat vuorotellen elokuvia, joiden veikkaavat pärjäävän tulevalla Holiday seasonilla. Pisteitä saa box office -tuotosta, arvosteluista ja kaikesta muusta.

Ja jos mun selitykset on liian epäselviä, niin suuntaa suoraan Fantasy Mogulsiin.

Pitäisiköhän luoda FilmiFINille oma liiga? :)

Vastaus: Fantasy Moguls

Itsekkin olen tämän useaan otteeseen IMDBn sivuilla nähnyt mutta vasta nyt liityin. Onko tosiaan niin että KonsoliFin liigaa ei saada aikaiseksi ?)

Nyt rekisteröidyin minäkin. Loin samalla meille oman liigan. Nyt kaikki mukaan (tai siis 8 ensimmäistä) skabaamaan voitosta. Peli alkaa 15.helmikuuta ja päättyy 30. huhtikuuta.

League Name: FilmiFIN
Password: elokuvastudio

Pekka Lempinen sanoi:
Nyt rekisteröidyin minäkin. Loin samalla meille oman liigan. Nyt kaikki mukaan (tai siis 8 ensimmäistä) skabaamaan voitosta. Peli alkaa 15.helmikuuta ja päättyy 30. huhtikuuta.

League Name: FilmiFIN
Password: elokuvastudio
Noihin private liigoihin tarvitaan varmaan invite ennen kuin pääsee mukaan. (ainakin minulle sellainen ilmoitus tuli). Eli kalle.makinen@gmail.com osoitteella olisin tulossa liigaan mukaan :)

User home-sivulla lukee seuraavasti:

Draft date: 2/13/2007 12:00AM (PT)

Eli toisin sanoen draftaukset tapahtuisivatkin jo tänään. Aika on ilmeisesti Pacific timea, onkohan kellään hajua, monelta tuo siis tapahtuu? Joka tapauksessa, tänään ilmoittautumiset viim. 15 minuuttia ennen draftauksen alkua, jotta kerkeää mukaan.

Onko Suomen ajasta -10 tuntia, eli kello 22.00 tänään?

Pekka Lempinen sanoi:
User home-sivulla lukee seuraavasti:

Draft date: 2/13/2007 12:00AM (PT)

Eli toisin sanoen draftaukset tapahtuisivatkin jo tänään. Aika on ilmeisesti Pacific timea, onkohan kellään hajua, monelta tuo siis tapahtuu? Joka tapauksessa, tänään ilmoittautumiset viim. 15 minuuttia ennen draftauksen alkua, jotta kerkeää mukaan.

Onko Suomen ajasta -10 tuntia, eli kello 22.00 tänään?
Joo, Pacific Standard Time näyttäisi olevan -8 GMT:stä. eli kymmenen tunnin ero tänne pitäisi olla.

Sami Turunen sanoi:
Omituisen epäkäytännöllisen draft-systeemin ovat saaneet aikaiseksi...
On siellä myös erilaisia draft mahdollisuuksia, mm. Offline draft jossa pelaajat voivat itse järjestää/sovitella draftin ja yksi henkilö sitten "kirjaa" kaikkien valinnat saitille.

Mitäs nyt tapahtuu? VHS Studio vie filmiä toisensa perään listalta :D . Ei ole vielä oikein tämä peli auennut minulle..

edit. englannin kielen sanakirjan tarkistuksen jälkeen "slate" tarkoittaakin ehdokaslistaa. En tosin silti ymmärrä, miksei muut voi lisätä näitä elokuvia.

Pekka Lempinen sanoi:
Mitäs nyt tapahtuu? VHS Studio vie filmiä toisensa perään listalta :D . Ei ole vielä oikein tämä peli auennut minulle..

edit. englannin kielen sanakirjan tarkistuksen jälkeen "slate" tarkoittaakin ehdokaslistaa. En tosin silti ymmärrä, miksei muut voi lisätä näitä elokuvia.
http://www.fantasymoguls.com/HowToPlay.aspx

Tuolta sai vähän sellaisen käsityksen että vasta draftin jälkeen noita elokuvia voisi ottaa lisää omaan julkaisulistaansa. Eli ehkä nuo nollattaan draftissa... ehkä..

Yritys nro. 2

Koska olin hieman sählännyt ensimmäisellä yrityksellä, päätimme perustaa uuden yhteisön. Tämä yhteisö aloittaa toimintansa 1.3. ja päättyy 1.5.. Draftaustilaisuus, jossa elokuvat valitaan, on helmikuun viimeisenä päivänä, eli 28.2 klo 22.00. Viisitoista minuuttia ennen tuota draftia tulee rekisteröityä yhteisöön. Olen lähettänyt kutsut uudelleen Maxxille, maskareelle ja Sami Turuselle. Vielä siis löytyy tilaa neljälle kilpailijalle. Minulle tulee ilmoittaa sähköpostiosoitteensa, jotta pääsee mukaan.

Yhteisön nimi: FilmiFIN
salasana: megahitti

Otin myös mielenkiinnon lisäykseksi Ultimate Moguls -pelitavan. Tällöin elokuva saa pisteitä muistakin asioista, kuin tuottavuudesta. Nämä ovat:

- Viikot TOP 5-listalla. Elokuva saa lisäpisteitä sijoituksensa ja listaviikkojen mukaan.
- PTA (Per Theater Average). Elokuva saa pisteitä sen mukaan, kuinka monta ihmistä on keskimäärin yhtä näytöstä katsomassa.
- IMDb ranking. Elokuva saa pisteitä sen mukaan, miten se saa tähtiä IMDb:ssä.
- Tuottavuus. Sama idea kuin yksinkertaisemmassa pelimuodossa, elokuvan keräämät tuotot pelin keston aikana tuottaa pisteitä.

Tällöin ainakin toivoisin, että elokuvien valitseminen olisi hieman monipuolisempaa, kun elokuvia voi ottaa jopa taiteellisten ansioiden perusteella. Jos siis IMDb:n rankingia voi miksikään taiteellisuuden mitaksi sanoa:D...

Toivottavasti saadaan kahdeksan heppua mukaan ja tiukat kilpailut. Itse olen poissa 16-18. päivä sekä 21-25/26 päivä, mutta tulen joka tapauksessa ajoissa ennen draftia.

Ylös Bottom