Gamecube: Joulun 2005 pelit

Teppo_Holmqvist

New Member
Hei,

Koska porukka ei oikein tarkalleen tiedä mitä pelejä Gamecubelle on tarjolla joulua, päätin tehdä asiasta pienen listan, johon olen kirjannut kaikki mielenkiintoisiksi luokittelemani julkaisut. Kaikki listalla olevat pelit ovat sellaisia että ne on jo julkaistu tai ne aiotaan julkaista ennen joulua Gamecubelle.

Battalion Wars
Bleach GC! Tasogare Ni Mamieru Shinigami (J)
Call of Duty: Big Red One
Chaos Field: Extended Edition (*H)
Chibi Robo (**)
Crash Tag Team Racing
DDR with Mario
Fire Emblem
From Russia with Love
Geist
Gun
Harvest Moon: Another Wonderful Life
Incredible Hulk: Ultimate Destruction
Karaoke Party Revolution
King Kong
Mario Baseball
Mario Party 7
Megaman X Collection (*)
Midway Arcade Treasures 3 (*H)
Naruto: Gekitou Ninja Taisen 4 (J)
Need For Speed: Most Wanted
Pac Man World 3 (H)
Pokemon XD: Gale of Darkness
Prince of Persia: Two Thrones
Shadow the Hedgehog
Sonic Gems Collection
Spartan: Total Warrior
SSX On Tour
Super Smash Football
The Sims 2
Tony Hawk's American Wasteland
Ultimate Spider-Man
Viewtiful Joe: Red Hot Rumble
WWE Day of Reckoning 2
X-Men Legends 2

* = Julkaistaan vain Yhdysvalloissa
** = Julkaisu epävarma, perustuu kauppiaiden antamiin tietoihin
H = Halpapeli
J = Julkaistaan vain Japanissa

EDIT: Pari peliä lisätty

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gamecube: Joulun 2005 pelit

Siis... mitä järkeä on listata mielenkiintoisia jo julkaistuja pelejä? Kovin on sitä paitsi lyhyt lista.

Minä en pahisi pahitteeksi jos näkisit vielä sen verran lisävaivaa että heittäisit mukaan ne epämielenkiintoisetkin julkaisut.

Mr. Knight suunnistaa ihmewepillänsä osoitteeseen www.tothegame.com, ja näin saa ensi käden tietoa tulevista peleistä, niin ei tarvitse pyydellä toisia tekemään sitä puolestaan.

Muuten, on ihan jees pelit tälle joululle tulossa tuoltakin.

Janus sanoi:
Mr. Knight suunnistaa ihmewepillänsä osoitteeseen www.tothegame.com, ja näin saa ensi käden tietoa tulevista peleistä, niin ei tarvitse pyydellä toisia tekemään sitä puolestaan.
Meinaat ihan oikeasti, etten olisi keksinyt mennä jollekin pelisivulle kyyläilemään julkaisulistaa, jos oiken innokkaasti olisin halunnut varmistua siitä mitä kaikkia pelejä GC:lle ennen joulua ilmestyy? Saatana, kunhan ehdotin.

Knight sanoi:
Meinaat ihan oikeasti, etten olisi keksinyt mennä jollekin pelisivulle kyyläilemään julkaisulistaa, jos oiken innokkaasti olisin halunnut varmistua siitä mitä kaikkia pelejä GC:lle ennen joulua ilmestyy? Saatana, kunhan ehdotin.

Pistä itse nuo puuttuvat threadiin, hei. ;)

Bak tö topik

Pitkästä aikaa GCllekin näkyy tulevan pelejä joita kestoverto kuluttajakin voisi ostaa. Toisaalta, veikkaan että nuo ja itse kone löytyvät jostain kulmasta, ja taaskaan ei myy. :)

Knight sanoi:
Siis... mitä järkeä on listata mielenkiintoisia jo julkaistuja pelejä? Kovin on sitä paitsi lyhyt lista.

Ensinnäkin listasin tähän pelejä jotka ovat juuri lähiaikoina tulleet sen takia, että aika monet meistä kuitenkin ostavat niitä jouluna. Mitään listan peliä ei ole kuitenkaan julkaistu Euroopassa ennen lokakuuta, ja suurin osa hakee vasta julkaisupäivää. Esimerkiksi Geist julkaistiin USA:ssa jo kesällä, mutta täällä sen julkaisu menee marraskuulle.

