Toi talouden kestävyys riippuu paljon siitä, miten kallista load outtia tykkää harrastaa. Ainakin vielä vuosi sitten sai nopeasti palamaan 20k, mikä on ihan suht iso summa, ihan sillä, että tuli ostettua parasta haulikkoa tai kivääriä (ei automaattia tai nitroa kuitenkaan, jotka ovat ne kalleimmat) ja siihen sitten kalleimmasta päästä kaveriksi lyhyempää mutkaa. Sitten vielä toolsseihin miinaa ja consuihin helashotteja ja muutamia räjähteitä. Matsien lopputulos kun oli hyvällä prosentilla kuolematuolla ajanjaksolla, niin rahat hupeni silmissä n. 35k->15k tms.
Sitten taas jos menee quick playhin, niin siellä aloitetaan hahmolla, jolla on vain yksi kämäinen ase, helapäkki ja puukko tai nyrkkirauta. Tuon jos voittaa, niin saa hahmon, ja kaiken mitä olet matsista kerännyt (traitit, expat, aseet, toolsit ja consmablet). Quick playssa on aseita tarjolla varsin kiitettävästi, normi bounty huntissa ei juurikaan. Tuossa voi siis säästää isosti. Varsinkin ennen, jos halusi säästellä, niin meni boxilla quick play ilman cross playta, jolloin monesti servulla oli 0-2 muuta pelaajaa. Nyt päivityksen jälkeen tuntuisi, että quick playssa ei ihan niin paljoa ole tarjolla hyviä aseita, mutta otanta on kyllä vielä hyvin pieni, eikä niitä ennenkään tullut joka matsissa vastaan. Ja nyt noi quick playt on tainneet olla aina täynnä, joten ei ole ilmaisia matseja tarjolla, ainakaan Euroopan servereillä). Ja ilmaisia hahmoja perusvarustuksella saa tosiaan aina myös.
Kuitenkin halvemmallakin aseilla pärjää ja itse olen tykännyt esim halvasta single shot springfieldistä scopella ja bleediä aiheuttavalla dum dum ammolla. Edullinen, halpa ja vakaa ase. Ja kuten
@vilsson tuossa mainitsikin, niin menettämisen pelko tuo ihan eri fiilistä tähän. DayZia paljon pelanneena tämä on ollutkin ainoa konsoliräiskintä, missä saa samaa fiilistä myös tuon osalta, kuten myös hitaamman temmon ja taktikoinnin puolesta.
Tulipa noustua 6* pelaajaksi äsken, taitaa olla eka kerta koskaan. Konsolilla tietty paljon helpompaa kuin pc:llä, siellä oon ollut 3* vs konsolin 5*, joka sekin ajoittain tippunut 4:ään. PC:llä olen pelannut tosin vain n. 170h ja hiirellä tähtäämisen ei oikein ehtinyt yleensä tottua kunnolla, ennen kuin tuli taas taukoa ja nyt kone ei tätä uutta kyllä pyöritä. Mutta mahtava peli, suosittelen ehdottomasti, jos hitaampikin tempo maistuu ja kyllähän tässä voi juoksemallakin pärjätä jos on hyvä ja kokenut porukka. Yksin kyllä joutuu miettimään ja malttamaan monesti.