Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FFVII remake huhu taas esillä..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaffaman27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

En ymmärrä miten joku voisi edes ehdottaa että FFVII remake tulisi PSP.
Ymmärtääkseni koko remaken idea on tehdä mahtavasta klassikko pelistä mahtavan näköinen nyky standarteilla + lisätä jtn pientä kivaa
esim. PS1 versiossa ollut keskeneräinen Aeriksen henkiinherättäminen.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Juuh, eipä mua haittais jos peli olis täysin sama mutta uuden standardin grafiikoilla ja, sanotaan vaikka, että enemmällä määrällä materioita, aseita ja esineitä. On niin helvetin kova peli et oon kyl valmis maksamaan täyden hinnan pelkästä grafiikkapäivityksestäkin.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Tietenkin ääninäyttelyllä. Square Enix on jo osoittanut useammallakin pelillä osaavansa valita taitavia ääninäyttelijöitä ainakin tärkeimmille pää- ja sivuhahmoille (FFXII, Dragon Quest VIII, Kingdom Hearts). Okei, ensimmäisissä ääninäytellyissä SE:n peleissä oli parantamisen varaa, mutta mitä sitten? Sen jälkeen ääninäyttelijöiden taso on vain parantunut peli peliltä, enkä voi sanoa tietäväni hirveän montaa (rooli)peliä (etenkään PS2:lta), joista löytyisi yhtä hyviä ääninäyttelijöitä kuin FFXII:sta.

Au putosin... en voi olla nauramatta ajatukselle että joku pystyy sanomaan että ääninäyttely olisi hyvää varsinkin Infinite Undiscoveryn jälkeen but hey makunsa kullakin.

Itse olen hyvin pitkälti ja vakaasti sitä mieltä että joko originaali ääniraita tai sitten ei ollenkaan... Eli ne AMMATTILAISET japanissa kenelle ääninäyttelystä oikeasti maksetaan. Ennemmin luotan mielen visuaaliseen voimaan ja pelaan mutella kun kuuntelen esim Infinite Undiscoveryn kaltaista häväistystä. Voin vain kuvitella kuinka hienolta alkup ääninäyttelijöistä tuntuu kun on äänet korvattu täysin luokattomilla näyttelijöillä... Ja mitä muihin pelijulkaisuihin tulee niin itse en ainakaan pysty keksimään yhtäkään JRPG:tä missä olisi pätevästi dubattu ääninäyttely mutta muisti voi tässä kohtaa tehdä tepposet...
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Kammo määrä lisää lässytystä.

Meinasin tolla "grafiikkapäivityksen ongelmien teetättämisellä" lähinnä niitä ongelmia joita syntyy, kun pelin tutuksi tullutta tunnelmaa ruvetaan sorkkimaan. Tatsi ja fiilishän on FFVII:n kulmakivi, ei niinkään tekniset kikkailut. Tatsia saati sitten fiilistä ei peliin teräväpiirrolla tai reaaliaikaisella valaistuksella tms. mössöllä sorvata, vaikka olisi hienoin peli ever.
Osaavan tiimin puuttumisella en tarkoittanut että teknisesti pätevää porukkaa ei löytyisi. Sitähän Squarella on aina ollut. Lähinnä "henkisesti" pätevästä alkaa olla vajausta...
Mitä Nomuraan tulee, niin KH ja KH2 ovat kyllä ihan hyviä pelejä, mutta ei vielä lähelläkään hyvään Final Fantasyyn tarvittavia aineksia. Sitähän ei tiedä sitten kuinka paljon Disney on ollut jarruna. Ainakin Advent Childrenistä näkee että ohjaajaksi Nomuraa ei kannata ottaa. Squarella on muutenkin paha tapa, että jos jotain vanhaa ruvetaan ronklaamaan, niin ronklataan sitten niin vitusti ettei enää toiste tarvi.

