Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KONEK
Secret Character Zorox
Eli painat alkutrailerin aikana [aloita uusi peli] ...
painat ylös, alas, alas, Circle , X, oikea, vasen, ylös, Square...
Luin ton jostain .. ei varma toimiiko...
Shaban sanoi:Urbaania legendaa ala "Aeris henkiin" sanoisin minä.
Omiqus sanoi:Tuokaan ei ole mikään urbaani legenda vaan japanilaisen version yksinoikeus.
Se on nimenomaan näitä huuhaajuttuja, ja klassinen esimerkki siitä että kun netissä ilmoittaa asiansa tarpeeksi uskottavasti se uskotaan heti riippumatta totuuspohjasta. Tarina tuon henkiinherätyksen poistamisesta käännöksen yhteydessä oli feikki, siinä on sisällöllisiä virheitä, ja sen itsensä kirjoittajakin on sitä monta kertaa korostanut. Jostain syystä tuo on vain jäänyt elämään. Tuo ei siis ole koskaan missään versiossa ollut mahdollista.Omiqus sanoi:(Aeris henkiin)
Tuokaan ei ole mikään urbaani legenda vaan japanilaisen version yksinoikeus.
Paitsi että nykyään Eurooppa tuntuu usein saavan jopa sisällöllisesti parhaat versiot pelistä. Kuten tämän FFX:n kanssa, jossa Eurooppa sai toisen sphere gridin, dark aeonit ja jotain muuta mukavaa pikkusälää. Japanissakin sama sisältö löytyy vain international versionista.Näitä salajuttuja ja tarinoita voi kuulla vaikka mistä ja osa niistä on totta USA ja Japaniversioissa, mutta eurooppalaisessa harvoin mitään herkkuja ei ole.
sph sanoi:Paitsi että nykyään Eurooppa tuntuu usein saavan jopa sisällöllisesti parhaat versiot pelistä. Kuten tämän FFX:n kanssa, jossa Eurooppa sai toisen sphere gridin, dark aeonit ja jotain muuta mukavaa pikkusälää. Japanissakin sama sisältö löytyy vain international versionista.
sph sanoi:Paitsi että nykyään Eurooppa tuntuu usein saavan jopa sisällöllisesti parhaat versiot pelistä. Kuten tämän FFX:n kanssa, jossa Eurooppa sai toisen sphere gridin, dark aeonit ja jotain muuta mukavaa pikkusälää.
Eli unohdin 50Hz:n kuvan paremman resoluution aiheuttaman vähemmän häiritsevän juovaisuuden, sekä WS-kuvan jonka vuoksi saan televisiossani kuvan paljon isommaksi? Pitikö näistä valittaa?Izha sanoi:Unohdit 50hz ja palkit.
sph sanoi:Eli unohdin 50Hz:n kuvan paremman resoluution aiheuttaman vähemmän häiritsevän juovaisuuden, sekä WS-kuvan jonka vuoksi saan televisiossani kuvan paljon isommaksi? Pitikö näistä valittaa?
FFX:ssä PAL-version kuvan suhde on melko tarkasti sellainen, että sen saa skaalattua WS-television koko ruudulle. Toki kuva on aavistuksen litistynyt, mutta paljon vähemmän kuin monien katsoessa Kauniita ja rohkeita WS-televisiossaan koko ruudulle zoomattuna. Tuollaisessa pelissä se kompensoimaton nopeuserokaan ei ole merkittävä. Toimintapeleissä kompensoimaton nopeusero varmaan voi tuntuakin pelattavuudessa, mutta enpä usko että kukaan huomaa sitäkään ilman vertailukohtaa.
Taisin ilmaista tuon hieman epätarkasti. FFX:ssä, kuten niin monessa muussa pelissä, se pikselimääräinen pystyresoluutio todella on sama, mistä johtuu se litistyminen. Mutta 50Hz:llä television juovamäärä on suurempi, eli juovaväli pienempi, eli kuva näyttää vähemmän juovaiselta.Dr Evil sanoi:Muistaakseni tuossa Final Fantasy X.n pal-versiossa ei ollut mitään parempaa resoluutiota, vaan alkuperäinen ntsc-koodi oli vaan litistetty ja lisätty palkit, sitten jos sen venytti koko ruudulle oli resoluutio sama kuin ntsc-versiossa.
