Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Game Boy Advanceen Bluetooth-yhteys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leo Stenbuck
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Leo Stenbuck

Active Member
Langattomaan verkkotekniikkaan erikoistunut Nreach kertoo valmistavansa Nintendon taskukokoiseen Game Boy Advance-pelilaitteeseen sopivan Bluetooth-sovittimen.
Langattoman moninpelaamisen Game Boy Advance-laitteiden välillä mahdollistava Bluetooth-sovitin tulee Nreachin ilmoituksen mukaan myyntiin tämän vuoden jälkimmäisellä puoliskolla. Aikaisemmin usean pelaajan peleihin on tarvittu erityinen laitteet yhdistävä kaapeli.
Moninpelaamisen lisäksi uuden sovittimen avulla voi lähettää ja vastaanottaa pikaviestejä sekä ottaa yhteyden internetiin Bluetooth-yhteensopivan matkapuhelimen tai tietokoneen kautta.
(ITviikko 2/2002)

Tästähän oli kyllä läppää jo jokin aika sitten mutta en millään löytänyt aiheesta itse postaamaani topiccia. Joko se on mysteerisesti hävinnyt tai sitten en itse ollut tarkkana.

Hyvä idea tuo netti kuitenkin.

- Esa

Koko idea on aika arveluttava, enkä ole suoraan sanoen turhan innostunut.
Kuinkahan mahtaa Netti pikkuisen pelipojan näytöllä rullata?

Olen samaa mieltä Esan kanssa. Jonkinlainen "netti" voisi olla aika mainio idea GBA-käyttöönkin. Tällä en kuitenkaan tarkoita Internetin selaimia sun muuta, vaan jotain edullista pelaamiseen tarkoitettua mobiilisovellusta. Ehkä kolmannen sukupolven matkaviestinverkot voisi ottaa hyötykäytöön!

Japanissa jengi on pelannut jo hyvän aikaa Mobile GB-adaptorin avulla.
Miksi ihmeessä näitä loistojuttuja ei saada ikinä meille asti?

Kyseessä lienee kulttuuri- ja markkinajuttu: Suomessa pelaaminen on edelleen nappikauppaa Jaappaniin verrattuna. Vaikka kyllähän nuo tekstiviestipelit ja chatit tahkoavat päivittäin kymmeniätuhansia euroja...

Ylös Bottom