Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GP32 vs. GBA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petteri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

petteri

Member
Nintendon GameBoy Advanced on saannut vihdoin kunnon kilpailijan:

http://www.gp32.com/English/

Ominaisuuksien puolesta toi kyllä peittoaa GBA:an mennen tullen, mutta pelejä on vielä aika vähän. Enkä minä ainakaan ole kuullut mitään sen rantautumisesta tälle puolelle palloa (korjatkaa vaan jos olen väärässä?). Ihan varteen otettava vaihtoehto sillä lähipäivinä yksi parhaimmista konsolipelikehittäjistä, eli Capcom, tuo yhdet parhaista sarjoistaan tolle. Nämä ovat tietenkin MegaMan ja Street Fighter.

Lik Sang on myös ottanut vehkeen myyntiin ja tarjoaa sitä 200 euron hintaan:

http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=7&products_id=812&

Hmm... no nyt vaan odotellaan uutisia miten laite menestyy kovassa kilpailussa.

ps.hieno logo muuten..:)

Haluatko rehellisen vastauksen?

Ei tuolla ole MITÄÄN mahkuja GBA:ta vastaan, jo siitä yksinkertaisesta syystä, ettei tuollainen pikkufirma voi millään peitota Nintendon kaltaista pelijättiä kilpailussa - markkinointi, näkyvyys, bisnessuhteet, resurssit jne. näyttelevät niin suurta osaa tässä pelissä, surullista mutta totta. En tiedä onko tuo sitten laitteena GBA:ta parempi, paperillahan tuo ainakin näyttää hyvältä, mutta mitenkähän käytännössä? Itse en usko, että kone koskaan Eurooppaan saapuu, ainakaan niin että sitä kukaan ikinä huomaisi, mutta saa nyt nähdä. Mutta kuten sanoin, voisin pistää melkein selkärankani pantiksi ettei tuosta varteenotettavaa kilpailijaa GBA:lle saada, se on lähes mahdottomuus.

Olihan (ja on edelleen) Neo Geo Pocket Color GBC:tä "parempi", mutta ei pärjännyt. Syynä lienee valmistajien vähäinen tuki, markkinoille saapuminen verraten myöhään ja ensimmäisestä seikasta johtuva pelien vähyys. Olisihan se hienoa, mun pitelisi nyt kädessä NGPC:tä ja pelaisi jotain hyvää peliä, mutta ei SNK siitä koskaan saanut leivottua menestystä. Ei niin, että se minua olisi estänyt sitä hankkimasta, mutta varsinkin pelien vähyys ei houkutellut NGPC:tä hankkimaan.

Ja mitä tuohon GP32:een tulee, niin ei se minun käsittääkseni ole kunnolla saatavissa muualla kuin Koreassa ja muualla kauko-idässä. Ja vaikka Eurooppaan ja USA:han tulisikin, niin kävisi varmaan samalla tavalla kuin Neo Geo Pocket Color:lle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Olisihan se hienoa, kun pitelisi nyt kädessä NGPC:tä ja pelaisi jotain hyvää peliä
Okei....

No niin, mulla on nyt kyseinen kone kädessä ja mä pelaan Metal Slug Second Missionia. Mitäs nyt pitäisi tehdä?

Ylös Bottom