Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hunt Showdown

Täälläkin tulee vielä useamman kerran viikossa pelailtua hunttia, hyvä peli ja hieman erilaisen tästä tekee se että huonoa ampumista voi kompensoida hyvällä taktisella liikkumisella, ansoilla, kranuilla jne, ja hyviäkin pelaajia vastaan se yksi headshot riittää, se pitää tiettyä jännitystä yllä.
Hyvin myös jaksavat uudistaa peliä ja tuntuu että aika paljon kuunnellaan pelaajienkin palautetta.
 
Serverit aukesivat tuossa 13-14 tienoilla. Achievementit/trophyt aukesivat pleikalla ja boksilla vanhan pelin mukaan. Steamissa ei tullut uutta listaa.
 
Yhden lyhyen matsin ehti testiksi ottaa. Hyvältä kyllä näytti ja vaikutti, sattui osumaan yö ja oli tunnelmallista. UI-uudistuksesta on annettu paljon rapaa kehittäjälle ja olihan muuten hankalaa saada hahmoa varusteltua äkkiseltään. No, lupasivat kehittää tuota ja tottuisihan sitä tuohonkin ajan kanssa. Mutta kaverin kanssa vitsailtiin, että pitäisi olla timer tuolla varusteluvalikossa ja jos et pääse sen puitteissa sieltä pois, niin huntter kuoli. Tai että tuolle varisteluvalikolle pitäisi olla oma tutoriaali ja sen onnistuneesta käytöstä pitäisi olla oma achievement.

Pientä bugia ainakin boksilla, oli vaikeuksia saada kaveria kutsuttua mukaan, ensin tuli failia, boottayksen jälkeen toimi, mutta itseltä hajosi kuulokkeet, niin tuli sammutettua. Tämän jälkeen uusi yritys toisilla luureilla ja ei auennut koko Xboxin valikko tuon kutsun myötä, mutta seuraavalla bootilla taas toimi. "Päävalikoissa" myös kun menet päätasolta jonnekin, vaikkapa katsomaan challengeja (rullaa aivan alas ja sitten oliko yksi oikealle) ja tulet takaisinpäin painamalla B, niin tulet valikossa ehkä puoleksi sekunniksi siihen challengen kohdalle ja sitten se heittääkin takaisin aivan ylös "Welcome to Hunt" tms-kohdalle. Tähän jos ehdit painaa A, niin aukaisee selaimen ja pääset kiroilemaan ja sulkemaan sitä. Itse pelissä oli valojen kanssa bugeja, jotkut lyhdyt ja flaret nökyivät seinien ja ihan kokonaisten rakennusten läpi. Dead zone oli laitettu oletuksena varmaankin täysin nolliin. Oman Eliten tatti voi jäädä vähän vinoon, niin heti vaeltaa, mitä ei ennen ollut. Täytyypä noita säätöjä paremmalla ajalla katsella.

Uutta mappia ei ehtinyt nähdä kyllä kuin muutaman compoundin osalta läpi juosten pimeässä, uutta bossiakaan ei osunut tuohon matsiin, mutta kyllähän tätä päivitystä on kaivattu. Piirtoetäisyyttäkin tuntuisi olevan reilusti, vaikka sitäkään en ehtinyt oikein vielä tutkia sen kummemmin.
 
Mitkäs on jengillä nyt fiilikset tästä, kun on tovin ollut päivitys linjoilla?

Täällä ollaan ihan koukussa Hunttiin! Tullut pelailtua kaikki ylimääräinen aika minkä perhe-elämän keskellä on ehtinyt ja on kyllä ollut aivan järjettömän hauskaa! Ikimuistoisia tilanteita on tullut paljon ja pulssi on hakannut varmaan kahtasataa muutamaan otteeseen. Pelin äänet ja äänimaailma on omasta mielestä parasta mitä olen kokenut koskaan missään pelissä. On aivan huikea fiilis, kun pyörit jossain compoundissa ja tiedät, että siellä on sinun lisäksesi muitakin. Siinä kuuntelee tarkkaan jokaisen narahduksen, että oliko tuo vastustajan liikettä, onko tämän seinän takana joku jne. Sitten, kun tulitaistelu alkaa on se äänekästä ja adrenaliinin täyteistä.

