Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

firefox 1.5 ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darthmouth
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

darthmouth

New Member
eli firefox 1.5 on ollut minulla jo käytössä pari kuukautta ja sen aikana olen monet hyvät sivut laittanut kirjamerkkeihin/kirkanmerkkipalkkiin.. nyt firefox oli yhtäkkiä tyhjentäny kaikki kirjamkerkit/hakupalkit jne. eikä niitä enää voi edes lisätä sinne. eli kun menee laita kirjanmerkki ja paina ok niin mitään ei tapahdu.. :eek:

Vastaus: firefox 1.5 ongelma

kyllä windows xp:ssä ainakin profiilit käytössä, mutta samalla profiililla olen aina kirjautunut.

darthmouth sanoi:
eli firefox 1.5 on ollut minulla jo käytössä pari kuukautta ja sen aikana olen monet hyvät sivut laittanut kirjamerkkeihin/kirkanmerkkipalkkiin.. nyt firefox oli yhtäkkiä tyhjentäny kaikki kirjamkerkit/hakupalkit jne. eikä niitä enää voi edes lisätä sinne. eli kun menee laita kirjanmerkki ja paina ok niin mitään ei tapahdu.. :eek:
Oletko kokeillut buutata koneen? Mulle on muutaman kerran käynyt kuvailemallasi tavalla ja joka kerta buuttaaminen auttoi. Voi olla että pelkkä uudelleenkirjautuminen Windowsiin auttaa.

Itsellä kävi sama homma ja näin sain sen hoidettua:

Epäasenna Firefox sen ja jälkeen poista Firefoxin jättämä kansio ja sen sisältö käsin. Tämän jälkeen mene C:\Documents and Settings\<käyttäjänimi>\Local Settings\Application Data\Mozilla\
hakemistoon ja poista sen koko sisältö. Huom jos haluat vanhat kirjainmerkkisi takaisin niin ennen poistamista kopio ne täältä talteen. Hässäkän jälkeen asenna Firefox uudelleen.

Jos vanhat kirjanmerkit ovat vielä tallella, selainta ei todellakaan tarvitse asentaa uudelleen. FF säilöö kirjanmerkit profiilikansion tiedostossa bookmarks.html.

Muokkaus

Kannattaa todellakin selata antamani linkin takaa löytyvän foorumin tukialue pikaisesti läpi. Laitoin linkin ihan syystä. Tässähän on kyse muustakin kuin kirjanmerkkien katoamisesta. Ongelma liittyy profiileihin, joista Mozilla.fi:ssä on paljon tietoa.

Knight sanoi:
Jos vanhat kirjanmerkit ovat vielä tallella, selainta ei todellakaan tarvitse asentaa uudelleen. FF säilöö kirjanmerkit profiilikansion tiedostossa bookmarks.html.

Muokkaus

Kannattaa todellakin selata antamani linkin takaa löytyvän foorumin tukialue pikaisesti läpi. Laitoin linkin ihan syystä. Tässähän on kyse muustakin kuin kirjanmerkkien katoamisesta. Ongelma liittyy profiileihin, joista Mozilla.fi:ssä on paljon tietoa.
Tuolta löytyy siis kirjainmerkkien varmuuskopiot. Esim itselläni Firefox meni sellaiseen kuntoon, että mitkään asetukset eivät pysyneet ennallaan Firefoxia uudelleen käynnistäessä.

arttq sanoi:
Tuolta löytyy siis kirjainmerkkien varmuuskopiot. Esim itselläni Firefox meni sellaiseen kuntoon, että mitkään asetukset eivät pysyneet ennallaan Firefoxia uudelleen käynnistäessä.
Ei, sieltä löytyy kirjanmerkit. Varmuuskopiointi hoidetaan itse, ja kopion saa säilöä minne huvittaa, koska FF ei sillä mitään tee.

Tuo kirjanmerkkien ja muiden häviäminen on verrattain yleinen ongelma.

No itselläni on ainakin tällainen kansio jossa bookmark-varmuuskopiot viideltä viimeiseltä päivältä: C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\07uzbkzc.default\bookmarkbackups

Koskaan en ole itse bookmarkkeja tallentanut.

arttq sanoi:
No itselläni on ainakin tällainen kansio jossa bookmark-varmuuskopiot viideltä viimeiseltä päivältä: C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\07uzbkzc.default\bookmarkbackups

Koskaan en ole itse bookmarkkeja tallentanut.
Kappas, olet oikeassa. Liekö 1.5:ssä mukaan tullut uusi ominaisuus?

Mikään ei silti muuta sitä tosiasiaa, että

Knight sanoi:
FF säilöö kirjanmerkit profiilikansion tiedostossa bookmarks.html.

noh.. firefox oli mennyt windowsin virheen takia nurin ja oli poistanu kaikki kirjanmerkit jne. mutta eipä sille enää mitään voi... firefoxin tukialuekaan ei osannut auttaa kirjanmerkkien takaisinsaamisessa.

darthmouth sanoi:
noh.. firefox oli mennyt windowsin virheen takia nurin ja oli poistanu kaikki kirjanmerkit jne. mutta eipä sille enää mitään voi... firefoxin tukialuekaan ei osannut auttaa kirjanmerkkien takaisinsaamisessa.

Itsellä kävi sama firefoxin kanssa. Jouduit varmaan luomaan uuden profiilin firefoxin käyttöön sitten. Kirjainmerkit sain itse takaisin siten, että siirsin vanhasta profiilista ne uuteen. Profiilikansioiden osoitetta nyt en muista, mutta sieltä ne firefoxin kansioista kuiteskin löytyy. Itsellä nyt suse käytössä, niin ei voi tarkistaa tuota asiaa. Toivottavasti onnistuu.

EDIT: näköjään ne firefoxin profiilit löytyy täältä: C:\Documents and Settings\<käyttäjänimi>\Local Settings\Application Data\Mozilla\

Se helppo tapa ottaa säännöllisiä varmuuskopioita kirjanmerkeistä:

Kirjanmerkit > Muokkaa kirjanmerkkejä > Tiedosto > Vie...

ja jos jostain syystä hukkuu, niin sitten vain sama ruljanssi mutta valitsee Tuo... Itselläni siis eivät ole kirjanmerkit enää kertaakaan kadonneet sen jälkeen, kun aloin ottaa varmuuskopioita silloin tällöin: Murphyn laki elää ja voi hyvin.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom