Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo NTSC ja moninpeli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kauhu

Member
En löytänyt tästä aiheesta vanhoja viestiketjuka, joten päätin aloittaa uuden.

Olen tässä boxin ostoa ajatellut ja modattu laite ilmeisesti on pakko ostaa, että saa progressiivisen ulostulon toimimaan.
DVDBO:sta olen jo valmiiksi tilannut sen HD-AV-packin, jolla saan komponentti-signaalin tykille, nyt olen lueskellut täältä foorumilta, että PAL pelejä ei saisi progressiivisena pelattua, tai joutuu ensin pakottamaan boxin NTSC-tilaan, jolloin pelit ymmärrettävästi pätkivät.
Ajattelin korjata asian siten, että ostan vaikkapa eBay:stä USA-version tuosta Halosta, mutta kuinkas sitten tuon moninpelin laita on?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, PAL ja NTSC-versiot eivät synkkaa yhteen, eli ei voi pelata eri versioiden kesken.

Näin pitkän alustuksen jälkeen pääsen itse kysymykseen. :)

Lähinnä varmaan Haloa netissä pelanneet tietävät, kuinka paljon noita NTSC-peliservereitä on Euroopassa tai Skandinaviassa käynnissä?
Tuota kauemmaksi minun nettiyhteydellä on ihan turha edes yrittää lähteä, jos aikoo pelikokemuksen pitää siedettävänä (yhteys : 256/256 ADSL).

Veilä toinen kysymys hieman asiaa sivuten:

Pystyykö kaikkia pelejä, joissa on se boxin linkitysmahdollisuus pelaamaan netissä, jos vain peliseuraa löytyy?

Vastauksista kiitollinen totaalinen XBOX newbie Kauhu

Progressiivisita sun muista en sitten tiedä mitään... Paitsi sen, että muistaakseni progressive-scan (sama asia?) jätettiin Boxin lopullisesta versiosta pois.

Mitä tulee moninpeliin, voi pelata NTSC-pelejä VAIN ja ainoastaan jenkkien kanssa XBC:llä ja GS:llä. Sama juttu linkityksessä, jos kavereila on PAL ja sulla NTSC, ei tule kesää.

haloo ei voi pelata ntsc kaa mut esim näitä voi pelata :TimeSplitters 2, DeathRow, Tony Hawk 4, Ghost Recon, MechAssault, Serious Sam, Whacked, and Unreal Championship

ainii ei se lagi yhtään noissa uusissa pelissä esim mä pelaan tota ts2 ntsc kanssa eikä lagi ikinä vaikka ping on joskus yli 200

ja jos moodat boxsin nii tulee liven jaa ongelmia

Kiitoksia vastauksista!

Lähinnä juuri kiinnosti tuo Euroopan NTSC-peli servereitten tilanne, eli löytyykö peliseuraa.
Mutta kersantti tuossa sanoikin, ettei kaikkien pelien kohdalla ole merkitystä onko NTSC. vai PAL- versio kyseessä, tuo oli hyvä uutinen.
Tuosta progressiivisuudesta sen verran, että juuri tuota "progressive-scan"- ominaisuutta tarkoitin, olen vain tottunut käyttämään tuota muotoa sanasta, sori.
Mikäli olen taas lukenut foorumeita oikein, tuo progressive-scan toimii juuri tuossa NTSC-tilassa, jonka johdosta näitä asioita kyselenkin.
Modista sen verran, että olen ajatellut sellaista modia, jonka voi kytkimestä laittaa tarvittaessa pois päältä, jolloin kone palautuisi "normaaliin" tilaansa, en tiedä sitten auttaako tuo live-pelaamisen estossa, mutta ainakin todella toivon niin. Onhan moninpeluu (tapahtui se sitten kaverin kanssa kotona tai tuon XBC/Live:n kautta netissä) konsoleitten tärkeimpiä "kulmakiviä".

xboxin peleissä ei tota pal/ntsc:tä peleissä vaan koneessa, eli peli katsoo minkä mallinen kone on ja siitä laittaa signaalin. eli jos ostat jenkkipelin ja pal koneella pelaat niin signaali on pal. ja tota pal/ntsc:tä voi vaihtaa myös videoselect ohjelmalla jos on modattu kone.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kauhu
Kiitoksia vastauksista!

Lähinnä juuri kiinnosti tuo Euroopan NTSC-peli servereitten tilanne, eli löytyykö peliseuraa.
Mutta kersantti tuossa sanoikin, ettei kaikkien pelien kohdalla ole merkitystä onko NTSC. vai PAL- versio kyseessä, tuo oli hyvä uutinen.
Tuosta progressiivisuudesta sen verran, että juuri tuota "progressive-scan"- ominaisuutta tarkoitin, olen vain tottunut käyttämään tuota muotoa sanasta, sori.
Mikäli olen taas lukenut foorumeita oikein, tuo progressive-scan toimii juuri tuossa NTSC-tilassa, jonka johdosta näitä asioita kyselenkin.
Modista sen verran, että olen ajatellut sellaista modia, jonka voi kytkimestä laittaa tarvittaessa pois päältä, jolloin kone palautuisi "normaaliin" tilaansa, en tiedä sitten auttaako tuo live-pelaamisen estossa, mutta ainakin todella toivon niin. Onhan moninpeluu (tapahtui se sitten kaverin kanssa kotona tai tuon XBC/Live:n kautta netissä) konsoleitten tärkeimpiä "kulmakiviä".
Siis eurooppalaisia ntsc ihmisiä vai ? Eikö jenkit käy

Juuri tuota koneen NTSC-muunnosta hain, eli vaihdan koneen NTSC-moodiin. Eikö pelien silti täydy olla NTSC-pelejä, että ne kunnolla toimisivat (lue, eivät nykisi ja tokisi, vertaa esim. DVD-levyjen PAL->NTSC konvertointia), mikäli koneen vaihtaa tuolla videoselectorilla NTSC-moodiin? Voi olla tietenkin, että olen ihan hakoteillä, kuten sanoin en vielä näistä XBox-hommista paljoakaan tiedä.

Kersantille:

Mieluummin pelaisi Eurooppalaisten kanssa, mutta tottakai, mikäli peliseuraa ei täältä löydy on pakko suunnata katseet tuonne rapakon taakse. :(
Millainen yhteys sinulla on?

Ylös Bottom