Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

gc:n ohjain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shondel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

shondel

New Member
Onko tosiaan niin että gc:n ohjain on suunniteltu kouluikäisille ku tuntuu et peukaloiden pitäs olla parisenttiset et sopis nupeille? Jos joku täysikäinen gc:n omistaja vois informoida et miten hyvin se pitemmän päälle siihen käteen oikeesti istuu?
 
Oletkos itse testannut ohjainta?
Nimittäin se istuu kyllä aivan mainiosti isokätisempienkin lapioihin.
Mutta ohjaimissahan maku ratkaisee. Ehkä sun pitäisi etsiä xbox-ohjain-konvertteri gc:lle? (j/k) :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117
Oletkos itse testannut ohjainta?
Nimittäin se istuu kyllä aivan mainiosti isokätisempienkin lapioihin.
Mutta ohjaimissahan maku ratkaisee. Ehkä sun pitäisi etsiä xbox-ohjain-konvertteri gc:lle? (j/k) :)

Joo olen kokeillu ja ei oikein mielestäni käteen istunu, six kysyinki et miten o pitemmän käyttöajan jälkeen. Joo tuo xbox:n ohjain tosiaan istuu paremmin käteen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Onko tosiaan niin että gc:n ohjain on suunniteltu kouluikäisille ku tuntuu et peukaloiden pitäs olla parisenttiset et sopis nupeille? Jos joku täysikäinen gc:n omistaja vois informoida et miten hyvin se pitemmän päälle siihen käteen oikeesti istuu?

Oikein hyvin.
 
itselläni ei ole mitkään pienet kädet mutta cuben ohjain on loistava
 
Hyvin käsiin sopii tämä GC:n ohjain. Paras ohjain mun mittapuulla DualShock2:n lisäksi. Jos sun kännykkä on pienempi kuin ekat Nokialaiset niin eiköhän ohjainkin käsissä pysy. Tietenkin erilainen ohjain vaatii aina totuttelua ja syy ei välttämättä ole ohjaimen pienuus/suuruus, vaikka siltä voisi tuntuakin.

Xbox ohjain sopii mielestäni huonosti isolle peukalolle, sillä nuo A, B, X, Y (jos oikein muistan kirjaimet) ovat todella lähekkäin toisiaan. S-ohjaimessa ne on sijoitettu paremmin erilleen, ovat isompia (pyöreitä) ja "timanttimuodostelmassa".

Omasta kokemuksesta sanoisin, että yksikään ohjain ei ole mulle ollut liian pieni tai liian suuri- välillä näppäimet ovat vain olleet huonosti sijoitettuja... mun motoriikalle. Esim. kun SNES-ohjaimen sai ensimmäistä kertää kouraan, niin tuntui että ei ohjainta näe nappuloiden seasta:), mutta kyllä niihin olkapainikkeisiinkin tottui- kaikki on vaatinut vain aikaa. Tällaiselle yksinkertaiselle kaverille sopii hyvin yksinkertaiset pelit ja ohjaimet- muistan lämmöllä Megadriven ohjainta, jossa oli ristiohjain ja kolme nappia- se oli kuin räätälöity mulle ja NBA JAM:lle.
 
Minun pitkille sormilleni GC:n ohjain sopii erinomaisesti, vaikka peruskoulustakin on aikaa toistakymmentä vuotta ;).
Z-nappi vain aluksi hieman häiritsi (se saisi olla vähän ylempänä), mutta sittemmin siihenkin on tottunut. Henk. koht. mielipiteenä voisin sanoa, että GC:n ohjain on paras mitä konsoleissa on nähty. :)

Hieman off-topicina: Tietääkö kukaan, mistä saisi hommattua PS2:teen GC-ohjain adapterin? Vai onko niitä olemassakaan? DualShockit on meinaan sen verta huonoja kapuloita... (IMO)
 
Toi kyllä mun käteen istuu tosi hyvin ja ikää on 21v. Kädet katsoisin olevan aikas keskivertoaikuisen lapasen kokoiset.