Esirendatuissa taustoissahan näkyy vain se jonka pelintekijät haluavat näyttää. Eli lähinnä vain kaikki olennainen. Taustan kääntäminen 3d ympäristöksi teetättää uuden ympäristön suunnittelua aika helvetin paljon, jos nykyisissä taustapahveissa näkyy about 1/4 tai 1/6 koko oletetusta maisemasta. Eli teetetään nelin/kuusinkertainen määrä katseltavaa, tutkittavaa ja hämmästeltävää, jossa kaikessa on yhtä rautainen tunnelma kuin ennen muinoin. Eipä tule tapahtumaan. Tässä olisikin remaken selvästi suurin kompastuskivi: Miten pitää tunnelma ennallaan läpi pelin, pistäen samalla kaikki muut osa-alueet uusiksi? Lisäksi vapaasti liikuteltava kamera tuottaa vain pahaa mieltä, ilmapiirin latistusta ja "turhaa työtä" jos vertaa vaikka FFX:ä (pseudo 3d) ja FFXII:ta.

Ääninäyttelijät olisikin jo valittu, jos remake ääninäyteltäisiin. Pari jamppaa voisi potkia pihalle ja vaihtaa parempiin jos Advent Childrenin castilla mentäisiin. (Kaamein suoritus jonka olen ikinä kuullut on Mena Suvarin esittämä Aeris Kingdom Hearts kakkosessa.) Mielestäni suurimmassa osassa nykypeleistä on jo aivan tarpeeksi hyvät ääninäyttelijät (Bioshock, MGS, Mass Effect, FFXII...), mutta sopiiko ominaisuus juuri FFVII:n remakeen. Mielestäni ei. Saisi ainakin olla optio että on/off.

Musiikit tuottaisivat lisää vääntöä, sillä alkuperäiset midit edustavat selkeästi useita eri musiikki genrejä ja suuntauksia. Pahinta mitä remaken soundtrackille voisi tapahtua on juurikin koko paskan kääntäminen jonkin eeppisen orkesterin soitettavaksi. Esimerkkinä käyttäisin FFXII:n soundtrackia, joka on nimenomaan niin tehty. Eeppistä sinfoniaa sinfonian perään, eikä ainoatakaan kappaletta muulla tyylillä. En silti meinaa että FFXII:ssa olisi mitenkään päin huonot musat. Toistavat vain itseään ja kaikki kuulostaapi samalta. FFVII:n midiläjän ruoviminen nykyiseen standardiin sopivaksi jumal-scoreksi on ehkä liian kova homma jopa Uematsulle, joka tarvitsi jelppiä "jo" FFX:n soundtrackissa.
Jos joku haluaa tutustua jokseenkin pätevään "remakesoundtrackiin" suosittelen seuraavaa: Voices of the Lifestream. Pari biisiä voisi käydä sellaisenaan suoraan peliin.

Realistinen tai semirealistinen grafiikkatyyli tuottaisi taas lisää uuden suunnittelua ja modaamista, sillä jos esim. Cloud olisi ihmisen kokoinen ja näköinen, olisi rakennusten, mörköjen, huonekalujen, autojen jms jms mittasuhteiltaan myös oltava. Ja kuten muistamme niin ainakaan alkuperäisessä ei ollut lähimainkaan.

Bionic Commandon remakea en ole pelannut.
Tomb Raiderin remake olisi pitänyt olla helppo nakki kun alkuperäinenkin on jo 3d graffoilla, eeppisillä sinfonioilla ja ääninäyttelyllä varustettu ja silti mentiin jossain määrin metsään, sillä alkuperäinen on mielestäni edelleen sarjan paras peli. (ja tietääkseni eniten myynytkin vaikka nykypäivänä pelejä myydäänkin jo leipienkin seassa...:rolleyes:) Viimeksi pelasin vajaa puoli vuotta sitten ja edelleen oli rautaa.
FamaZ:
"...tietyntyyppiset ihmiset (sinä ilmeisesti mukaanluettuna) jaksavat vain valittaa valittamasta päästyään, kuinka alkuperäinen on muka parempi, yleensä vain ja ainoastaan niihin liittyvien nostalgia-tuntemusten takia..."
Jaa. Miten sitten toimin tilanteissa joissa alkuperäinen on oikeasti se parempi peli? Ilmeisesti alkuperäinen peli tai sen jatko-osat eivät ollet teikäläisen mieleen missään vaiheessa?

