Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Homepna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja javarja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

javarja

New Member
Meillä on Netsonicin liittymä taloyhtiössä.
Olen hankkinut kotiverkkooni HomePNA --> Ethernet konvertterin jossa minulla on kiinni Buffalon 54M langaton tukiasema. Jaan siitä yhteyden pöytäkoneelle ja kannettavalla olen kiinni langattomassa verkossa.
Liitin xboxin kiinni tähän Buffaloon ja checkien jälkeen kaikki muut ok mutta ongelmana herja Xbox live not found tai jotain sinne päin.

Osaisiko joku kertoa missä vika.

Vastaus: Homepna

Ei kannata odottaa toimivuutta HomePNA:n kanssa. Sama juttu PS2:n suhteen.

Eli kunnon laajakaistaa vaan hankkimaan...

Ei ole mitään syytä siihen ettei XBL HomePNA:n kautta toimisi aivan yhtä hienosti tai huonosti kuin ns. laajakaistalla. Olet siis laittanut XBOXin kiinni yhteen buffalon ethernet porteista.

Normaalit jutut kannattaa tarkistaa:
Millainen kaapeli sinulla on XBOXin ja tukiaseman välillä?
Onko Buffalon porteille jotain LEDejä jotka kertovat yhteyden tilasta?
Kokeile XBOXin ja Buffalon välillä sitä kaapelia, jolla tietokone toimii.
Saako XBOX IP-osoitteen? Tämä löytynee jostain dashboardin vaikoista.
Pystytkö näkemään tietokoneelta XBOXin?
(tietokoneelta koita seuraavaa: ping 192.168.0.x <-- XBOXin IP osoite)

fabu

javarja sanoi:
Meillä on Netsonicin liittymä taloyhtiössä.
Olen hankkinut kotiverkkooni HomePNA --> Ethernet konvertterin jossa minulla on kiinni Buffalon 54M langaton tukiasema. Jaan siitä yhteyden pöytäkoneelle ja kannettavalla olen kiinni langattomassa verkossa.
Liitin xboxin kiinni tähän Buffaloon ja checkien jälkeen kaikki muut ok mutta ongelmana herja Xbox live not found tai jotain sinne päin.

Osaisiko joku kertoa missä vika.

fabu sanoi:
Normaalit jutut kannattaa tarkistaa:
Millainen kaapeli sinulla on XBOXin ja tukiaseman välillä?
Onko Buffalon porteille jotain LEDejä jotka kertovat yhteyden tilasta?
Kokeile XBOXin ja Buffalon välillä sitä kaapelia, jolla tietokone toimii.
Saako XBOX IP-osoitteen? Tämä löytynee jostain dashboardin vaikoista.
Pystytkö näkemään tietokoneelta XBOXin?
(tietokoneelta koita seuraavaa: ping 192.168.0.x <-- XBOXin IP osoite)

fabu

Olen kokeillut suoralla ja ristikaapelilla.
Buffalon Client managerissa näkyy Xboxin saama IP-osoite (ja olen tarkistanut että Xboxissa näkyy samainen osoite) ja kokeilin myös suoraa yhteyttä Homepna convertterin kautta jolloin Xbox sai sen ip-osoitteen mitä meidän talojakamosta dhcp:lla saadaan ja vastaavasti Xbox saa osoitteen Buffalon Dhcp:ssä määritetystä osoiteavaruudesta.

Kaikki muut asetukset näyttää hyvältä dashboardin paitsi tuo "xbox live not found" herja.
Taloyhtiössä on Zyxelin routeri 645R (tämä ei ole ainakaan mustalla listalla http://www.xbox.com/en-GB/live/start/connect/faq/routers.htm) ja oma liittymä on kiinni uudemman mallisessa Nexon kytkimessä.

//Janne

Selvittäkää nyt ihmeessä toimivatko laitteet taloyhtiönne verkossa, ennen kuin hankitte kalliita lisäpalikoita. Eräät palvelimet voivat blokkailla HomePNA-yhteyden yli pelaavia ja ainakin Pleikkari suosittelee käyttämään vain "oikeaa" laajakaistayhteyttä verkkopelejä varten.

feldon sanoi:
Selvittäkää nyt ihmeessä toimivatko laitteet taloyhtiönne verkossa, ennen kuin hankitte kalliita lisäpalikoita. Eräät palvelimet voivat blokkailla HomePNA-yhteyden yli pelaavia ja ainakin Pleikkari suosittelee käyttämään vain "oikeaa" laajakaistayhteyttä verkkopelejä varten.

Mainitut laitteet on hankittu työkäyttöä varten ja onhan se mukavampi surffata vapaa-aikana/työasioissa nojatuolista ilman häiritseviä kaapeleita. Xbox live innostus tuli ihan äskettäin ja jos tarttisin pelkän Liven niin olisin reitittänyt yhteyden pöytäkoneen kautta.

Vastaus Fabulle: Xbox saa kaikki osoitteet OK. Nyt vaan ihmetyttää kun pystyn surffaan molemmilla koneilla mutta en pääse hallinnoimaan ADSL purkkia Telnetillä ja kytkimiä selaimella (eivät vastaa kutsuun, onnistui muutama päivä sitten). Täytyy varmaankin mennä buuttaa laitteet ja yrittää uudestaan ja jos ei onnistu niin täytyy sitten kokeilla tuota löytämääni ohjetta.

Ylös Bottom