Tullut pelailtua ihan täysin soolona ja ihan hyvin pärjännyt vaikka vastaan on tullut parin hengen tiimejäkin. Varsinkin nuo äänet auttaa niin paljon, että voi niiden avulla selvitä useemmista tilanteista, vaikka ei olisikaan mikään maailman paras ampuja ja moninpelaaja. Siitä pidän tässä juuri erityisesti, että tämä on sellainen ajattelevan pelaajan moninpeli. Tässä voi ”voittaa” tappamatta yhtään ihmispelaajaa ja ei ole häpeä vetäytyä taistelusta ja palata taistelemaan toinen kerta, jos tilanne niin vaatii.

Pieniä ongelmiakin pelissä toki on PS5:lla pelatessa tullut vastaan: UI ei tosiaan ole ihan parhaasta päästä. UI on sekava ja moni olennainen asia on turhan monen mutkan takana. Ei tuo kuitenkaan niin huono oli mitä internetin mies-lapset antaa ymmärtää. Muutama kaatuminen on myös osunut vastaan ja aseiden modelit latautuu välistä 2s viiveellä, kun ne ottaa ekan kerran esille. Tämä etenkin melee aseiden kanssa. Nämä on kuitenkin kokonaisuutena niin pieniä asioita, että eivät omissa kirjoissa laske pelin pisteitä ollenkaan. Harmittaa aika tavalla tuo Steamin review bombaaminen tuo UI:n takia. On kyllä minusta erittäin lapsellista ja säälittävää touhua. Tuo vaikuttaa varmasti jonkin verran porukan osto innokkuuteen jos recent review on mostly negative. Eteenkin, kun peli itsessään on näin helvetin loistava. Ei Huntin yhteisöä ainakaan tolla tavalla saada laajennettua. On ihan oikein antaa palautetta kehittäjälle UI:sta (ja muista mahdollisista ongelmista) mutta oikeampi tapa olisi tehdä se oikeita kanavia pitkin rakentavasti, eikä kirjoittamalla Steamiin ”UI suxxxx fuck you” yhden tähden arvioita.

Tämä nousi meikäläisen listoilla huminalla kaikkien aikojen parhaaksi moninpeliksi. On tämä vaan niin loistava peli! Jos joku harkitsee pelin ostamista niin erittäin iso suositus ainakin täältä suunnalta. Kannattaa kyllä antaa tälle pelille mahdollisuus jos yhtään arpoo kannattaako ostaa vai ei. :)
 
Mitkäs on jengillä nyt fiilikset tästä, kun on tovin ollut päivitys linjoilla?
Toi uus mappi on kyllä maistunut kovasti, todella hieno ja löytyy monipuolisuutta. Ja sitten nuo havupuut on niin erilaisia kuin syvän etelän puskat. Tarjoaa kyllä hyvää suojaa. Jännä silti nähdä, miltä nuo vanhat mapit näyttävät uudella enginellä sitten. Hellborn on ihan jännän oloinen boss. Jos ei ole sopivaa varustusta, niin tuntuu melko työläältä, mutta sitten oikeilla vermeillä tippuu kyllä sekunneissa.

Etenkin quick Play on nyt maistunut konsoleilla on pakotettu cross play, niin niissä on aina ollut kovasti pelaajia ja todella kiva nähdä paljon myös tuoreita pelaajia. Siis niitähän on ollut ihan ennen näkemättömän paljon. En tiedä onko tuossa match makingissa jotain ongelmaa, kun niitä tulee niin paljon vastaan. Ja samassa matsissa voi olla muutama 6* ja sitten on niitä 1-2* aloittelijoita suurin osa. Toi uudistettu challenge systeemi tähän eventtiin on kyllä tervetullut, ei tarvitse väkisin tehdä viikon challengeja juuri sen viikon aikana, vaan niitä voi jatkaa seuraavallakin viikolla.

