Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

His Dark Materials -filmatisoinnit

Markus Laitinen

New Member
Etusivulta:

Lukuisista vahvoista rooleistaan tunnettu Nicole Kidman nähtäneen tulevan The Golden Compass -elokuvan pahiksena. Australialaisnäyttelijätär näyttelisi Phillip Pullmanin His Dark Materials -trilogiaan perustuvien elokuvien ensimmäisessä osassa Mrs. Coulterin roolin, jota kuvaillaan ilkeäksi juonittelijaksi, jolla on salainen side sarjan päähahmoon. Itse päähahmoa, Lyra Belacquaa, valittiin esittämään täysin tuntematon 12-vuotias, Dakota Blue Richrds. Hänet löydettiin tuhansien muiden tyttöjen seasta Eglannissa pidetyissä koekuvauksissa.
Onko kukaan lukenut itse kirjoja? Itse kuulin ensimmäisen kerran kun Newline julkisti tekevänsä elokuvat. Ilmeisesti tässä tavoitellaan Sormusten herran kaltaista megamenestystä.

Vastaus: His Dark Materials -filmatisoinnit

Markus Laitinen sanoi:
Onko kukaan lukenut itse kirjoja? Itse kuulin ensimmäisen kerran kun Newline julkisti tekevänsä elokuvat. Ilmeisesti tässä tavoitellaan Sormusten herran kaltaista megamenestystä.

Täytyy kyllä sanoa etten ole ikinä edes kuullut moisesta kirjasarjasta. Edes kirjasarjan suomenkielinen nimi (Universumien tomu) ei sano mitään. Trilogiasta on näemmä kyse, osien nimet ovat englanniksi Northern Lights (The Golden Compass P-Amerikassa), The Subtle Knife ja The Amber Spyglass.

Wikipediasta:
The trilogy follows the coming of age of two main characters, Lyra Belacqua and Will Parry, as they wander through a multiverse and a backdrop of epic events. The story begins in Northern Lights with fantasy elements such as gypsies, witches, and armoured bears. As the trilogy progresses, it acquires allegorical layers of meaning, introducing a broad range of ideas from fields such as metaphysics, quantum physics, philosophy (especially religious philosophy), and Biblical symbolism.

Ei kyllä oikein kuulosta lupaavalta.

Nykyään tosiaan tuntuu olevan trendinä tehdä elokuva jokaisesta vähääkään menestyneestä fantasiakirjasta/kirjasarjasta (His Dark Materials, Eragon, Potterit, Narniat jne.).

His Dark Materials on todella hyvä kirjasarja, mutta välillä menee hiukkasen yli. Ei todellakaan lapsille sopivaa materiaalia.. Mielenkiinnolla odotan miten daemonit ovat tehty. Daemonit ovat tuossa ensimmäisessä maailmassa olevien ihmisten sieluja vastaavat toteemit.. Ihmisen ei koskaan tarvitse olla yksin. Tämä sarja yksi harvoista joka on minut saanut itkemään. Subtle Knifen lopussa oleva kuolema on yksinkertaisesti järkyttävän kaunis.

Tästä en usko tulevan mitään järkevää, kunnollista leffaa. Kirjat ovat todella hitaita kerronnaltaan, eivät millään käänny helposti leffoiksi.

Nooh.. Garth Nixin Abhorsen sarjan filmatisointia odotellessa.

Pasi Vanhala sanoi:
philosophy (especially religious philosophy), and Biblical symbolism.
No niin, siinäpä heti pari luotaantyöntävää asiaa. Ei nuo nyt välttämättä suoraan ole huono asia, mutta mitään Narnian kaltaista elokuvaa en ole kiinnostunut katsomaan, jossa otetaan suoraan vertauksia raamatusta.

Mutta en tosiaan tunne kirjoja ollenkaan, joten vaikea mennä mitään sanomaan.

Etusivulta:
Seuraavana Bondina kuuluisuuteen lopullisesti noussut Daniel Craig on kiinnitetty Nicole Kidmanin seuraksi His Dark Materials -kirjasarjasta tehtävään The Golden Compass -elokuvaan. Craig esittää lordi Asrielia, joka on elokuvan päähenkilön Lyra Belacquan (Dakota Blue Richards) setä. Myös Eva Green on mukana elokuvassa. Tämä esittää päähenkilöä avustavaa noitaa.

Craig alkaa selkeästi saada Bondin roolin myötä lisää näkyvyyttä. Hyvä homma, kaveri on oikein lahjakas näyttelijä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom