Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Haamukuva

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köntys
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Köntys

Member
Eli ongelmanani on että kun katson DVD:tä tai jotain muuta kuin TV:tä, niin TV-kanavasta jää pyörimään sellainen haamukuva taustalle. Eli siis TV:n tekstit jne erottaa sieltä elokuvan taustalta kun katsoo elokuvaa. Antennin irroittamistakin olen jo kokeillut, se saa aikaan vaan "lumisateen" haamukuvaksi. Ennen mielestäni tätä ongelmaa ei ole ollut, missä vika, kaapeleissa vai jossain muussa?
 
Vastaus: Haamukuva

Köntys sanoi:
Eli ongelmanani on että kun katson DVD:tä tai jotain muuta kuin TV:tä, niin TV-kanavasta jää pyörimään sellainen haamukuva taustalle. Eli siis TV:n tekstit jne erottaa sieltä elokuvan taustalta kun katsoo elokuvaa. Antennin irroittamistakin olen jo kokeillut, se saa aikaan vaan "lumisateen" haamukuvaksi. Ennen mielestäni tätä ongelmaa ei ole ollut, missä vika, kaapeleissa vai jossain muussa?

Itse olen samaista ongelmaa huomannut, mutta se poistuu ainakin minulla täysin vetämällä kaapeli irti. Hetken aikaa näkyy haamukuvana lumisadetta, mutta sitten sekin poistuu.

EDIT: Ja ongelmaa on ilmennyt vain ja ainoastaan DVD-soittimeni kanssa.
 
Vastaus: Haamukuva

Googlasinpa nopeasti ja löytyi jos jonkinmoista ratkaisua ja syytä tuohon.

Eli ongelma ilmeisesti johtuu siitä, että TV-virittimestä pääsee vuotamaan kuvaa scart-kuvan "sekaan".

Ratkaisuna voisi kokeilla seuraavia niksejä (huom, ei ole mitään omaa kokemusta, pikaisen googlauksen perusteella vain laitan nämä):
-Osta parempi (=kalliimpi) scart-piuha. Ongelma saattaa johtua huonolaatuisesta johdosta.
-Koita ottaa kaikki muut laitteet, paitsi dvd-soitin irti tv:stä. Muut laitteet saattavat häiritä scart-signaalia.
-Yksi niksi oli seuraavanlainen: viritä yksi tv:n kanavista näyttämään pelkkää mustaa. Ja kun haluat katsoa elokuva, vaihda ensin tälle mustalle kanavalle ja sitten scartille. Tällöin taustalle ei jää pörräämään kanavaa, missä näkyisi jotain kuvaa tai edes lumisadetta.
-Sitten oli vielä sellaista, että joidenkin tiettyjen pinnien katkaisu scart-piuhasta auttaisi. Siitä voit lukea lisää tästä
 
Vastaus: Haamukuva

Edellämainittujen lisäksi myös kanavan laittaminen nollalle (tai mikä nyt onkaan videokanava). Joskus, riippuen piuhojen laadusta, haamukuvaa on nähtävissä kuvassa, kun kanava on asetettu vaikka normaalille tv-kanavalle videokanavan sijasta. En tiedä menikö sekavaksi tämä selostus, mutta toivottavasti hahmotit mitä tarkoitin.
 
Vastaus: Haamukuva

Sainpas tämän vian korjattua. Ennen DVD-soittimen kaapeli meni vahvistimeen, nyt pistin suoraan telkkariin, eikä pääse enää haamut kummittelemaan, niin ja kiitos auttajille!
 
Ylös Bottom