Pitäisi kyllä perehtyä, että mitä kaikkia muutoksia tässä on tullut. Necrosta ainakin tehtiin burn-trait, mikä vaikuttaa aika isosti normimatseihin. Vähän kun saisivat vielä optimoitua paremmin, fps droppaa aika pahasti siellä palavalla/hiiltyneellä talolla.

Harmittaa aika tavalla tuo Steamin review bombaaminen tuo UI:n takia.
Tuo on kyllä kieltämättä ikävää. Siitä huolimatta, Hunt kuitenkin teki uuden yhtäaikaisten pelaajien ennätyksen (100k), mikä on ihan hyvin näin vanhalle pelille. Ja uusia pelaajia on ainakin konsolipuolella näkynyt kivasti nyt uuden version myötä.

Siitä pidän tässä juuri erityisesti, että tämä on sellainen ajattelevan pelaajan moninpeli. Tässä voi ”voittaa” tappamatta yhtään ihmispelaajaa ja ei ole häpeä vetäytyä taistelusta ja palata taistelemaan toinen kerta, jos tilanne niin vaatii.
Itselle aika lailla ainoa fps, jota tulee pelattua, juuri tämän takia, että tässä on paljon taktisia mahdollisuuksia ja peli ei välttämättä pääty tappoon tai kuolemaan. Ja tempo vaihtelee hitaasta hyvin nopeaan kaaokseen ja vastaan tulee kaikenlaista odottamatonta.

10-11 h nyt tullut pelailtua tätä uutta versiota ja kyllähän se vaan taas jaksaa kiinnostaa, vaikka vanhaa tulikin lähes 1100h tahkottua. Uusi mappi on kyllä todella hieno, ei voi muuta sanoa. Yksinpelit kyllä kärsii taas kun tämä Huntin event ja Tekken meinaa viedä kaiken ajan. Sopivasti voikin vähän keventää Tekkeniä hetkeksi ja pelailla tätä enemmän.
 
Toi uus mappi on kyllä maistunut kovasti, todella hieno ja löytyy monipuolisuutta. Ja sitten nuo havupuut on niin erilaisia kuin syvän etelän puskat. Tarjoaa kyllä hyvää suojaa. Jännä silti nähdä, miltä nuo vanhat mapit näyttävät uudella enginellä sitten. Hellborn on ihan jännän oloinen boss. Jos ei ole sopivaa varustusta, niin tuntuu melko työläältä, mutta sitten oikeilla vermeillä tippuu kyllä sekunneissa.

Etenkin quick Play on nyt maistunut konsoleilla on pakotettu cross play, niin niissä on aina ollut kovasti pelaajia ja todella kiva nähdä paljon myös tuoreita pelaajia. Siis niitähän on ollut ihan ennen näkemättömän paljon. En tiedä onko tuossa match makingissa jotain ongelmaa, kun niitä tulee niin paljon vastaan. Ja samassa matsissa voi olla muutama 6* ja sitten on niitä 1-2* aloittelijoita suurin osa. Toi uudistettu challenge systeemi tähän eventtiin on kyllä tervetullut, ei tarvitse väkisin tehdä viikon challengeja juuri sen viikon aikana, vaan niitä voi jatkaa seuraavallakin viikolla.

Pitäisi kyllä perehtyä, että mitä kaikkia muutoksia tässä on tullut. Necrosta ainakin tehtiin burn-trait, mikä vaikuttaa aika isosti normimatseihin. Vähän kun saisivat vielä optimoitua paremmin, fps droppaa aika pahasti siellä palavalla/hiiltyneellä talolla.


