Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hdtv 720p tuki Usa-peleissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Evil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dr Evil

Active Member
Kiinnostaisi tietää kun olen tykkiä hommaamassa, että missä kaikissa peleissä tuota korkeampaa resoluutiota voi käyttää. Ainakin Soul Calibur 2 ja Amped 2 tuota tukee, mutta onko muita. Jos joku tietää jonkin hyvän sivuston, jossa noita on lueteltu niin kertokaa ihmeessä.

edit: lisäksi kiinnostaisi, että onko jokin vga boksi ratkaisevasti parempi kuin Microsoftin hdtv-pack.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Kiinnostaisi tietää kun olen tykkiä hommaamassa, että missä kaikissa peleissä tuota korkeampaa resoluutiota voi käyttää. Ainakin Soul Calibur 2 ja Amped 2 tuota tukee, mutta onko muita. Jos joku tietää jonkin hyvän sivuston, jossa noita on lueteltu niin kertokaa ihmeessä.
Hometheater forumin jatkuvasti päivittyvä lista
HDTV Arcade

edit: lisäksi kiinnostaisi, että onko jokin vga boksi ratkaisevasti parempi kuin Microsoftin hdtv-pack.
Kyllä, X2VGA.

Re: Re: Hdtv 720p tuki Usa-peleissä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho

Kyllä, X2VGA.

Mulla on muuten myynnissä yksi tuollainen. Se on lähes käyttämätön. Saa laittaa tarjouksia. Kyseessä on paras VGA-boksi XBOXiin.

Re: Re: Re: Hdtv 720p tuki Usa-peleissä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Mulla on muuten myynnissä yksi tuollainen. Se on lähes käyttämätön. Saa laittaa tarjouksia. Kyseessä on paras VGA-boksi XBOXiin.

Kiitoksia kaikille vastauksista. Kiinnostaa minua kyllä tuo laite jos se kerran antaa parempaa kuvaa. Tekeekö sillä hdtv-packilla mitään jos omistaa tuon. (ehtisin vielä peruuttaa sen tilauksen) Mihis hintaan olisit tuosta valmis luopumaan.

edit: ja tulisiko siinä mukaan tuota signaalin jakajaa, jota ne tuolla sivuilla pistää kaupan päälle.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Signaalin jakajaa ne tarjos, mutta en jaksanut ottaa sitä, kun ois joutunut maksamaan sen postikulut. Tyhmää, kun siinä on se väärä uros/naaras -liitin. Tavallinen näyttökaapeli ei oikein istu siihen.

No jos laitan lähtöhinnaksi vaikka 70 euroa postikuluineen. Siitä sitten tarjoamaan ja tinkimään.

Signaalin jakajaa ne tarjos, mutta en jaksanut ottaa sitä, kun ois joutunut maksamaan sen postikulut. Tyhmää, kun siinä on se väärä uros/naaras -liitin. Tavallinen näyttökaapeli ei oikein istu siihen.

No jos laitan lähtöhinnaksi vaikka 70 euroa postikuluineen. Siitä sitten tarjoamaan ja tinkimään.

50e on paras tarjoukseni.

55 euroa + postikulut?

Eiköhän tehdä kaupat, niin ei tarvi minun lähteä tulliin. Pistä privalla tilinumerosi ja paljon haluat postimaksusta niin pistän pätäkkää tilille.

Mäkin haluaisin jonkun 720p -tuellisen pelin. Kaksi houkuttelevinta ovat Soul Calibur 2 ja Tony Hawk Underground. Soul Caliburia on vaan tahkottu Dreamcastilla kyllästymiseen asti ja samoin kaikkia aiempia Tony Hawkeja. Tulispa Halo2 720p -tuella!

Dr. Evil,
mikä tykki sinulla on kiikarissa?

720p on 16:9-resoluutio. Jos sitä mielit käyttää X2VGA:lla, tarvitset tykin joka on natiivi 16:9, tai 4:3-tykin jossa on VGA-kuvan 16:9-litistysominaisuus.

t. Ola

Dr. Evil,

720p on 16:9-resoluutio.

What!? Eikös Soul Calibur 2 ole 4:3 ja silti 720p? Itse käytän VGA-adapteria 21" monitorin kanssa. Näkyykö 720p pelit siinä jotenkin oudosti? Ei kai? Olen nähnyt kuvia, jossa 720p pelejä pelataan tavallisella monitorilla.

Dr. Evil,

720p on 16:9-resoluutio. Jos sitä mielit käyttää X2VGA:lla, tarvitset tykin joka on natiivi 16:9, tai 4:3-tykin jossa on VGA-kuvan 16:9-litistysominaisuus.

t. Ola

Kiikarissa olisi tuo Panasonicin pt-ae500. Käsittääkseni sen natiivireso on juuri tuo 720p. Enää pari sataa puuttuu.