FamaZ:
"-Kai tajuat, että FFVII:n remakeen ei tehtäisi välttämättä mitään massiivisia muutoksia. Siitä ei tehtäisi kokonaan uutta peliä.
-FFVII on jo valmiiksi erinomainen peli, mitä graffojen päivittäminen muuttaisi? Ei yhtään mitään, that's what.
-Muutenkin nuo ovat sitä pelin PINNALLISTA puolta."

Eipä tähän voi muuta sanoa kuin: Et näyttäisi tajuavan mitä (alkuperäistä paremman) remaken tekeminen vaatii.

Se mitä enemmän näitä juttuja kelailee sitä enemmän tuleepi selväksi että aivan helvetin massiiviset muutokset ovat yksinkertaisesti pakollisia. Pelkkä grafiikkojen päivittäminenkin (ja nimenomaan 2d -> 3d) muuttaisi kaiken. Pinnalliseen puoleen en halua edes paneutua, sillä sitähän voi muokata vaikka kuinka ja vitusti ilman, että peli huononee tai paranee lainkaan.

Pelimekaniikka ja juoni tosiaan ovat ainoat osa-alueet jotka ovat heti valmiina, mutta parhaitakaan käänteitä ja herkintä dialogia sisältävä juoni on vain naalinpaska jäätiköllä jos peliltä puuttuu sielu. FFXIII:n taistelumekaniikasta en tiedä mitään, mutta jos se on samanlainen kuin FFXII:n "ota ja sählää"-systeemi, niin ei muuta kuin samoilla vauhdeilla hiuksista vittuun. Paras tappelumekaniikka tähän päivään mennessä on FFX:n CTB.

Paskaakaan tästä ei varmaan kukaan tajua mitä tässä tarkotetaan, mutta onko sillä niinkään väliä. Niin paljoa ei jaksa kirjottaa että kaikki tajuaisivat kaiken tai kukaan tajuaisi mitään. Voisi lähteä kadulle messuamaan tästäkin aiheesta nii sais sanottua paljon enemmän lyhyemmässä ajassa...
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

bla bla bla bla blla bla bla bla bla bla ja FF 7 saisi tulla porttaus Xbox 360 tai Wiille


Meinasin tolla "grafiikkapäivityksen ongelmien teetättämisellä" lähinnä niitä ongelmia joita syntyy, kun pelin tutuksi tullutta tunnelmaa ruvetaan sorkkimaan. Tatsi ja fiilishän on FFVII:n kulmakivi, ei niinkään tekniset kikkailut. Tatsia saati sitten fiilistä ei peliin teräväpiirrolla tai reaaliaikaisella valaistuksella tms. mössöllä sorvata, vaikka olisi hienoin peli ever.
Osaavan tiimin puuttumisella en tarkoittanut että teknisesti pätevää porukkaa ei löytyisi. Sitähän Squarella on aina ollut. Lähinnä "henkisesti" pätevästä alkaa olla vajausta...
Mitä Nomuraan tulee, niin KH ja KH2 ovat kyllä ihan hyviä pelejä, mutta ei vielä lähelläkään hyvään Final Fantasyyn tarvittavia aineksia. Sitähän ei tiedä sitten kuinka paljon Disney on ollut jarruna. Ainakin Advent Childrenistä näkee että ohjaajaksi Nomuraa ei kannata ottaa. Squarella on muutenkin paha tapa, että jos jotain vanhaa ruvetaan ronklaamaan, niin ronklataan sitten niin vitusti ettei enää toiste tarvi.

Esirendatuissa taustoissahan näkyy vain se jonka pelintekijät haluavat näyttää. Eli lähinnä vain kaikki olennainen. Taustan kääntäminen 3d ympäristöksi teetättää uuden ympäristön suunnittelua aika helvetin paljon, jos nykyisissä taustapahveissa näkyy about 1/4 tai 1/6 koko oletetusta maisemasta. Eli teetetään nelin/kuusinkertainen määrä katseltavaa, tutkittavaa ja hämmästeltävää, jossa kaikessa on yhtä rautainen tunnelma kuin ennen muinoin. Eipä tule tapahtumaan. Tässä olisikin remaken selvästi suurin kompastuskivi: Miten pitää tunnelma ennallaan läpi pelin, pistäen samalla kaikki muut osa-alueet uusiksi? Lisäksi vapaasti liikuteltava kamera tuottaa vain pahaa mieltä, ilmapiirin latistusta ja "turhaa työtä" jos vertaa vaikka FFX:ä (pseudo 3d) ja FFXII:ta.

