Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hyvä DVD soitin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chrono
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Chrono

New Member
Tämmösen ostin tuossa äsken:

Denver DVD-132

Multi Region
2 channels output
Plays DVD/VCD/SVCD/CD-R/CD-RW/MP3
Dolby Digital Out
DTS Digital Out
10 bits/27 Mhz Video D/A converter
24 bits/96 kHz Audi D/A Converter
PAL/NTSC Combatible
Scart and Coaxial output
RCA output
S-Video output
Remote Control
2 pcs. / Export Carton

Onko kelpo DVD soitin? Maksoin 175

Ei koska tuota myydaan aika monella eri nimellä. Paremmin tuo DVDtä soittaa kuin jotkin pelikonsolit vaikkei mitään kamalan hifiä olekaan. Ihan hintansa väärti jopa.

No hyvä kuulla. Kyllästyin nimittäin PS2:n DVD toisteen sen verran että meinasi lentää kone seinään:D
Ja useimmitenhan noissa DVD soittimissa pelkkä merkki saattaa maksaa 100 lisää vaikka soittimet olisivat melkein yhtä hyvät...

Onko sulla joku vanha PS2 vai mihin siinä hermostuit. Kuvanlaadussa ei ainakaan pitäisi olla PS2:lla ongelmia jos johdot on oikeat. Lähinnä ongelmat ovat vanhojen koneitten joittenkin yksilöitten levyn lukemisessa ja sen pitäisi olla uusimmissa pleikkareissa jo historiaa. Ainakin omani soittaa kaikki levyt yhtä hyvin kuin Panasonic. Ja Sonyn oma kaukosäädin toimii jo yhtä asiallisesti kuin minkä tahansa muun DVD soittimenkin. Se että ostat soittimen joka on jo valmiiksi Region free kertoo vaan, että siinä ei ole maksettu DVD lisenssiä ja se on monissa maissa laiton tuote jo sellaisenaan. Ja se, että se ei ole mikään merkkituote saattaa aiheittaa laatu, taakuu ja huoltohommissa tosi pahoja ongelmia. Itse tunnen henk.koht. kuusi kaveria jotka ostivat aikoinaan noita yamakavaharakiri laitteita MP3 toiston ja halvan hinnan takia. Kaikilta on tähänmennessä hajonnut kone. Joku oli uudesta saakka rikki ja joku hajosi puolen vuoden käytön jälkeen, eikä niitä saatu enää kuntoon. Kaikki ovat siis joutuneen tai halunneet vaihtaa koneensa merkkikoneeseen. Esim jotain Philipsiä saa jo 220 eurolla Anttilasta ja kaikki Philipsit saa regionfreeksi oikeanlaisella kaukosäätimellä. Toivotaan, että kiinanpoikien laatu on parantunut, etkä hypännyt ojasta allikkoon.

Jotkut huomaavat eroja enemmän kuin toiset. Olen aina pitänyt PS2:n DVD-toistoa turhanpäiväisenä ja lähinnä alle keskinkertaisena. En kyllä pääasiallisena DVD-soittimena pitäisi. Tosin en varmaankaan tuota Denveriä sen enempää, mutta olenkin vähän tällainen.

Mulla on V5 malli eli se uusin. Leffat ei pyöri joskus kunnolla ja joskus ei lähde edes käyntiin. Kyllä tu Denver minulla varmasti ajaa asian. En tarvitse mitään uusinta hifi soitinta, kunhan leffat vaan näkyy. Ja hintakin oli noin halpa;)

Nykyäänhän tuolta kiinasta tulee ainakin kuvan laadun kannalta parhaat DVD -soittimet. Melkein ainoita joissa on progressiivisen kuvan tuki. Vasta ihan äsken on tullu philipsiltä malli joka pystyy samaan kuin joku kiinan ihme!

Tosin niissä nyt saattaa olla joitain laatuongelmia...

No tänään tuli sitten DVD soitin postissa. Toimii niin kuin pitääkin. Kuva näyttää tosin huonommalta kuin PS2:ssa, mutta johtunee varmaan että katsoin tavallisella scartilla.. pitänee hommata RGB johto. Olen kyllä tyytyväinen ostokseen. On se paljon nopea käyttöisempi kuin PS2:n DVD.

Muuten voiko kuva mennä eteenpäin hiljempaa kuin PS2:lla? Olin huomaavinani tälläistä, mutta olen varmaan taas nähnyt omiani:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono
. Kuva näyttää tosin huonommalta kuin PS2:ssa, mutta johtunee varmaan että katsoin tavallisella scartilla.. pitänee hommata RGB johto.
Noh. Eikös tuossa aiemmassa luettelossa mainittu että tukee s-videota? Ei kai sieltä silloin rgb:tä ulos tule. Tavallisen dvd-soittimen kanssa scart-piuhan tärkein ominaisuus on että se on täyskytketty (maksaa n. 10 eekkua ja alle). TV:n manuaalista selviää mikä scart-paikka tukee mitäkin muotoa, siis jos paikkoja on useita. Joissain töllöissä ja dvd:ssä joutuu asettamaan käsin mitä haluaa käyttää.
Ja vaihtoehdot ovat:
Composite
S-video
RGB
RGB paras ja komposiitti huonoin.
S-video on käytännössä lähes yhtä hyvä kuin RGB.
Eli mitään erillistä RGB-johtoa ei tarvita, kun sellaista ei tähän tapaukseen ole olemassakaan. :)

Kyllä siinä ohjekirjassa lukee että siihen saa RGB:n. Pitää olla sellainen kaksipäinen RGB johto... tai en minä tiedä!

Kyllä siinä ohjekirjassa lukee että siihen saa RGB:n. Pitää olla sellainen kaksipäinen RGB johto... tai en minä tiedä!
Kah. Taisin lukea vähän huonosti ton aiemman luettelosi. Jos siitä saa scartin kautta RGB:tä niin piuha sitten vaan kiinni dvd:stä telkkariin ja menoksi...:). Niin ja TV:n manuaalista selviää tukeeko töllösi scartti-paikka RGB:tä.

ettei kyseessä olisi komponentti ulostulo, jolloin signaali on siis RGB - red green ja blue jokainen omassa johdossaan, eli ulkoisesti niinkuin kolme rca johdon näköistä piuhaa.
eurooppalaisista telkkareista ei taida mistään löytyä komponenttisisääntuloja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kameli

ettei kyseessä olisi komponentti ulostulo, jolloin signaali on siis RGB - red green ja blue jokainen omassa johdossaan, eli ulkoisesti niinkuin kolme rca johdon näköistä piuhaa.
eurooppalaisista telkkareista ei taida mistään löytyä komponenttisisääntuloja.

Eikös komponenttisignaali mene ihan kiltisti scartin kautta, jos tv tukee vaan RGB:tä??

Ylös Bottom