What!? Eikös Soul Calibur 2 ole 4:3 ja silti 720p? Itse käytän VGA-adapteria 21" monitorin kanssa. Näkyykö 720p pelit siinä jotenkin oudosti? Ei kai? Olen nähnyt kuvia, jossa 720p pelejä pelataan tavallisella monitorilla.
Soul Calibur 2:n ulostulo 720p:nä on toki 16:9, mutta ilmeisesti suorituskyvyllisistä syistä itse pelialueen kuvasuhde on 4:3. Pelialueen sivuilla on mustat palkit.

Kun pelaat 720p-pelejä 4:3-monitorilla, joudut litistämään kuvaa pystysuunnassa monitorin säädöistä, jotta saat kuvan oikeaan kuvasuhteeseen. Muutoin kuva näkyy venyneenä.

Oikein säädetyllä (kuvaa sopivasti litistetty) 4:3-monitorilla pelattuna 720p Soul Calibur 2:n pelikuvassa on mustat reunat joka suunnassa, eli pelikuva on ikäänkuin pieni neliö isomman sisällä... Menipäs monimutkaiseksi, toivottavasti sait selvää.

Täällä kuvia 720p Soul Calibur 2:sta: http://www.felixmcli.org/sc2-xb720p.html

t. Ola

Kiikarissa olisi tuo Panasonicin pt-ae500. Käsittääkseni sen natiivireso on juuri tuo 720p. Enää pari sataa puuttuu.

Kannattaa varmistaa, että tykki pystyy myös 480p -tilaan.

Ok, AE500:n kanssa ei pitäisi ilmetä ongelmia. VGA-kuvan venytys onnistuu helposti.

720p-pelit vaativat enemmän suorituskykyä, joten ne eivät välttämättä kaikilta grafiikan osa-alueiltaan ole yhtä koreita kuin "tavalliset" pelit. Itselläni ei ole 720p-peleistä kokemusta, joten olen jäävi kommentoimaan.

Myös osan PC-peleistä saa kikkailtua toimimaan erikoisilla resoluutioilla, esim. juuri tuo 1280x720. Näyttävät aika himputin hyviltä laajakuvatykillä pelattuna.

t. Ola

Kannattaa varmistaa, että tykki pystyy myös 480p -tilaan.
480p on komponenttivideosignaalistandardi. Kun käytössä on VGA-liitäntäinen kuvanlähde, ei tykin tarvitse tukea noita standardeja (eikä sisältää komponenttivideoliitäntöjä)vaan riittää, että tykistä löytyy VGA-liitäntä. Eri asia taas on, miten tykki suhtautuu VGA-liitännän kautta tulevaan laajakuvaresoluutioon. X2VGA ulostaa ihan tavanomaista 640x480-"tietokonekuvaa" 480p-peleillä.

Panasonic PT-AE500:ssa on tuki kaikille komponenttisignaaliformaateille.

t. Ola

Kun käytössä on VGA-liitäntäinen kuvanlähde, ei tykin tarvitse tukea noita standardeja (eikä sisältää komponenttivideoliitäntöjä)vaan riittää, että tykistä löytyy VGA-liitäntä.
t. Ola

Sanyo PLV-Z1-tykki ei kuulema tue 480p VGA-liitännän kautta vaan ainoastaan komponenttiliitännöistä.

Ok, AE500:n kanssa ei pitäisi ilmetä ongelmia. VGA-kuvan venytys onnistuu helposti.

720p-pelit vaativat enemmän suorituskykyä, joten ne eivät välttämättä kaikilta grafiikan osa-alueiltaan ole yhtä koreita kuin "tavalliset" pelit. Itselläni ei ole 720p-peleistä kokemusta, joten olen jäävi kommentoimaan.

Myös osan PC-peleistä saa kikkailtua toimimaan erikoisilla resoluutioilla, esim. juuri tuo 1280x720. Näyttävät aika himputin hyviltä laajakuvatykillä pelattuna.

t. Ola

Tuo Pc:llä pelaaminen kiinnostaa myös, pystyykö tuolla tykillä saamaan ok resot kaikilla peleillä, vai onko tuo vähän huono pc-peli käyttöön, koska tuo on laajakuvatykki. Xbox ja leffat kuitenkin pääasia miksi juuri tuon haluan yhdessä hinta/laatu suhteen kanssa

Sanyo PLV-Z1-tykki ei kuulema tue 480p VGA-liitännän kautta vaan ainoastaan komponenttiliitännöistä.
Jep, luin "Mouhja"-nimimerkin kirjoitukset DVDPlazalla aikoinaan - muita raportteja ei ole tullut vastaan. Mouhja tosin kirjoitti, että hänen tykkinsä oli muutenkin viallinen ja että se oli lähdössä huoltoon - sen jälkeen hän ei ole raportoinut asiasta suuntaan jos toiseenkaan.

t. Ola

Ylös Bottom