Tuo on kyllä kieltämättä ikävää. Siitä huolimatta, Hunt kuitenkin teki uuden yhtäaikaisten pelaajien ennätyksen (100k), mikä on ihan hyvin näin vanhalle pelille. Ja uusia pelaajia on ainakin konsolipuolella näkynyt kivasti nyt uuden version myötä.


Itselle aika lailla ainoa fps, jota tulee pelattua, juuri tämän takia, että tässä on paljon taktisia mahdollisuuksia ja peli ei välttämättä pääty tappoon tai kuolemaan. Ja tempo vaihtelee hitaasta hyvin nopeaan kaaokseen ja vastaan tulee kaikenlaista odottamatonta.

10-11 h nyt tullut pelailtua tätä uutta versiota ja kyllähän se vaan taas jaksaa kiinnostaa, vaikka vanhaa tulikin lähes 1100h tahkottua. Uusi mappi on kyllä todella hieno, ei voi muuta sanoa. Yksinpelit kyllä kärsii taas kun tämä Huntin event ja Tekken meinaa viedä kaiken ajan. Sopivasti voikin vähän keventää Tekkeniä hetkeksi ja pelailla tätä enemmän.
Tuo unohtu muuten itellä kans mainita, että tosiaan uusi kenttä on aika mahtavasti toteutettu. Tykkään myös kun on paljon korkeuseroja. Yöaikaan tuo Hellborn on myös komeaa katseltavaa, kun alkaa poksumaan ja paukkumaan lieskat joka suuntaan. Tosiaan aika helposti tippuu esim sticky bombilla ja muutamalla laukauksella mutta jos ei sopivia varusteita ole niin sitten menee haastavammaksi.
 
Vähän tämä kyllä kiinostais mut miten tuo jos kuolet niin menetätkö kaikki tavarat ym vai miten tuo toimii?
 
Vähän tämä kyllä kiinostais mut miten tuo jos kuolet niin menetätkö kaikki tavarat ym vai miten tuo toimii?
Joo menetät sen hunterin ja kaikki kamat mitä sulla oli mukana. Mutta ainakin itellä on jo niin paljon massia, että saat seuraavaan matsiin traitseja lukuunottamatta kaikki samat kamat ostettua takaisin, että ei tuo silleen iso vahinko ole. Ja alussa, ekat 10lvl et menetä hunteria ollenkaan.
 
Vähän tämä kyllä kiinostais mut miten tuo jos kuolet niin menetätkö kaikki tavarat ym vai miten tuo toimii?
Tässä on myös isossa kuvassa koko ase arsenaali tosi hyvässä tasapainossa. Myös halvemmilla vermeillä voi pärjätä ihan täysin kalliisti varusteltuja vastaan ja omalla pelitavalla voi joskus kääntää tietyt tilanteet ihan eduksikin itselleen. Rahaa saa kartutettua suht nopeaa ja aina on tarjolla myös ilmaisia pelihahmoja ja niillä mukana perusvermeet, että ihan kuiville ei voi jäädä. Itsellä oli aikanaan aluksi sama kysymys jarruna mitä nyt kysyit, mutta ei ole noussut missään muotoa ongelmaksi. Oikeastaan päinvastoin tuo lopulta kääntyykin, kun matseissa mukaan tulee se lisämauste menettämisen riskistä.

Lisätään sen verran vielä, että vaikka kuollessa hunterin ja sen mukana varusteet menettääkin, niin silti saa 50 % matsissa kerätystä XP:stä mukaan mikä taustalla kartuttaa koko leveliä joka taas avaa uusia vermeitä tai traitteja hahmoille hankittavaksi.
 