Ja tossa on hyvin valittu, että ohjaimen pääasiallisena vasemmankäden peukkuohjaimena on tatti. Eikä niinkin epäkäytännöllisessä paikassa Dual Shockisssa... tai sekin on tottumiskysymys. Periaatteessa Dual Shock on yhtä ohjainsukupolvea vanhempi kuin GC:n ohjain (oli jo PS1:llä).

Ajattelin kuitenkin tilata pari niitä Dual Shock -adaptereita, kun kaverilla on PS2. Sais kivat nelinpelit. Eikä ois vikinää ohjaimestakaan.
 
Omiin ehkä hieman alle täysimittaisiin käpäliini ohjain sopii loistavasti! Ainut nappi joka pitää etsiä ennen painamista on z mutta sitä harvemmin tarvitseekin.
 
Muuten ihan ok toi ohjain, mutta ainakin mulla liukuu (esim. Fifa 2002WC:ssä usein) sormi pois siltä ohjaintatilta aika helposti. Lisäksi en tajua miksi sen ristiohjaimen pitää olla niin helvetin pieni ja huono.. niin, ja B-nappi on menny kahesta ohjaimesta silleen et sitä ei tunne ku painaa (toimii tosin kuitenkin).. että ei todellakaan oo mun mielestä täydelliset noi ohjaimet cubelle..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jmkoo
Muuten ihan ok toi ohjain, mutta ainakin mulla liukuu (esim. Fifa 2002WC:ssä usein) sormi pois siltä ohjaintatilta aika helposti. Lisäksi en tajua miksi sen ristiohjaimen pitää olla niin helvetin pieni ja huono.. niin, ja B-nappi on menny kahesta ohjaimesta silleen et sitä ei tunne ku painaa (toimii tosin kuitenkin).. että ei todellakaan oo mun mielestä täydelliset noi ohjaimet cubelle..

Öh, ottaen huomioon kuinka helvetisti pelaan cuben ohjaimella, en ole huomannut että gumminen tatti antaisi peukalon liukua taikka mitään vikaa napeissa, vaikka ennakkotilasin aikoinaan koneen japanista eli vanhoista ohjaimista puhutaan.

Mutta miksi ristiohjain on niin helvetin pieni ja huono, tiedän vastauksen. Se on kustannussäästö, näes GBA:ssa on prikulleen samanlainen.

Eikä minunkaan mielestäni täydelliset ohjaimet, mutta parhaat tähän mennessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion

Joo, varsinkin hedelmänmakuiset ovat tosi hyviä.
Isoäitini sanoi kerran: " Jos sinulla ei ole mitään oikeasti hauskaa sanottavaa, pidä turpasi kiinni."

Sopii kommenttiisi varsin hyvin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Leppoisa isoäiti sinulla :p

Itse asiassa se oli eräs kaverini joka huomautti näin eräälle hyypiölle yläasteelle, mutta isoäiti-tarina sopi tuohon runollisesti paaaljon paremmin
:p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Uisor
onkos kellään kokemusta siitä adapterista jolla saa liitettyä PS2 ohjaimen cubeen?

Itseltäni löytyy tollainen. Ihan käyttökelpooinen. Tatit vähän herkempiä kuin kuutiossa, ja voi olla että toi cuben kamera tatti sopii omaan tarkoitukseensa paremmin. Muuten on pelit toiminut ihan hyvin dualin kanssa.

Smashissa ei huomaa paljon eroa käyttäytymisessä ja haukkaan sopii melkein paremmin kuin kuution alkuperäinen ohjain.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Joo olen kokeillu ja ei oikein mielestäni käteen istunu, six kysyinki et miten o pitemmän käyttöajan jälkeen.
Talking about kouluikäiset...

En kyllä ole täysi-ikäinen, mutta minulla on ikäisekseni suuret kourat, joten voinen sanoa, että pienuudestaan huolimatta Cuben ohjain sopii suurempiinkin käsiin. Best controllah evah!
 
Kyllä kuution ohjain on paras heti SNES:n ohjaimen jälkeen! Eli maailman toiseksi paras ohjain!
 
Ylös Bottom