Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GH3 kitara ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lioneye
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

lioneye

New Member
Tossa tuli kitaraa jonkun aikaa renkutettua, mutta nyt huomasin että. ensinnäkin kitaran kaula liikkuu liitoskohdasta ylös ja alas, toiseksi sininen nappula ei toimi kunnolla eli yhteyshäikkää.

Muilla ollut samanlaisia ongelmia? Tuo nappulan toimimattomuus on nyt varmaan aika selvä vika mutta että tuo kaula liikkuu, onko ihan ominaisuus vai vika?

Vastaus: GH3 kitara ongelma

Tiukasti minulla on pysynyt tuo kaula liitoskohdassa ja nappulat tuntunut toimivan normaalisti. Ootko koittanut irrottaa sen ja laittaa uudelleen paikoilleen?

Mullakin on pysyny tosi jämäkkänä, ei huomaa että se olis irroitettavalla kaulalla..

Tän postasin jo tonne toiseen GH3-ketjuun:

Jahas meikäläisen gibsoni on hajalla. En aluks huomannu, mutta ihmettelin miks pitkät puna+keltanen soinnut ei onnistu. Nyt huomasin, että kun painaa punasen ja keltasen pohjaan ja näpäyttää sitä plekukäden käkätintä, niin se soittaa vihreänki (saman voi myös kokeilla menuissa).

Koko paketti vaihdettiin uuteen paljoa kyselemättä.

Ookei, kaverille tossa kanssa valittelin tosta ongelmasta ni sano et kuulemma aika paljon ollut ton skitan kanssa porukalla ongelmia. Pitää vaan viedä vaihtoon.

Niin koko paketti pitää viedä vaihtoon, ettei saa pelkää kitaraa vaihdettua?

No nyt tuli mullaki ongelmia, tosin vain keltasen napin kanssa joka jää sekunnin murto-osaksi pohjaan, ja palautuu napauksen kanssa ylös. Ei haittaa soittamista mutta häiritsee ikävästi..

lioneye sanoi:
Ookei, kaverille tossa kanssa valittelin tosta ongelmasta ni sano et kuulemma aika paljon ollut ton skitan kanssa porukalla ongelmia. Pitää vaan viedä vaihtoon.

Niin koko paketti pitää viedä vaihtoon, ettei saa pelkää kitaraa vaihdettua?

Näin ainakin EB:n tyttö puhelimessa sanoi.
Tuo kitara ("toimivakin" versio) on kyllä huomattavasti huonommin toimiva ku GH2:sen. Kaulaa jos vahingossa vähän vääntää niin napit ei enää toimi. Ei kyllä mikään ihme kun katsoo miten kaulan ja bodyn sähköinen liitos on toteutettu.

Jusaus sanoi:
No nyt tuli mullaki ongelmia, tosin vain keltasen napin kanssa joka jää sekunnin murto-osaksi pohjaan, ja palautuu napauksen kanssa ylös. Ei haittaa soittamista mutta häiritsee ikävästi..

Vaihtoon vaan.

Kaverin kitarasta ei whammy-kahva toiminut ollenkaan... kitara pussiin hilujen kanssa ja uutta pakettia tuli heti tilalle. Oma kitara toimii kuin pitääkin ja on pirun jämäkkä.

Myös omalla kaverilla on tuo "keltainen + punainen" ongelma. Auttaa kun kaulan ottaa irti ja laittaa takaisin - vähän aikaa.

Omassa ei vielä mitään ongelmia, mutta en ole ehtinyt kuin 4-5 biisiä sillä soittaakaan.

Näyttää siltä että menee jo toinen kitara vaihtoon. Nyt on ruvennu strum bar ja punanen nappi temppuilemaan. Melkeen vois harkita jos sais kakkosen kitaran tilalle.Sillä pelattaessa ei tullu kertaakaan semmosta tunnetta että nyt ei kitara toiminu, ja kuitenki tuli hakattua sillä kaikki tasot läpi.

poks.

Tää irrotettava kaulasysteemi on kyl ihan hanurista. En kyllä täysin ymmärrä miks siitä on semmonen pitäny tehdä, toki tohon nyt vedotaan että helpompi kuljettaa. Olisivat vaan tehny isomman pahvolootan.

Kävin vaihtamass skitan, ja uudessa paketissa tuli kitara jonka kaula liikkuu vajaa puoli senttiä pystysuunnassa.
No en ton takia jaksa viedä takas, jos vaa muuten toimii. Korjasin lonksumisen laittamalla väliin kartongin palasen, nyt on tosi jämäkkä..

Jusaus sanoi:
Kävin vaihtamass skitan, ja uudessa paketissa tuli kitara jonka kaula liikkuu vajaa puoli senttiä pystysuunnassa.
No en ton takia jaksa viedä takas, jos vaa muuten toimii. Korjasin lonksumisen laittamalla väliin kartongin palasen, nyt on tosi jämäkkä..

Siis kitaran pituussuunnassako? Mullaki tekee tuota. En muista tekikö eka kitara.

Poksis sanoi:
Siis kitaran pituussuunnassako? Mullaki tekee tuota. En muista tekikö eka kitara.

Juu pituussuunnassa, laitoin tosiaan väliin ohutta kartonkia ja nyt on tosi jämäkkä soitella.

Itse olen tiivistänyt tuota väliä hienoisella teipillä, nyt pysyy jämäkkänä ei ja kaikki näppäimet toimivat hyvin. Suosittelen kokeilemaan niille jotka eivät jaksa lähteä vaihtamaan. Itse olen jo yhden vaihtanut, nyt tämä toimii tuunattuna oikein.

Itse olen teipannut Les Paulini kaulan kiinni kitaran "koppaan", sillä jos se on edes pari senttiä irti kopasta, fretit eivät kosketushäiriön vuoksi toimi kunnolla :( Strum bar on löysempi kuin 3 kk sitten, mutta sillä voi vielä soittaa. RB:n kitaraa odotellessa...

Ylös Bottom