Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy X / Aeonit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jepe

New Member
Aeonit

Mulla on yks kysymys aeoneista, ja koska mä nyt menin tekemään (sori, oon vaan kärsimätön saamaan vastauksen) tämmösen uuden ketjun, niin pistäkää tänne vaikka aeonienne specsejä!

Eikö aeoneja pitäisi olla loputon määrä, mutta pari kertaa kuolleen (dismissaus unohtu) ifriteni (tulimönkiäinen) kohdalla lukee 10 to go?

Entä kun aeoni kuolee, menettääkö se sille opetetut taidot?

Joko mä oon helvetin huono näkönen tai sit peliin on päässy yks mua hiukan ärsyttävä juttu (voi tosin olla tahallinenkin): Aeoneja koulutettaessa ei näy paljon jotakin juttua tarttee voidakseen opettaa tietyn ominaisuuden, ainoastaan paljonko kyseistä juttua omistaa ja paljon sitä opetus session jälkeen olisi (joka ei paljasta mitään jos kyseistä juttua ei ole tarpeeksi paljon).

Re: Aeonit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jepe
Eikö aeoneja pitäisi olla loputon määrä, mutta pari kertaa kuolleen (dismissaus unohtu) ifriteni (tulimönkiäinen) kohdalla lukee 10 to go?

Numero ilmoittaa monta taistelua vielä käytävä, että kyseinen Aeon on jälleen käytettävissä. Tallennus myös herättää ja parantaa Aeonit täyteen tehoon.

Entä kun aeoni kuolee, menettääkö se sille opetetut taidot?
Ei menetä

Joko mä oon helvetin huono näkönen tai sit peliin on päässy yks mua hiukan ärsyttävä juttu (voi tosin olla tahallinenkin): Aeoneja koulutettaessa ei näy paljon jotakin juttua tarttee voidakseen opettaa tietyn ominaisuuden, ainoastaan paljonko kyseistä juttua omistaa ja paljon sitä opetus session jälkeen olisi (joka ei paljasta mitään jos kyseistä juttua ei ole tarpeeksi paljon).

Jotta taitoja voi Aeonille opettaa tarvitsee Summoners Soulin. Ja puolestaan tarvitset Aeons Soulin jotta pystyt voimaa, HP MP jne kasvattamaan.

Esim Cure muistaakseni tarvitsi 99 kpl Hi-Potioneja. HP:n kasvatus taas taisi tarvita 23 kpl Power Spherejä.

En nyt muista miten nuo näkyvät tähän hätään. Mutta näkyy ne ihan hyvin. Koska itse olen aina käynyt katsomassa paljonko vielä tarvitsen.

Re: Re: Aeonit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava

En nyt muista miten nuo näkyvät tähän hätään. Mutta näkyy ne ihan hyvin. Koska itse olen aina käynyt katsomassa paljonko vielä tarvitsen.
Kummaa, minäkään en tajunnut mistä näkee tarvittavan määrän. Eli minusta pelissä näkee vain sen, paljonko esineitä jää jäljelle jos taidon ostaa. Useimmiten lukee pelkkä 0, joten on vain pitänyt sokeasti kerätä tarvittavaa esinettä jos olen taidon halunnut.

Sama homma kun viritetään aseita ja haarniskoja.

Re: Re: Re: Aeonit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan GrandAlf

Kummaa, minäkään en tajunnut mistä näkee tarvittavan määrän. Eli minusta pelissä näkee vain sen, paljonko esineitä jää jäljelle jos taidon ostaa. Useimmiten lukee pelkkä 0, joten on vain pitänyt sokeasti kerätä tarvittavaa esinettä jos olen taidon halunnut.

Sama homma kun viritetään aseita ja haarniskoja.

No pitää tarkistaa. Ainakin silloin näkee, kun löytyy tavaraa tarpeeksi ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan GrandAlf

Kummaa, minäkään en tajunnut mistä näkee tarvittavan määrän. Sama homma kun viritetään aseita ja haarniskoja.

Jep, ei noita etukäteen nähnyt. Valitan muistiani jälleen ;) Pitää kirjailla ylös kun saa tarpeeksi kerättyä tavaraa. Sitten näkee montako tarvitsi.

Re: Re: Aeonit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava

Jotta taitoja voi Aeonille opettaa tarvitsee Summoners Soulin. Ja puolestaan tarvitset Aeons Soulin jotta pystyt voimaa, HP MP jne kasvattamaan.

Tarkoittaako tuo, että kun missasin tuon Aeon's soulin niin saan sen vasta pelin lopussa Remiem temppelistä ?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hannu

Tarkoittaako tuo, että kun missasin tuon Aeon's soulin niin saan sen vasta pelin lopussa Remiem temppelistä ?

Tuon saa Calm Landsista Belgeminelta. Mikäli missasit etkä jostakin syystä saanut. Niin palaa takaisin Calm Landsille (Mielestäni pystyt palaamaan takaisin, jos et liian pitkällä ole menossa).

Ja mene käymään jo tässä vaiheessa Remeim Templessä.

Re: Aeonit

Tällästä tietoa löytyi. Enkä jaksa ruveta kirjoittamaan noita taikojen ja taitojen opettamiseen tarvittavia tavaroita.

Aeonien ominaisuuksien kasvattamiseen tarvittavat määrät:

HP / Power Sphere = Nykyinen HP jaettuna 50 = Tarve. Kun HP nousee tarpeeksi, niin aina vaatii Spherejä 99. Kasvattaa HP:tä 100 pojolla aina kerralla.

MP / Mana Sphere = Nykyinen MP jaettuna 50 = Tarve. Kun HP nousee tarpeeksi, niin aina vaatii Spherejä 99. Kasvattaa HP:tä 10 pojolla aina kerralla.

Muut (Strength, Defence jne) vaativat Level jaettuna 2:lla. Kasvavat vain 1 pojon verran kerralla.

Kehityksestä saat parhaan hyödyn, kun kehität seuraavasti:

Valefor = Magic, Evasion
Ifrit = Defence
Ixion = Defence, Magic Defence
Shiva = Macig, Agility, Evasion
Bahamut = HP, Defence

Ylös Bottom