Toi talouden kestävyys riippuu paljon siitä, miten kallista load outtia tykkää harrastaa. Ainakin vielä vuosi sitten sai nopeasti palamaan 20k, mikä on ihan suht iso summa, ihan sillä, että tuli ostettua parasta haulikkoa tai kivääriä (ei automaattia tai nitroa kuitenkaan, jotka ovat ne kalleimmat) ja siihen sitten kalleimmasta päästä kaveriksi lyhyempää mutkaa. Sitten vielä toolsseihin miinaa ja consuihin helashotteja ja muutamia räjähteitä. Matsien lopputulos kun oli hyvällä prosentilla kuolematuolla ajanjaksolla, niin rahat hupeni silmissä n. 35k->15k tms.

Sitten taas jos menee quick playhin, niin siellä aloitetaan hahmolla, jolla on vain yksi kämäinen ase, helapäkki ja puukko tai nyrkkirauta. Tuon jos voittaa, niin saa hahmon, ja kaiken mitä olet matsista kerännyt (traitit, expat, aseet, toolsit ja consmablet). Quick playssa on aseita tarjolla varsin kiitettävästi, normi bounty huntissa ei juurikaan. Tuossa voi siis säästää isosti. Varsinkin ennen, jos halusi säästellä, niin meni boxilla quick play ilman cross playta, jolloin monesti servulla oli 0-2 muuta pelaajaa. Nyt päivityksen jälkeen tuntuisi, että quick playssa ei ihan niin paljoa ole tarjolla hyviä aseita, mutta otanta on kyllä vielä hyvin pieni, eikä niitä ennenkään tullut joka matsissa vastaan. Ja nyt noi quick playt on tainneet olla aina täynnä, joten ei ole ilmaisia matseja tarjolla, ainakaan Euroopan servereillä). Ja ilmaisia hahmoja perusvarustuksella saa tosiaan aina myös.

Kuitenkin halvemmallakin aseilla pärjää ja itse olen tykännyt esim halvasta single shot springfieldistä scopella ja bleediä aiheuttavalla dum dum ammolla. Edullinen, halpa ja vakaa ase. Ja kuten @vilsson tuossa mainitsikin, niin menettämisen pelko tuo ihan eri fiilistä tähän. DayZia paljon pelanneena tämä on ollutkin ainoa konsoliräiskintä, missä saa samaa fiilistä myös tuon osalta, kuten myös hitaamman temmon ja taktikoinnin puolesta.

Tulipa noustua 6* pelaajaksi äsken, taitaa olla eka kerta koskaan. Konsolilla tietty paljon helpompaa kuin pc:llä, siellä oon ollut 3* vs konsolin 5*, joka sekin ajoittain tippunut 4:ään. PC:llä olen pelannut tosin vain n. 170h ja hiirellä tähtäämisen ei oikein ehtinyt yleensä tottua kunnolla, ennen kuin tuli taas taukoa ja nyt kone ei tätä uutta kyllä pyöritä. Mutta mahtava peli, suosittelen ehdottomasti, jos hitaampikin tempo maistuu ja kyllähän tässä voi juoksemallakin pärjätä jos on hyvä ja kokenut porukka. Yksin kyllä joutuu miettimään ja malttamaan monesti.
 
Toi talouden kestävyys riippuu paljon siitä, miten kallista load outtia tykkää harrastaa. Ainakin vielä vuosi sitten sai nopeasti palamaan 20k, mikä on ihan suht iso summa, ihan sillä, että tuli ostettua parasta haulikkoa tai kivääriä (ei automaattia tai nitroa kuitenkaan, jotka ovat ne kalleimmat) ja siihen sitten kalleimmasta päästä kaveriksi lyhyempää mutkaa. Sitten vielä toolsseihin miinaa ja consuihin helashotteja ja muutamia räjähteitä. Matsien lopputulos kun oli hyvällä prosentilla kuolematuolla ajanjaksolla, niin rahat hupeni silmissä n. 35k->15k tms.

