Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Dog - The Way of the Samurai | YLE2 27.8.2004 Klo 00:30

Jarmo Hänninen

New Member
Hienosti jo ensi-viikon lauantain puolelle lipsahtava kehuttu Ghost Dog - The Way of the Samurai putkahtaa telkkarista ulos YLE2:n puolelta. Leffaa on kehuttu tapaamieni tahojen kohdalla suhteellisen hyväksikin tapaukseski. Kyseessä lienee jonkinlainen "urbaani samuraitarina". Uskoisin, että ystävämme Saul A. pystyy valaisemaan elokuvasta enemmänkin ;)

Leffan on ohjannut Jim Jarmusch ja sen pääpääosassa nähdään jykevä Forest Whitaker. :cool:

Vastaus: Ghost Dog - The Way of the Samurai | YLE2 27.8.2004 Klo 00:30

Imdb

Kyllä tuon katsoa voi mielellään, varsinkin kun on noin hyvä näyttelijä mukana :)

"My favorite was always Flavor Flav. He got the funky fly flava."

Pitää varmaan tällä kertaa katsoa tuokin hieman tarkemmin. Joskus on ollut kyseinen leffa vuokralla, mutta eipä muistu mieleen mitään muuta kuin kannet :p

Olen kuullut että on kohtuullisen hyvä leffa, muttei ole tullut katsottua. Pitääpä nyt sitten katsastaa.

Ja minenhän tunnetusti buffaa arvostelujani, enkä tee sitä myöskään nyt *cough cough*

Mutta itse asiaan. G-Dog on kieltämättä hieman omituinen yhdistelmä nykyelokuvissa, mutta sitäkin parempi. Allekirjoittaneeseen aihe toimi varsin mainiosti ja tarjosi naurujen lisäksi myös hieman syvällisempääkin pohdiskelua. Suosittelen katsomaan, eihän tuo teille (lähes) mitään maksa..

-Pjork

ps. Arvosteluni ei ole elokuvan arvoinen, mutta harvapa noista on..

hmm. . onhan tuo tullut katsottua muutama vuosi sitten. Kovasti kuulin kehoja leffasta joten petyin kylläkin leffan nähtyäni; leffa oli ihan okei, muttei missään nimessä mikään kulttiteos. Teknoihmiset tykkää kun leffassa on kuulemma erinomaiset musat (tekno/hiphop/trance, oikeesti en edes enää muista :o ).

Thingy sanoi:
Teknoihmiset tykkää kun leffassa on kuulemma erinomaiset musat (tekno/hiphop/trance, oikeesti en edes enää muista :o ).

Onko tuo teknoo? Sitten löytyypi ensimmäinen tekno josta pidän :D Olen nimittäin teknovihaaja henkeen ja vereen.. Itse pidän Ghost Dogin musiikkeja perinteisen itämaisen musiikin ja räpin yhdistelmänä, joka toimii varsin mainiosti.

-Pjork

Mielenkiintoisen minimalistinen leffa. Ei häikäisevä, vain hyvä. Loppu on arvoituksellinen ja hyvin symbolinen. Kannattaa katsoa, jos ei muuta tekemistä keksi.

Ei mutta tämähän tulee vasta tänään! Luulin jo missanneeni.

Ohjaaja Jim Jarmuschan on muuten mukana huomenna Neloselta 17:20 tulevassa Smoke-leffan "jatkossa", Blue in the Facessa.

Oliver sanoi:
Ei mutta tämähän tulee vasta tänään!

Huomenna vasta :p no, mutta vitsi vitsinä. Jos en olisi lukenut tätä threadia nyt äsken niin olisin missannut sen itsekin. Olin suunnitellut itselleni pitkät yöunet huomisen fisureissun vuoksi, mutta nukutaan sitten päivällä vapa varpaan välissä :D

Jotenkin tuo Whittaker on niin babyface ettei siltä tahdo luonnistua mikään väkivaltaan viittaavakaan (crt. Panic Room), mutta saas nähdä. :rolleyes:

Ylös Bottom