Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hankintojen painopiste käytetyissä peleissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FelisLeo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

FelisLeo

Gamereactor
Painopiste käytetyissä peleissä?

Harrastan hyvin usein sitä, että jos peliä ei ole aivan pakko saada juuri ilmestymispäivänä (kuten Pikmin tai Metal Gear) niin mielelläni odotan vaikka 6-12 kk ja ostan ko. mahtituotteen sitten käytettynä 20-40 euron hintaan. Pelejä minulla on yhteensä 7 ja näistä 3 on ostettu käytettynä, yksi tuli Cuben mukana ja 2 lähti muuten vain mukaan samalla kertaa Cuben kanssa. Vain yksi on ostettu ennakkotilaamalla ja kieli pitkällä odottaen (Metal Gear Solid: The Twin Snakes).

Tällä hetkellä odotuslistalle jäi Konamin Teenage Mutant Ninja Turtles (ah niitä teinivuosia 90-luvulla!) sekä käytettynä kärkyn Super Smash Bros. Meleetä (ei mitään Player Choicea vaan se ihan ehta).

Kunhan saan ostettua Game Boy Playerin niin ryhdyn ostamaan käyettyjä GB-pelejä ilokseni.

No mulla on pikkasen enemmän pelejä ja suurin osa niistä on ostettu käytettynä. Lähinnä katson sitä hintaa, ostin missä tahansa. Pyrin ostamaan vain hyviä pelejä halvalla.

Itse olen hankkinut 5 peleistäni käytettynä, 7 uutena, 2 lahjaksi. Siis Xbox -peleistä.

Nykyään olen alkanut arvostaa käytettyjen pelien halpoja hintoja. Itse asiassa ihmettelenkin, kuinka pelit voivat menettää arvonsa niin nopeasti. Uutena en nykyään osta kuin joitain aivan pakkohankintoja (kuten Halo 2:n voisin ostaa uutena).

Säästö, sitä se on.

Ostin nyt puolivahingossa Viewtiful Joen käytettynä, ja säästin taas. Kyllä käytetyt pelit rulettaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Nykyään olen alkanut arvostaa käytettyjen pelien halpoja hintoja. Itse asiassa ihmettelenkin, kuinka pelit voivat menettää arvonsa niin nopeasti. Uutena en nykyään osta kuin joitain aivan pakkohankintoja (kuten Halo 2:n voisin ostaa uutena).

Luulisin että sama arvon aleneminen koskee myös musiikkia, leffoja yms. tuotteita. Tietty määrä asiakkaista kuitenkin haluaa pelin tms. heti kun se on ilmestynyt vaikka hintaa olisi aika reippaastikin.

Itse suosin myös mieluiten käytettyjä pelejä. Toisaalta mulla on ollut PS2 vasta puolitoista vuotta, joten platinum sarjassakin tulee mielenkiintoisia pelejä mitä vaan en ole ehtinyt aikaisemmin hankkia. Silloin kun hankin pleikkarin menin tyhmyyksissäni ostamaan pari peliä uuden hinnalla, Vasta kun löysin tämän foorumin alkoi selvitä miten nopeasti hinta putoaa ja toisaalta sen että käytettyjen markkinat ovat aika vilkkaat.

Toisaalta kauppojen ALE-hyllyyn kertyy aika paljon lähes tuntemattomia pelejä mitkä ei ole käyneet kaupaksi. Olen kantapään kautta oppinut ottamaan selvää minkälaiset arviot peli on joskus saanut, kansitekstien sanahelinä ja hienot kuvat on johtaneet pari kertaa hukkainvestointeihin. Erästä peliä ei suostuttu ottamaan liikkeeseen vaihdossa mistään hinnasta, kun heillä kuulemma on niitä jo ennestään hyllyt täynnä sekä uusina että käytettyinä :D

Peli minkä viimeksi ostin uutena oli MGS2 pleikalle,samana päivänä kun se ilmestyi.Yleensä ostan haluamani pelin käytettynä,kun sen saa siinä 25-35 euron väliltä.
Ei ole pahemmin enää ilmestynyt sellaisia pelejä mitkä olisi pakko saada heti.En tiedä,ehkä innostukseni peleihin on hiipumassa.Parhaimmillaan(pahimmillaan) se oli 90-luvun alussa kun amigoiden(amiga 500)kanssa rämplättiin.ICO taisi olla se peli,mikä viiimeksi herätti vahvoja tunteita pelejä kohtaan.On niitä ollut muitakin...

Muistelee lämmöllä myös sitä 90-luvun alun turtlehuumaa...voih.

Itse olen nyt käytettyjä pelejä ostellut tiuhaan tahtiin. Viimeksi Deu Ex 2 40 euroa, PES2 16 euroa ja Resident Evil Zero 40 euroa. Pari peliä mitkä pitää saada heti julkaisupäivänä kuten Wind Waker, MGS2 ja niin pois päin. Joulu ja synttärilahjaksi olen toivonut aika paljon pelejä.

Kun pelaan pelejä 1-2 vuoden "viiveellä" niin yhtenä etuna on halspispelit. Nytkin vasta olen katsellut Splinter Cellia ja senhän on saanut jo pitkään alennettuun hintaan.

Pelaan pelejä muutenkin hitaasti niin noita pelejä tulee ostettua kohtuullisen vähän. Viimeksi Final Fantasy 8 meni läpi 4 kuukaudessa :D

Täyshintaisen pelin olen viimeksi varmaankin ostanut NES-aikakaudella. Ei tässä ole kiirettä ;)

Ylös Bottom