Sitten taas jos menee quick playhin, niin siellä aloitetaan hahmolla, jolla on vain yksi kämäinen ase, helapäkki ja puukko tai nyrkkirauta. Tuon jos voittaa, niin saa hahmon, ja kaiken mitä olet matsista kerännyt (traitit, expat, aseet, toolsit ja consmablet). Quick playssa on aseita tarjolla varsin kiitettävästi, normi bounty huntissa ei juurikaan. Tuossa voi siis säästää isosti. Varsinkin ennen, jos halusi säästellä, niin meni boxilla quick play ilman cross playta, jolloin monesti servulla oli 0-2 muuta pelaajaa. Nyt päivityksen jälkeen tuntuisi, että quick playssa ei ihan niin paljoa ole tarjolla hyviä aseita, mutta otanta on kyllä vielä hyvin pieni, eikä niitä ennenkään tullut joka matsissa vastaan. Ja nyt noi quick playt on tainneet olla aina täynnä, joten ei ole ilmaisia matseja tarjolla, ainakaan Euroopan servereillä). Ja ilmaisia hahmoja perusvarustuksella saa tosiaan aina myös.

Kuitenkin halvemmallakin aseilla pärjää ja itse olen tykännyt esim halvasta single shot springfieldistä scopella ja bleediä aiheuttavalla dum dum ammolla. Edullinen, halpa ja vakaa ase. Ja kuten @vilsson tuossa mainitsikin, niin menettämisen pelko tuo ihan eri fiilistä tähän. DayZia paljon pelanneena tämä on ollutkin ainoa konsoliräiskintä, missä saa samaa fiilistä myös tuon osalta, kuten myös hitaamman temmon ja taktikoinnin puolesta.

Tulipa noustua 6* pelaajaksi äsken, taitaa olla eka kerta koskaan. Konsolilla tietty paljon helpompaa kuin pc:llä, siellä oon ollut 3* vs konsolin 5*, joka sekin ajoittain tippunut 4:ään. PC:llä olen pelannut tosin vain n. 170h ja hiirellä tähtäämisen ei oikein ehtinyt yleensä tottua kunnolla, ennen kuin tuli taas taukoa ja nyt kone ei tätä uutta kyllä pyöritä. Mutta mahtava peli, suosittelen ehdottomasti, jos hitaampikin tempo maistuu ja kyllähän tässä voi juoksemallakin pärjätä jos on hyvä ja kokenut porukka. Yksin kyllä joutuu miettimään ja malttamaan monesti.
Meinaat vissiin quick playllä tuota soul survivor pelimuotoa? Onko tuo kulkenut joskus historiassa quick play nimellä? Tuokin pelimuoto on kyllä hauska viihdettä. Olisi muuten kiva jos tässä ois joku free roam, jossa voisi käydä tutustumassa rauhassa kartan eri alueita.
 
Meinaat vissiin quick playllä tuota soul survivor pelimuotoa? Onko tuo kulkenut joskus historiassa quick play nimellä? Tuokin pelimuoto on kyllä hauska viihdettä. Olisi muuten kiva jos tässä ois joku free roam, jossa voisi käydä tutustumassa rauhassa kartan eri alueita.
Joo, just sitä soul survivoria. Milloinkohan tuon nimi tosiaan muuttui, en osaa yhtään sanoa. Mutta tuo on kyllä ollut yllättävän hauskaa nyt tässä uudessa. Free roam olisi tosiaan ihan kätevä, mutta toisaalta siinä on oma viehätyksensä, kun joutuu opettelemaan ympäristöt "kovat piipussa" ja hiki otsalla.
 
Joo, just sitä soul survivoria. Milloinkohan tuon nimi tosiaan muuttui, en osaa yhtään sanoa. Mutta tuo on kyllä ollut yllättävän hauskaa nyt tässä uudessa. Free roam olisi tosiaan ihan kätevä, mutta toisaalta siinä on oma viehätyksensä, kun joutuu opettelemaan ympäristöt "kovat piipussa" ja hiki otsalla.
No se on kyllä kans totta :D
 
Ylös Bottom