Minusta se on kyllä todella järkyttävästi litistynyt, kuten kaikissa muissakin huonon PAL-käännöksen saaneissa peleissä. Zoomaaminenkaan ei paljoa lohduta, sillä silloin sahalaidat korostuvat entisestään, vaikkei televisioni olekaan kuin 28-tuumainen. (Laajakuvatöllöhän on kyseessä, siis).sph sanoi:FFX:ssä PAL-version kuvan suhde on melko tarkasti sellainen, että sen saa skaalattua WS-television koko ruudulle. Toki kuva on aavistuksen litistynyt, mutta paljon vähemmän kuin monien katsoessa Kauniita ja rohkeita WS-televisiossaan koko ruudulle zoomattuna.
Totta siltä osin, että voihan modeemillakin surffata netissä, mutta eipä siihen enää ole paluuta, kun on kerran kokeillut ADSL:ää. (En keksinyt parempaakaan vertausta.)sph sanoi:Toimintapeleissä kompensoimaton nopeusero varmaan voi tuntuakin pelattavuudessa, mutta enpä usko että kukaan huomaa sitäkään ilman vertailukohtaa.
sph sanoi:Taisin ilmaista tuon hieman epätarkasti. FFX:ssä, kuten niin monessa muussa pelissä, se pikselimääräinen pystyresoluutio todella on sama, mistä johtuu se litistyminen. Mutta 50Hz:llä television juovamäärä on suurempi, eli juovaväli pienempi, eli kuva näyttää vähemmän juovaiselta.
Ainakin minun televisiossani piirrettävä juovamäärä on aina sama zoomista riippumatta, eli juovaväli säilyy ennallaan. Zoomi tapahtuu kuvankäsittelyalgoritmeilla. Vanhemman sukupolven konsoleilla, joissa käytettiin vain neljäsosaa nykyisistä resoluutioista, tämä ei toiminut ollenkaan niin hyvin, sillä niin pienen resoluution kuvat skaalautuvat huonosti ellei kohderesoluutio ole merkittävästi tavallista televisiota suurempi. Dreamcastista eteenpäin homma sitten toimii yhtä mukavasti kuin televisio-ohjelmien ja elokuvien kanssa.Dr Evil sanoi:Hmm... Mutta jos sen kuvan zoomaa niin että palkit lähtee, niin eikö silloin myös juovia häviä ruudulta?.
FFX-2:ssa on kyllä tuo Last Mission, joka tosiaan on vain Japanissa julkaistu.Dr Evil sanoi:Joo mutta eikös siinä International versiossa ollut vielä lisäksi se Last Mission, jota ei tänne asti saatu.
sph sanoi:Ainakin minun televisiossani piirrettävä juovamäärä on aina sama zoomista riippumatta, eli juovaväli säilyy ennallaan. Zoomi tapahtuu kuvankäsittelyalgoritmeilla. Vanhemman sukupolven konsoleilla, joissa käytettiin vain neljäsosaa nykyisistä resoluutioista, tämä ei toiminut ollenkaan niin hyvin, sillä niin pienen resoluution kuvat skaalautuvat huonosti ellei kohderesoluutio ole merkittävästi tavallista televisiota suurempi. Dreamcastista eteenpäin homma sitten toimii yhtä mukavasti kuin televisio-ohjelmien ja elokuvien kanssa.
Ja tämähän on siis nimenomaan (edelleen yleisimmän) CRT-teknologian ominaisuus. PlxelPlus, jossa juovamäärän pienuutta kompensoidaan nostamalla resoluutiota tuntuvasti, sekä vaikkapa LCD-pohjaiset näytöt ja tykit joissa juovia ei edes ole eivät tästä ongelmasta varmasti kärsikään.
Voisiko sitä enää kauempana aiheesta ollakaan?Paolo sanoi:Zoomatessa television juovamäärä pysyy tietysti vakiona, mutta kuvamateriaalin (eli pelikuva)
laatu heikkenee koska yhtä horisontaalista pikseliriviä ei enää voida piirtää yhdelle juovalle
vaan kuva pitää skaalata reaaliaikaisesti.