Paskojen pelien listaamisessa taas ei ole oikein mitään järkeä, koska en tiedä ketään henkilöä tällä foorumilla joka narahtaisi ostamaan esimerkiksi "Sponge Bob Square Pants: Lights, Camera, PANTS!" nimisen mestariteoksen. Ja mitä listan lyhyyteen tulee, niin minä en yksinkertaisesti mahda sille mitään, koska minä en määrää mitä pelejä Cubelle julkaistaan.

Eikös Megaman X-collectioniin liittynyt joitakin huhuja, että se saatettaisiin julkaista myös euroopassa ja muistaakseni Revo-europen sivuilla oli ainakin vielä julkaisuajankohtana 2006. Tosin kyseinen sivuhan ei ole mikään virallinen Nintendon sivu, mutta on aika usein oikeassa. Ja itse kysymykseen(?), ainakin minä ostan Fire Emblemin heti julkaisupäiväksi konsolinetistä ja SSX: On Tour sitten joululahjaksi.

RPGfan sanoi:
Eikös Megaman X-collectioniin liittynyt joitakin huhuja, että se saatettaisiin julkaista myös euroopassa ja muistaakseni Revo-europen sivuilla oli ainakin vielä julkaisuajankohtana 2006.

Juuh, on siitä huhuja kuulunut, mutta Capcomin sivuilla asiasta ei ollut mitään mainintaa. Lisäksi tuntuisi hieman kummalta että tämä kokoelma julkaistaisiin, koska edellistäkään ei julkaistu Euroopassa millekään laitteelle.

Pienellä varauksella lisäisin pelit Pokemon XD ja King Kong, jälkimmäinen on ainakin preview-jutuissa saanut kehujakin. Pokemonin pitäisi olla parempi kuin edeltäjänsä, mikä onkin hyvä, sillä edellinen osasi olla erittäin puuduttavakin välillä, vaikkakin ihan ok.

Fire Emblem on ehdoton ykkönen mulle. Gun on myös herättänyt teemansa puolesta mielenkiintoa. SSX:n hommasin viimeksi PS2:lle temppujen määrän vuoksi, mutta nyt olisi porkkanana Nintendon omat hahmot, se voisi olla tosiaan hyvä joulupeli.

edit. niin, enpäs tiedä julkaistaanko Pokemon ja King Kong vasta joulun jälkeen... edit2. luotettavan Konsolifinin mukaan ainakin Pokemon joo, King Kongia en huomannut.

Ikävän vähän tuosta löytyy kiinnostavaa, kun nekin harvat kiinnostavat tulevat muillekin koneille ja oletettavasti Xbox-versiot ovat parempia. Tietysti, jos Chibi Robo ja Megaman saataisiin tänne, olisi se jo jotain. Ja missä ovat kaikki Nintendon omat kiinnostavat pelit? Harmi, että Zelda viivästyy.

Luultavasti kone kerää päälleen entistä paksumman pölykerroksen. :(

Ajattelin tehdä jo radikaalin ratkaisun eli myydä Cuben, ja hommata uuden Zeldan vaikka Revolle sitten myöhemmin. Tosin eipä tosta tempusta tule olemaan mitään kovin suurta taloudellisesta hyötyä vrt. että sen myisi vuoden päästä, kun laitteen arvo on muutenkin niin alhaalla.

Ei tuolta listalta löydä kuin ehkäpä yhden kiinnostavan yksinoikeustekeleen, Fire Emblem: Pat of the Radiancen, joka sekään ei sitten loppuen lopuksi kiinnosta tarpeeksi. Tietysti pelkän Cuben omistajat eivät jää kylmiksi tänä syksynäkään, mutta aika hekkoa tuo tarjonta on, jos ajattelee näin kolmen koneen omistajan kannalta.

Janus sanoi:
Pitkästä aikaa GCllekin näkyy tulevan pelejä joita kestoverto kuluttajakin voisi ostaa. Toisaalta, veikkaan että nuo ja itse kone löytyvät jostain kulmasta, ja taaskaan ei myy. :)

Jos oikeasti seuraisit tätä puolta, tietäisit että tämän vuoden pelivalikoima on huomattavasti ohuempi kuin viime vuoden. Viime vuosi tosin meni siihen että porukka palvoi Halo 2:sta ja San Andreasta niin aivottomasti että jokaisen kolmen konsolin muut huippupelit jäivät todella vähäiselle huomiolle.

Hmh, hmh

On se uskomatonta kuinka tästä threadista tuli sitten yleinen whinetys ja haukkumathreadi. Pitää varmaan meikäläisenkin siirtyä haukkumaan muiden laitteiden pelivalikoimaa järjestelmällisesti niiden omille foorumeille, niin saadaan hieman tasapainoa.