Ääninäyttelijät olisikin jo valittu, jos remake ääninäyteltäisiin. Pari jamppaa voisi potkia pihalle ja vaihtaa parempiin jos Advent Childrenin castilla mentäisiin. (Kaamein suoritus jonka olen ikinä kuullut on Mena Suvarin esittämä Aeris Kingdom Hearts kakkosessa.) Mielestäni suurimmassa osassa nykypeleistä on jo aivan tarpeeksi hyvät ääninäyttelijät (Bioshock, MGS, Mass Effect, FFXII...), mutta sopiiko ominaisuus juuri FFVII:n remakeen. Mielestäni ei. Saisi ainakin olla optio että on/off.

Musiikit tuottaisivat lisää vääntöä, sillä alkuperäiset midit edustavat selkeästi useita eri musiikki genrejä ja suuntauksia. Pahinta mitä remaken soundtrackille voisi tapahtua on juurikin koko paskan kääntäminen jonkin eeppisen kuuloisen orkesterin soitettavaksi, josta esimerkkinä käyttäisin FFXII:n soundtrackia, joka on nimenomaan niin tehty. Eeppistä sinfoniaa sinfonian perään, eikä ainoatakaan kappaletta muulla genrellä. En silti meinaa että FFXII:ssa olisi mitenkään päin huonot musat. Toistavat vain itseään ja kaikki kuulostaapi samalta. Jos joku haluaa tutustua jokseenkin pätevään "remakesoundtrackiin" suosittelen seuraavaa: Voices of the Lifestream. Pari biisiä voisi käydä sellaisenaan suoraan peliin.

Realistinen tai semirealistinen grafiikkatyyli tuottaisi taas lisää uuden suunnittelua ja modaamista, sillä jos esim. Cloud olisi ihmisen kokoinen ja näköinen, olisi rakennusten, mörköjen, huonekalujen, autojen jms jms mittasuhteiltaan myös oltava. Ja kuten muistamme niin ainakaan alkuperäisessä ei ollut lähimainkaan.

Bionic Commandon remakea en ole pelannut.
Tomb Raiderin remake olisi pitänyt olla helppo nakki kun alkuperäinenkin on jo 3d graffoilla, eeppisillä sinfonioilla ja ääninäyttelyllä varustettu ja silti mentiin jossain määrin metsään, sillä alkuperäinen on mielestäni edelleen sarjan paras peli. (ja tietääkseni eniten myynytkin vaikka nykypäivänä pelejä myydäänkin jo leipienkin seassa...:rolleyes:) Viimeksi pelasin vajaa puoli vuotta sitten ja edelleen oli rautaa.
FamaZ:
"...tietyntyyppiset ihmiset (sinä ilmeisesti mukaanluettuna) jaksavat vain valittaa valittamasta päästyään, kuinka alkuperäinen on muka parempi, yleensä vain ja ainoastaan niihin liittyvien nostalgia-tuntemusten takia..."
Jaa. Miten sitten toimin tilanteissa joissa alkuperäinen on oikeasti se parempi peli? Ilmeisesti alkuperäinen peli tai sen jatko-osat eivät ollet teikäläisen mieleen missään vaiheessa?

FamaZ:
"-Kai tajuat, että FFVII:n remakeen ei tehtäisi välttämättä mitään massiivisia muutoksia. Siitä ei tehtäisi kokonaan uutta peliä.
-FFVII on jo valmiiksi erinomainen peli, mitä graffojen päivittäminen muuttaisi? Ei yhtään mitään, that's what.
-Muutenkin nuo ovat sitä pelin PINNALLISTA puolta."

