Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Campaign Evolved

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1761372760531.png

Nimi: Halo Campaign Evolved
Kehittäjä: Halo Studios
Julkaisija: Xbox Game Studios
Alustat: PS5, Xbox Series, PC
Lajityyppi: FPS
Julkaisu: 2026
Kotisivut: https://www.halowaypoint.com/news/introducing-halo-campaign-evolved
KonsoliFIN Pelisivu:

Experience Where the Legend Begins

Halo: Campaign Evolved is a faithful yet modernized remake of Halo: Combat Evolved’s campaign. Experience the original story rebuilt with high-definition visuals, updated cinematics, and refined controls, plus three brand-new prequel missions featuring the Master Chief and Sgt. Johnson. A broader arsenal of weapons, vehicles, enemies, and gameplay-modifying “Skulls” – optional modifiers that change combat in fun and challenging ways – add fresh tactics and endless replayability.

Play it your way: solo, in 2-player split-screen co-op (console only), or up to 4-player online co-op with full crossplay and cross-progression support. Whether you’re discovering Halo for the first time or returning to the ring after 25 years, Halo: Campaign Evolved delivers an adventure that feels both timeless and brand new.


Toinen Remake legendaariselle pelille. Toivotaan että tällä kertaa ollaan uskollisempia alkuperäiselle ja ei muuteta koko pelin tunnelmaa.



 
Viimeksi muokattu:
En tiedä jaksanko enää innostua Halon tyylisestä pelistä, vaikka niistä hyviä muistoja on takavuosilta. Varsinkaan konsolilla ja PC:llä on puolestaan se ongelma et jos haluaa vaikka lastenkin kanssa coopata niin peli täytyisi ostaa kaikille.

Joka tapauksessa ihan mielenkiinnolla odotan.
 
Siinä vähän kokemuksia joltain joka testannut peliä. Huolestuttavimmat muutokset.

-Ei health packeja
-AR vain 32 panosta
-HUD ei näytä hyvältä



Vähän vertailau versioiden välillä

 
Viimeksi muokattu:
Toki kyseisessä listassa myös paljon positiivista. Paljon voi vielä muuttua ennen julkaisua, joten katsellaan.
 
Se edellinen Halo..infinite on oikeestaan eka Halo mikä tuli kokeiltua.. edellisosat oli rumia, lelumaisia ja vaikutelma että tehty moninpeliä varten niin ne tuli ohiteltua. Eipä tuota infiniteäkään pitkälle jaksanut, välillä tulee mieleen että pitäs yrittää jatkaa mutta sitten muistan nuo nolot vihut tuossa, rääkyviä supermario kilpikonnia tms. niin eipä sitten jaksa ponnistaa tuon yli.
Joten eipä suuria tunteita herätä tämä uusi remasterikaan, onko tämmöselle nykyään enää markkinarakoa, onko sanalla Halo enää painoa?
 
Nyt kyllä värähti viisari ihan sinne kello kahteentoista, pitäähän tämä Pleikalle vielä hommata, vaikka PC:llä ja Xboxilla monta monta monta kertaa läpäistynä. Tää on niin vitun legendaarinen peli, ei saatana!
 
Ei ole. Tässä on pelkkä kampanja.

Jota voi pelata myös netissä neljän pelaajan co-oppina, jos oikein ymmärsin. Ja saman sohvan co-op löytyy toki myös. Huhuthan kertoo Certain Affinityn olevan työstämässä sitä varsinaista moninpeliä Haloon, joten ehkäpä se tässä on taustalla myös.

Ja mitä tulee Haloon, niin nimenomaan co-oppina tämä oli aikanaan aivan erinomainen kokemus. Nintendo 64:lla oli jo muutama onnistuminen FPS-genreen konsoleilla, mutta kyllähän Halo räjäytti potin. Nykyään FPS-genre konsoleilla on aivan järkyttävän iso, mutta onhan se aina hienoa muistella näitä alkutahteja.

Ja vaikka itse en ole mikään genren suurin ystävä, niin Halo maistui aikanaan erittäin hyvin. Yllättäen Infinite toimi myös, joten itse olisin ehkä mielummin nähnyt täysin uutta seikkailua, mutta ymmärrän, että tässä varmaankin haetaan jotain "uutta starttia" sarjalle, eikä Infiniten ajatukseen rakenneta lisää. Ja toisaalta, remaket ja remasterit on alan standardi jo pitkään ollut, joten eihän valittu suunta yllätä. Back to the Roots ja varman päälle on helpompi rakentaa puhtaalta pöydältä.
 
Jota voi pelata myös netissä neljän pelaajan co-oppina, jos oikein ymmärsin. Ja saman sohvan co-op löytyy toki myös. Huhuthan kertoo Certain Affinityn olevan työstämässä sitä varsinaista moninpeliä Haloon, joten ehkäpä se tässä on taustalla myös.

Ja mitä tulee Haloon, niin nimenomaan co-oppina tämä oli aikanaan aivan erinomainen kokemus. Nintendo 64:lla oli jo muutama onnistuminen FPS-genreen konsoleilla, mutta kyllähän Halo räjäytti potin. Nykyään FPS-genre konsoleilla on aivan järkyttävän iso, mutta onhan se aina hienoa muistella näitä alkutahteja.