Teppo_Holmqvist sanoi:
Hmh, hmh

On se uskomatonta kuinka tästä threadista tuli sitten yleinen whinetys ja haukkumathreadi. Pitää varmaan meikäläisenkin siirtyä haukkumaan muiden laitteiden pelivalikoimaa järjestelmällisesti niiden omille foorumeille, niin saadaan hieman tasapainoa.
Kai sitä nyt kommentoida voi? Ei kyse mistään mustamaalaamisesta ole. Eihän negatiivinen kommentointi pelkästään konsolisodan heiniä ole. Tuon pelitarjonnan maltillinen kritisoiminen ei minusta ole mitään whinetystä tai haukkumista varsinkin, kun jos se tehdään selvästi varauksella, että omistaa toisen koneen, jolle pelin mieluummin hankkii.

Samaa voi tehdä myös muiden koneiden alueilla, jos kokee, että siihen on aihetta. Järjestelmällistä haukkumista sinne ei kaivata, kuten ei tännekään.

Kai tuo nyt on ihan selvä asia? :o

Hex sanoi:
Samaa voi tehdä myös muiden koneiden alueilla, jos kokee, että siihen on aihetta. Järjestelmällistä haukkumista sinne ei kaivata, kuten ei tännekään.

En tosin ole nähnyt sinun koskaan postanneen mitään positiivista sanottavaa Gamecubesta näiden kahden vuoden aikana jotka olen ollut tällä foorumilla. Joka on sinänsä hämmentävää, koska muistan jopa Dr. Evilin sanoneen että hän piti Eternal Darknessista. Tai ehkä minä muistan vain väärin.

Teppo_Holmqvist sanoi:
En tosin ole nähnyt sinun koskaan postanneen mitään positiivista sanottavaa Gamecubesta näiden kahden vuoden aikana jotka olen ollut tällä foorumilla. Joka on sinänsä hämmentävää, koska muistan jopa Dr. Evilin sanoneen että hän piti Eternal Darknessista. Tai ehkä minä muistan vain väärin.
Eiköhän sitä positiivistakin tuolta viestihistoriasta löytyisi. Joka tapauksessa olen monesta Cuben pelistä pitänyt. Kohtalaisesti on negatiivista tullut kirjoitettua varsinkin juuri näinä viime vuosina, kun Cuben pelitarjonta on selvästi ollut hiipumaan päin (kilpailijoihin verrattuna). Lisäksi olen ollut aika kriittinen Nintendon nykysuunnan suhteen.

Mielestäni kritisoin vain aiheesta, perustelen kirjoitukseni ja pyrin näkemään myös positiiviset puolet. Kenties suomalaiseen tyyliin on helpompi purnata kuin kehua, joten enemmänkin olisi varmaan kiitosta voinut antaa, kun kyllä siihenkin on syytä. Mitään tarvetta puolien valitsemiseen minulla ei ole, eikä siis mitään agendaa mollata jotain vain mollaamisen vuoksi. Nintendon kohdalla mielestäni aihetta kovaan kritiikkiin on vaan ollut aika paljon. Kai kriittisyyttä kasvattaa sekin, että ennen Nintendo oli niin pirun hyvä. Vaatimustaso on siis korkea.

Ei nyt enempää syytöksiä ja puolustautumista tähän ketjuun? Toivottavasti selvensi. :p

Teppo_Holmqvist sanoi:
Esimerkiksi Geist julkaistiin USA:ssa jo kesällä, mutta täällä sen julkaisu menee marraskuulle.

Viikko sitten Prisman pelihyllyllä iloisesti Geist napotti Cuben pelihyllyssä. :)

edit:
jaahas, Nintendo.fi sanoo Julkaisupäivä 7.10.2005

Smirre sanoi:
Viikko sitten Prisman pelihyllyllä iloisesti Geist napotti Cuben pelihyllyssä. :)

edit:
jaahas, Nintendo.fi sanoo Julkaisupäivä 7.10.2005
Eurojulkaisu tulikin sitten ihan puun takaa. Nintendo.fi sanoi joskus syyskuussa vielä marraskuun julkaisuajaksi. Tänään tuli ihmeteltyä kaupassa, että miten ne Geistiä jo nyt myy. :)

Listassa ei ollut mitään liian hyvä pelejä.

Mutta kait tuo Fire Emblem tulee hankittua.

Ylös Bottom