Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy Tactics A2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja makedin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

makedin

New Member
Onko KonsoliFINin DS-pelaajilla vaikeuksia ymmärtää hyvien pelien päälle, vai käyttävätkö nämä ihmiset kaiken vapaa-aikansa pelaamiseen siten, ettei jää edes aikaa perustaa loistaville peleille ketjuja? No niin taikka näin, nyt on taas yksi vääryys korjattu.

A2 on hyvin pitkälti samanlainen, kuin ensimmäinenkin Tactics Advance, jiukan toki hiottu joka suhteessa. kaksi ruutua on käytössä, kyllä, mutta yhdelläkin pärjäisi. Kosketusnäytölle on tuki 8tät olin odottanut), kyllä, mutta eipä sitä juuri viitsi kehua. Tuntuu siltä, että joku muisti viime hetkellä kyseisen toiminnon välttämättömyyden jokaisessa DS-pelissä, joten sellainenkin nopeasti kyhättiin. kyllä sillä pelata voi, mutta perinteisilläkin kontrolleilla tulee mainiosti toimeen. Grafiikka on nähdäkseni hiukan parantunut, mutta ehkä suurin uudistus (pari tuntia pelaamista takana) on lakijärjestelmän uudistaminen. Enää lain rikkominen ei ole yhtä vakavaa, eikä aina luontokappaleita vastaan taistellessa tule "eläinten vahingoittaminen kielletty"-lakia. Tarina ei ainakaan vielä juuri viitsi vakuuttaa.

Ei siis mitenkään uraa uurtava peli, mutta sitäkin toimivampi. Loistokamaa, peräti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy Tactics A2

Tämä hieman hiottu FFTA:sta mikä on hyvä. Menut ja battlet ovat hieman sutjakampia, sekä uusia varusteita ja tavaroita voi nyt sentään verrata entiseen (fitting room). Ihan mukava peli mutta eipä tässä juonella hurrailla kuten ei ekassa myöskään.
 
Vastaus: Final Fantasy Tactics A2

29 peli tunnin jälkeen olen aika tyytyväinen tähän peliin.
 
Vastaus: Final Fantasy Tactics A2

Ei, tämä ei ole hyvä peli. Saatana.

Kuka käski kusta taistelusysteemin? Selvãsti heikoin Final Fantasy Tacticseista. Edellisestä osasta ovat vaihtuneet niin jo edellãmainitut säännöt kuin myös osumisprosentit. Tällä kertaa päätettiin jättää kaikki logiikka pois ja heittää numerot aivan randomilla. On todisteita. Miten voi olla mahdollista että epäonnistun varastamaan 7 kertaa peräkkäin vaikka on joka kerta 50-50-mahdollisuus? Lisäksi olen onnistunut lyömään ohi kahdesti peräkkäin, vaikka missaamiseen oli molemmilla kerroilla 1% mahdollisuus. Jees.

Silti pelaan peliä ja palaan sen luokse yhä uudelleen. En kuitenkaan suosittele peliä heikkohermoisille, sillä allekirjoittanut itsekin on meinannut heitää laitteen sillalta alas kymmeniå kertoja, meinannut. Helvetti.

Kyllä se PSP:n FFT on ainakin kolme ja puoli kertaa tätä parempi, vaikka on vain vanha peli laajakuvassa.

Edit. On se lain rikkominen vakavaa jos tahtoo ne bonukset, ja varsinkin alussa, ne tahtoo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy Tactics A2

Jep jep. Päälle sata tuntii sitäki pelattu ja silti on vielä tekemist. Ongelmana on vaa jaksaminen. En millää jaksais jahdata chocoboja.
Haastetta ois saanu olla pikkase enemmä tais eka häviö tulla vasta ku tappeli viittä 99 levelin maagii vastaa.
Lakeja on ehkä helpotettu vähä liikaa. Ois kyl saanu olla sama ku aiemmassa osas. Rikkomisesta tulee rangaistus, mutta lait ei sais olla yllä mainittun "eläinten vahingoittaminen kielletty" tapasii ku on vastassa pelkkii eläimii.
 
Vastaus: Final Fantasy Tactics A2

Joo-o

Harmi että nätti, mukavan kuuloinen ja jonkinmoisella rahalla tehty peli on menty pilaamaan paskalla esineittenluontisysteemillä, paskalla taistelumekaniikalla ja helvetillisellä valikkopaljoudella.

Ensimmäinen vitutus on hahmojen varustaminen, joka tapahtuu yhdistelemällä taistelussa saatuja materiaalipalasia, mutta jotta asia ei olisi liian toimivaa, on kohde-esineet nimetty mahdollisimman epäselvästi; tietylle hahmolle tietynlaisen aseen tekeminen on käytännössä mahdotonta koska otsakkeet ovat tyyliin "Ulottuva kolmio", "Hartaudenrakkula" jne. Yritä siinä sitten etsiä tikaria käyttävälle hahmolle uusi ase. Tuhlaantuu vaan materiaalit kun tulee tehtyä määrät romuja joita ei välttämättä kukaan pysty käyttämään pitkiin aikoihin. Asian vammaisuutta korostaa se, että hahmot oppivat uusia loitsuja ja kykyjä aseita käyttämällä ja edetäkseen toiseen "ammattiin", saatetaan tarvia X määrä opittuja kykyjä nykyisestä ammatista... joita on mahdotonta opetella luontijärjestelmän paskuuden vuoksi.

Toinen vitutus kohdistuu taistelumekaniikassa käytetyihin osumaprosentteihin. Peli noudattaa jonkun ufoversumin sääntöjä, sillä nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että vihollinen osuu sinuun paljon todennäköisemmin 10% osumaprosentilla kuin sinä siihen 80% osumaprosentilla. Käsittämätöntä paskaa.

Valikkoja ei ehkä voi suoranaisesti sanoa olevan liikaa, sillä kaikilla niillä on kuitenkin jonkinlainen funktio. Ne vaan ei ole järjestelty kovin hyvin ja näyttävät melkolailla kaikki samalta, joka ainakin omalla kohdalla tuntui välillä paskassa kahlaamiselta.

En suosittele tätä peliä kuin fanaattisimmille ff-ihmisille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy Tactics A2

Edelliseen kommenttiin huomauttaisin, että kun luo asetta/panssaria/mitä lie, on nähtävissä ns. esikatselukuva, josta voi päätellä melko pitkälti mikä verme on kyseessä, vaikka nimi onkin ???????.

Toiseksi, osumaprosentit voi mennä miten sattuu. On melko epätodennäköistä, että todennäköisyydet toimisivat halutulla tavalla.

En tosin väitä pelin olevan täydellinen, mutta minä viihdyin sen parissa ja tulen viihtymään vielä pitkään. (Hardi)
Ja yleinen neuvo kaikille: On helppoa arvostella ja kritisoida. Ja jos jokin ei miellytä, mieti ensin miten sitä voisi parantaa ennen kuin avaa suuren suunsa.
 
Ylös Bottom