Ja vaikka itse en ole mikään genren suurin ystävä, niin Halo maistui aikanaan erittäin hyvin. Yllättäen Infinite toimi myös, joten itse olisin ehkä mielummin nähnyt täysin uutta seikkailua, mutta ymmärrän, että tässä varmaankin haetaan jotain "uutta starttia" sarjalle, eikä Infiniten ajatukseen rakenneta lisää. Ja toisaalta, remaket ja remasterit on alan standardi jo pitkään ollut, joten eihän valittu suunta yllätä. Back to the Roots ja varman päälle on helpompi rakentaa puhtaalta pöydältä.
Veikkaan, että pleikkarin vuoksi halusivat aloittaa ekasta pelistä, kuten Gearsin suhteen. Seuraava Halo voikin olla ihan hyvin ihan uusi peli, kuten seuraava Gears on myös.
 
Veikkaan, että pleikkarin vuoksi halusivat aloittaa ekasta pelistä, kuten Gearsin suhteen.

Tämä voi myös olla. Infiniten ympärille kuitenkin kai piti alkaa rakentamaan Halo-universumin uutta lukua ja ehkä se työ vielä kaikista myrskyistä huolimatta jatkuu. Tai sitten tosiaan tästä alkaa uusi aikakausi ja E-day hengessä mentäisiin myös Halon puolella täysin uusille urille myös uudessa osassa.

Tämä remake on joka tapauksessa hyvä "paletin puhdistaja", oli suunta mikä tahansa.
 
Kovin paljoa en ensimmäisestä Halosta muista, mutta kirjasto on jäänyt pysyvästi mieleen, joten kyllä se jotain kertoo kohtauksen "legendaarisuudesta". Ei silti, ei Halon kirjasto kuullu edes rasittavimpiin kohtauksiin omassa pelihistoriassa. Esimerkiksi Max Paynen painajaiskohtaus tai sniperin hakeminen Metal Gear Solidissa ovat paljon puuduttavampia kohtauksia.
 
Eipä tuo nyt huonolta näyttänyt. Itse pidän keskittymistä kampanjaan ja co-opiin erittäin hyvänä päätöksenä. CE:n moninpeliä ei kannata yrittääkään uudistaa.

Nätin näköistä, joskin UE5:n suorituskyky todellisuudessa kysymysmerkki. Tyyliltään vaikuttaa uskollisemmalta alkuperäiselle, kuin Anniversary-kiillotus, jossa pilattiin mm. Forerunner-arkkitehtuuri täysin. Pääosin kuulostaakin oikealta, vaikka pyssyjen pum pum- ja pew pew -äänet on tässäkin laimean kuuloisia kuten 343i:n peleissä aina.

Isoin kysymysmerkki liittyy kenttien ja skenaarioiden uudelleensuunnitteluun. Perinteisen Halon 30 seconds of fun -filosofia ei toimi, jos ajoneuvoilla pääsee joka paikkaan ja sprinttaamalla pystyy lyhentämään rytmitykselle tärkeät tauot olemattomiin. Tämä näkyi hyvin tuossa demovideossa. Halo CE:n suunnittelijan näkemys liittyy tähän:

Näyttökuva 2025-10-26 122340.jpg
 
"You aren't supposed to be able to take the warthog up to steamroll the hunters"

Siihen mitään hogia tartte kun hunterit ainakin alunperin tippuu yhdestä pistoolin osumasta selkään.
Hogilla niiden tappaminen on paljon vaikeampaa.
 
"You aren't supposed to be able to take the warthog up to steamroll the hunters"

Siihen mitään hogia tartte kun hunterit ainakin alunperin tippuu yhdestä pistoolin osumasta selkään.
Hogilla niiden tappaminen on paljon vaikeampaa.
Juu, oli kyllä varsin urpon oloinen kommentti tuolta kehittäjältä, jos tosiaan oli pelin kehittäjiä. Itse arvostan aina peleissä sitä, että nimenomaan pelaaja saa päättää miten esim. sen hunterin haluaa tappaa. Mitä useampi tapa, sen parempi. Jos kehittäjät alkavat kovasti rajata pelejään, että nääääin tätä kuuluu kuulkaas pelata, niin itseäni alkaa lähinnä silloin vituttamaan ja haen vaikka väkisin sellaisen keinon, joka ei ole sitä kehittäjän ns. pakottamaa kuviota.
 
Totta kai kehittäjä saa ja jopa pitää rytmittää pelinsä kuten haluaa ja jos haluaa estää hetkeksi pääsemisen autolla jonnekin, niin se täysin ok.

Ei kaikkien pelien pidä olla sellaisia että kaikki pitää onnistua aina ja kaikkialla yhtä aikaa ja joka paikkaan pitää voida päästä ja ja ja. Eikä pieni rajoittaminen todellakaan tarkoita että peli olisi putkiräiskintä vaan sillä nimenomaan voidaan luoda vaihtelua vaikka se ehkä pakotettua onkin.

Itsekin melko helposti päätyisin monessa pelissä pelaamaan vain yhdellä toimivalla tavalla, joten yleensä on vain hyvä että peli pistääkin sellaista haastetta eteen että pitää vähän miettiä asioita uusiksi. Näiden tekeminen toki on taitolaji ettei siitä tule liian työlästä, ärsyttävää tai turhauttavaa.

Näiden mietteiden kautta ihmetyttää jos alunperin rajatumpaa peliä aletaan muokata reilulla kädellä avoimemmaksi. Tosin koska alkuperäinen säilyy useampana pelinä, niin lopulta silti mielenkiinnolla katson millaisen kokemuksen uusi peli tarjoaa. Ymmärrän kuitenkin näkemyksen/ihmetyksen.
 
Ylös Bottom