Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FC Twin ja vastaavat tuplalaitteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maxx
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Maxx

New Member
Onko kenelläkään täällä kokemuksia FC Twinistä tai vastaavista tuplalaitteista (NES/SNES) ? Kiinnostaisi kuulla suosituksia mikä niistä kannattaisi hankkia ja miksi. S-Video ulostulo ja originaaliohjaimen (SNES) toiminta olisi plussaa.

Olen NESin ja SNESin hankintaa miettiessäni päätynyt siihen että joku näistä klooni tuplalaitteista voisi olla se järkevin ostos, kun jo nyt alkaa olla ahdasta TVn ympärillä.

Vastaus: FC Twin ja vastaavat tuplalaitteet

Henk. koht. kokemusta ei ole, mutta viidakkorumpu kertoo että tuplalaitteiden (ja kloonien yleensäkin) yhteensopivuus pelien kanssa ei ole aivan 100%. Lisäksi esim. Castlevania 3:n japaniversion paremmat äänet eivät yleensä näillä vehkeillä toimi.

Joo, FC Twinin Wikipedia sivulla on noista hieman mainintaa, ikävästi myös mm. Battletoads ei toimi kunnolla.

Osa toimivuuksista olisi kuulemma korjattuna FC Triossa jossa on NES, SNES ja Genesis yhteensopivuus, mutta se taas ei salli kuin laitteen mukana tulevien ohjainten käytön (jossa on SNESin kohdalla käsittääkseni nappien nimet/merkit väärit). Ja muutenkin siinä kerrotaan Genesis kuvan olevan varsin pimeä.

Lisää aiheesta selailtuani löysin paljon hyvää sanottavaa myös Retro Duo Twin Systemistä, eli samanlainen NES/SNES klooni kuin FC Twin. Ehkä sen puoleen olen sitten kallistumassa, siinä kun on mukana myös S-Video ulostulo. Ja joidenkin puheiden mukaan paranneltu tuki peleille, johon en kyllä ihan heti usko..

Edit: Kloonien omistajilta kiinnostaisi kuulla myös onko nämä todella aluekoodittomia, eli toimiiko näissä myös PAL pelit. Jenkkisaiteilta kun näistä olen juttua yleensä löytänyt niin mainitaan vaan että Region Free ja erikseen että Japanilaiset pelit toimii, mutta euro-versioista ei ole puhetta.

Lisää aiheesta selailtuani löysin paljon hyvää sanottavaa myös Retro Duo Twin Systemistä, eli samanlainen NES/SNES klooni kuin FC Twin. Ehkä sen puoleen olen sitten kallistumassa, siinä kun on mukana myös S-Video ulostulo. Ja joidenkin puheiden mukaan paranneltu tuki peleille, johon en kyllä ihan heti usko..

Edit: Kloonien omistajilta kiinnostaisi kuulla myös onko nämä todella aluekoodittomia, eli toimiiko näissä myös PAL pelit. Jenkkisaiteilta kun näistä olen juttua yleensä löytänyt niin mainitaan vaan että Region Free ja erikseen että Japanilaiset pelit toimii, mutta euro-versioista ei ole puhetta.

Tuo kone on region-free mutta ainoastaan PAL pelien kanssa on ollut jotain grafiikka bugeja
http://www.konsolifin.net/media/media/297/Retro-Duo---Super-Mario-World---toimivuus/

Ylös Bottom