Eipä tähän voi muuta sanoa kuin: Et näyttäisi tajuavan mitä (alkuperäistä paremman) remaken tekeminen vaatii.

Se mitä enemmän näitä juttuja kelailee sitä enemmän tuleepi selväksi että aivan helvetin massiiviset muutokset ovat yksinkertaisesti pakollisia. Pelkkä grafiikkojen päivittäminenkin (ja nimenomaan 2d > 3d) muuttaisi kaiken. Pinnalliseen puoleen en halua edes paneutua, sillä sitähän voi muokata vaikka kuinka ja vitusti ilman, että peli huononee tai paranee lainkaan.

Pelimekaniikka ja juoni tosiaan ovat ainoat osa-alueet jotka ovat heti valmiina, mutta parhaitakaan käänteitä ja herkintä dialogia sisältävä juoni on vain naalinpaska jäätiköllä jos peliltä puuttuu sielu. FFXIII:n taistelumekaniikasta en tiedä mitään, mutta jos se on samanlainen kuin FFXII:n "ottaa ja sählää"-systeemi, niin ei muuta kuin samoilla vauhdeilla hiuksista vittuun. Paras tappelumekaniikka tähän päivään mennessä on FFX:n CTB.

Paskaakaan tästä ei varmaan kukaan tajua mitä tässä tarkotetaan, mutta onko sillä niinkään väliä. Niin paljoa ei jaksa kirjottaa että kaikki tajuaisivat kaiken tai kukaan tajuaisi mitään. Voisi lähteä kadulle messuamaan tästäkin aiheesta nii sais sanottua paljon enemmän lyhyemmässä ajassa...
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Kyllähän se niin on että jos on olemassa mahdollisuus että kaikkien aikojen parhaasta pelistä on mahdollisesti tulossa päivitys 2000 luvulle niin on se jumalautanen että se voi herättää ihmisissä närää! Ei teidän sitä tarvitse ostaa jotka eivät sitä halua mutta tänne heti välittömästi yksi remake versio kiitos! :)
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Kyllähän se niin on että jos on olemassa mahdollisuus että kaikkien aikojen parhaasta pelistä on mahdollisesti tulossa päivitys 2000 luvulle niin on se jumalautanen että se voi herättää ihmisissä närää! Ei teidän sitä tarvitse ostaa jotka eivät sitä halua mutta tänne heti välittömästi yksi remake versio kiitos! :)

juurikin näin. jos ei remake kiinnosta, niin ei tarvitse tulla asiasta itkemään, sillä eihän sitä kukaan pakota ostamaan. kyllä tämä itselle kelpaisi millon vain.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

Kyllähän se niin on että jos on olemassa mahdollisuus että kaikkien aikojen parhaasta pelistä on mahdollisesti tulossa päivitys 2000 luvulle niin on se jumalautanen että se voi herättää ihmisissä närää! Ei teidän sitä tarvitse ostaa jotka eivät sitä halua mutta tänne heti välittömästi yksi remake versio kiitos! :)

Jep jep. Innolla odotan, että mitä tulevaisuus pitää sisässään.
Taistelusysteemistä sen verran, että vuoropohjaisessa oli pirun hauskaa se (varsinkin kaverin kanssa pelattaessa), että taistelun aikana pystyi pitämään taktiikkapalaveria ja miettimään seuraavaa siirtoa.
Reaaliaikainen on sen verran hektisempää, ettei samanlaista fiilistä synny, vaikka se muuten saattaisi olla tyydyttävämpi.
Pääasia olisi kuitenkin se, että homma toimisi, oli systeemit minkälaisia tahansa.
 
Vastaus: FFVII remake huhu taas esillä..

En ymmärrä miten joku voisi edes ehdottaa että FFVII remake tulisi PSP.
Ymmärtääkseni koko remaken idea on tehdä mahtavasta klassikko pelistä mahtavan näköinen nyky standarteilla + lisätä jtn pientä kivaa
esim. PS1 versiossa ollut keskeneräinen Aeriksen henkiinherättäminen.

taitaa olla vain fanien toiveita jolle ei löydy mitään todellista perää
 
Ylös Bottom