Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hoasnet?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Killi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Killi

New Member
Yritimme asentaa Liveä Hoasnetin yhteydellä varustettuun asuntoon, mutta ei onnistunut. IP-osoite ja DNS löytyi, mutta Liveä ei löytynyt. Asetuksia on säädetty jo liikaakin joten nyt kuuluukin kysymys teille fiksummille.

Eikö Live toimi Hoasnetissä? Syynä palomuurit tms...?

Jos jollain kokemuksia Helsingin alueen Hoasnetistä niin kiitokset jo etukäteen...

Live toimii hoasnetissä vain jos yhteyden jakaa tietokoneella, koska hoasnetissä pitää kirjautua vielä sisään hoasnetin webbisivun kautta ennen kuin yhteydet ulkomaailmaan avautuvat. :(

Tämä asia kiinnostaa minuakin.

Onko sinulla Pepto tuosta käytännön kokemusta? Kirjautuminenhan tehdään aika harvoin. Jos tietokone ja Xbox ovat kummatkin nettiyhteydessä suoraan kiinni (vaikka kytkimen avulla), eikö silloin voisi kirjautumisen hoitaa tietokoneelta silloin harvoin kun sitä tarvitsee ja muuten pelata ongelmitta Xboxilla? Vai tallentaako tuo kirjautuminen MAC-osoitteen yms. konekohtaisia tietoja niin, että yhteys ei toimi kuin koneella, jolla kirjautuminen tehtiin?

Mulla ei valitettavasti toimi toi toinen reikä seinässä, joten mä oon testannu livee pelkästään tietokoneen kautta.

Hoassin forumeilla huomasin tälläsen johon mä perustan tietoni:
Mitenhän. Onkos kukaan keksinyt kikkaa
millä tuon saisi toimimaan ilman
reititystä, eli siis suoraan piuha seinään.

Ilmeisesti kun tuossa on mac-pohjainen ip:n
jako ainakin eetteripuolella niin joka
laitteella minkä seinään tökkää pitäisi
kirjautua erikseen. Xboxista ei pahemmin
selainta löydy.

Homma siis jo testattu ja toimii kun
törkkäsin läppärin väliin.

Eikös Xboxin MAC-osoitteen voi vaihtaa haluamakseen? Kokeilkaa syöttää sinne verkkokortin MAC-osoite, jolla yhteys on tietokoneelta avattu.

Hahih. :)

Joku bongannu mun postauksen hoas:in sivuilta.

Vaan itse nyt tällä hetkellä pidän vielä pc:tä välissä, kun ei ole jaksanut vielä testata toimiiko tuo macciosoitteen manuaalinen rukkaaminen.

Veikkaisin että sillä saisi toimimaan, eli ensin loggaa pc:llä sisään hoasnettiin avoimella profiililla ja kopsii xboxiin pc:n mac-osoitteen.

Kytkinkikkailu ei tule toimimaan suoraan sillä jokainen kone vaatii oman kirjautumisensa. Ensin pitäisi olla kone välissä, mistä menisi sitten piuha kytkimeen jne...

Taas on hieman turhan myöhä joten korjatkaa jos olen väärässä.

Tosiaan ihan perus WinXP internetyhteyden jakaminen toimii kahdella verkkokortilla täysin. Muistakaa vaan kytkeä boxi koneeseen ristiinkytketyllä piuhalla.

edit:

Muuten kyllä ho-ass-net-yhteys on vallan mainio laitos varsinkin verkkopelaamiseen. PC puolella esim cs:ssä saan ho-ass-netillä lähes aina pingin 15-30.

Ja hostaamiseen tuo on myös loistava. Vaikka kaista onkin kuristettu, ei se vaikuta läheskään kuten esim adsl:llä joka on samantien tukossa kun tulee hiemankin enemmän trafiikkia.

Nämä asiat pätevät siis vain eetteriversiossa. PPPOE purkkaviritelmä on taasen sitten aivan eri tasoinen, huomattavasti heikompi.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Pakko kai jossain vaiheessa ruveta kaapeleita vetämään tai hankkia joku luultavasi ökyhintainen langaton ratkaisu. Useinhan nettiyhteyden saaminen esim. makkarista olohuoneeseen on vaivalloista, mutta jos nettiyhteys pitää vetää tietokoneen kautta, menee homma itsellä poikkeuksellisen vaikeaksi. Joudun jo nyt vetämään yhteyden verkkorasiasta tietokoneelle 10 metrin johdolla. Rasialta tv:lle on myös seiniä pitkin noin 10 metriä, mutta eri suuntaa, eli jos yhteyden vetää tietokoneen kautta, tulisi tietokoneelta konsoleille menevälle johdolle pituutta noin 20 m. Ja listan päällä menevä useampi johto alkaa näyttää jo rumalta. Onkohan mitään järkevän hintaisia sekä toimivia langattomia ratkaisuja olemassa?

Enkä pistäisi kyllä yhtään pahakseni, jos Sonera kaksinkertaistaisi Hoasnetin kaistan. Niinhän on tehty yleisesti viime aikoina suurten operaattorien ADSL-liittymissä. Onhan tämä kohtalaisen toimintavarma, mutta pudotus Hoasnetin Jippii-yhteyden 2,5 Mb/s:stä Soneran 256 kb/s:n, oli aikamoinen. Monellahan oli Jippiin kanssa ongelmia, mutta minulla toimi ihan hyvin. Liikaa ei parane kuitenkaan valittaa, kun yhteys on puoli-ilmainen.

Ylös Bottom